B52TUB28 bardzo zamulone.

marcepan
Bywalec forum
Posty: 311
Rejestracja: 19 cze 14, 13:33
BMW: e46 328i AT
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Zgierz

#1

Post autor: marcepan »

mam problem z w/w silnikiem, auto jest bardzo słabe i ociężałe. Podczas przyspieszania wydaje się jakby wskazówka od obrotów zatrzymywała się na chwilę tak między 2-4k obrotów albo czasem staje na chwilę w miejscu a auto przyspiesza dalej. Miałem już e39 z 2,8 i wydaje mi się że było żywsze a też było w automacie. Nie oczekuję, że powino zawijać asfalt na dach, za stary już jestem, ale moje kombi nawet po wyłączeniu trakcji i wrzuceniu 1 na tiptronicu nie ma w ogóle siły zmielić kołami, a tak chyba nie powinno być. Filtry powymieniane, DISę sprawdzałem - membrana trzyma, rurę za przepływką wymieniłem, kasowałem już adaptację żeby poukładała się na nowo. Robiłem ten "test" jadąc 60 na 4 biegu gaz do oporu ekonomizer idzie na 20l na 5 biegu tak samo do 20l o ile w ogóle to coś znaczy w benzynie. Odpinałem już kostkę z przepływki i może było ciut lepiej ale.. żadna znacząca różnica i też brak chęci zakręcić kołami (standard 205/55R16). Nie wiem na ile to odpinanie przepływki jest też miarodajne.
Mam INPE mogę powrzucać jakieś obrazki, ale nie znam się na tym za dobrze, głównie umiem sczytywać błędy więc proszę o info gdzie i co sprawdzić i co pokazać. Świece też są wymienione na NGK takie jak powinny być.
linki do kilku obrazków które zrobiłem na wolnych obrotach:
http://pokazywarka.pl/kvo3yt/
http://pokazywarka.pl/5t95o7/
http://pokazywarka.pl/u85pkt/
http://pokazywarka.pl/kalupg/
sondy niby pracują, napięcie się zmienia, grzeją. Na jednym obrazku są błędy, które w kółko mi wskakują, ale wydaje mi się że dotyczą sond za katem a ja u siebie w aucie nie zauważyłem żebym miał w ogóle sondy za katem. Auto ogólnie nie trzepie się chodzi "równo" tylko jak wóz z węglem.
Co mogę sprawdzić i jak ?
Awatar użytkownika
gczarkowski1
Bywalec forum
Posty: 261
Rejestracja: 29 sie 10, 11:34
BMW: e46-1,9m43-LPG SEDAN e46-1,9m43-LPG KOMBI
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Teresin

#2

Post autor: gczarkowski1 »

Przepływkę jak odpinasz to zaczyna silnik inaczej pracować ?
marcepan
Bywalec forum
Posty: 311
Rejestracja: 19 cze 14, 13:33
BMW: e46 328i AT
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Zgierz

#3

Post autor: marcepan »

zrobiłem to raz na rozgrzanym aucie.. zgasiłem silnik wypiąłem wtyczkę i odpaliłem auto. zrobiłem kilka prób startów na 1 na tiptroniku i nie było żadnej szansy zerwania przyczepności. Potem znów wpiąłem wtyczkę i kilka startów. Odczułem, że z odpiętą wtyczką trochę bardziej podnosił się przód i może trochę szybciej przyśpieszała, ale bez szaleństwa żadnego... może się czepiam i kombi w automacie nie ma szans zerwać ze startu ale każdy kto wsiada do mojego auta mówi że to nie jedzie jak 2.8
Co i jak mam sprawdzać ?
Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

#4

Post autor: Miłosz »

jak często tankujesz ? jezdzisz okazjonalnie ? paliwo się też starzeje i traci swoje parametry ;) aż ciezko cos doradzic , bo widze ze w cholere ogarnąłeś ;)
Mój --- > lexus is 220d
Awatar użytkownika
gczarkowski1
Bywalec forum
Posty: 261
Rejestracja: 29 sie 10, 11:34
BMW: e46-1,9m43-LPG SEDAN e46-1,9m43-LPG KOMBI
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Teresin

#5

Post autor: gczarkowski1 »

marcepan pisze:zrobiłem to raz na rozgrzanym aucie.. zgasiłem silnik wypiąłem wtyczkę i odpaliłem auto. zrobiłem kilka prób startów na 1 na tiptroniku i nie było żadnej szansy zerwania przyczepności. Potem znów wpiąłem wtyczkę i kilka startów. Odczułem, że z odpiętą wtyczką trochę bardziej podnosił się przód i może trochę szybciej przyśpieszała, ale bez szaleństwa żadnego... może się czepiam i kombi w automacie nie ma szans zerwać ze startu ale każdy kto wsiada do mojego auta mówi że to nie jedzie jak 2.8
Co i jak mam sprawdzać ?
Zdejmuj wtyczkę na postoju na zapalonym silniku czy jest wtedy różnica w pracy szarpie , faluje co się dzieje ? a może chodzi z odpiętą tak jak i z podpiętą
marcepan
Bywalec forum
Posty: 311
Rejestracja: 19 cze 14, 13:33
BMW: e46 328i AT
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Zgierz

#6

Post autor: marcepan »

jeżdżę codziennie nigdy na rezerwie zawsze mam min 1/4 albo polowe kotła.. dziennie robię min 60-100km
odpiąć wtyczkę na zimnym czy na ciepłym czy bez znaczenia ? jak na zimnym to zaraz zobaczę i odpiszę
Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

#7

Post autor: Miłosz »

hmm pompa paliwa , filtr paliwa ? w kompakcie e46 przy zwalonej pompie paliwa też dziwne rzeczy sie działy włącznie z buczeniem i gaśnięciem auta jak miało 1/4 baku.
Mój --- > lexus is 220d
Awatar użytkownika
gczarkowski1
Bywalec forum
Posty: 261
Rejestracja: 29 sie 10, 11:34
BMW: e46-1,9m43-LPG SEDAN e46-1,9m43-LPG KOMBI
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Teresin

#8

Post autor: gczarkowski1 »

marcepan pisze:jeżdżę codziennie nigdy na rezerwie zawsze mam min 1/4 albo polowe kotła.. dziennie robię min 60-100km
odpiąć wtyczkę na zimnym czy na ciepłym czy bez znaczenia ? jak na zimnym to zaraz zobaczę i odpiszę
Bez znaczenia możesz sprawdzać
Jeszcze chodzi mi po głowie katalizator
marcepan
Bywalec forum
Posty: 311
Rejestracja: 19 cze 14, 13:33
BMW: e46 328i AT
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Zgierz

#9

Post autor: marcepan »

a cos w tym może być bo.. bo kiedyś sucz miała 1/4 i zdechła aż nie zalałem jej więcej ale z drugiej strony w aucie mam podtlenek LPG i jak się przełączy na gaz to pompa paliwa nie powinna wpływać na to że jest wozem drabiniastym
wyjeździłem ostatnio wyłącznie bak paliwa w celach naukowych i nic. Tak samo muli na gazie jak na PB. Średnie spalanie gazu w mieście ale nie staniu w korkach max 14l PB niecałe 11l jeśli to ma jakieś znaczenie.
---

odpalilem auto musze przyznac ze trzoche zimny faluje jak przejdzie niebieskie pole jak jest calkiem zimna to ma wyzsze obroty kolo 900 w miare rowne.
po odpieciu wtyczki na odpalonym zakolysala sie ale potem pracowala normalnie moze delikatnie rowniej niz z podpieta jak podpialem znow to na chwilke 1-2s zakolysala sie i dalej pracowala "normalnie". niezgasla nie kulala po odpieciu tylko takie zawachania przy wyciagania/wkladaniu wtyczki .. a co z parametrami ? korekty paliwowe itd cos mowia ?
Ostatnio zmieniony 22 cze 15, 21:51 przez marcepan, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
gczarkowski1
Bywalec forum
Posty: 261
Rejestracja: 29 sie 10, 11:34
BMW: e46-1,9m43-LPG SEDAN e46-1,9m43-LPG KOMBI
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Teresin

#10

Post autor: gczarkowski1 »

No i tu następny rozdział
To że na podtlenku ma jechać lepiej nie do końca jest prawdą ponieważ komp lpg czerpie info z kompa bmw jeżeli komp bmw ma jakieś wartości to takie są przekazywane do kompa lpg trochę chaotycznie może to napisałem ale ...
No to kolega miłosz może mieć rację co do pompy paliwa . A podczas jazdy nie wpada w tryb awaryjny ?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”