Auto po zmianie z 18" na 17 przestało się prowadzic.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 31 lip 13, 2:56
- BMW: E46 316i 04'
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
Cześć Panowie ,
Mam następujący problem ,
Kupiłem auto na M Pakietowych 18 z oponami przód 235/40/18 i tył 255/35/18. Zmieniłem na 17 wzór 68 M Pak. 225 przód i 245 tył. Powiem tak, na 18 auto prowadziło się perfekcyjnie , nie ciągnęło nawet w dużych koleinach , na każdej nawierzchni można było palcem trzymać kierownice a ona szła jak po sznurku .Zawieszenie cicho połykało wszystko.
Na 17 jest jakaś masakra. Ciągnie jak wściekła na boki , czasami strach pas zmienić , Ciężej chodzi kierownica . Cały czas muszę stawiać opór raz na lewą stronę raz na prawą , Zawieszenie jakoś bardziej tłucze Męczy mnie to .
Na 18 szła lekko , teraz sprawia wrażenie bardziej ociężalej. Po zmianie zrobiłem kompletną geometrię z kątami .
Z autem , zawieszeniem i geometrią wszystko perfekcyjnie.
O co chodzi ?
Dzieki i pzdr
Mam następujący problem ,
Kupiłem auto na M Pakietowych 18 z oponami przód 235/40/18 i tył 255/35/18. Zmieniłem na 17 wzór 68 M Pak. 225 przód i 245 tył. Powiem tak, na 18 auto prowadziło się perfekcyjnie , nie ciągnęło nawet w dużych koleinach , na każdej nawierzchni można było palcem trzymać kierownice a ona szła jak po sznurku .Zawieszenie cicho połykało wszystko.
Na 17 jest jakaś masakra. Ciągnie jak wściekła na boki , czasami strach pas zmienić , Ciężej chodzi kierownica . Cały czas muszę stawiać opór raz na lewą stronę raz na prawą , Zawieszenie jakoś bardziej tłucze Męczy mnie to .
Na 18 szła lekko , teraz sprawia wrażenie bardziej ociężalej. Po zmianie zrobiłem kompletną geometrię z kątami .
Z autem , zawieszeniem i geometrią wszystko perfekcyjnie.
O co chodzi ?
Dzieki i pzdr
-
- Przyjaciel forum
- Posty: 3248
- Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
- BMW: E90
- Rok produkcji: 2006
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: ŁÓDŹ
Ja mam u siebie 225/45/17 w koleinach lata po drodze jak Żyd po pustym sklepie aż łapa boli od trzymania kiery a z kolei na dobrej drodze mogę puścić kierownicę i leci jak po sznurku też mnie to wkurza słyszałem że ponoć pomaga zmiana przodu na 205/50 ale nie wiem jak to będzi e wyglądało i faktycznie czy cuś da taka zamiana.
-
- Bywalec forum
- Posty: 917
- Rejestracja: 23 lip 11, 15:29
- BMW: e60 e92
- Rok produkcji: 2009
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Ciechanow
Ja zmieniłem 225/45 i 255/40 na 205/50 i 225/45 na felgach 7.5 oraz 8.5 i poprawa była zauważalna. Z przodu nie było w ogóle naciągu a z tyłu prawie niezauważalny, także nie wygląda to źle.
-
- Weteran
- Posty: 662
- Rejestracja: 22 lut 10, 22:51
- BMW: E46 330i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto:
jeśli macie OEM mieszane felgi np. S68 lub S44 z offsetem 47/50 i przodem 7.5"/8" a tyłem 8.5" to zalecane mieszane rozmiary opon to spróbujcie dołożyć odpowiednie dystanse bo podobno pomaga.
Ja czy to na dystansie czy nie nie mam z tym problemu na seryjnych 18" z mieszanymi rozmiarami.
Ja czy to na dystansie czy nie nie mam z tym problemu na seryjnych 18" z mieszanymi rozmiarami.
-
- Bywalec forum
- Posty: 172
- Rejestracja: 26 lut 13, 16:27
- BMW: 330i Touring
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Lublin
Mialem dokladnie tak samo, z 18 przeszedlem na 17 w tych samych rozmiarach. Okazalo sie ze wulkanizator zle zalozyl kola, jedno szersze i wezsze na kazdej osi
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 31 lip 13, 2:56
- BMW: E46 316i 04'
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
parametry obecnych felg to 7,5 cala przód i 8,5 cala tył . Felgi 68 style. Opony przód 225/45 , tył 245/40. 18 jeśli chodzi o cale były chyba takie same . Opony 235 przód i 255 tył.
Paradoksalnie na 18 zawieszenie pracowało ciszej , lepiej pokonywała takie uskoki na asfalcie , szczególnie łukach , kiera chodziła lżej. Na 17 wcale nie jest żwawsza ,mniej nie pali i nie jest bardziej komfortowa. I jest cały ten problem.
wszystko jest idealnie wyważone. Zastanawiałem się czy czasem do mieszanych szerokości nie jest potrzebne zawieszenie m-pakietowe . Może jest inaczej skonfigurowane . Ale wtedy na 18 też byłby kibel bo były też z MP.
Co do dystansów na przód . Widziałem taki samochód ale traci swój cały urok . Traci klasę na rzecz lekkiej wioski . Ale to tylko moje przemyślenia , także bez urazy jeśli komuś się podoba.
Nie wiem jak to ugryźć. Myślałem już żeby wrócić do 18 cali . Ale z kolei na 17 wzór 68 E46 dla mnie wygląda bomba. Żeby dobrze wyglądała na 18 trzeba by ją opuścić ze 2 cm .
Nie wiem już ??
Paradoksalnie na 18 zawieszenie pracowało ciszej , lepiej pokonywała takie uskoki na asfalcie , szczególnie łukach , kiera chodziła lżej. Na 17 wcale nie jest żwawsza ,mniej nie pali i nie jest bardziej komfortowa. I jest cały ten problem.
wszystko jest idealnie wyważone. Zastanawiałem się czy czasem do mieszanych szerokości nie jest potrzebne zawieszenie m-pakietowe . Może jest inaczej skonfigurowane . Ale wtedy na 18 też byłby kibel bo były też z MP.
Co do dystansów na przód . Widziałem taki samochód ale traci swój cały urok . Traci klasę na rzecz lekkiej wioski . Ale to tylko moje przemyślenia , także bez urazy jeśli komuś się podoba.
Nie wiem jak to ugryźć. Myślałem już żeby wrócić do 18 cali . Ale z kolei na 17 wzór 68 E46 dla mnie wygląda bomba. Żeby dobrze wyglądała na 18 trzeba by ją opuścić ze 2 cm .
Nie wiem już ??
-
- Weteran
- Posty: 662
- Rejestracja: 22 lut 10, 22:51
- BMW: E46 330i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto:
Dużo też zależy od opon. Twarde opony (juz pomijam nawet run flaty) mimo, że będą wyższe na pewno dadzą gorszy komfort na nierównych drogach. Jakiej marki/model masz opony ?
Nie wiem jakie auto na jakich dystansach widziales - nikt Ci nie każe zakładać dystansów tak by koła wystawały. Seryjnie styling 68 ma wysokie ET i po prostu ta felga wpada w nadkola. Fakt, że załozenie dystansów ma raczej sens gdy mamy zawieszenie przynajmniej -20mm (czyli mpakietowe lub 'sporotwe' s226a) ale tak czy siak do S68 możesz śmiało zakładać dystanse 4x12mm (wiecej nie bo masz opony 245/40/17 na tyle).
Sprawdź jeszcze to co pisał kolega wyżej - jemu ktoś mieszany komplet źle założył i z przodu po jednej stronie wylądowała tylna felga.
Nie wiem jakie auto na jakich dystansach widziales - nikt Ci nie każe zakładać dystansów tak by koła wystawały. Seryjnie styling 68 ma wysokie ET i po prostu ta felga wpada w nadkola. Fakt, że załozenie dystansów ma raczej sens gdy mamy zawieszenie przynajmniej -20mm (czyli mpakietowe lub 'sporotwe' s226a) ale tak czy siak do S68 możesz śmiało zakładać dystanse 4x12mm (wiecej nie bo masz opony 245/40/17 na tyle).
Sprawdź jeszcze to co pisał kolega wyżej - jemu ktoś mieszany komplet źle założył i z przodu po jednej stronie wylądowała tylna felga.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 2 Odpowiedzi
- 798 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: w0jta5
-
- 5 Odpowiedzi
- 3988 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 21 Odpowiedzi
- 19456 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: jjusti18
-
- 2 Odpowiedzi
- 1650 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Broder
-
- 5 Odpowiedzi
- 3615 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: weselak
-
- 5 Odpowiedzi
- 2441 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: KucaQ
-
- 1 Odpowiedzi
- 1406 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: romanikxxl
-
- 19 Odpowiedzi
- 5440 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: zibi_j1
-
- 26 Odpowiedzi
- 7457 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: damiangxxx