Znaleziono 320 wyników

autor: KucaQ
11 kwie 24, 9:19
Forum: Karoseria
Wątek: Regeneracja uszczelek na drzwiach
Odpowiedzi: 9
Odsłony: 695
Płeć:

Regeneracja uszczelek na drzwiach

kosu02 pisze: 11 kwie 24, 8:52 mógłbyś podlinkować, któryś z wpisów?
Link przekierowuje bezpośrednio do posta, który powinien być w kręgu Twoich zainteresowań. Nie musisz nic szukac ;)
autor: KucaQ
8 kwie 24, 10:28
Forum: Układ napędowy
Wątek: 330i 8hp
Odpowiedzi: 10
Odsłony: 4873
Płeć:

330i 8hp

Pełen szacun! Wcale Ci się nie dziwie, że chciałeś włożyć akurat 8hp, bo po pierwszej przejażdżce moją 330i stwierdziłem, że nigdy w życiu nie chcę już manuala :D Ta skrzynia to istne mistrzostwo w serii, a podobno z wgranym xhp to już w ogóle bajkowo pracuje. Nawet w porównaniu do 6hp to jest niebo a ziemia :)
autor: KucaQ
5 kwie 24, 12:38
Forum: Forum dla początkujących
Wątek: Kiedy geometria a zbieżność
Odpowiedzi: 15
Odsłony: 732
Płeć:

Kiedy geometria a zbieżność

Na grupach FB wielokrotnie widziałem posty, że niektórzy "majstry" wykładali się na geometrii przy acentrykach. Ja tego nie wiem, bo mam standardowe tuleje, dlatego napisałem "PODOBNO". Opieram sie wyłącznie na opiniach, które wyczytałem.
autor: KucaQ
5 kwie 24, 9:15
Forum: Forum dla początkujących
Wątek: Kiedy geometria a zbieżność
Odpowiedzi: 15
Odsłony: 732
Płeć:

Kiedy geometria a zbieżność

diqq91 pisze: 4 kwie 24, 10:36 Tak jeszcze z ciekawości czy w E46 wygląda to podobnie?
W E46 mamy pojedynczy wahacz mocowany w 3 punktach - sworzeń do zwrotnicy, sworzeń do sanek i tuleja do podłogi.
Teoretycznie nie ma możliwości regulacji pozycji koła przód/tył poprzez sama geometrię, ale mozna to ewentualnie skorygować wymieniając fabryczne tuleje wahaczy na acentryczne, ale do ustawienia geometrii na acentrycznych tulejach trzeba podobno mieć niezłego magika, który wie co robi, a nie patrzy tylko na ekran i kolory zakresów regulacji ;)
autor: KucaQ
4 kwie 24, 9:38
Forum: Forum dla początkujących
Wątek: Kiedy geometria a zbieżność
Odpowiedzi: 15
Odsłony: 732
Płeć:

Kiedy geometria a zbieżność

W E9x masz z przodu 2 wahacze. Podnośnik lub kanał i zawias do weryfikacji od spodu. Opcji wiele - od wyrobionych tulei na wahaczach, poprzez wygięcie samych wahaczy, aż po uszkodzenie sanek.
autor: KucaQ
3 kwie 24, 8:34
Forum: Forum dla początkujących
Wątek: Kiedy geometria a zbieżność
Odpowiedzi: 15
Odsłony: 732
Płeć:

Kiedy geometria a zbieżność

Teoretycznie po wymianie samych amortyzatorów z tyłu geometria nie jest konieczna, bo amortyzator sie wymienia bez rozpinania całego zawiasu.
Po wymianie przednich wahaczy zbieżność must have, ale zadaj sobie 2 pytania:
1. Kiedy ostatnio była robiona geometria?
2. W jakim stanie są polskie drogi?

Jesli odpowiedzi, to odpowiednio - "dawno temu, nie pamiętam kiedy" oraz "chu**we" to moja rada jest taka - odżałuj te 250zł i zrób pełną gemoetrię 3D. Biorąc pod uwagę koszt samych wahaczy (bo zakładam że nie kupujesz jakichs śmieci typu Daco, Febi czy SRLline za 400zł komplet, tylko będziesz pakował co najmniej Meyle HD lub Lemfordera) to pełna geometria nie jest wyjątkowo wysokim kosztem.
autor: KucaQ
2 kwie 24, 10:33
Forum: Zawieszenie
Wątek: Jak sprawdzić wózek tylny bez podnoszenia auta i kanału
Odpowiedzi: 2
Odsłony: 370
Płeć:

Jak sprawdzić wózek tylny bez podnoszenia auta i kanału

Ale po co kombinować, skoro na SKP za 20zł moga sprawdzić auto?
autor: KucaQ
11 mar 24, 8:23
Forum: Kupuję BMW E46
Wątek: Zakup BMW E46
Odpowiedzi: 27
Odsłony: 6479
Płeć:

Zakup BMW E46

Czytając post, który zacytowałeś nie wnioskuję, żeby autor wydał 13k zl na "ulepszenie", tylko raczej na doprowadzenie do przyzwoitego stanu poprzez wymiane cześci eksploatacyjnych. A kupując 330d za 4000zł, to nie oszukujmy się - proszenie się wręcz o takowe koszty.
Niestety, ale kupując 20-letnie BMW trzeba się liczyć z takimi wydatkami. Mówiąc oczywiście, o sytuacji, w którejś ktoś dba o auto i wszystko wymienia na czas i robi to zgodnie ze sztuką. Bo są i tacy co amortyzatory wymieniają pojedynczo i to na używane :unknown:
autor: KucaQ
1 mar 24, 14:00
Forum: Forum dla początkujących
Wątek: E46 2.0D 150 KM Co to za element? Jaki ma numer?
Odpowiedzi: 6
Odsłony: 495
Płeć:

E46 2.0D 150 KM Co to za element? Jaki ma numer?

Kozike46 pisze: 29 lut 24, 10:25 Natrafilem na ten element, tuleje mocno dojechane i stuka.
Też mam wyjechane tuleje w tłumiku i mi nic nie stuka, więc to raczej nie to.
Jesli koniecznie byś chciał coś z tym robic, to podobno w Olkuszu regenerują to poliuretanem za 100-150zł.

W jakich sytuacjach pojawia sie stukanie?
autor: KucaQ
27 lut 24, 20:02
Forum: Forum dla początkujących
Wątek: kodowanie świateł
Odpowiedzi: 9
Odsłony: 829
Płeć:

kodowanie świateł

Bo moduł świateł wysyła impulsy, które są odpowiedzialne własnie za sprawdzanie sprawności żarówek. Zwykła żarówka halogenowa tego impulsu nie wyłapie, a w przypadku diody LED zauważymy właśnie owe mruganie. Zacznij od wykodowania sprawdzania żarówek i powinno byc ok. Znajomemu w E83 wykodowałem po zmianie tylnych lamp na LED i problem z mruganiem zniknął, w E46 powinno być analogicznie.

Wyszukiwanie zaawansowane