Blad Check Engine M52

Ryba92
Bywalec forum
Posty: 27
Rejestracja: 21 sie 14, 13:22
BMW: E46 320CI
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#1

Post autor: Ryba92 »

Witam,

Bardzo proszę o pomoc w zdiagnozowaniu usterki.
Poniżej zamieszczam blad jaki mi wypluło w inpie.

Obrazek
Z tego co sam znalazłem to niby to błąd termostatu, natomiast auto nie ma jakichkolwiek problemów z utrzymaniem odpowiedniej temperatury bez względu na obciążenie.


Przy okazji zamieszczam również błędy poduszek.
Obrazek
Tutaj zauważyłem, że 2 błąd nie wyskakuje jak pasażer siedzi na fotelu ;P
Więc mata pasażera jest uszkodzona?
Natomiast nie mam pomysłu co do 1 błędu


Bardzo proszę o pomoc.
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#2

Post autor: mariryb »

Pierwszy błąd poduszki to prawdopodobnie coś jest zmienione w sterowniku przez ncs. Ja u siebie próbowałem wyłączyć mate pasażera ncsem i wtedy taki błąd sie pojawił a mata i tak była sprawdzana. Trzeba by wgrać pusty plik do modułu ncsem.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Ryba92
Bywalec forum
Posty: 27
Rejestracja: 21 sie 14, 13:22
BMW: E46 320CI
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#3

Post autor: Ryba92 »

Mariryb

Dzięki za podpowiedź z NCS'em!

Po wielu godzinach szukania info, po wielu próbach ( na szczęście nic nie popsułem ;) ) wreszcie udało się zlikwidować błąd maty!!

Obrazek



Odnośnie błędu 123 jakieś pomysły czy to może być coś oprócz termostatu? bo nie wiem czy zamawiać :(
tomkoff
Bywalec forum
Posty: 105
Rejestracja: 21 mar 10, 19:54
BMW: było e46 328i jest e39 530i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Murowana Goślina

#4

Post autor: tomkoff »

Termostat do wymiany (uszkodzona grzałka w termostacie) standardowa usterka
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#5

Post autor: mariryb »

Ryba92 pisze:Mariryb

Dzięki za podpowiedź z NCS'em!

Po wielu godzinach szukania info, po wielu próbach ( na szczęście nic nie popsułem ;) ) wreszcie udało się zlikwidować błąd maty!!

Obrazek



Odnośnie błędu 123 jakieś pomysły czy to może być coś oprócz termostatu? bo nie wiem czy zamawiać :(

Jak pozbyles sie problemu to napisz co dokładnie pomogło.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Młody90
Bywalec forum
Posty: 2279
Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
BMW: 320D M47
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
VIN: KE44253

#6

Post autor: Młody90 »

wymień termostat i będzie gitara ;)
Ryba92
Bywalec forum
Posty: 27
Rejestracja: 21 sie 14, 13:22
BMW: E46 320CI
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#7

Post autor: Ryba92 »

Poniżej zamieszczam rozwiązanie problemu 2 czyli poduszek.

Należało wyłączyć sprawdzanie zajętości maty, a w związku z tym również napinacza pasa pasażera.

A teraz krok po kroku :)

Włączamy zapłon.
Odpalamy NCS i ładujemy profil.
Tworzymy pusty plik FSW_PSW.MAN w ncsexpert/work
F1 (VIN/ZCS/FA),
F3 (ZCS/FA f.ECU)
(wybieramy model bmki (czyli E46 ;) ) oraz moduł do połączenia EWS)
F6 back
F4 "Process ECU"
wybieramy ABG (moduł airbag) i wciskamy OK
F2 ( u mnie jest podpisane "change job" )
wybieramy CODIERDATEN_LESEN i wciskamy OK (zmieniamy na sczytywanie danych z auta)
F3 Execute Job
teraz w pliku FSW_PSW.TRC są zapisane dane z naszego modułu ( znajduje się w ncsexpert/work ).
Kopiujemy go np. na pulpit.
Za pomocą notatnika zmieniamy poniższe parametry z activ na nicht_activ:

Blad nr 10 ( zajętość fotela pasażera )

mata pasażera
ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_1
aktiv
ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_2
aktiv

Należy jeszcze wyłączyć napinacz pasa pasażera, ponieważ mata jest z nim powiązana

GURTSTRAFFER_BEIFAHRER_1
aktiv
GURTSTRAFFER_BEIFAHRER_2
aktiv

zeby usunac blad nr 10 nalezy jeszcze zmienić poniższe parametry:

parametry są od kurtyny pasażera w słupku

ITS_RECHTS_1
aktiv
ITS_RECHTS_2
aktiv


Jak już zmieniliśmy powyższe wartości na nich_activ to zapisujemy plik jako FSW_PSW.MAN i kopiujemy do katalogu ncsexpert/work.
F2 job
wybieramy SG_CODIEREN i wciskamy OK (zmieniamy na zapisywanie danych w aucie)
F3 Execute Job (czekamy aż pokaże się coding end)
F6, wyłączamy NCS Export.
Wyłączamy zapłon.

Następnym krokiem jest odłączenie wtyczki od poduszek w tym przypadku wtyczka znajduje się pod fotelem ( duża kostka wychodząca z pod fotela, także nie da się nie zauważyć :) ).

Włączamy zapłon.
Teraz kasujemy błędy w module Airbag i powinno wszystko być już elegancko!
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”