Bardzo gorąco pod maską m54

tree12
Bywalec forum
Posty: 54
Rejestracja: 3 lut 21, 22:50
BMW: M54b25
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Cit

#1

Post autor: tree12 »

Witam, czy u was też jest tak gorąco pod maską po przejechaniu nawet przykładowo 20/30km. Na dworze 24/25 stopni, pod maską jest tak gorąco że aż elementy plastikowe parzą przy dotknięciu. Niby temp. trzyma 96-98 stopni prawidłowo i nie przegrzewa się płyn, wentylator jak trzeba to się załącza, ale niepokoji mnie trochę taki ukrop z pod maski po otwarciu. :pardon:
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Tak, w n42/46 jest jeszcze gorzej. Błędu grzałki termostatu nie ma? Zbija temperaturę do okolic 80 stopni pod obciążeniem?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#3

Post autor: Lashie »

W n42, przy pierwszej trasie w lato +\- 30stopni byłem w szoku, ile ten silnik oddaje ciepła do kabiny, lecąc te kilkaset km z butem w podłodze nie spotkałem się jeszcze z autem w którym czulbym dyskomfort spowodowany nagrzewaniem się wnętrza od strony prawej nogi kierowcy, kwestia przyzwyczajenia, najpierw jest strach ze silnik taki gorący i ze zaraz eybuchnie, jak już zobaczysz ze nic mu nie jest, to nie trzeba patrzeć na temp oleju, czujesz lekki skwar na prawej nodze to znaczy ze można :guma: :ROFL: nie wykluczam oczywiście tego ze moja bunia była złomem i takie coś nie powinno miec miejsca w sprawnym aucie :fu: ale nie ma co ukrywać temp robocza silnika 105 stopni to jakiś nieśmieszny żart inżynierów i eko patologów

Także pozazdrościć 96 stopni :D
tree12
Bywalec forum
Posty: 54
Rejestracja: 3 lut 21, 22:50
BMW: M54b25
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Cit

#4

Post autor: tree12 »

Błędów grzałki termostatu nie mam, podłączałem ostatnio inpa i zero błędów. Już myślałem że tylko u mnie coś nie tak, to widocznie ten typ tak ma trzyma 96-98 stopni więc powinno być okej :D Dzięki za odpowiedzi.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#5

Post autor: maniek21112 »

Bez obciążenia tak, ale gdy ciśniesz to ma spadać.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#6

Post autor: scghost »

i jeszcze ta swiadomosc ze to gorąco to zmarnowana energia z benzyny... :lol:
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
keys97
Bywalec forum
Posty: 50
Rejestracja: 2 lut 20, 16:09
BMW: 320i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#7

Post autor: keys97 »

w M52 podobnie, też bardzo gorąco pod maską. W test 7.0 temperatura utrzymuje się 91-93°C.
Natomiast podczas jazdy spada i jest bardzo różnie 84-88°C.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#8

Post autor: maniek21112 »

To jest ten sam termostat i jak jest sprawny to ma trzymać 96-97, dopiero pod obciążeniem temperatura spada.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”