AGIP ENI I-SINT 5W30 do M54B22?

michalcech
Posty: 4
Rejestracja: 28 wrz 18, 11:07
BMW: 320i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#1

Post autor: michalcech »

Siema

od dwóch lat mam E46 z M54B22, poprzedni właściciel zalewał ją AGIPEM 5W30, znam gościa bardzo dobrze- powiedział mi, że tak mu polecił znajomy mechanik, że jest git i blablabla. Olej wymieniałem dotychczas co 15k, jednak postanowiłem teraz dziaduszkowi zacząć zmieniać co 10k, bo dotychczas nie miałem żadnych problemów silnikowych i chciałbym żeby taki stan rzeczy utrzymał się jak najdłużej. Co prawda wrzucam w niego regularnie kasę i wszystko staram się robić na bieżąco- może to jest powód :)
Problem polega na tym, że gościu ze sklepu olejowego zasiał we mnie ziarnko niepewności. Pojechałem jak zwykle przed wymianą kupić 2x4L tego I-Sinta i siedziało tam dwóch cwaniaczków i wyskoczyli do mnie, że to bez sensu, bo to nie te normy olejowe i to jest "zbyt nowoczesny" olej do tego silnika. Generalnie goście byli strasznie buńczuczni w tych swoich wywodach i od wejścia traktowali mnie jak debila, a sami w tłumaczeniach używali strasznych ogólników dlatego nie chciało mi się z nimi dywagować. Z wykształcenia jestem mechanikiem, tylko droga zawodowa poprowadziła mnie daleko od motoryzacji ale wiem jakie znaczenie dla silnika ma odpowiedni film olejowy na ściankach cylindrów, lepkość, temperatury w jakich pracuje itp. Tylko samemu nie chce mi się szukać za bardzo naukowych opracowań branżowych, a na wiadomościach z artykułów "onetowych" nigdy nie oprę mojej opinii. Poza tym tak na prawdę to nigdy nie miałem potrzeby robić nic co by wymagało rozbiórki korpusu silnika i nie wiem jaka tam jest aktualnie sytuacja w środku.
Dlatego pytam Was moi drodzy krótko. Lać to dalej czy zamienić? Jak zamienić to na co i chętnie się dowiem dlaczego?
Wielkie dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam.
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7198
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#2

Post autor: scghost »

kazdy dorabia swoją teorie, jak zwykle :lol:
zwykle na podstawie "wlałem ten olej i silnik jeszcze sie kreci wiec dobry olej" :lol:

ja jestem najbardziej ciekaw jakie masz zuzycie oleju teraz na tym i-sincie

jak sam pewnie wiesz, mozesz wlac cokolwiek co spelnia specyfikacje producenta dla tego silnika BMW LL01 i 5W30/5W40
ja poki co najnizsze zuzycie oleju zarejestrowalem na liqui moly 4100
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
michalcech
Posty: 4
Rejestracja: 28 wrz 18, 11:07
BMW: 320i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#3

Post autor: michalcech »

Zużycie mam konkretne, podczas tych 15k 6-7l dolewałem lekko (wiem- w sumie to wymiana :lol: ). Jak pisałem- nie wiem w jakim stanie zużycia jest układ tłokowo- korbowy. Na necie można znaleźć multum znawców, a sam jestem świadom, że nie mam aktualnie wystarczającej wiedzy w tym temacie żeby weryfikować pewne informacje. Twoją ksywkę jak najbardziej kojarzę z kanału yt i szanuję. Jeżeli chodzi o koszta tych dolewek to nie jest dla mnie jakiś większy problem, chodzi mi bardziej o żywotność silnika. Jeżeli to ma jakieś znaczenie to dolewam zawsze jak na bagnecie zejdzie poniżej połówki do momentu aż będzie ok 3/4. Po prostu chciałbym żeby mi ktoś ogarnięty powiedział jak chłop krowie na rowie: "zmień to na olej X, bo ten i-synt to silnikowi robi taką i taką krzywdę" albo "jak Cię to nie irytuje to jeździj na tym agipie i se dolewaj. Z silnikiem będzie wszystko git."
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10283
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Olej z normą ll-04 więc dla diesli z dpf oraz benzyn z nox, dla tego silnika niższa norma ll-01, ten pierwszy nie jest w tym przypadku lepszy, zdecydowanie zmień na 5w40. Przy takim zużyciu oleju to martw się o stan katalizatorów. Ja stosuję motul x-cess 5w40 lub valvo synpower 5w40, oba od tego roku nie mają normy bmw, ale to nie zmienia faktu, że ją spełniają.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”