Bicie podczas jazdy i hamowania 320d

Wszystko co związane z ogumieniem i felunkiem
Ltetech
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 11 gru 17, 21:10
BMW: E46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

#1

Post autor: Ltetech »

Cześć wszystkim
Od dłuższego czasu mam problem ze swoją bunią.Byłem w dwóch warsztatach wyważyć koła.Co dziwne po wyważeniu kół i wyjechaniu z warsztatu po około 3km jazdy było dość,duże bicie na kierownicy a przy hamowaniu to już wibracje potworne.Pojechałem do drugiego wulkanizatora,przyjrzał się kołom i jedno koło na wyważarce tak jak by podskakiwało,przestawił oponę i objaw się o połowę zmniejszył.Podczas jazdy od razu poprawa.Natomiast został defekt przy hamowaniu.Kierownicą trzęsie najbardziej hamując od 180 do 120 poniżej 120 prawie nie wyczuwalne to jest.Tak samo wibracje podczas jazdy kierownicy od 120w górę coraz większe.Dziwne jest to,ze jadąc dzisiaj około 30km do wulkanizatora około 100/120km/h nie zauważyłem wibracji podczas hamowania.Stało się to po wyważeniu kół.Czy krzywa tarcza po rozgrzaniu może dawać objaw wibrowania kierownicy podczas jazdy bez hamowania?

Aktualnie mam 6mc tarcze na przodzie ATE zwykłe.Planuje je zmienić na zimmermany.Jeszcze dodam,że po zmianie tarcz na aktualne ATE bicie na kierownicy przy hamowaniu było od razu po wyjechaniu z domu.Tak jak by tarcze były od nowości już ''z defektem ''

Na autostradzie nie da się jechać więcej niż 120km/h bo ręce chce wyrwać. Koła wyważane łącznie już u trzech wulkanizatorów
Byłem tez dzisiaj na stacji kontroli pojazdów.Zawieszenie jest sprawne tak mi powiedzieli.Amory mam nowe sachs.Wahacze i tuleje z motylkami ponoć bez luzów.
Bicia na pedale hamulca nie ma.Jedynie kierownica daje ostro popalić.Opony mam od nowości mają 1 sezon.Koła wyważył się beż żadnych problemów
Awatar użytkownika
Dzidek90
Przyjaciel forum
Posty: 3655
Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
BMW: E91 Fl
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
VIN: F038885

#2

Post autor: Dzidek90 »

Bicie pojawia się tylko na kierownicy podczas hamowania czy na całej budzie?
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#3

Post autor: scghost »

jedz do mechanika niech Ci sprawdzi bicie na tarczach z przodu i ewentualnei na samej piascie
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Ltetech
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 11 gru 17, 21:10
BMW: E46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

#4

Post autor: Ltetech »

Bicie pojawia się tylko na kierownicy .Podczas jazdy od 120 w górę jest o połowę mniejsze od tego z hamowania.Z tym,że od 100 w dół nie ma bicia.Np ze 180 do 120 to trzęsie tak,że rąk nie utrzyma się..
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#5

Post autor: scghost »

jeszcze druga opcja to krzywa felga, ja mialem podobna sytuacje, powyzej 120 bicie, ponizej nic
w pierwszej kolejnosci jednak sugerowalbym sprawdzenie bicia tarcz/piast
a jak nie wyjdzie nic to wybrac sie do zakladu prostujacego felgi, zeby je sprawdzili bez opon
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
Dzidek90
Przyjaciel forum
Posty: 3655
Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
BMW: E91 Fl
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
VIN: F038885

#6

Post autor: Dzidek90 »

scghost pisze:jeszcze druga opcja to krzywa felga, ja mialem podobna sytuacje, powyzej 120 bicie, ponizej nic
w pierwszej kolejnosci jednak sugerowalbym sprawdzenie bicia tarcz/piast
a jak nie wyjdzie nic to wybrac sie do zakladu prostujacego felgi, zeby je sprawdzili bez opon
Zgadzam się, jeśli bicie występowało by na budzie podczas hamowania to miałbyś problem z krzywymi tarczami z tyłu.
No chyba że problem tkwi w samych oponach, są stare zużyte itp itd
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
Ltetech
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 11 gru 17, 21:10
BMW: E46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

#7

Post autor: Ltetech »

opony mają jeden sezon,zrobione jakieś 15tys km na nich
Awatar użytkownika
Dzidek90
Przyjaciel forum
Posty: 3655
Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
BMW: E91 Fl
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
VIN: F038885

#8

Post autor: Dzidek90 »

Ltetech pisze:opony mają jeden sezon,zrobione jakieś 15tys km na nich
To że mają 15kkm to nie oznacza że muszą być sprawne :wink:
Gołym okiem skontrolujesz czy np nie ma jakiegoś uszkodzenia mechanicznego.
Ale jeśli byłeś u wulkanizator to opony odrzucamy :wink:
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
Ltetech
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 11 gru 17, 21:10
BMW: E46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

#9

Post autor: Ltetech »

czy wybierając tarcze brembo max+klocki brembo będzie to dobry wybór?
Awatar użytkownika
Dzidek90
Przyjaciel forum
Posty: 3655
Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
BMW: E91 Fl
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
VIN: F038885

#10

Post autor: Dzidek90 »

Ltetech pisze:czy wybierając tarcze brembo max+klocki brembo będzie to dobry wybór?
Weź lepiej tarcze i klocki trw, mam u siebie brembo i wytrzymały 1.5r, szykuje zmianę właśnie na trw
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Koła, czyli felgi i opony”