Automat E46 problemy

pole123
Posty: 2
Rejestracja: 28 mar 19, 11:40
BMW: E46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#1

Post autor: pole123 »

Witam!!

Jestem posiadaczem BMW E46 z roku 1999 w wersji silnikowej 2.8 z automatyczną skrzynią biegów.
Auto miało "teoretyczny" przebieg ok 220tys w momencie jego odkupu w 2015r. Tuż po jego nabyciu(za namową domorosłego mechanika) zdecydowałem się na wymianę oleju w skrzyni wraz z zestawem filtrów do niej. Po przejechaniu kilkuset kilometrów zauważyłem,że olej,który wymieniłem zaczął samoczynnie wydobywać się ze skrzyni i gdzieniegdzie pojawiały się dość liczne plamy pod autem na postoju na parkingu. Wówczas auto zostało skierowane do innego serwisu,gdzie dowiedziałem się,że poprzedni serwis wykonał wymianę w sposób nieprawidłowy,czego efektem były liczne wycieki. W następstwie tego wydarzenia zdecydowałem się na kolejną wymianę w takim samym trybie. Od czasu kiedy auto opuściło warsztat wszystko było ok,ale wraz z jego eksploatacją zauważyłem niepokojące objawy pracy skrzyni:

1)Skrzynia zbyt wcześnie wrzuca biegi(co powoduje słyszalne zgrzyty)
2)Przy gwałtownym hamowaniu na światłach dochodzi do sytuacji,że skrzynia nie nadąża zredukować biegu , w związku z czym auto gaśnie wraz z pojawieniem się komunikatu błędu
3)Przy gwałtownym hamowaniu(po wykonaniu redukcji przez skrzynię) czuć zapach spalenizny w aucie
4)Kilka razy zdarzyło się,że podczas pracy skrzyni,kontrolka pracy skrzyni z litery D zmieniła się na śrubę

Czy jest szansa na naprawę skrzyni w takim aucie ?
Jaki mógłby być przewidywalny koszt takiej naprawy ?
Możecie polecić kogoś,kto mógłby się tym zająć bez wchodzenia w tysiące złotych ?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Skrzyni nie naprawisz za 200-300,- na to nie licz, zapewne konwerter kończy swój żywot, błędy skrzyni pomogą. Gdy jedziesz ze stałą prędkością falują obroty?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
pole123
Posty: 2
Rejestracja: 28 mar 19, 11:40
BMW: E46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#3

Post autor: pole123 »

Nie zauważyłem falowania obrotów przy jeździe,ale przy pracy na najniższym biegu na postoju czasami spadają obroty na chwilę i wracają ponownie po chwili.
Nie myślałem o kwotach rzędu 200-300,a raczej 2-3 tys i więcej :)
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Takie kwoty wchodzą grze przy regeneracji konwertera, musi to ocenić ktoś kto zna się na skrzyniach.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ napędowy”