Awaria wiatraka chlodnicy

Michalskarzynskiii
Posty: 4
Rejestracja: 30 lip 18, 20:07
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Skierniewice

#1

Post autor: Michalskarzynskiii »

Witajcie,
Jestem nowy i przychodzę do Was po poradę, otóż mam problem z silnikiem bmw E46 318i 1.9 benzyna + LPG brc

Nie chce mi działać wentylator od chłodnicy, jedynie na krótko podlaczajac masę z akumulatora pod wiatrak omijając moduł dodam że podłączyłem dwa inne wiatraki też nie działają. Czego efektem jest przegrzewanie silnika.
Jest masa i zasilalanie na wtyczkach, gdzie szukać awarii?
Dodam że auto jeździło było sprawne kiedyś się zagrało i tak stało u mechanika który wymienił termostat pompę wody chłodnice korek itd poddał się powiedział że nie ma obiegu dlatego się grzeje i zapewne to uszczelka pod głowica lub głowica jest peknieta ale postanowiłem wyprowadzić auto z garażu po x czasie wymieniłem płyn, odpowietrzylem i jeździ, wskazówka trzyma pion od temperatury na postojach musi wiać ciepłe z nawiewu aby nie zagotowal się, przewody nie pecznieja a robią się twarde ale raczej w normach, temperatura silnika w menu pokazuje 110-115stopni przy dłuższej jeździe, ale wentylatora ni UJA nie może załączyć aby schlodizlo, dodam obieg jest przez chłodnice cała u góry i dołu, dwa węże ciepłe gorące, przy podłączeniu wiatraka na krótko wyłączanie nawiewu silnik pracuje w granicach 1p6-110 stopni, nie kopci nie traci mocy.

Za co się zabrać dodam że bezpieczniki w schowku wyglądają ok, a wiatrak nie załącza się nawet jak kliknie na guzik od klimy która nie działa i tak po naprawach mechanika pomimo nabicia i napędu paskiem klinowy.
Helppp
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Podmieniałeś same wiatraki czy razem z modułami? W większości przypadków (wygląda na to, że i w tym) przyczyną jest moduł.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Michalskarzynskiii
Posty: 4
Rejestracja: 30 lip 18, 20:07
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Skierniewice

#3

Post autor: Michalskarzynskiii »

Wiatraki z modułami to nie moduł
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Jakby startował z klimą to możnaby podejrzewać czujnik na wejściu do chłodnicy, że przekłamuje a tak skoro na krótko działa to ciężko wskazać inną możliwość. Może coś we wtyczce nie styka.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Michalskarzynskiii
Posty: 4
Rejestracja: 30 lip 18, 20:07
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Skierniewice

#5

Post autor: Michalskarzynskiii »

Nie wiem jutro dla pewności wymienię czujnik ten od dolnego węża w chłodnicy bo raczej czujnik od tem zew. Nie ma nic do sterowania wentylatorem?
Podobno właśnie wszystko w wtyczkach jest ok po pomiarach i już nie mam pomysłu :/
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Zamiast go wymieniać w ciemno to możesz sprawdzić jego odczyt w programie diagnostycznym, ale jakby to miał być on to jak wytłumaczysz, że nie startuje przy klimie?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Michalskarzynskiii
Posty: 4
Rejestracja: 30 lip 18, 20:07
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Skierniewice

#7

Post autor: Michalskarzynskiii »

Nie wiem ale nawet jak zamknę obwód wtyczki czujnika też nie odpala. A dwa inne wiatraki z modułami też nie ruszyły
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#8

Post autor: maniek21112 »

To nie oznacza, że były dobre, to częsta przypadłość.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#9

Post autor: Broder »

Mamy właśnie na warsztacie auto z uszkodzonym wentylatorem, przez co auto się zagotowało i rozwaliło zbiorniczek wyrównawczy.
Odpalasz inpe i uruchamiasz test wentylatora, ja zawsze daję na 90% mocy.
W tym przypadku wentylator zaczął startować i już go miałem wykluczyć po czym nagle zaczął przerywać i zamiast na 90% rozpędzał się może na 30%.
We wtyczce masz więcej niż dwa kable więc samo zamknięcie obwodu plus minus nic nie da.
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”