Awaria hamulców, twardy hamulec

adrpec5
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 10 cze 19, 20:09
BMW: bmw e46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
VIN: 2425675

#1

Post autor: adrpec5 »

Witam. Mam problem z 316i po lifcie 2002r sedan, czyli 1.8 116km. Dziś wyjeżdżając ze stacji hamulec zrobił się tak twardy, że gdyby nie dobry ręczny to nie zatrzymałbym samochodu. Zjechalem na pobocze sprawdziłem płyn niby wszystko jest, żadnego wycieku nie ma, stan płynu okej. Jak wcisne na siłę delikatnie hamuje ale bardzo słabo a hamulec jest jak kamień. Macie może jakieś pomysły o co chodzi? Prędzej hamowal bardzo dobrze.
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#2

Post autor: Broder »

vacuu pompa albo serwo
Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10340
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#3

Post autor: maniek21112 »

Zdecydowanie to pierwsze obstawiam, w tych silnikach to dość popularna usterka, sam gdy sprawdzałem pewne n46b20 miałem taką atrakcję na zjeździe z górki :crazy:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
adrpec5
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 10 cze 19, 20:09
BMW: bmw e46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
VIN: 2425675

#4

Post autor: adrpec5 »

Problem rozwiązany. Po odpięciu przewodu od serwo i gazowaniu czuć było, że pompa ciągnie i jest sprawna. Miałem już jechać po serwo na wymianę gdy hamulec nagle zaczął działać jak przed usterką. Po konsultacji z mechanikiem dostałem wskazówkę, że gdyby serwo było uszkodzone to nagle by się nie naprawiło i prawdopodobnie coś było przytkane. Sam nie wiem co do końca było przyczyną ale problem rozwiązany. Dzięki za pomoc :D
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#5

Post autor: Broder »

Problem sam sie nie rozwiazuje. Jesli zdazylo sie raz ,bedzie kolejny i oby nie na autostradzie niemieckiej.
Wymien vacuu pompe za wczasu jesli zycie ci mile.
Obrazek
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#6

Post autor: GUMMISS »

Może rdza z rurek coś zatkała i płyn nie przechodził dalej. Kiedy zmieniałeś ostatnio płym? Nikt nie pamięta że max 5 lat i trzeba wymienić na nowy w całym układzie. Jak będziesz ostrożny to uda się to zrobić w garażu bez zapowietrzenia układu.
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ hamulcowy”