Bicie kierownicwy podczas hamowania e46 323

kruq_
Posty: 2
Rejestracja: 14 cze 22, 19:34
BMW: E46 323i
Rok produkcji: 1098
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Siedlce

#1

Post autor: kruq_ »

Witam mam problem mianowicie podczas hamowania bardzo biję mi kierownica i nie wiem gdzie szukać przyczyny wymieniłem tarcze wraz z klockami , dziś zmieniłem wachacze stabilizatory, tujeje wachacza jak również i drążki kierownicze wraz z końcówkami a problem nie ustal nie wiem czego się łapać dalej
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1696
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#2

Post autor: kosteg »

piasty miały pomiar zrobiony?
Obrazek
kruq_
Posty: 2
Rejestracja: 14 cze 22, 19:34
BMW: E46 323i
Rok produkcji: 1098
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Siedlce

#3

Post autor: kruq_ »

Powiem szczerze że nie pomiaru piast nie robiłem, dodatkowym objawem jest to że jadąc pomału na nierównościach wyrywa kierownice z rąk
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Odnośnie wyrywania zbieżność zrobiona? Co do bicia przy hamowaniu pomiar piast i tarcz po montażu to obowiązek, ten zestaw na 99% do wywalenia przy kolejnym trzeba mierzyć.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
PiotrWłocławek
Bywalec forum
Posty: 159
Rejestracja: 23 wrz 19, 20:28
BMW: 318i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Włocławek

#5

Post autor: PiotrWłocławek »

Może też być niedokładne oczyszczenie piasty przed założeniem tarczy. Trzeba to sprawdzić jak najprędzej. Jak mechanik założy najtańsze tarcze to też lipa.
Ogólnie to teraz jak są deszcze to trzeba bardzo uważać żeby czasami na rozgrzanych hamulcach nie wjechać w kałuże. Trzeba spokojnie jeździć. Koleżanka miała założone nowe tarcze bo stare pokrzywiło od dynamicznej jazdy i wpadnięciu w kałuże. Nowe tarcze najtańsze założyli, pierwszy deszcz + dynamiczna, nieostrożna jazda i znowu bije kierownica. Znowu tarcze do wymiany.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

To nie wina deszczu czy dynamicznej jazdy. Krzywe tarcze od początku lub/i nieprawidłowy montaż + brak dotarcia układu po wymianie.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Jarula
Posty: 6
Rejestracja: 10 sty 22, 12:44
BMW: e46 320Cd
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa

#7

Post autor: Jarula »

Ja miałem identyczny objaw. Problemem okazał się zapieczony zacisk hamulcowy prawego koła. Zanim cokolwiek zaczniesz wymieniać jedź na SKP na pomiar siły hamowania.
Awatar użytkownika
Err
Bywalec forum
Posty: 166
Rejestracja: 26 sie 16, 15:03
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Moje miasto

#8

Post autor: Err »

A jakiej firmy kupiłeś tarcze?
Jeżdżę TIR'em, lubię zmieniać biegi :guma:
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ hamulcowy”