Błąd egr

meev
Bywalec forum
Posty: 36
Rejestracja: 14 paź 18, 21:09
BMW: 320D 150KM
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: Dobrzeń Wielki
VIN: PN47810

#1

Post autor: meev »

Witam,
od dłuższego czasu męczy mnie błąd egr 4501, i wyskakujący check raz na jakiś czas. nie świeci ciągle, gaśnie co jakiś czas i tak samo się zapala. wymieniłem przepływke na używkę bo tamta pokazywała wartości z kosmosu, ta też pokazuje dziwnie, lecz chciałbym żebyście zerkneli czy ten błąd może być winą przepływki.
Logi:

Kod: Zaznacz cały

https://log.malonetuning.com/chart/274682#H8KLCADCvUPDlF0CA03CjkEOwoMgFETDr8Oyw5dDImpMexbDgsKCwpYfSsKifgPDmMOYwp7CvijCm27Dn8KbwrzCjDHClHjCkTcrw6%2FCisOLXAgdw7RgYcOoKcOLI8KuwqxCwpJ9w4vClTc4S8KKXz5nFHjDpcOkCsOTacKcw7fDqsKjw5wRw7PDpVIMwq9ywokaw70TwqbDpsORY8OAwoQbw67DkBrCusOHaEHCulXDtiJ5wptjw7sxWsO7A8OeLVxxwqEAAAA%3D
czechux
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 28 mar 19, 17:21
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: DKL

#2

Post autor: czechux »

U mnie też ciągle jest ten błąd. Czyszczenie zaworu nie pomogło. Wymieniłem wężyki podciśnienia.
Przeważanie po wykasowaniu błędów odrazu powracał. Wczoraj po wykasowaniu i odpaleniu nie wrócił. Sprawdzę dzisiaj i dam znać.
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#3

Post autor: Broder »

meev pisze: 19 lis 19, 20:39 Witam,
od dłuższego czasu męczy mnie błąd egr 4501, i wyskakujący check raz na jakiś czas. nie świeci ciągle, gaśnie co jakiś czas i tak samo się zapala. wymieniłem przepływke na używkę bo tamta pokazywała wartości z kosmosu, ta też pokazuje dziwnie, lecz chciałbym żebyście zerkneli czy ten błąd może być winą przepływki.
Logi:

Kod: Zaznacz cały

https://log.malonetuning.com/chart/274682#H8KLCADCvUPDlF0CA03CjkEOwoMgFETDr8Oyw5dDImpMexbDgsKCwpYfSsKifgPDmMOYwp7CvijCm27Dn8KbwrzCjDHClHjCkTcrw6%2FCisOLXAgdw7RgYcOoKcOLI8KuwqxCwpJ9w4vClTc4S8KKXz5nFHjDpcOkCsOTacKcw7fDqsKjw5wRw7PDpVIMwq9ywokaw70TwqbDpsORY8OAwoQbw67DkBrCusOHaEHCulXDtiJ5wptjw7sxWsO7A8OeLVxxwqEAAAA%3D
Pokazuje w miare normalne wartosci gdy egr nie dziala.
Zaworem EGR steruje mayl zaworek pod kolektorem, one czesto tez ulegaja uszkodzneiu lub wlasnie przewody podcisnieniowe idace do tego zaworka. Mozna go podmienic z tym od klapek i zobaczyc czy problem ustal .
Obrazek
meev
Bywalec forum
Posty: 36
Rejestracja: 14 paź 18, 21:09
BMW: 320D 150KM
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: Dobrzeń Wielki
VIN: PN47810

#4

Post autor: meev »

Broder pisze: 1 gru 19, 15:26
meev pisze: 19 lis 19, 20:39 Witam,
od dłuższego czasu męczy mnie błąd egr 4501, i wyskakujący check raz na jakiś czas. nie świeci ciągle, gaśnie co jakiś czas i tak samo się zapala. wymieniłem przepływke na używkę bo tamta pokazywała wartości z kosmosu, ta też pokazuje dziwnie, lecz chciałbym żebyście zerkneli czy ten błąd może być winą przepływki.
Logi:

Kod: Zaznacz cały

https://log.malonetuning.com/chart/274682#H8KLCADCvUPDlF0CA03CjkEOwoMgFETDr8Oyw5dDImpMexbDgsKCwpYfSsKifgPDmMOYwp7CvijCm27Dn8KbwrzCjDHClHjCkTcrw6%2FCisOLXAgdw7RgYcOoKcOLI8KuwqxCwpJ9w4vClTc4S8KKXz5nFHjDpcOkCsOTacKcw7fDqsKjw5wRw7PDpVIMwq9ywokaw70TwqbDpsORY8OAwoQbw67DkBrCusOHaEHCulXDtiJ5wptjw7sxWsO7A8OeLVxxwqEAAAA%3D
Pokazuje w miare normalne wartosci gdy egr nie dziala.
Zaworem EGR steruje mayl zaworek pod kolektorem, one czesto tez ulegaja uszkodzneiu lub wlasnie przewody podcisnieniowe idace do tego zaworka. Mozna go podmienic z tym od klapek i zobaczyc czy problem ustal .
W sumie mógłbym to zrobić, bo z tego co mówił poprzedni właściciel to klapki zaślepione. A w lato czyściłem egr to pracował normalnie.
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#5

Post autor: Broder »

Moja pomylka - zawor egr jest taki sam jak zawor od turbo jesli masz sterowane podcisnieniowo.
Zawor klapek jest taki sam jak zawor do poduszek silnika.
Wiec mozesz podmienic tylko z tym od turbo, od razu powinienes zauwazyc awarie zaworka po pracy turbiny (o ile masz sterowana podcisnieniowo).
Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Auto z kwietnia 2004 więc sterowana elektronicznie, pod koniec 2003 jeszcze się zdarzały ale tu raczej nie ma takiej możliwości. Jeżeli podciśnienia są ok to wymień przetwornik ciśnienia na oryginalnego pierburga, to element praktycznie eksploatacyjny. Możesz jeszcze spróbować ograniczyć pracę egr przy pomocy ista lub dis, czasem to rozwiązuje problem.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
meev
Bywalec forum
Posty: 36
Rejestracja: 14 paź 18, 21:09
BMW: 320D 150KM
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: Dobrzeń Wielki
VIN: PN47810

#7

Post autor: meev »

maniek21112, egr ograniczony na 40, tyle ile pozwala
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#8

Post autor: maniek21112 »

To jak przewody podciśnienia są całe to przetwornik do wymiany. Oczywiście do zaworu też warto najpierw zajrzeć czy nie zacina się.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
meev
Bywalec forum
Posty: 36
Rejestracja: 14 paź 18, 21:09
BMW: 320D 150KM
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: Dobrzeń Wielki
VIN: PN47810

#9

Post autor: meev »

maniek21112, Witam, auto po diagnostyce u Roger-Nysa, z racji że sterownik świec też miał dość a do kolegi mam niedaleko. Turbina sterowana podciśnieniowo pewnie dlatego, że to automat. błąd egr był spowodowany pękniętym wężykiem tuż przy zaworku od niewidocznej strony. Wtrysk na 2 cyl pod obciążeniem dochodził do ponad 3, więc już regenerowany czeka na wymiane. z Tego co mi powiedział Roger wtryski są na norme euro3 a auto posiada dpf i nie wiem co z tym zrobić.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#10

Post autor: maniek21112 »

Ale co masz robić? Skoro sterownik jest pod euro3 i takie wtryskiwacze są fizycznie to tak ma zostać, dpf został założony aby podwyższyć normę emisji spalin.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”