Bicie kierownicy.

maczupikczu
Bywalec forum
Posty: 156
Rejestracja: 24 wrz 16, 15:28
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto:

#1

Post autor: maczupikczu »

Część.
Sprawa wygląda tak: przy hamowaniu z ok 80 zaczyna szarpać kierą. Sprawdziłem zegarem bicie tarcz jedna ma 0.05mm druga 0.1, to tą 0.1 wymieniłem na nową.( Niby 0.05 to max)
Po wymianie nic się wsumie nie zmieniło choć mam wrażenie że słabiej szarpie, problem jest w tym że jedna i druga strona na lewarku jak kręcę kółem to słychać jak klocek szura o tarcze ale kręci się swobodnie, nawet ta "nowa". Niewiem czy takie coś jest dopuszczalne bo wsumie wcześniej nie wymienialem tarcz.
Podczas hamowania już przed samym zatrzymaniem pojazdu to czuć że hamowanie nie jest jednostajne tylko co obrót jest uczucie jak bym mocniej przyhamował i odpuścił hamulec.

Co o tym sądzicie?
Zamieniam jeszcze koła przód tył może felga jest trefna.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Nowa tarcza 0,05? A piasta? Ja schodzę zawsze do poziomu 0,03 max. Zmierz tylne tarcze.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
maczupikczu
Bywalec forum
Posty: 156
Rejestracja: 24 wrz 16, 15:28
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto:

#3

Post autor: maczupikczu »

maniek21112 pisze: 3 wrz 20, 21:08 Nowa tarcza 0,05? A piasta? Ja schodzę zawsze do poziomu 0,03 max. Zmierz tylne tarcze.
Nowej nie mierzyłem, 0.05 miala druga strona ktora została stara, nie wymieniałem obu bo to sa praktycznie nowki po poprzednim wlascicielu.
Jutro zamineniam felgi tył z przodem jak sie nic nie poprawi to bede celował w tarcze i piaste :/

Tylne tarcze mogą miec cos wspolnego z biciem kierownicy?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Oczywiście, że tak, drgania przenoszą się. Jak można nie zmierzyć nowej tarczy? Przecież to podstawa, ja raz dostałem ori tarczę z biciem ponad 0,2 mm.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
DwaLitryPL

#5

Post autor: DwaLitryPL »

Maniek a to nie jest tak,że tylne tarcze gdy biją to hamowanie jest pulsacyjne + drży pedał hamulca? a zaś przednie to drży kierownica?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

O drganiach przy hamowaniu można książkę napisać, przyczyn jest sporo.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#7

Post autor: adi3d »

Też obstawiał bym że skoro drży kierownica to problem jest z przodu.
Może opona jest jakaś trefna i jak przy hamowaniu bardziej dociska ja do gleby to wtedy problem się nasila? Zamień koła tył z przodem
Adam1003
Bywalec forum
Posty: 67
Rejestracja: 27 lis 17, 10:26
BMW: 5 G30
Rok produkcji: 2017
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Kleczew

#8

Post autor: Adam1003 »

Przede wszystkim to jedź do mechanika a nie męcz się sam skoro nie masz wiedzy i narzędzi.
Brak pomiaru bicia po zamontowaniu nowej tarczy, wymiana jednej tarczy, montaż używanych klocków na nową tarcze - to już są błędy którymi prosisz się o kłopoty.
maczupikczu
Bywalec forum
Posty: 156
Rejestracja: 24 wrz 16, 15:28
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto:

#9

Post autor: maczupikczu »

Adam1003 pisze: 4 wrz 20, 9:27 Przede wszystkim to jedź do mechanika a nie męcz się sam skoro nie masz wiedzy i narzędzi.
Brak pomiaru bicia po zamontowaniu nowej tarczy, wymiana jednej tarczy, montaż używanych klocków na nową tarcze - to już są błędy którymi prosisz się o kłopoty.
Tarcze i klocki są praktycznie nowe, dziś pomierze tył i zamienię koła.
Adam1003
Bywalec forum
Posty: 67
Rejestracja: 27 lis 17, 10:26
BMW: 5 G30
Rok produkcji: 2017
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Kleczew

#10

Post autor: Adam1003 »

W tarczach/klockach nie ma czegoś takiego jak praktycznie nowe. Są albo nowe albo używane.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ hamulcowy”