Awaria układu chłodzenia silnika NAPRAWIONO! [318i]

BMWPassion
Bywalec forum
Posty: 35
Rejestracja: 19 mar 16, 0:29
BMW: E46
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Koszalin
VIN: Wolę Wódkę

#1

Post autor: BMWPassion »

Witam. Posiadam silnik N42 :sorry: mam problem ponieważ widzę, że zostawiam dużą plamę płyny chłodniczego na chodniku.
Nie znam się na silnikach, tylko troszkę. Zauważyłem brak płyny chłodniczego w zbiorniczku, ale za to widzę, że jest tam mokro.
Nie widzę skąd cieknie, dlatego daruje sobie sprawdzenie tego samemu. Dodam, że cieknie na zimnym.
Sprawdzałem czy wąż jest napuchnięty, lub zbyt miękki. Wszystko w porządku.

Moje pytania. Chcę dolać wody do układu chłodniczego, ale nie znam się na tym. Czytam pomoce i poradniki "sam naprawiam BMW"
ale nie jest to zbyt jasno sprecyzowane dla mnie.. Bo nie ma tam odpowiedzi na moje pytania. Dlatego zadam wam. Proszę o odpowiedź.

Mogę dolać teraz po prostu wody do układu chłodniczego? Czy przy dolewce trzeba odpowietrzać silnik?
Mechanik odpowietrzał silnik. Patyczek jest praktycznie na samym dole = Totalne minimum płynu.
Chcę dojechać do mechanika. Mogę dolać te wodę teraz? Jeśli tak to do jakiego poziomu.

Nie rozumiem tego zdania
"Poziom cieczy chłodzącej jest właściwy, jeśli górna krawędź króćca wlewu znajduje się miedzy oboma znakami iglicy pływaka"


Dodatkowe informacje:

Wymieniałem wąż od zbiornika (góry) na nowy około miesiąc temu + nowy płyn i odpowietrzony silnik.
Podejrzewam, że wcześniejszej pękł mi ten wąż ze starości i z powodu braku płynu.. etc etc.
Zrobił mechanik test CO2 = absolutnie brak oleju w płynie Samochód nie ma żadnych objawów odnośnie pękniętej głowicy, lub uszczelki pod nią.
Mam małe masełko na bagnecie, ale to wina krótkich dystansów.. bardzo krótkich.
Ostatnio zmieniony 22 mar 16, 19:35 przez BMWPassion, łącznie zmieniany 1 raz.
isolato

#2

Post autor: isolato »

BMWPassion pisze:[...]
Mogę dolać teraz po prostu wody do układu chłodniczego? Czy przy dolewce trzeba odpowietrzać silnik?
Mechanik odpowietrzał silnik. Patyczek jest praktycznie na samym dole = Totalne minimum płynu.
Chcę dojechać do mechanika. Mogę dolać te wodę teraz? Jeśli tak to do jakiego poziomu.
Jeśli chcesz tylko dojechać do mechanika, to możesz dolać wody na upartego, ale jaki to sens kiedy i tak będziesz musiał kupić płyn chłodniczy? Przecież jakoś strasznie drogi nie jest. Kupujesz płyn chłodniczy np. Prestone i już. Jak dolejesz wody, powiedz o tym mechanikowi, niech to zleje wszystko do zera z powrotem, naleje płynu chłodniczego i odpowietrzy układ ponownie.
BMWPassion pisze: Nie rozumiem tego zdania
"Poziom cieczy chłodzącej jest właściwy, jeśli górna krawędź króćca wlewu znajduje się miedzy oboma znakami iglicy pływaka"
Na górze pływaka masz dwie "kulki". Stan prawidłowy to stan kiedy górna krawędź wlewu płynu jest pomiędzy tymi kulkami.
Obrazek
Na tym zdjęciu akurat jest go za dużo, ale chciałem Ci pokazać o jakie znaki na pływaku chodzi.
Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#3

Post autor: piotrek1474 »

Najpierw trzeba znaleść miejsce z kąt ucieka płyn. Może puścił jakiś oring, bądź masz uszkodzony zbiorniczek wyrównawczy. Wody możesz dolać, najlepiej destylowanej.
Obrazek
blakigliwice
Bywalec forum
Posty: 15
Rejestracja: 18 mar 16, 10:59
BMW: e46 320D automat
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

#4

Post autor: blakigliwice »

poziom prawidłowy następuje po odpowietrzeniu (przy tym grubym wężu, potrzebny krzyżak lub płaski śrubokręt ) jak się przelewa z niego woda jest max, tak jak wspomniał @piotrek, sprawdź zbiorniczek, jak odkęcisz korek zbiornika wyrównawczego przy zalaczonym silniku, musi przelewać się woda .. jesli nie to masz wyciek i to spory lub pompa wody nawalila zagotowało płyn a zawykle pierwszy idzie zbiorniczek :)

jak po prawej stronie masz wyciek na 90% zbiornik lub powiązane z nim połączenia
kuboleoss
Bywalec forum
Posty: 175
Rejestracja: 3 wrz 15, 17:44
BMW: E46 M43TU B19
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto:

#5

Post autor: kuboleoss »

żaden krzyzak do odpowietrzania... monetą to odkręc jak cos i plynu dolewaj na zimnym silniku lub jak jest cieply silnik to pomału dolewaj
BMWPassion
Bywalec forum
Posty: 35
Rejestracja: 19 mar 16, 0:29
BMW: E46
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Koszalin
VIN: Wolę Wódkę

#6

Post autor: BMWPassion »

Cholera. Teraz pokazuje, że płynu jest prawidłowa ilość. A nic nie dolewałem.
Pływak był na dole, ale pociągnąłem go lekko palcami do góry i teraz pływak cały czas jest w dobrym położeniu.
Wcisnąłem go nawet żeby był na dole i nic.. Do góry wypycha go i widzę, że jest płyn..
Odpaliłem silnik by go zassało może.. Nic. Dalej jest w górze i pokazuje prawidłowy stan płynu.
Dlaczego? Komedia.
kuboleoss
Bywalec forum
Posty: 175
Rejestracja: 3 wrz 15, 17:44
BMW: E46 M43TU B19
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto:

#7

Post autor: kuboleoss »

kiedy silnik jest zimny pływak moze byc na dole a jak jest rozgrzany to idzie do góry, pisze nawet obok korka wlewujak odczytać stan płynu na zimnym i goracym silniki (KALT/COLD). a co do wycieków to pooglądaj miejsca w których wężyki łącza się z plastikowymi króćcami. Sasiad ma taki silnik jak twój i pękł mu króciec http://img.bazarek.pl/462095/19457/6032656/1774133275399baa446a2e.jpg w okilicy miejsca w którym wychodzi ten mniejszy wężyk
BMWPassion
Bywalec forum
Posty: 35
Rejestracja: 19 mar 16, 0:29
BMW: E46
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Koszalin
VIN: Wolę Wódkę

#8

Post autor: BMWPassion »

Na zimnym silniku pływak jest u góry.. z rysunki wychodzi, że mam MAX..
Wcześniej na zimnym pokazywało absolutne minimum. Co mam zrobić teraz? ;[ dolewać czy co..
Na bank skądś leci, ale nie znam teraz stanu poziomu płynu.

Było tak na zimnym i troszkę ciepłym 34 stopnie:

Obrazek
kuboleoss
Bywalec forum
Posty: 175
Rejestracja: 3 wrz 15, 17:44
BMW: E46 M43TU B19
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto:

#9

Post autor: kuboleoss »

Bez obrazy ale powiem tak... widać że masz bardzo małe pojęcie o mechanice dlatego weź auto zaprowadz do kogoś kto sie zna albo niech ktoś znajomy ktozna sie na rzeczy obejrzy i zdiagnozuje wyciek i nie jezdzij na pałę zebys silnika nie zagotował. Podpowiem tyle, że w miejscu w którym cieknie odparowany przez temperaturę silnika płyn chłodzący powinien zostawić białe plamy tj np króciec który cieknie zrobi sie biały kiedy płyn z niego odparuje
BMWPassion
Bywalec forum
Posty: 35
Rejestracja: 19 mar 16, 0:29
BMW: E46
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Koszalin
VIN: Wolę Wódkę

#10

Post autor: BMWPassion »

Chcę, tylko chcę tam dojechać bezpiecznie :[ 15km drogi.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”