Znaleziono 4 wyniki

autor: Jakub2701
29 kwie 21, 23:58
Forum: Benzyna
Wątek: PROBLEM Z SILNIKIEM - N42B18A
Odpowiedzi: 2
Odsłony: 1150

PROBLEM Z SILNIKIEM - N42B18A

Witam forumowiczów! Mam pytanie odnośnie przypadłości na którą choruje moje BMW :cry: Może ktoś się już spotkał z takim czymś i wie o co chodzi. Od pewnego czasu na desce rozdzielczej zaczęły mi świecić kontrolki (załączam zdjęcie)
20210428_030221.jpg
Takie coś pojawia się po odpaleniu na zimnym silniku, i tu wyjątek (gdy temperatura zewnętrzna jest powyżej 10°C nie wywali nic, nawet na zimnym...). Zawsze świeci się kontrolka trakcji + ABS (na żółto), kontrolka od ręcznego natomiast raz na czerwono jak na zdjęciu raz na żółto (na żółto bardzo sporadycznie), dodatkowo kontrolka od poduszki (tutaj jeszcze bardziej sporadycznie). Kiedy temperatura wejdzie w pion, nawet troszkę przed pionem problem znika. Po odpaleniu chwilę pochodzi i kiedy wywali obroty spadają, za chwilę kontrolki znikają i obroty się podnoszą (jeszcze trzyma na ssaniu). Problemowi temu towarzyszy gaśnięcie panelu od klimatyzacji oraz radia, kiedy kontrolki zgasną wszystko działa jak należy. Niekiedy wystarczy po prostu dodać gazu żeby obroty były wyższe i kontrolki gasną. Nie jest to czujnik ABS z tego co wiem, przynajmniej po objawach tak stwierdzam. Czy ktoś spotkał się z czymś takim? Nie podpinałem jeszcze jej pod komputer. W najbliższym czasie nie będę miał nawet możliwości. Nurtuje mnie strasznie co się dzieje. Może dodatkowe "usterki" coś nakierują. Mianowicie uszczelka pokrywy zaworów sączy olej, silnik przy trasie 20km się nie dogrzewa (robi się masełko). Nie jest to uszczelka pod głowicą bo po nagrzaniu masełko znika. Są lekkie przedmuchy (nie wychlapuje oleju przy odkręconym korku). Ktoś ma jakieś pomysły albo miał podobnie? Z góry dziękuję za podpowiedzi!
autor: Jakub2701
1 kwie 21, 10:00
Forum: Benzyna
Wątek: Wyciek płynu chłodniczego BMW E46 316i
Odpowiedzi: 13
Odsłony: 3196

Re: Wyciek płynu chłodniczego BMW E46 316i

Dziękuję serdecznie Panowie za rady! Jeszcze je pytanie, właśnie odebrałem przewód i będę go montować, czy w miejscu gdzie przewód wychodzi z bloku (załączam zdjęcie), trzeba jakieś mazidło dać czy po prostu włożyć i zakręcić? I jeszcze jedno pytanie odnośnie odpowietrzenia układu po zalaniu płynem chłodniczym... Brzmi ono następująco... Jak poprawnie odpowietrzyć układ? Nie mogłem znaleźć dokładnego artykułu/filmu o tym, wiem że trzeba odkręcić odpowietrznik na zbiorniczku wyrównawczym (i tutaj pytanie ile tą "śrubkę" kręcić? Czy całkowicie wykręcić?) Zalać płynem i odpalić auto na odkręconej śrubce odpowietrzenia, chwilę odczekać i włączyć ogrzewanie aby płyn dostał się do tego układu. Czy to jest prawidłowe odpowietrzenie? Dziękuję za odpowiedzi i życzę Wesołych Świąt Wielkanocnych Panowie!
Otwór_na_bloku.jpeg
autor: Jakub2701
31 mar 21, 16:50
Forum: Benzyna
Wątek: Wyciek płynu chłodniczego BMW E46 316i
Odpowiedzi: 13
Odsłony: 3196

Re: Wyciek płynu chłodniczego BMW E46 316i

Dziękuję za pomoc! Szybko i fachowo, jest Pan wielki! Mam jeszcze kilka pytań jeśli by można..., widzę że Pan ma szeroką wiedzę na temat silnika N42, czy w momencie awarii kiedy dotknąłem bloku oraz miejsca poniżej pokrywy zaworów normalne jest to że te części są takie gorące? Oraz mam problem iż odkręciłem tą część przewodu przymocowaną do silnika a z tą drugą stroną mam problem gdyż nie mam pojęcia jak ją odkręcić... Wiem, głupio troszkę ale są to moje pierwsze naprawy własnego samochodu i jeszcze wiele przede mną. Załączam zdjęcie chociaż Pan pewnie wie i bez tego :D
20210331_163942.jpg
autor: Jakub2701
31 mar 21, 4:51
Forum: Benzyna
Wątek: Wyciek płynu chłodniczego BMW E46 316i
Odpowiedzi: 13
Odsłony: 3196

Wyciek płynu chłodniczego BMW E46 316i

Witam! Dziś spotkała mnie dość przykra sytuacja... Gdy zaparkowałem auto po zgaszeniu silnika nagle z pod maski pojawił się dym, szybko otworzyłem maskę żeby sprawdzić co się dzieje. Zobaczyłem duży wyciek płynu chłodniczego z boku silnika (załączam zdjęcia). Wszystko kilkanaście godzin wcześniej było dobrze, bez problemu dojechałem do celu, kilkanaście godzin później droga powrotna - dojechałem do domu, zaparkowałem, zgasiłem i dym z pod maski.... Temperatura po zapaleniu na niebieskim, w miarę trasy pion i nic dalej. Trasa 13 km. Odkręciłem korek wlewu płynu chłodniczego - zaczęło szybciej uciekać. Płyn całkowicie uciekł, przewód w miejscu ze zdjęcia spadł. Boję się jednak, gdyż blok silnika był cały gorący, na wysokości pokrywy zaworów również (choć nie tak jak na dole). Pytanie jest następujące: poradzi ktoś co w takiej sytuacji robić? Co sprawdzić?
Z góry dziękuję za pomoc.
Pacjent: BMW E46 316i 2003 r.
Silnik: 1.8 N42B18A
Miejsce wycieku.jpg
Wyciek.jpg
Wyciek_2.jpg

Wyszukiwanie zaawansowane