Znaleziono 13 wyników
- 2 wrz 21, 19:41
- Forum: Elektryka
- Wątek: [Touring, 2003] Biksenon w ZKW oraz AL - różnica w działaniu podczas włączania długich
- Odpowiedzi: 0
- Odsłony: 1148
[Touring, 2003] Biksenon w ZKW oraz AL - różnica w działaniu podczas włączania długich
Witam
wcześniej miałem ksenony ZKW z pierwszego montażu, uległy uszkodzeniu, znalazłem inne lampy, ale AL. Zauważyłem że przy włączaniu długich biksenon się otwiera, ale przy krótkich długich biksenon się nie otwiera i świecą same długie. Wcześniej w ZKW biksenon otwierał się w obu przypadkach. Czy lampy AL po prostu tak mają, czy może muszę coś przeprogramować w aucie skoro wcześniej miało ZKW?
wcześniej miałem ksenony ZKW z pierwszego montażu, uległy uszkodzeniu, znalazłem inne lampy, ale AL. Zauważyłem że przy włączaniu długich biksenon się otwiera, ale przy krótkich długich biksenon się nie otwiera i świecą same długie. Wcześniej w ZKW biksenon otwierał się w obu przypadkach. Czy lampy AL po prostu tak mają, czy może muszę coś przeprogramować w aucie skoro wcześniej miało ZKW?
- 3 mar 21, 8:50
- Forum: Elektronika
- Wątek: Business CD przygasanie / wyłączanie przy włączaniu silnika
- Odpowiedzi: 7
- Odsłony: 1696
Re: Business CD przygasanie / wyłączanie przy włączaniu silnika
Standardowe zachowanie to faktycznie odcinanie zasilania do odbiorników co jest słuszne i logiczne jak zauważyłeś dla większości aut.kosteg pisze: ↑11 sty 21, 9:42 To co opisujesz jest standardowym zachowaniem. Nie zwróciłem na to uwagi w E46 jednak we wszystkich moich wcześniejszych autach ten rodzaj reakcji na rozrusznik był właściwym zachowaniem. W czasie kręcenia jest spory pobór i aby rozrusznik dostał max co może prądu komputer odcina zasilanie od wszystkiego co zbędne.
W przypadku BMW nie było standardowego zachowania i to jest OK - radio było dalej zasilone, jedynie radio "samo" wyciszało muzykę na czas kręcenia i dosłownie ułamek sekundy po odpaleniu leciała z powrotem.
Skadś jednak radio wie o tym, skoro przycisza only audio, a całe działa przy kręceniu - a raczej działało.
No to będzie raczej aku, bo pewnie przy kręceniu gdy obiążenie wzrasta te nie trzyma już napięcia jakie wcześniej i takie chwilowe małe napięcie wystarcza, by odłączyć całe radio, a nie tylko żeby radio wyciszyło swoje audio. No i w mrozach dało się bardzo w znaki słabe aku - problemy z odpaleniem, jak 3 dni stało auto to rozrusznik już "klikał" a nie kręcił.
- 3 mar 21, 8:42
- Forum: Warsztaty - blacharstwo, lakiernictwo, wnętrze
- Wątek: [320D 2003] Szukam serwisu Wrocław / okolice uszkodzona maska / przód
- Odpowiedzi: 0
- Odsłony: 2296
[320D 2003] Szukam serwisu Wrocław / okolice uszkodzona maska / przód
Witam
Miałem mały incydent swoją BMW, siła uderzenia poszła na maskę a nie zderzak z przodu. Szukam jakiś zakład blacharski i lakierniczy, który kompleksowo by ogarnął:
- ocenę szkód "w środku" auta, wycenę naprawy i co trzeba wymienić (łącznie ew. ze sprawdzeniem chłodnicy, układ jest szczelny)
Jak ktoś już może wstępnie wycenić coś, czyli to co widać na zdjęciu że na pewno będzie do zrobienia, to proszę
- szkodę po zderzeniu
- ewentualne podniesienie przedniego zderzaka - przedni zderzak już przed zderzeniem był trochę nie spasowany względem reszty - ogólnie lewe nadkole jest nie oryginalne (gordon), prawe już tak.
Rdza na prawym nadkolu.
- Ew. zabezpieczenie przed rdzą całego auta (konserwacja, usunięcie trzech ognisk rdzy - dwa po otwarciu drzwi, jedno bagażnika)
Po zderzeniu, gdy wstawimy kluczyk do stacyjki, na maxa chodzi wentylator chłodnicy - wygląda to na uszkodzenie jakiegoś czujnika co nie?
Wstawiam zdjęcia, tam są 2-3 zdjęcia tyłu pomijalne na tą chwilę.
https://www.dropbox.com/sh/do32ihzx7lhryhc/AADvTcaYkd34cQFKYD4j5jxHa?dl=0
Pozdro
Miałem mały incydent swoją BMW, siła uderzenia poszła na maskę a nie zderzak z przodu. Szukam jakiś zakład blacharski i lakierniczy, który kompleksowo by ogarnął:
- ocenę szkód "w środku" auta, wycenę naprawy i co trzeba wymienić (łącznie ew. ze sprawdzeniem chłodnicy, układ jest szczelny)
Jak ktoś już może wstępnie wycenić coś, czyli to co widać na zdjęciu że na pewno będzie do zrobienia, to proszę
- szkodę po zderzeniu
- ewentualne podniesienie przedniego zderzaka - przedni zderzak już przed zderzeniem był trochę nie spasowany względem reszty - ogólnie lewe nadkole jest nie oryginalne (gordon), prawe już tak.
Rdza na prawym nadkolu.
- Ew. zabezpieczenie przed rdzą całego auta (konserwacja, usunięcie trzech ognisk rdzy - dwa po otwarciu drzwi, jedno bagażnika)
Po zderzeniu, gdy wstawimy kluczyk do stacyjki, na maxa chodzi wentylator chłodnicy - wygląda to na uszkodzenie jakiegoś czujnika co nie?
Wstawiam zdjęcia, tam są 2-3 zdjęcia tyłu pomijalne na tą chwilę.
https://www.dropbox.com/sh/do32ihzx7lhryhc/AADvTcaYkd34cQFKYD4j5jxHa?dl=0
Pozdro
- 10 sty 21, 23:13
- Forum: Elektronika
- Wątek: Business CD przygasanie / wyłączanie przy włączaniu silnika
- Odpowiedzi: 7
- Odsłony: 1696
Re: Business CD przygasanie / wyłączanie przy włączaniu silnika
Mam jeszcze drugie radio ale nie przy sobie, więc będę mógł za jakiś czas sprawdzić jak się sprawa ma na nim.
Zapomniałem o jednej rzeczy: po CD Check następuje odtwarzanie tego samego utworu, co ostatnio, nie leci od nowa, więc jak mniemam pamięć jest podtrzymana. No chyba że radio ma pamięć nie ulotną?
A jakie jest normalne zachowanie radia, gdy zaczynamy kręcić rozrusznikiem?
Skąd radio wie (o ile wie) że rozrusznik jest kręcony?
Zapomniałem o jednej rzeczy: po CD Check następuje odtwarzanie tego samego utworu, co ostatnio, nie leci od nowa, więc jak mniemam pamięć jest podtrzymana. No chyba że radio ma pamięć nie ulotną?
A jakie jest normalne zachowanie radia, gdy zaczynamy kręcić rozrusznikiem?
Skąd radio wie (o ile wie) że rozrusznik jest kręcony?
- 10 sty 21, 20:05
- Forum: Elektronika
- Wątek: Business CD przygasanie / wyłączanie przy włączaniu silnika
- Odpowiedzi: 7
- Odsłony: 1696
Business CD przygasanie / wyłączanie przy włączaniu silnika
Cześć
ostatnio zauważyłem problem u mnie z radiem - w momencie w którym kręcę rozrusznikiem by włączyć silnik radio całkowicie się wyłącza, to jest gaśnie podświetlenia całego radia, gdy podświetlenie nawiewów jest przy tym kręceniu. Potem się uruchamia i jest CD Check, co ogólnie powoduje kilkunastu sekundową przerwę w odtwarzaniu po odpaleniu silnika.
Jakiś czas temu było tak, że podczas kręcenia rozrusznikiem radio nie przygasało - były widoczne wszystkie napisy i podświetlenie. Co ciekawe, były dwa przypadki bo albo muzyka się nie przyciszała, albo się muzyka przyciszała podczas kręcenia, jednak bardzo szybko zaczęła się odtwarzać z powrotem.
Ma ktoś jakiś pomysł na rozwiązanie problemu? To normalne, że muzyka czasem się przycisza, czasem nie, gdy radio się nie wyłącza podczas kręcenia?
Pozdro
ostatnio zauważyłem problem u mnie z radiem - w momencie w którym kręcę rozrusznikiem by włączyć silnik radio całkowicie się wyłącza, to jest gaśnie podświetlenia całego radia, gdy podświetlenie nawiewów jest przy tym kręceniu. Potem się uruchamia i jest CD Check, co ogólnie powoduje kilkunastu sekundową przerwę w odtwarzaniu po odpaleniu silnika.
Jakiś czas temu było tak, że podczas kręcenia rozrusznikiem radio nie przygasało - były widoczne wszystkie napisy i podświetlenie. Co ciekawe, były dwa przypadki bo albo muzyka się nie przyciszała, albo się muzyka przyciszała podczas kręcenia, jednak bardzo szybko zaczęła się odtwarzać z powrotem.
Ma ktoś jakiś pomysł na rozwiązanie problemu? To normalne, że muzyka czasem się przycisza, czasem nie, gdy radio się nie wyłącza podczas kręcenia?
Pozdro
- 6 gru 20, 23:21
- Forum: Elektronika
- Wątek: Business CD przycianie płyt w zależności od temperatury?
- Odpowiedzi: 0
- Odsłony: 394
Business CD przycianie płyt w zależności od temperatury?
Cześć
mam radio w E46 Business CD symbol VD, to jest to co czyta nagrywane pliki .mp3 na CD.
Problem polega na tym, że co jakiś czas przycinało odtwarzanie na czas od pół sekundy, do nawet kilku sekund, a w ekstremalnie rzadkich przypadkach do kilkunastu. Potem dłuższa lub krótsza chwila minie do następnego przycięcia. W tym czasie możemy przełączyć na inny kawałek i on czasem się ciął w taki sposób, czasem nie. Sprawdzałem różne kombinacje, takie jak marki płyt, użyłem dwóch różnych nagrywarek i różne prędkości. Wkładanie płyty z powrotem i przełączanie na ten sam utwór - problem występował cały czas. Tendencja była też taka, że po odpaleniu auta przez jakiś czas wszystko działało OK i zacinało się po pewnym czasie.
Drugi problem to taki, że kilka razy w momencie "CD CHECK" trwało to dłużej niż zwykle, no i po pewnym czasie radio nie wyświetlało napisu CD że płyta jest, a fizycznie płyta była w środku. Wyłączenie radia nie pomagało, oraz wysuwanie płyty, tylko dłuższy spoczynek auta, podejrzewam że wyłączenie aku / bezpieczników rozwiązało by problem, ale nie miałem wtedy czasu.
"Przycinało", no właśnie: od dłuższego czasu nie występuje jednak problem z przycinaniem, bez żadnej mojej ingerencji. Płyta dalej ta sama od dłuższego czasu, nawet wtedy gdy przycinało. Nie ma w ogóle sytuacji, że zatnie się odtwarzanie. Jedynie co to pamiętam ostatnio jeden raz wspomniane CD CHECK.
Różnica jest taka, że ostatniego czasu temperatury na zewnątrz są rzędu 0 - 10 stopni C, a nie 20-35, może ma to wpływ, a może to przypadek.
Miał ktoś podobny problem? Macie jakieś rozwiązania co zrobić z radiem, aby te dwa problemy nie wystąpiły, oczywiście prócz wymiany, bo ten model z obsługą .mp3 ciężko dorwać? Widzę że najczęstszą wskazówką jest czyszczenie lasera, ale nigdzie nie za obserowałem, że ktoś pisał że w zależności od temperatury, a brudny laser wydaje mi się że nie pasuje do tego problemu.
mam radio w E46 Business CD symbol VD, to jest to co czyta nagrywane pliki .mp3 na CD.
Problem polega na tym, że co jakiś czas przycinało odtwarzanie na czas od pół sekundy, do nawet kilku sekund, a w ekstremalnie rzadkich przypadkach do kilkunastu. Potem dłuższa lub krótsza chwila minie do następnego przycięcia. W tym czasie możemy przełączyć na inny kawałek i on czasem się ciął w taki sposób, czasem nie. Sprawdzałem różne kombinacje, takie jak marki płyt, użyłem dwóch różnych nagrywarek i różne prędkości. Wkładanie płyty z powrotem i przełączanie na ten sam utwór - problem występował cały czas. Tendencja była też taka, że po odpaleniu auta przez jakiś czas wszystko działało OK i zacinało się po pewnym czasie.
Drugi problem to taki, że kilka razy w momencie "CD CHECK" trwało to dłużej niż zwykle, no i po pewnym czasie radio nie wyświetlało napisu CD że płyta jest, a fizycznie płyta była w środku. Wyłączenie radia nie pomagało, oraz wysuwanie płyty, tylko dłuższy spoczynek auta, podejrzewam że wyłączenie aku / bezpieczników rozwiązało by problem, ale nie miałem wtedy czasu.
"Przycinało", no właśnie: od dłuższego czasu nie występuje jednak problem z przycinaniem, bez żadnej mojej ingerencji. Płyta dalej ta sama od dłuższego czasu, nawet wtedy gdy przycinało. Nie ma w ogóle sytuacji, że zatnie się odtwarzanie. Jedynie co to pamiętam ostatnio jeden raz wspomniane CD CHECK.
Różnica jest taka, że ostatniego czasu temperatury na zewnątrz są rzędu 0 - 10 stopni C, a nie 20-35, może ma to wpływ, a może to przypadek.
Miał ktoś podobny problem? Macie jakieś rozwiązania co zrobić z radiem, aby te dwa problemy nie wystąpiły, oczywiście prócz wymiany, bo ten model z obsługą .mp3 ciężko dorwać? Widzę że najczęstszą wskazówką jest czyszczenie lasera, ale nigdzie nie za obserowałem, że ktoś pisał że w zależności od temperatury, a brudny laser wydaje mi się że nie pasuje do tego problemu.
- 6 gru 20, 23:01
- Forum: Wnętrze
- Wątek: [Touring 2003] Dekory i wkłady
- Odpowiedzi: 2
- Odsłony: 800
[Touring 2003] Dekory i wkłady
Cześć i witam
w celu wymiany radia, rozmontowałem dwa dekory. Z racji jednak na problem z radiem, oraz tym że ewentualnie dorzucał bym emulator zmieniarki, chciałbym tak założyć te dekory, ale tak żeby można było je w łatwiejszy sposób zdemontować w przyszłości - przy demontażu pękło mocowanie jednego z czterech sworzni co wchodzi w czerwony wkład na jednym dekorze, przez co muszę ogarnąć w niestandardowy sposób.
Czy stosować nowe wkłady, czy użyć starych? Gdzieś wyczytałem, że nowe wkłady powodują to, że jest mniej "skrzypienia", ale nawet nie wiem czy występowały, bo te dwa dekory zdjąłem od razu po zakupie. Z drugiej strony przy nowych wkładach mam wrażenie, że będzie ciężej te listwy wyjąć? Słuszne jest te wrażenie?
Smarować czymś te sworznie żeby w przyszłości to lepiej wyszło, czy lepiej nie?
Proszę o opinie i pozdro
w celu wymiany radia, rozmontowałem dwa dekory. Z racji jednak na problem z radiem, oraz tym że ewentualnie dorzucał bym emulator zmieniarki, chciałbym tak założyć te dekory, ale tak żeby można było je w łatwiejszy sposób zdemontować w przyszłości - przy demontażu pękło mocowanie jednego z czterech sworzni co wchodzi w czerwony wkład na jednym dekorze, przez co muszę ogarnąć w niestandardowy sposób.
Czy stosować nowe wkłady, czy użyć starych? Gdzieś wyczytałem, że nowe wkłady powodują to, że jest mniej "skrzypienia", ale nawet nie wiem czy występowały, bo te dwa dekory zdjąłem od razu po zakupie. Z drugiej strony przy nowych wkładach mam wrażenie, że będzie ciężej te listwy wyjąć? Słuszne jest te wrażenie?
Smarować czymś te sworznie żeby w przyszłości to lepiej wyszło, czy lepiej nie?
Proszę o opinie i pozdro
- 3 paź 20, 14:40
- Forum: Zawieszenie
- Wątek: [320D] Wymiana amortyzatorów, ściągacz do sworzni kulistych.
- Odpowiedzi: 2
- Odsłony: 1279
[320D] Wymiana amortyzatorów, ściągacz do sworzni kulistych.
Witam
przymierzam się do wymiany amortyzatorów przednich w E46, jednakże podczas wymiany okazało się że trzeba sprawny wahacz bić młotkiem, lub użyć ściągacza do sworzni kulistych.
Jaki ściągacz pasuje do E46? Może być to taki uniwersalny, np. https://yato.com/products/4/YT-06122 ?
przymierzam się do wymiany amortyzatorów przednich w E46, jednakże podczas wymiany okazało się że trzeba sprawny wahacz bić młotkiem, lub użyć ściągacza do sworzni kulistych.
Jaki ściągacz pasuje do E46? Może być to taki uniwersalny, np. https://yato.com/products/4/YT-06122 ?
- 3 wrz 20, 20:22
- Forum: Car Audio, Nawigacja, CB Radio
- Wątek: Xcarlink vs fabryczne MP3
- Odpowiedzi: 0
- Odsłony: 555
Xcarlink vs fabryczne MP3
Witam
mam u siebie w E46 radio Siemens VD***, czyta ono pliki MP3 zgrane z kompa na płytę. Ostatnio jednak zacząłem się zastanawiać nad dołożeniem emulatora zmieniarki, jednak 700 MB utworów .mp3 to za mało.
Czy ktoś z was ma porównanie co do jakości emulatora xcarlink, względem fabrycznej możliwości odtwarzania MP3? Jak się sprawa ma?
mam u siebie w E46 radio Siemens VD***, czyta ono pliki MP3 zgrane z kompa na płytę. Ostatnio jednak zacząłem się zastanawiać nad dołożeniem emulatora zmieniarki, jednak 700 MB utworów .mp3 to za mało.
Czy ktoś z was ma porównanie co do jakości emulatora xcarlink, względem fabrycznej możliwości odtwarzania MP3? Jak się sprawa ma?
- 17 sie 20, 22:25
- Forum: Elektronika
- Wątek: Moduł komfortu - dylemat czy wymieniać
- Odpowiedzi: 4
- Odsłony: 1769
Re: Moduł komfortu - dylemat czy wymieniać
Ogólnie okazało się że przyczyny wymienionych incydentów przez mnie nie leżą w module komfortu, w nim wymieniłem przekaźniki i wygląda na to że cały moduł jest teraz OK
Dzięki wszystkim za odpowiedzi.
Okazało się że w aucie nie ma alarmu, kiedyś sprawdzę jakimś narzędziem typu IMPA jak wygląda sytuacja.master pisze:- Nie działa alarm. Dodaję błędy z KTS.
Tylnia wycieraczka z powodu zablokowanego mechanizmu tylniej wycieraczki. Jakby ktoś chciał sprawdzać bez rozkręcania mechanizmu czy działa silnik wycieraczki oraz spryskiwacz - Wystarczy otworzyć tylną szybę bagażnika, następnie śrubokrętem wcisnąć zamek, auto myśli że szyba jest zamknięta, więc można włączyć wtedy wycieraczkę. Widać wtedy, czy silnik się obraca czy nie, oraz czy działa spryskiwacz. U mnie normalnie silnik się obracał i spryskiwacz psikał w startowej pozycji silnika. Potem otwarcie z pilota tylniej szyby i normalne zamknięcie tylniej szyby.master pisze:- Nie działa tylnia wycieraczka oraz tylni spryskiwacz. Podczas pierwszej jazdy próbnej przed kupnem zauważyłem że tylnia wycieraczka nie działa, spróbowałem więc spryskiwacz tej szyby - spryskiwacz psikał mam wrażenie przez kilka sekund, nawet jak odpuściłem wajchę z niego. Potem spróbowałem znowu, nie działa, aż do dzisiaj.
Okazało się, że zepsuty jest przycisk przy wycieraczce, który taśmą na szybie jest połączony z resztą samochodu. Po pewnym czasie przycisk przestał działać, ale szyba się normalnie otwierała co jakiś czas sama z siebie, oraz działało otwieranie z pilota. Rozłączyłem ten przycisk i zrobiłem zwarcie na pinach, aby sprawdzić czy taśma jest ok, zamek się otworzył. Po ponownym podłączeniu przycisku do taśmy okazało się że przycisk działa, ale po kolejnej chwili zauważyłem że zamek sam się znowu otwiera. Gdy jest rozłączony zepsuty przycisk od taśmy, to szyba nie otwiera mi się już samoczynnie podczas jazdy - mogę jeździć z załączonym bezpiecznikiem by szyba się otwierała, a korzystam teraz z przycisku na pilocie żeby otworzyć szybę. Jedyny problem to to że podczas odpalonego silnika nie otworzę teraz szyby.master pisze:Tylnia wycieraczka nie działa w ogóle, za to gdy raz przypadkiem miałem ją włączoną otwierała się co chwilę tylnia szyba bagażnika (touring), gdy wyłączyłem wycieraczkę po jakimś czasie i tak szyba tylnia raz na jakiś czas potrafiła się otworzyć (po zamknięciu musiało minąć trochę czasu zanim się tak stało). Dlatego wyciągnąłem bezpiecznik 58.
Po wstawieniu bezpiecznika 58 nie wywala już błędu z innym bezpiecznikiem.master pisze:- Mimo sprawnego bezpiecznika 52 - oświetlenie bagażnika, wnętrza, schowka, latarka, system mycia szyb, centralny zamek, widać w KTS błąd sugerujący problem z tym bezpiecznikiem - mam wrażenie że z oświetlenia wnętrza, bagażnika, schowka wszystko działa poprawnie, problem jest z tylnim spryskiwaczem.
Dzięki wszystkim za odpowiedzi.