Awaria układu chłodzenia silnika NAPRAWIONO! [318i]
-
- Bywalec forum
- Posty: 35
- Rejestracja: 19 mar 16, 0:29
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: Koszalin
- VIN: Wolę Wódkę
Witam. Posiadam silnik N42 mam problem ponieważ widzę, że zostawiam dużą plamę płyny chłodniczego na chodniku.
Nie znam się na silnikach, tylko troszkę. Zauważyłem brak płyny chłodniczego w zbiorniczku, ale za to widzę, że jest tam mokro.
Nie widzę skąd cieknie, dlatego daruje sobie sprawdzenie tego samemu. Dodam, że cieknie na zimnym.
Sprawdzałem czy wąż jest napuchnięty, lub zbyt miękki. Wszystko w porządku.
Moje pytania. Chcę dolać wody do układu chłodniczego, ale nie znam się na tym. Czytam pomoce i poradniki "sam naprawiam BMW"
ale nie jest to zbyt jasno sprecyzowane dla mnie.. Bo nie ma tam odpowiedzi na moje pytania. Dlatego zadam wam. Proszę o odpowiedź.
Mogę dolać teraz po prostu wody do układu chłodniczego? Czy przy dolewce trzeba odpowietrzać silnik?
Mechanik odpowietrzał silnik. Patyczek jest praktycznie na samym dole = Totalne minimum płynu.
Chcę dojechać do mechanika. Mogę dolać te wodę teraz? Jeśli tak to do jakiego poziomu.
Nie rozumiem tego zdania
"Poziom cieczy chłodzącej jest właściwy, jeśli górna krawędź króćca wlewu znajduje się miedzy oboma znakami iglicy pływaka"
Dodatkowe informacje:
Wymieniałem wąż od zbiornika (góry) na nowy około miesiąc temu + nowy płyn i odpowietrzony silnik.
Podejrzewam, że wcześniejszej pękł mi ten wąż ze starości i z powodu braku płynu.. etc etc.
Zrobił mechanik test CO2 = absolutnie brak oleju w płynie Samochód nie ma żadnych objawów odnośnie pękniętej głowicy, lub uszczelki pod nią.
Mam małe masełko na bagnecie, ale to wina krótkich dystansów.. bardzo krótkich.
Nie znam się na silnikach, tylko troszkę. Zauważyłem brak płyny chłodniczego w zbiorniczku, ale za to widzę, że jest tam mokro.
Nie widzę skąd cieknie, dlatego daruje sobie sprawdzenie tego samemu. Dodam, że cieknie na zimnym.
Sprawdzałem czy wąż jest napuchnięty, lub zbyt miękki. Wszystko w porządku.
Moje pytania. Chcę dolać wody do układu chłodniczego, ale nie znam się na tym. Czytam pomoce i poradniki "sam naprawiam BMW"
ale nie jest to zbyt jasno sprecyzowane dla mnie.. Bo nie ma tam odpowiedzi na moje pytania. Dlatego zadam wam. Proszę o odpowiedź.
Mogę dolać teraz po prostu wody do układu chłodniczego? Czy przy dolewce trzeba odpowietrzać silnik?
Mechanik odpowietrzał silnik. Patyczek jest praktycznie na samym dole = Totalne minimum płynu.
Chcę dojechać do mechanika. Mogę dolać te wodę teraz? Jeśli tak to do jakiego poziomu.
Nie rozumiem tego zdania
"Poziom cieczy chłodzącej jest właściwy, jeśli górna krawędź króćca wlewu znajduje się miedzy oboma znakami iglicy pływaka"
Dodatkowe informacje:
Wymieniałem wąż od zbiornika (góry) na nowy około miesiąc temu + nowy płyn i odpowietrzony silnik.
Podejrzewam, że wcześniejszej pękł mi ten wąż ze starości i z powodu braku płynu.. etc etc.
Zrobił mechanik test CO2 = absolutnie brak oleju w płynie Samochód nie ma żadnych objawów odnośnie pękniętej głowicy, lub uszczelki pod nią.
Mam małe masełko na bagnecie, ale to wina krótkich dystansów.. bardzo krótkich.
Ostatnio zmieniony 22 mar 16, 19:35 przez BMWPassion, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeśli chcesz tylko dojechać do mechanika, to możesz dolać wody na upartego, ale jaki to sens kiedy i tak będziesz musiał kupić płyn chłodniczy? Przecież jakoś strasznie drogi nie jest. Kupujesz płyn chłodniczy np. Prestone i już. Jak dolejesz wody, powiedz o tym mechanikowi, niech to zleje wszystko do zera z powrotem, naleje płynu chłodniczego i odpowietrzy układ ponownie.BMWPassion pisze:[...]
Mogę dolać teraz po prostu wody do układu chłodniczego? Czy przy dolewce trzeba odpowietrzać silnik?
Mechanik odpowietrzał silnik. Patyczek jest praktycznie na samym dole = Totalne minimum płynu.
Chcę dojechać do mechanika. Mogę dolać te wodę teraz? Jeśli tak to do jakiego poziomu.
Na górze pływaka masz dwie "kulki". Stan prawidłowy to stan kiedy górna krawędź wlewu płynu jest pomiędzy tymi kulkami.BMWPassion pisze: Nie rozumiem tego zdania
"Poziom cieczy chłodzącej jest właściwy, jeśli górna krawędź króćca wlewu znajduje się miedzy oboma znakami iglicy pływaka"
Na tym zdjęciu akurat jest go za dużo, ale chciałem Ci pokazać o jakie znaki na pływaku chodzi.
- piotrek1474
- Bywalec forum
- Posty: 1731
- Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
- BMW: 318I N42 143KM
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: ---
- Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE
Najpierw trzeba znaleść miejsce z kąt ucieka płyn. Może puścił jakiś oring, bądź masz uszkodzony zbiorniczek wyrównawczy. Wody możesz dolać, najlepiej destylowanej.
-
- Bywalec forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 18 mar 16, 10:59
- BMW: e46 320D automat
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Gliwice
poziom prawidłowy następuje po odpowietrzeniu (przy tym grubym wężu, potrzebny krzyżak lub płaski śrubokręt ) jak się przelewa z niego woda jest max, tak jak wspomniał @piotrek, sprawdź zbiorniczek, jak odkęcisz korek zbiornika wyrównawczego przy zalaczonym silniku, musi przelewać się woda .. jesli nie to masz wyciek i to spory lub pompa wody nawalila zagotowało płyn a zawykle pierwszy idzie zbiorniczek
jak po prawej stronie masz wyciek na 90% zbiornik lub powiązane z nim połączenia
jak po prawej stronie masz wyciek na 90% zbiornik lub powiązane z nim połączenia
-
- Bywalec forum
- Posty: 35
- Rejestracja: 19 mar 16, 0:29
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: Koszalin
- VIN: Wolę Wódkę
Cholera. Teraz pokazuje, że płynu jest prawidłowa ilość. A nic nie dolewałem.
Pływak był na dole, ale pociągnąłem go lekko palcami do góry i teraz pływak cały czas jest w dobrym położeniu.
Wcisnąłem go nawet żeby był na dole i nic.. Do góry wypycha go i widzę, że jest płyn..
Odpaliłem silnik by go zassało może.. Nic. Dalej jest w górze i pokazuje prawidłowy stan płynu.
Dlaczego? Komedia.
Pływak był na dole, ale pociągnąłem go lekko palcami do góry i teraz pływak cały czas jest w dobrym położeniu.
Wcisnąłem go nawet żeby był na dole i nic.. Do góry wypycha go i widzę, że jest płyn..
Odpaliłem silnik by go zassało może.. Nic. Dalej jest w górze i pokazuje prawidłowy stan płynu.
Dlaczego? Komedia.
-
- Bywalec forum
- Posty: 175
- Rejestracja: 3 wrz 15, 17:44
- BMW: E46 M43TU B19
- Rok produkcji: 0
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto:
kiedy silnik jest zimny pływak moze byc na dole a jak jest rozgrzany to idzie do góry, pisze nawet obok korka wlewujak odczytać stan płynu na zimnym i goracym silniki (KALT/COLD). a co do wycieków to pooglądaj miejsca w których wężyki łącza się z plastikowymi króćcami. Sasiad ma taki silnik jak twój i pękł mu króciec http://img.bazarek.pl/462095/19457/6032656/1774133275399baa446a2e.jpg w okilicy miejsca w którym wychodzi ten mniejszy wężyk
-
- Bywalec forum
- Posty: 35
- Rejestracja: 19 mar 16, 0:29
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: Koszalin
- VIN: Wolę Wódkę
Na zimnym silniku pływak jest u góry.. z rysunki wychodzi, że mam MAX..
Wcześniej na zimnym pokazywało absolutne minimum. Co mam zrobić teraz? ;[ dolewać czy co..
Na bank skądś leci, ale nie znam teraz stanu poziomu płynu.
Było tak na zimnym i troszkę ciepłym 34 stopnie:
Wcześniej na zimnym pokazywało absolutne minimum. Co mam zrobić teraz? ;[ dolewać czy co..
Na bank skądś leci, ale nie znam teraz stanu poziomu płynu.
Było tak na zimnym i troszkę ciepłym 34 stopnie:
-
- Bywalec forum
- Posty: 175
- Rejestracja: 3 wrz 15, 17:44
- BMW: E46 M43TU B19
- Rok produkcji: 0
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto:
Bez obrazy ale powiem tak... widać że masz bardzo małe pojęcie o mechanice dlatego weź auto zaprowadz do kogoś kto sie zna albo niech ktoś znajomy ktozna sie na rzeczy obejrzy i zdiagnozuje wyciek i nie jezdzij na pałę zebys silnika nie zagotował. Podpowiem tyle, że w miejscu w którym cieknie odparowany przez temperaturę silnika płyn chłodzący powinien zostawić białe plamy tj np króciec który cieknie zrobi sie biały kiedy płyn z niego odparuje
-
- Bywalec forum
- Posty: 35
- Rejestracja: 19 mar 16, 0:29
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: Koszalin
- VIN: Wolę Wódkę
Chcę, tylko chcę tam dojechać bezpiecznie :[ 15km drogi.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 6 Odpowiedzi
- 2129 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: adi3d
-
- 4 Odpowiedzi
- 720 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 19 Odpowiedzi
- 2552 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 1 Odpowiedzi
- 2319 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Morfju
-
- 3 Odpowiedzi
- 8120 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: MatMat
-
- 3 Odpowiedzi
- 4376 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kawbandos
-
- 1 Odpowiedzi
- 1874 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: PiotrWłocławek
-
- 12 Odpowiedzi
- 7420 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 9 Odpowiedzi
- 11246 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Arek_10
-
- 9 Odpowiedzi
- 2094 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: tomx