Znaleziono 21 wyników
- 21 lis 20, 12:21
- Forum: Benzyna
- Wątek: M43TUB19 Falujące obroty
- Odpowiedzi: 22
- Odsłony: 4892
Re: M43TUB19 Falujące obroty
Zobacz filmik naszego kolegi z forum SCGHOST jak zmierzyć ile auto zjada na postoju prądu.
https://www.youtube.com/watch?v=q2fmjFYmHlY
https://www.youtube.com/watch?v=q2fmjFYmHlY
- 21 lis 20, 9:57
- Forum: Benzyna
- Wątek: M43TUB19 Falujące obroty
- Odpowiedzi: 22
- Odsłony: 4892
Re: M43TUB19 Falujące obroty
Cześć,
jeśli chodzi o ładowanie aku to mam ten sam silnik co ty. Od tamtego roku zaczęły się problemy pod koniec zimy, ale jakoś dało radę przebrnąć bez większych problemów. Miesiąc temu jak zaczęły się chłodniejsze dni to zaczęły się problemy z odpalaniem. Sprawdziłem testem w menu zegarów ładowanie, pokazało na włączonych wszystkich światłach i dmuchawie na maxa ok. 12,9-13,2. Objawem u mnie słabego ładowania było mruganie lamp oświetlenia wnętrza oraz mijania. Podczas wrzucania kierunkowskazu także objawiało się lekkim mrugnięciem wszystkich lamp. No i oczywiście rozładowanym akumulatorem. Zmierzyłem miernikiem bezpośrednio jakie napięcie leci z alternatora to było gdzieś 13,6-13,8 na postoju bez włączonych lamp, dmuchawy. 13,8 to już masz najniższe napięcie ładowania jakie może być. Poniżej tej wartości to już trzeba myśleć o regeneracji alternatora. Sama wymiana regulatora napięcia jest banalnie prosta. Jeśli nie boisz się złapać klucza do ręki i odkręcić kilku śrubek to zrobisz to sam. Poniżej fajny filmik, który ułatwi ci robotę jak zrzucić alternator. Do prawidłowego zakupu nowego regulatora musisz sprawdzić dokładne numery alternatora.
https://www.youtube.com/watch?v=xsUJ5Z3-FXg
Sam regulator napięcia to koszt ok. 70zł. Do tego kawałek papieru ściernego do wyczyszczenia komutatora, chyba że już są mocne wgłębienia po szczotkach to trzeba przemyśleć jego wymianę. Jeśli jest opór podczas kręcenia alternatorem i słychać głośne brzmienie łożysk to także trzeba przemyśleć ich wymianę, jednak myślę, że starczy wymiana regulatora i wyczyszczenie komutatora. Ja wymieniałem sam regulator i przetarłem komutator i mam napięcie 14,2-14,3 przy włączonych wszystkich lampach i dmuchawie + grzanie foteli.
Ogarnij sobie 4pak jakiegoś dobrego browara i wolny wieczór (2-3 godzinki).
Powodzenia !
jeśli chodzi o ładowanie aku to mam ten sam silnik co ty. Od tamtego roku zaczęły się problemy pod koniec zimy, ale jakoś dało radę przebrnąć bez większych problemów. Miesiąc temu jak zaczęły się chłodniejsze dni to zaczęły się problemy z odpalaniem. Sprawdziłem testem w menu zegarów ładowanie, pokazało na włączonych wszystkich światłach i dmuchawie na maxa ok. 12,9-13,2. Objawem u mnie słabego ładowania było mruganie lamp oświetlenia wnętrza oraz mijania. Podczas wrzucania kierunkowskazu także objawiało się lekkim mrugnięciem wszystkich lamp. No i oczywiście rozładowanym akumulatorem. Zmierzyłem miernikiem bezpośrednio jakie napięcie leci z alternatora to było gdzieś 13,6-13,8 na postoju bez włączonych lamp, dmuchawy. 13,8 to już masz najniższe napięcie ładowania jakie może być. Poniżej tej wartości to już trzeba myśleć o regeneracji alternatora. Sama wymiana regulatora napięcia jest banalnie prosta. Jeśli nie boisz się złapać klucza do ręki i odkręcić kilku śrubek to zrobisz to sam. Poniżej fajny filmik, który ułatwi ci robotę jak zrzucić alternator. Do prawidłowego zakupu nowego regulatora musisz sprawdzić dokładne numery alternatora.
https://www.youtube.com/watch?v=xsUJ5Z3-FXg
Sam regulator napięcia to koszt ok. 70zł. Do tego kawałek papieru ściernego do wyczyszczenia komutatora, chyba że już są mocne wgłębienia po szczotkach to trzeba przemyśleć jego wymianę. Jeśli jest opór podczas kręcenia alternatorem i słychać głośne brzmienie łożysk to także trzeba przemyśleć ich wymianę, jednak myślę, że starczy wymiana regulatora i wyczyszczenie komutatora. Ja wymieniałem sam regulator i przetarłem komutator i mam napięcie 14,2-14,3 przy włączonych wszystkich lampach i dmuchawie + grzanie foteli.
Ogarnij sobie 4pak jakiegoś dobrego browara i wolny wieczór (2-3 godzinki).
Powodzenia !
- 11 lut 20, 7:24
- Forum: Elektronika
- Wątek: Poducha kierowcy i grzane fotele
- Odpowiedzi: 6
- Odsłony: 1300
Re: Poducha kierowcy i grzane fotele
To nie pozostaje nic jak zakup i sprawdzenie. Jeśli chodzi o ten moduł jest ich dużo z tym numerem na aukcjach. Czy może być zakupiony byle jaki z tym numerem czy ważne są też inne parametry tego modułu? Ceny są także różne...maniek21112 pisze: ↑10 lut 20, 22:28 Jeżeli jesteś pewien to zostaje moduł, choć rzadko to się zdarza.
EDIT:
Tak to wygląda w INPIe:
OBRAZEK 1
OBRAZEK 2
OBRAZEK 3
OBRAZEK 4
OBRAZEK 5
OBRAZEK 6
- 10 lut 20, 21:52
- Forum: Elektronika
- Wątek: Poducha kierowcy i grzane fotele
- Odpowiedzi: 6
- Odsłony: 1300
Re: Poducha kierowcy i grzane fotele
Wtyczki sprawdzone są w porządku, poducha tak samo sprawdzona i wykluczona jako problem.maniek21112 pisze: ↑10 lut 20, 19:03 Wygląda na problem z samą poduszką kierowcy, sprawdź jej oporność, wtyczki rozumiem, że są w porządku?
Czy warto naprawiać przycisk czy lepiej kupić inną używkę?
- 10 lut 20, 13:50
- Forum: Elektronika
- Wątek: Poducha kierowcy i grzane fotele
- Odpowiedzi: 6
- Odsłony: 1300
Poducha kierowcy i grzane fotele
Cześć wszystkim,
mam taki problem. Kupiłem bunie w tamtym roku. Była już lampa airbagu i problem został rozwiązany. Był problem z napinaczem pasa. Po kilku tygodniach znowu pokazała się kontrolka airbagu. Tym razem po podłączeniu do kompa i sprawdzeniu na inpie takie coś: OBRAZEK
Kupiłem używaną taśmę airbagu z manetkami i nadal to samo. Mam dobrego elektromechanika, który sprawdzał wszystkie kable, oporność i wszystko miało kontakt. Usuwanie błędu nic nie daje. Kontrolka mrugnie dwa razy i znowu świeci. Pomysł jaki przyszedł do głowy to może moduł airbag wariuje ? Wymiana modułu ? Według numerów z kompa to taki tam moduł siedzi o numerach 6912755. Samochód jest z końca produkcji przedlifta z 2001. Kierownica trójramienna z multifunkcją. Klakson działa, multi działa, wszystkie manetki działają, przycisk BC także. Może ktoś ma inny pomysł, poradę ?
Drugi problem to taki, że kupiłem sobie sporty z grzaniem. Dokupiłem przyciski te przedliftowe z dwustopniową regulacją i elektromechanik poskładał prowizoryczną wiązkę do sprawdzenia, podłączył pod aku czy wszystko działa. Okazało się, że fotele grzeją, ale po ustawieniu jakby na zerowym poziomie nadal grzeją. W ogóle grzanie się nie wyłącza. Testowane na obydwu przełącznikach. Ktoś miał taką sytuację ?
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
mam taki problem. Kupiłem bunie w tamtym roku. Była już lampa airbagu i problem został rozwiązany. Był problem z napinaczem pasa. Po kilku tygodniach znowu pokazała się kontrolka airbagu. Tym razem po podłączeniu do kompa i sprawdzeniu na inpie takie coś: OBRAZEK
Kupiłem używaną taśmę airbagu z manetkami i nadal to samo. Mam dobrego elektromechanika, który sprawdzał wszystkie kable, oporność i wszystko miało kontakt. Usuwanie błędu nic nie daje. Kontrolka mrugnie dwa razy i znowu świeci. Pomysł jaki przyszedł do głowy to może moduł airbag wariuje ? Wymiana modułu ? Według numerów z kompa to taki tam moduł siedzi o numerach 6912755. Samochód jest z końca produkcji przedlifta z 2001. Kierownica trójramienna z multifunkcją. Klakson działa, multi działa, wszystkie manetki działają, przycisk BC także. Może ktoś ma inny pomysł, poradę ?
Drugi problem to taki, że kupiłem sobie sporty z grzaniem. Dokupiłem przyciski te przedliftowe z dwustopniową regulacją i elektromechanik poskładał prowizoryczną wiązkę do sprawdzenia, podłączył pod aku czy wszystko działa. Okazało się, że fotele grzeją, ale po ustawieniu jakby na zerowym poziomie nadal grzeją. W ogóle grzanie się nie wyłącza. Testowane na obydwu przełącznikach. Ktoś miał taką sytuację ?
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
- 27 sty 20, 7:17
- Forum: PARTNER: czescidobmw
- Wątek: PARTNER FORUM: czescidobmw
- Odpowiedzi: 1769
- Odsłony: 548619
Re: PARTNER FORUM: czescidobmw
Dzięki za pomoc Maćku
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- 24 sty 20, 11:09
- Forum: PARTNER: czescidobmw
- Wątek: PARTNER FORUM: czescidobmw
- Odpowiedzi: 1769
- Odsłony: 548619
Re: PARTNER FORUM: czescidobmw
Okey. Spytam jeszcze czy można dostać gdzieś mniejszy pojemnik takiego oleju do skrzyni, aby nie kupować dodatkowo litra ?
Chciałbym też jeszcze dopytać, czy po wykręceniu śrub spustowych z dyfra i skrzyni, trzeba wymieniać jakieś uszczelki pod te śruby, albo trzeba wymieniać całe śruby ?
Z góry dzięki za pomoc.
Chciałbym też jeszcze dopytać, czy po wykręceniu śrub spustowych z dyfra i skrzyni, trzeba wymieniać jakieś uszczelki pod te śruby, albo trzeba wymieniać całe śruby ?
Z góry dzięki za pomoc.
- 24 sty 20, 8:56
- Forum: PARTNER: czescidobmw
- Wątek: PARTNER FORUM: czescidobmw
- Odpowiedzi: 1769
- Odsłony: 548619
Re: PARTNER FORUM: czescidobmw
Cześć Maćku,
dzięki za szczegółową odpowiedź. Jeśli chodzi olej do dyferencjału i skrzyni można wlać jeden z wymienionych czy muszą być inne do obydwu?
dzięki za szczegółową odpowiedź. Jeśli chodzi olej do dyferencjału i skrzyni można wlać jeden z wymienionych czy muszą być inne do obydwu?
- 22 sty 20, 13:22
- Forum: PARTNER: czescidobmw
- Wątek: PARTNER FORUM: czescidobmw
- Odpowiedzi: 1769
- Odsłony: 548619
Re: PARTNER FORUM: czescidobmw
Cześć Maćku.
Na wstępie chciałbym bardzo podziękować za doradzenie z wszystkimi elementami układu amortyzacji. Finalnie zamontowałem Monroe OESpectrum kompletny na przód i tył ze springami Eibach ProKit + reszta elementów SACHS. Zapomniałem dodać, iż podczas wymiany zastałem prawie wszystko co było montowane fabrycznie. Odczucia wizualne jak i w prowadzeniu są na ogromny plus. Dziękuję !
Mam następne pytanie. Będę planował wymienić przednie tarcze (klocki są nowe), olej w skrzyni biegów, dyferencjale, płyn układu wspomagania, płyn układu hamulcowego, świece, końcówki drążka, drążki + gumy, simmering (uszczelka) wybieraka skrzyni biegów, uszczelka pokrywy zaworów, uszczelka podstawy filtra. Czy do tych uszczelek są dodatkowe oringi na śruby ? Jakie są twoje sugestie dla tego pojazdu ? VIN: FX48821
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
Na wstępie chciałbym bardzo podziękować za doradzenie z wszystkimi elementami układu amortyzacji. Finalnie zamontowałem Monroe OESpectrum kompletny na przód i tył ze springami Eibach ProKit + reszta elementów SACHS. Zapomniałem dodać, iż podczas wymiany zastałem prawie wszystko co było montowane fabrycznie. Odczucia wizualne jak i w prowadzeniu są na ogromny plus. Dziękuję !
Mam następne pytanie. Będę planował wymienić przednie tarcze (klocki są nowe), olej w skrzyni biegów, dyferencjale, płyn układu wspomagania, płyn układu hamulcowego, świece, końcówki drążka, drążki + gumy, simmering (uszczelka) wybieraka skrzyni biegów, uszczelka pokrywy zaworów, uszczelka podstawy filtra. Czy do tych uszczelek są dodatkowe oringi na śruby ? Jakie są twoje sugestie dla tego pojazdu ? VIN: FX48821
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
- 17 sty 20, 1:01
- Forum: Kupuję BMW E46
- Wątek: Zakup E46
- Odpowiedzi: 6
- Odsłony: 3824
Re: Zakup E46
Tym, że to bardzo fajna jednostka R6 w benzynie. Przebieg tego samochód jest bardzo ciekawy moim zdaniem. Cena nie jest adekwatna do przebiegu na pewno.