Znaleziono 12 wyników

autor: Dave69
16 gru 20, 23:33
Forum: Benzyna
Wątek: M43TUB19 Falujące obroty
Odpowiedzi: 22
Odsłony: 4957

Re: M43TUB19 Falujące obroty

maniek21112 pisze: 13 gru 20, 8:46 Sprawdź szczelność dolotu, szukaj lewego powietrza.
Ok, wezmę się za to. Patrzyłem jakieś domowe sposoby, i chyba najlepiej jest zaślepić dolot i w puścić powietrze pod ciśnieniem, tylko nie wiem za bardzo gdzie najlepiej w moim silniku zaślepić ten dolot...
autor: Dave69
10 gru 20, 17:47
Forum: Benzyna
Wątek: M43TUB19 Falujące obroty
Odpowiedzi: 22
Odsłony: 4957

Re: M43TUB19 Falujące obroty

Nie poszło, na razie ładuję co jakiś czas prostownikiem.
a dziś podpiąłem z ciekawości do kompa, bo coś mi kontrolka od chłodnicy wyskakuje, chociaż płyn jest. I wyskoczyło mi coś takiego
https://zapodaj.net/c6c17c917f2fa.jpg.html
wie ktoś może co to jest?
Obrazek
autor: Dave69
23 lis 20, 10:19
Forum: Benzyna
Wątek: M43TUB19 Falujące obroty
Odpowiedzi: 22
Odsłony: 4957

Re: M43TUB19 Falujące obroty

maniek21112 pisze: 22 lis 20, 10:09 Cały czas dostaje, ponieważ jest niedoładowany, ratuj się prostownikiem jak masz możliwość. Sondy są ok.
Dziękuję bardzo za poświęcony czas, i za rozwianie moich wątpliwości apropos sond.
scghost pisze: 22 lis 20, 15:11 w takim ukladzie sugerowalbym spilowac boki i lapac kluczem plaskim :)
Dzisiaj będę się do tego sposobu przymierzał, również dziękuję. Bo pomysł na prawdę wydaję się spoko, zobaczymy czy pójdzie!
autor: Dave69
22 lis 20, 12:44
Forum: Benzyna
Wątek: M43TUB19 Falujące obroty
Odpowiedzi: 22
Odsłony: 4957

Re: M43TUB19 Falujące obroty

scghost pisze: 22 lis 20, 12:15 ta sruba na torx50 jak jest mocna wyrobiona czasami jeszcze mozna probowac dluga przedluzka ciagnac powoli
a druga reka caly czas dociskajac zeby nie wylazila
albo kluczem udarowym xD
Niestety już tak ją zajechałem, że się nie uda. Nawet było wczoraj słychać i widać że dosłownie się poszczerbiły te ząbki. i wyleciały na ten plaski chroniący silnik od spodu.
autor: Dave69
22 lis 20, 11:06
Forum: Benzyna
Wątek: M43TUB19 Falujące obroty
Odpowiedzi: 22
Odsłony: 4957

Re: M43TUB19 Falujące obroty

maniek21112 pisze: 22 lis 20, 10:09 Cały czas dostaje, ponieważ jest niedoładowany, ratuj się prostownikiem jak masz możliwość. Sondy są ok.
A myślisz, że da się przełożyć ten regulator napięcia. Bez sciągania alternatora z auta ?
Dobra nie ma szans. właśnie to sprawdziłem
autor: Dave69
21 lis 20, 18:38
Forum: Benzyna
Wątek: M43TUB19 Falujące obroty
Odpowiedzi: 22
Odsłony: 4957

Re: M43TUB19 Falujące obroty

Sprawdziłem, miernikiem i jednak z samego alternatora dawało 13,50 na rozgrzanym. Także wziąłem się za wymianę, ale stanąłem bo śruba od rolki napinacza, na Torx50 została zajechana. I teraz się głowię co dalej xD ale myślę żeby oddać do mechanika. bo niestety tutaj w zasranym kraju fiordów, nie mam żadnego znajomego z spawarką.

Ps. Ile bym mógł na takim ładowaniu jeździć póki ten nowy akumulator, nie dostał po dupie ?
autor: Dave69
21 lis 20, 11:03
Forum: Benzyna
Wątek: M43TUB19 Falujące obroty
Odpowiedzi: 22
Odsłony: 4957

Re: M43TUB19 Falujące obroty

sanderus pisze: 21 lis 20, 9:57 Cześć,

jeśli chodzi o ładowanie aku to mam ten sam silnik co ty. Od tamtego roku zaczęły się problemy pod koniec zimy, ale jakoś dało radę przebrnąć bez większych problemów. Miesiąc temu jak zaczęły się chłodniejsze dni to zaczęły się problemy z odpalaniem. Sprawdziłem testem w menu zegarów ładowanie, pokazało na włączonych wszystkich światłach i dmuchawie na maxa ok. 12,9-13,2. Objawem u mnie słabego ładowania było mruganie lamp oświetlenia wnętrza oraz mijania. Podczas wrzucania kierunkowskazu także objawiało się lekkim mrugnięciem wszystkich lamp. No i oczywiście rozładowanym akumulatorem. Zmierzyłem miernikiem bezpośrednio jakie napięcie leci z alternatora to było gdzieś 13,6-13,8 na postoju bez włączonych lamp, dmuchawy. 13,8 to już masz najniższe napięcie ładowania jakie może być. Poniżej tej wartości to już trzeba myśleć o regeneracji alternatora. Sama wymiana regulatora napięcia jest banalnie prosta. Jeśli nie boisz się złapać klucza do ręki i odkręcić kilku śrubek to zrobisz to sam. Poniżej fajny filmik, który ułatwi ci robotę jak zrzucić alternator. Do prawidłowego zakupu nowego regulatora musisz sprawdzić dokładne numery alternatora.
https://www.youtube.com/watch?v=xsUJ5Z3-FXg
Sam regulator napięcia to koszt ok. 70zł. Do tego kawałek papieru ściernego do wyczyszczenia komutatora, chyba że już są mocne wgłębienia po szczotkach to trzeba przemyśleć jego wymianę. Jeśli jest opór podczas kręcenia alternatorem i słychać głośne brzmienie łożysk to także trzeba przemyśleć ich wymianę, jednak myślę, że starczy wymiana regulatora i wyczyszczenie komutatora. Ja wymieniałem sam regulator i przetarłem komutator i mam napięcie 14,2-14,3 przy włączonych wszystkich lampach i dmuchawie + grzanie foteli.
Ogarnij sobie 4pak jakiegoś dobrego browara i wolny wieczór (2-3 godzinki).
Powodzenia !
Super, dziękuję za info. Zaraz lecę do sklepu po multimetr. I pomierzę czy czasem gdzieś na kablach nie ucieka.
isolato pisze: 21 lis 20, 10:54 przy tym wszystkim pamiętajcie żeby sprawdzać ładowanie alternatora NA ROZGRZANYM silniku, czyli temp. powyżej 100'c. Zaraz po odpaleniu i aż do rozgrzania te wartości są wyraźnie wyższe.
Tutaj na filmiku mam powyżej 100, i ładowanie nie powala, w szczególności że wszystko było wyłączone. Zastanawiam się, bo mam dwie kamerki, przód i tył. czy one mogą tyle zjadać ? Kamerka to Vifo A129
autor: Dave69
20 lis 20, 20:29
Forum: Benzyna
Wątek: M43TUB19 Falujące obroty
Odpowiedzi: 22
Odsłony: 4957

Re: M43TUB19 Falujące obroty

maniek21112 pisze: 19 lis 20, 13:50 Rozumiem, że gaz dodałeś koło 50 sekundy? Auto miało być rozgrzane a tu na początku nagrania było 90 stopni, termostat otwiera się przy 105 i wtedy nagrywaj. Pokaż jak to wygląda po uszczelnieniu dolotu, wypadałoby wcześniej skasować adaptacje, po tym niech pochodzi minutę na wolnych obrotach i w drogę z wykorzystaniem obrotów, po tym odczekaj minutę i nagraj.
Właśnie, jestem po trasie. zrobiłem około 70km, po adaptacji. I nagrałem filmik, dodam jedną ciekawą rzecz. W inny poście na tym forum, jeden kolega napisał post żeby sprawdzić, akumulator i ładownie. Z racji ze aku wymieniłem na nowe. To uważam że jest sprawy, ale niepokoi mnie ładowanie. Podczas obciążenia potrafi spadać do 12,88. i ogólnie nisko się trzyma 13,50/70. Wcześniej jak nie widziałem że spada tak nisko. To Rozmawiałem z mechanikiem który regenerował ten alternator jakoś w styczniu. I mówiłem mu że pokazuje te ładownie jakoś 13,50/80. A na forum wyczytałem że powinno być ponad 14 On mi odpowiedział że nie mam czym się przejmować. tam jest regulator napięcia, i jak więcej nie potrzebuje to więcej nie ładuje. Ale tutaj chyba jego teoria się kończy. Bo pod obciążeniem nie rośnie, tylko spada. i potem lekko wzrasta do tych 13coś. Tak samo te obroty potrafią falować, jak np. skręcam kierownicę do parkowania czy coś. Także nie wiem, czy jeszcze nie podmienię na używany alternator oryginalny. Bo mam jeden.

Tutaj filmik:

W 50 sekundzie jakoś dodaje gazu.


znalazłem takie oto cudo, i posprawdzam jeszcze te przewody zanim wsadzę ten drugi alternator. Czytałem że przewody też mogą być przyczyną
https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AL31-EUR---E46-BMW-318i&diagId=12_0905
autor: Dave69
19 lis 20, 14:32
Forum: Benzyna
Wątek: M43TUB19 Falujące obroty
Odpowiedzi: 22
Odsłony: 4957

Re: M43TUB19 Falujące obroty

dokladnie, dziś będę kasował adaptację, i nagram to na nowo, Czyli rozgrzać do 105 stopni, zacząć nagwyać 30 sekund na wolnych, gazować i znów 30 sekund, i koniec nagrania?
dodam że dziś wymieniłem jeszcze akumulator, bo tamten był już walnięty. Do tego wymieniłem świece na nowe.
autor: Dave69
19 lis 20, 4:57
Forum: Benzyna
Wątek: M43TUB19 Falujące obroty
Odpowiedzi: 22
Odsłony: 4957

Re: M43TUB19 Falujące obroty

maniek21112 pisze: 10 lis 20, 7:26 Możesz, nagraj pracę sond po rozgrzaniu, wolne obroty 30 sekund, dodaj gazu i znowu 30 sekund na wolnych obrotach, żebyś nie wymieniał sprawnej sondy, ponieważ zapewne taka jest. Pokaż też masę powietrza na wolnych obrotach po rozgrzaniu, bez odbiorników prądu. Przede wszystkim szukaj nieszczelności dolotu.
Wymieniłem te gumy, i jest zdecydowanie lepiej. Dziś jeszcze będę bawił się w wymianę świec, bo z tego co wiem to jednej nie dało się wymienić. I mechanik zmienił mi tylko 3, a to było jakieś rok temu. Mógłbym Cię Tylko jeszcze prosić o przeanalizowanie mojego filmiku. Bo nie wiem czy te sondy są sprawne, czytałem szukałem, i podejrzewam że chyba coś z grzaniem za katem jest coś nie tak. Ale powiem szczerze że nie umiem nic sam konkretnego znaleźć. Na ten temat. z góry bardzo dziękuję

Wyszukiwanie zaawansowane