Blad Check Engine M52
-
- Bywalec forum
- Posty: 27
- Rejestracja: 21 sie 14, 13:22
- BMW: E46 320CI
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
Witam,
Bardzo proszę o pomoc w zdiagnozowaniu usterki.
Poniżej zamieszczam blad jaki mi wypluło w inpie.
Z tego co sam znalazłem to niby to błąd termostatu, natomiast auto nie ma jakichkolwiek problemów z utrzymaniem odpowiedniej temperatury bez względu na obciążenie.
Przy okazji zamieszczam również błędy poduszek.
Tutaj zauważyłem, że 2 błąd nie wyskakuje jak pasażer siedzi na fotelu ;P
Więc mata pasażera jest uszkodzona?
Natomiast nie mam pomysłu co do 1 błędu
Bardzo proszę o pomoc.
Bardzo proszę o pomoc w zdiagnozowaniu usterki.
Poniżej zamieszczam blad jaki mi wypluło w inpie.
Z tego co sam znalazłem to niby to błąd termostatu, natomiast auto nie ma jakichkolwiek problemów z utrzymaniem odpowiedniej temperatury bez względu na obciążenie.
Przy okazji zamieszczam również błędy poduszek.
Tutaj zauważyłem, że 2 błąd nie wyskakuje jak pasażer siedzi na fotelu ;P
Więc mata pasażera jest uszkodzona?
Natomiast nie mam pomysłu co do 1 błędu
Bardzo proszę o pomoc.
-
- Specjalista
- Posty: 5238
- Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
- BMW: 330ci 535d
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Radom Wieniawa
Pierwszy błąd poduszki to prawdopodobnie coś jest zmienione w sterowniku przez ncs. Ja u siebie próbowałem wyłączyć mate pasażera ncsem i wtedy taki błąd sie pojawił a mata i tak była sprawdzana. Trzeba by wgrać pusty plik do modułu ncsem.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
-
- Bywalec forum
- Posty: 27
- Rejestracja: 21 sie 14, 13:22
- BMW: E46 320CI
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
Poniżej zamieszczam rozwiązanie problemu 2 czyli poduszek.
Należało wyłączyć sprawdzanie zajętości maty, a w związku z tym również napinacza pasa pasażera.
A teraz krok po kroku
Włączamy zapłon.
Odpalamy NCS i ładujemy profil.
Tworzymy pusty plik FSW_PSW.MAN w ncsexpert/work
F1 (VIN/ZCS/FA),
F3 (ZCS/FA f.ECU)
(wybieramy model bmki (czyli E46 ) oraz moduł do połączenia EWS)
F6 back
F4 "Process ECU"
wybieramy ABG (moduł airbag) i wciskamy OK
F2 ( u mnie jest podpisane "change job" )
wybieramy CODIERDATEN_LESEN i wciskamy OK (zmieniamy na sczytywanie danych z auta)
F3 Execute Job
teraz w pliku FSW_PSW.TRC są zapisane dane z naszego modułu ( znajduje się w ncsexpert/work ).
Kopiujemy go np. na pulpit.
Za pomocą notatnika zmieniamy poniższe parametry z activ na nicht_activ:
Blad nr 10 ( zajętość fotela pasażera )
mata pasażera
ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_1
aktiv
ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_2
aktiv
Należy jeszcze wyłączyć napinacz pasa pasażera, ponieważ mata jest z nim powiązana
GURTSTRAFFER_BEIFAHRER_1
aktiv
GURTSTRAFFER_BEIFAHRER_2
aktiv
zeby usunac blad nr 10 nalezy jeszcze zmienić poniższe parametry:
parametry są od kurtyny pasażera w słupku
ITS_RECHTS_1
aktiv
ITS_RECHTS_2
aktiv
Jak już zmieniliśmy powyższe wartości na nich_activ to zapisujemy plik jako FSW_PSW.MAN i kopiujemy do katalogu ncsexpert/work.
F2 job
wybieramy SG_CODIEREN i wciskamy OK (zmieniamy na zapisywanie danych w aucie)
F3 Execute Job (czekamy aż pokaże się coding end)
F6, wyłączamy NCS Export.
Wyłączamy zapłon.
Następnym krokiem jest odłączenie wtyczki od poduszek w tym przypadku wtyczka znajduje się pod fotelem ( duża kostka wychodząca z pod fotela, także nie da się nie zauważyć ).
Włączamy zapłon.
Teraz kasujemy błędy w module Airbag i powinno wszystko być już elegancko!
Należało wyłączyć sprawdzanie zajętości maty, a w związku z tym również napinacza pasa pasażera.
A teraz krok po kroku
Włączamy zapłon.
Odpalamy NCS i ładujemy profil.
Tworzymy pusty plik FSW_PSW.MAN w ncsexpert/work
F1 (VIN/ZCS/FA),
F3 (ZCS/FA f.ECU)
(wybieramy model bmki (czyli E46 ) oraz moduł do połączenia EWS)
F6 back
F4 "Process ECU"
wybieramy ABG (moduł airbag) i wciskamy OK
F2 ( u mnie jest podpisane "change job" )
wybieramy CODIERDATEN_LESEN i wciskamy OK (zmieniamy na sczytywanie danych z auta)
F3 Execute Job
teraz w pliku FSW_PSW.TRC są zapisane dane z naszego modułu ( znajduje się w ncsexpert/work ).
Kopiujemy go np. na pulpit.
Za pomocą notatnika zmieniamy poniższe parametry z activ na nicht_activ:
Blad nr 10 ( zajętość fotela pasażera )
mata pasażera
ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_1
aktiv
ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_2
aktiv
Należy jeszcze wyłączyć napinacz pasa pasażera, ponieważ mata jest z nim powiązana
GURTSTRAFFER_BEIFAHRER_1
aktiv
GURTSTRAFFER_BEIFAHRER_2
aktiv
zeby usunac blad nr 10 nalezy jeszcze zmienić poniższe parametry:
parametry są od kurtyny pasażera w słupku
ITS_RECHTS_1
aktiv
ITS_RECHTS_2
aktiv
Jak już zmieniliśmy powyższe wartości na nich_activ to zapisujemy plik jako FSW_PSW.MAN i kopiujemy do katalogu ncsexpert/work.
F2 job
wybieramy SG_CODIEREN i wciskamy OK (zmieniamy na zapisywanie danych w aucie)
F3 Execute Job (czekamy aż pokaże się coding end)
F6, wyłączamy NCS Export.
Wyłączamy zapłon.
Następnym krokiem jest odłączenie wtyczki od poduszek w tym przypadku wtyczka znajduje się pod fotelem ( duża kostka wychodząca z pod fotela, także nie da się nie zauważyć ).
Włączamy zapłon.
Teraz kasujemy błędy w module Airbag i powinno wszystko być już elegancko!
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 34 Odpowiedzi
- 6738 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 1 Odpowiedzi
- 2571 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 8 Odpowiedzi
- 4167 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Polish boy
-
- 19 Odpowiedzi
- 5778 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 24 Odpowiedzi
- 8442 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: master8998
-
- 1 Odpowiedzi
- 1538 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 2 Odpowiedzi
- 1192 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kate
-
- 10 Odpowiedzi
- 5706 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: ghostek
-
- 9 Odpowiedzi
- 2739 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: overbreaker
-
- 17 Odpowiedzi
- 10750 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Krucha97