airbag kodowanie

Wszystko, co dotyczy kodowania E46. NCS Expert, INPA, kody błędów, porady, instrukcje instalacji przy użyciu VMware
dawid2157
Bywalec forum
Posty: 23
Rejestracja: 26 maja 15, 19:44
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Pultusk

#1

Post autor: dawid2157 »

Witam po wymianie ślizgu szyby zapalił się błąd poduszki. Błędu nie da się wykasować, wymieniliśmy poduszkę boczną bo taki był błąd ale nadal nie idzie go usunąć. Teraz czas na wymianę sterownika airbag. Moje pytanie cz po wymianie modułu airbag koło ręcznego muszę go kodować w ncs ?
roth
Bywalec forum
Posty: 212
Rejestracja: 25 gru 15, 22:47
BMW: E46 325CI Cabrio
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto:

#2

Post autor: roth »

A sprawdziłeś wiązkę do poduszki jesli blad sie pojawil po grzebaniu w drzwiach?
INPA
P.A. SOFT 1.4
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#3

Post autor: WKRENTEK77 »

Jeżeli odpinałeś poduchę mogłeś coś uszkodzić w kostce ponownie ją podpinając .
Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

#4

Post autor: Miłosz »

Sprawdz dokładnie czy to ta poduszka którą ruszałeś. Możliwe że mata się skończyła i sypie błędem airbaga.
Mój --- > lexus is 220d
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#5

Post autor: WKRENTEK77 »

Miłosz pisze:Sprawdz dokładnie czy to ta poduszka którą ruszałeś. Możliwe że mata się skończyła i sypie błędem airbaga.
To też dobry trop mialem podobną sytuację u siebie wyjmowałem fotel pasażera wszystko ładnie poskładałem do kupy oczywiście bład sobie wykasowałem a tu lipa przekręcam kluczyk i bład nadal wisi sprawdzam a tam bład napinacza pasa w fotelu kierowcy :shock: którego nie dotykałem ,psiknięcie kontaktem w kostkę załatwiło sprawę.
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#6

Post autor: GUMMISS »

Często błędnie jest interpretowany błąd, powiedziałeś że grzebałeś przy poduszce to gość odebrał że poduszka, a może położyłeś coś na fotelu pasażera, lub krzywo na nim usiadłeś i jest błąd maty. U mnie "mechanik" widział matę zajętości, a uwalony po dzwonie jest sidesensor......
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
enri4
Bywalec forum
Posty: 112
Rejestracja: 30 sty 12, 16:31
BMW: E46 330CI cabrio
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: o/Wieluń

#7

Post autor: enri4 »

GUMMISS pisze:Często błędnie jest interpretowany błąd, powiedziałeś że grzebałeś przy poduszce to gość odebrał że poduszka, a może położyłeś coś na fotelu pasażera, lub krzywo na nim usiadłeś i jest błąd maty. U mnie "mechanik" widział matę zajętości, a uwalony po dzwonie jest sidesensor......
Dokładnie tak. Podstawa to prawidłowa interpretacja kodów, opisów błędów. Podepnij kompa i sprawdź uważnie jakie są błędy i potem je napraw, usuń,skasuj.
dawid2157 pisze:Teraz czas na wymianę sterownika airbag.
Wymian sterownika airbag nie jest zawsze konieczna.
INPA NCS-EXPERT DIS
USUWANIE ZGNIECEŃ BEZ LAKIEROWANIA - PDR
DETAILING=POLEROWANIE=KOREKTA LAKIERU
Obrazek
Aktualnie :
BMW E46 330i CABRIO
BMW E39 540i M-PAKIET INDIVIDUAL
BMW 740i INDIVIDUAL
dawid2157
Bywalec forum
Posty: 23
Rejestracja: 26 maja 15, 19:44
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Pultusk

#8

Post autor: dawid2157 »

Mata była wykodowana ze sterownika bo wtyczka odłączona a błędu nie było. Błąd w inpa mam taki zuendkreis ZK4 / Seitenairbag vorne links error frequency ;1
Poduszka podmieniona błąd nadal. Sterownik podmieniony i błąd ten sam nadal. Chciałem wykodować daną poduszkę ale nie mogę odczytać sterownika mam błąd

coapi-2041; wrong ecu coding index A_MRS3: codierindex=32h

mam sp daten 50.2 czy trzeba nowsze dla e46?
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#9

Post autor: zibi_j1 »

Dlategonie zalecasie wykodowywać maty tylko ją emulować bo zdarza sie przy tym uwalić sterownik.... Może tak akurat jest u ciebie?
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
dawid2157
Bywalec forum
Posty: 23
Rejestracja: 26 maja 15, 19:44
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Pultusk

#10

Post autor: dawid2157 »

Winna była poduszka obie są wadliwe (oryginalna i ta co zamówiłem). Błąd poduszki mamy wyeliminowany zostało wyłączyć matę ale mam problem z kodowaniem wyskakują błędy
Coapi-2020 no answer from ecu i coapi 2041: wrong ecu coding index
Przeinstalowałem Inpę i ncs aktualizowałem sp daten do 50.2 profil ustawiany jak trzeba gdzie leży problem
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Kodowanie”