Błąd przepływomierza
- kalee46
- Posty: 9
- Rejestracja: 2 lut 20, 8:47
- BMW: e46 M54
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: Jarosław
Błąd przepływomierza
Witam
Po podpięciu pod komputer program diagnostyczny pokazuję błąd P0103 - wysokie na piecie w obwodzie przepływomierza a w parametrach silnika pokazuje cały czas 217,8 g/s i wciskanie pedału gazu mino że obroty wzrastają nic nie zmienia jest cały czas 217,8 g/s.
W trakcie pracy wypiąłem wtyczkę od przepływomierza nastąpiło chwilowe zmulenie silnika i po 2 sekundach znowu zaczął równo pracować a wskazanie przepływu pokazało 0 g/s.
Wyciągnąłem przepływomierz bo podobno często uszkadza się ten drucik w środku ale wszystko wygląda normalnie druciki nie są skorodowane ani nie wygądają na brudne.
Czy po tych testach można stwierdzić że przepływomierz na pewno jest uszkodzony?
Podobno można go sprawdzić miernikiem, miernik mam tylko nigdzie nie znalazłem instrukcji jak to zrobić znalazłem instrukcję do przepływomierzy 4 i 5 pinowych a ja mam przepływomierz 3 pinowy taki jak ten poniżej tylko marki SIMENS:
https://allegro.pl/oferta/przeplywomierz-bmw-3-e46-320i-323i-325i-328i-1998-7009833581
Pomóżcie bo nie chcę kupować nowego jeżeli nie mam pewności że rzeczywiście jest uszkodzony bo może gdzieś prąd nie dochodzi i dlatego nie działa.
Po podpięciu pod komputer program diagnostyczny pokazuję błąd P0103 - wysokie na piecie w obwodzie przepływomierza a w parametrach silnika pokazuje cały czas 217,8 g/s i wciskanie pedału gazu mino że obroty wzrastają nic nie zmienia jest cały czas 217,8 g/s.
W trakcie pracy wypiąłem wtyczkę od przepływomierza nastąpiło chwilowe zmulenie silnika i po 2 sekundach znowu zaczął równo pracować a wskazanie przepływu pokazało 0 g/s.
Wyciągnąłem przepływomierz bo podobno często uszkadza się ten drucik w środku ale wszystko wygląda normalnie druciki nie są skorodowane ani nie wygądają na brudne.
Czy po tych testach można stwierdzić że przepływomierz na pewno jest uszkodzony?
Podobno można go sprawdzić miernikiem, miernik mam tylko nigdzie nie znalazłem instrukcji jak to zrobić znalazłem instrukcję do przepływomierzy 4 i 5 pinowych a ja mam przepływomierz 3 pinowy taki jak ten poniżej tylko marki SIMENS:
https://allegro.pl/oferta/przeplywomierz-bmw-3-e46-320i-323i-325i-328i-1998-7009833581
Pomóżcie bo nie chcę kupować nowego jeżeli nie mam pewności że rzeczywiście jest uszkodzony bo może gdzieś prąd nie dochodzi i dlatego nie działa.
- scghost
- Bywalec forum
- Posty: 7037
- Rejestracja: 11 kwie 15, 10:18
- BMW: 320i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Krakow
- VIN: CF26066
- Lokalizacja: Kraków
najprawdopodobniej uszkodzony, mozesz jeszcze sprobowac przeczyscic styki we wtyczce
a jak to nie pomoze to pewnie czeka cie wymiana
a jak to nie pomoze to pewnie czeka cie wymiana
- kalee46
- Posty: 9
- Rejestracja: 2 lut 20, 8:47
- BMW: e46 M54
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: Jarosław
Styki są czyste ale na weekendzie prawdopodobnie będę miał przepływkę na podmianę od znajomego bo ma e46 2,5b a z tego co sprawdziłem na realoem to tam podchodzi identyczna.
Najpierw sprawdzę kompem u niego czy jest sprawna a później włożę ją do siebie i zobaczymy co wyjdzie na diagnostyce.
Ale czuję że trzeba będzie zakupić nową.
Najpierw sprawdzę kompem u niego czy jest sprawna a później włożę ją do siebie i zobaczymy co wyjdzie na diagnostyce.
Ale czuję że trzeba będzie zakupić nową.
- kalee46
- Posty: 9
- Rejestracja: 2 lut 20, 8:47
- BMW: e46 M54
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: Jarosław
Wymiana przepływomierza nic nie zmieniła, przepływomierz od dawcy na pewno był dobry bo sprawdziłem przez INPE zanim wyciągnąłem i u dawcy był tylko błąd sondy lambda a po włożeniu do mnie znowu pokazało błąd przepływomierza.
W czym może być problem, przerwane przewody czy może być jeszcze coś innego?
W czym może być problem, przerwane przewody czy może być jeszcze coś innego?
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 9857
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Zobacz czy masz napięcie na wtyczce, to pierwsze co powinieneś zrobić, zwróć uwagę czy konektory nie są za bardzo rozchylone.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
- kalee46
- Posty: 9
- Rejestracja: 2 lut 20, 8:47
- BMW: e46 M54
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: Jarosław
Dogięcie konektorów niczego nie zmieniło po skasowaniu błędu i odpaleniu silnika błąd natychmiast powraca.
Sprawdziłem miernikiem, test wykonałem na włączonym zapłonie, siniki NIE uruchomiony.
We wtyczce na pierwszym pinie(licząc od przodu auta) mam około 11,6V na drugim 0V i trzecim 0V.
Czy tak powinno być?
Sprawdziłem miernikiem, test wykonałem na włączonym zapłonie, siniki NIE uruchomiony.
We wtyczce na pierwszym pinie(licząc od przodu auta) mam około 11,6V na drugim 0V i trzecim 0V.
Czy tak powinno być?
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 9857
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Na jednym powinno być koło 5V, sprawdź wiązkę.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
- kalee46
- Posty: 9
- Rejestracja: 2 lut 20, 8:47
- BMW: e46 M54
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: Jarosław
Nie wiem czy ja to dobrze sprawdzam miernikiem bo sprawdziłem napięcia na wtyczce w aucie kolegi od którego porzyczalem przeplywomierz na podmianę i u niego tez napiecie jest tylko na jednym pinie.
Tylko przy pomiarze wtyczkę wypialem z przeplywomierza i sprawdziłem na wypiętej a widzialem na youtubie jak w innym aucie sprawdzali to na zapjętej wtyczce tylko tam była możliwość dojść miernikiem do pinów a w e46 tak się nie da.
Ale spróbuje coś pokombinować, myślę wsadzić jakiś cienki drucik do wtyczki tak żeby wystawał i zapiąć wtyczkę i wtedy sprawdze na tym druciku napięcie.
Tylko przy pomiarze wtyczkę wypialem z przeplywomierza i sprawdziłem na wypiętej a widzialem na youtubie jak w innym aucie sprawdzali to na zapjętej wtyczce tylko tam była możliwość dojść miernikiem do pinów a w e46 tak się nie da.
Ale spróbuje coś pokombinować, myślę wsadzić jakiś cienki drucik do wtyczki tak żeby wystawał i zapiąć wtyczkę i wtedy sprawdze na tym druciku napięcie.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 9 Odpowiedzi
- 2190 Odsłony
-
Ostatni post autor: maniek21112
-
- 0 Odpowiedzi
- 1426 Odsłony
-
Ostatni post autor: gargi 12
-
- 3 Odpowiedzi
- 2498 Odsłony
-
Ostatni post autor: bythomas1
-
- 12 Odpowiedzi
- 6161 Odsłony
-
Ostatni post autor: Michuj90
-
- 9 Odpowiedzi
- 1710 Odsłony
-
Ostatni post autor: scghost