Awaria wiatraka chlodnicy
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 30 lip 18, 8:07
- BMW: E46 318i
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Skierniewice
Awaria wiatraka chlodnicy
Witajcie,
Jestem nowy i przychodzę do Was po poradę, otóż mam problem z silnikiem bmw E46 318i 1.9 benzyna + LPG brc
Nie chce mi działać wentylator od chłodnicy, jedynie na krótko podlaczajac masę z akumulatora pod wiatrak omijając moduł dodam że podłączyłem dwa inne wiatraki też nie działają. Czego efektem jest przegrzewanie silnika.
Jest masa i zasilalanie na wtyczkach, gdzie szukać awarii?
Dodam że auto jeździło było sprawne kiedyś się zagrało i tak stało u mechanika który wymienił termostat pompę wody chłodnice korek itd poddał się powiedział że nie ma obiegu dlatego się grzeje i zapewne to uszczelka pod głowica lub głowica jest peknieta ale postanowiłem wyprowadzić auto z garażu po x czasie wymieniłem płyn, odpowietrzylem i jeździ, wskazówka trzyma pion od temperatury na postojach musi wiać ciepłe z nawiewu aby nie zagotowal się, przewody nie pecznieja a robią się twarde ale raczej w normach, temperatura silnika w menu pokazuje 110-115stopni przy dłuższej jeździe, ale wentylatora ni UJA nie może załączyć aby schlodizlo, dodam obieg jest przez chłodnice cała u góry i dołu, dwa węże ciepłe gorące, przy podłączeniu wiatraka na krótko wyłączanie nawiewu silnik pracuje w granicach 1p6-110 stopni, nie kopci nie traci mocy.
Za co się zabrać dodam że bezpieczniki w schowku wyglądają ok, a wiatrak nie załącza się nawet jak kliknie na guzik od klimy która nie działa i tak po naprawach mechanika pomimo nabicia i napędu paskiem klinowy.
Helppp
Jestem nowy i przychodzę do Was po poradę, otóż mam problem z silnikiem bmw E46 318i 1.9 benzyna + LPG brc
Nie chce mi działać wentylator od chłodnicy, jedynie na krótko podlaczajac masę z akumulatora pod wiatrak omijając moduł dodam że podłączyłem dwa inne wiatraki też nie działają. Czego efektem jest przegrzewanie silnika.
Jest masa i zasilalanie na wtyczkach, gdzie szukać awarii?
Dodam że auto jeździło było sprawne kiedyś się zagrało i tak stało u mechanika który wymienił termostat pompę wody chłodnice korek itd poddał się powiedział że nie ma obiegu dlatego się grzeje i zapewne to uszczelka pod głowica lub głowica jest peknieta ale postanowiłem wyprowadzić auto z garażu po x czasie wymieniłem płyn, odpowietrzylem i jeździ, wskazówka trzyma pion od temperatury na postojach musi wiać ciepłe z nawiewu aby nie zagotowal się, przewody nie pecznieja a robią się twarde ale raczej w normach, temperatura silnika w menu pokazuje 110-115stopni przy dłuższej jeździe, ale wentylatora ni UJA nie może załączyć aby schlodizlo, dodam obieg jest przez chłodnice cała u góry i dołu, dwa węże ciepłe gorące, przy podłączeniu wiatraka na krótko wyłączanie nawiewu silnik pracuje w granicach 1p6-110 stopni, nie kopci nie traci mocy.
Za co się zabrać dodam że bezpieczniki w schowku wyglądają ok, a wiatrak nie załącza się nawet jak kliknie na guzik od klimy która nie działa i tak po naprawach mechanika pomimo nabicia i napędu paskiem klinowy.
Helppp
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 9863
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Podmieniałeś same wiatraki czy razem z modułami? W większości przypadków (wygląda na to, że i w tym) przyczyną jest moduł.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 30 lip 18, 8:07
- BMW: E46 318i
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Skierniewice
Wiatraki z modułami to nie moduł
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 9863
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Jakby startował z klimą to możnaby podejrzewać czujnik na wejściu do chłodnicy, że przekłamuje a tak skoro na krótko działa to ciężko wskazać inną możliwość. Może coś we wtyczce nie styka.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 30 lip 18, 8:07
- BMW: E46 318i
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Skierniewice
Nie wiem jutro dla pewności wymienię czujnik ten od dolnego węża w chłodnicy bo raczej czujnik od tem zew. Nie ma nic do sterowania wentylatorem?
Podobno właśnie wszystko w wtyczkach jest ok po pomiarach i już nie mam pomysłu :/
Podobno właśnie wszystko w wtyczkach jest ok po pomiarach i już nie mam pomysłu :/
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 9863
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Zamiast go wymieniać w ciemno to możesz sprawdzić jego odczyt w programie diagnostycznym, ale jakby to miał być on to jak wytłumaczysz, że nie startuje przy klimie?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 30 lip 18, 8:07
- BMW: E46 318i
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Skierniewice
Nie wiem ale nawet jak zamknę obwód wtyczki czujnika też nie odpala. A dwa inne wiatraki z modułami też nie ruszyły
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 9863
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
To nie oznacza, że były dobre, to częsta przypadłość.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
- Broder
- Specjalista
- Posty: 2063
- Rejestracja: 3 paź 14, 11:28
- BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- Gadu-Gadu: 6650001
- VIN: EX93017
Mamy właśnie na warsztacie auto z uszkodzonym wentylatorem, przez co auto się zagotowało i rozwaliło zbiorniczek wyrównawczy.
Odpalasz inpe i uruchamiasz test wentylatora, ja zawsze daję na 90% mocy.
W tym przypadku wentylator zaczął startować i już go miałem wykluczyć po czym nagle zaczął przerywać i zamiast na 90% rozpędzał się może na 30%.
We wtyczce masz więcej niż dwa kable więc samo zamknięcie obwodu plus minus nic nie da.
Odpalasz inpe i uruchamiasz test wentylatora, ja zawsze daję na 90% mocy.
W tym przypadku wentylator zaczął startować i już go miałem wykluczyć po czym nagle zaczął przerywać i zamiast na 90% rozpędzał się może na 30%.
We wtyczce masz więcej niż dwa kable więc samo zamknięcie obwodu plus minus nic nie da.

-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 0 Odpowiedzi
- 645 Odsłony
-
Ostatni post autor: kicius
-
- 11 Odpowiedzi
- 5443 Odsłony
-
Ostatni post autor: juniormater
-
- 0 Odpowiedzi
- 200 Odsłony
-
Ostatni post autor: Buuzzeerr
-
- 3 Odpowiedzi
- 3471 Odsłony
-
Ostatni post autor: maniek21112