Znaleziono 14 wyników

autor: szymeAT
1 lis 19, 20:21
Forum: Tuning mechaniczny
Wątek: Strojenie m52b28tu
Odpowiedzi: 1
Odsłony: 1367

Strojenie m52b28tu

Witam.
Kogo polecacie w okolicach Warszawy do wystrojenia m52b28tu na osprzecie i sterowniku m54b25?
autor: szymeAT
16 cze 19, 21:45
Forum: Tuning mechaniczny
Wątek: [M54B25] SWAP - M54B30 lub M52B28TU. Co wybrać?
Odpowiedzi: 22
Odsłony: 16846

Re: [M54B25] SWAP - M54B30 lub M52B28TU. Co wybrać?

Dobra panowie tak juz ostatecznie, zakładając ze mam budżet 4-7tys co byłoby najrozsadniejszym rozwiązaniem?
W aucie mam porobione cale zawieszenie, blachy i teraz czas na silnik. Wpakowałem w auto dużo czasu i kasy, poza tym bardzo je lubię, jest dla mnie klimatyczne i nie chcę się go pozbywać dlatego zostanie ze mna na długo, stąd takie pytanie.
Z gory chce również podziękować wszystkim użytkownikom którzy udzielali sie w temacie i wyrazili chęć pomocy.
Dziękuję :beer:
autor: szymeAT
15 cze 19, 22:06
Forum: Tuning mechaniczny
Wątek: [M54B25] SWAP - M54B30 lub M52B28TU. Co wybrać?
Odpowiedzi: 22
Odsłony: 16846

Re: [M54B25] SWAP - M54B30 lub M52B28TU. Co wybrać?

Rocznie klepie 22-28tys km, wiec slabo byłoby dolewac non stop oliwy. Styl jazdy? Chodzi o miejski, autostradowy czy palowanie auta?
Bardziej skłaniam sie chyba ku 2.8 na moim osprzecie plus chce zrobic wydech w firmie, koszt nie tak duzy bo granice 2-2.5tys ale to już robię dla siebie, nie liczę specjalnie na jakieś przyrosty mocy.
Znacie moze kogoś panowie lub jakas firme ktora ma pewne silniki na sprzedaż?
autor: szymeAT
15 cze 19, 21:49
Forum: Tuning mechaniczny
Wątek: [M54B25] SWAP - M54B30 lub M52B28TU. Co wybrać?
Odpowiedzi: 22
Odsłony: 16846

Re: [M54B25] SWAP - M54B30 lub M52B28TU. Co wybrać?

Najtaniej wyjdzie włożenie m52b28tu z moim osprzętem lub szukanie zdrowej m54b30. Każde 3.0 ma ten problem? Serio duzo pala oleju nawet zdrowe jednostki?
autor: szymeAT
15 cze 19, 16:57
Forum: Tuning mechaniczny
Wątek: [M54B25] SWAP - M54B30 lub M52B28TU. Co wybrać?
Odpowiedzi: 22
Odsłony: 16846

Re: [M54B25] SWAP - M54B30 lub M52B28TU. Co wybrać?

Słyszałem właśnie o tym, ze kwoty rzędu 10/12tys sa jak najbardziej realne.

Bloki i glowice miedzy m54b25 a m54b30 dużo sie różnią?
Gdyby wrzucić do mojego bloku z b25 tłoki wraz z pierscieniami z b30? Wal korboty rowniez do zmiany? Taka operacja byłaby możliwa? Jaki koszt jednego tłoka? Nowe to duży koszt? Sa ewentualnie jakieś po sprawdzeniu co do wymiarow po niewielkim przebiegu?
autor: szymeAT
15 cze 19, 11:14
Forum: Tuning mechaniczny
Wątek: [M54B25] SWAP - M54B30 lub M52B28TU. Co wybrać?
Odpowiedzi: 22
Odsłony: 16846

Re: [M54B25] SWAP - M54B30 lub M52B28TU. Co wybrać?

Biorąc pod uwagę ewentualny generalny remont w przyszłości taniej wyjdzie 2.8 czy 3.0? Jak finansowo wygląda taki remont? Wiem, że nie sa to małe kwoty ale chodzi mi o orientacyjne przybliżenie.
autor: szymeAT
9 cze 19, 22:47
Forum: Tuning mechaniczny
Wątek: [M54B25] SWAP - M54B30 lub M52B28TU. Co wybrać?
Odpowiedzi: 22
Odsłony: 16846

Re: [M54B25] SWAP - M54B30 lub M52B28TU. Co wybrać?

Słupek wraz z osprzętem, skrzynie, wał, dyfer na razie zostawilbym moje, suche bez wycieków.
autor: szymeAT
9 cze 19, 22:34
Forum: Tuning mechaniczny
Wątek: [M54B25] SWAP - M54B30 lub M52B28TU. Co wybrać?
Odpowiedzi: 22
Odsłony: 16846

Re: [M54B25] SWAP - M54B30 lub M52B28TU. Co wybrać?

@D3jw właśnie o takie cos mi chodziło.

@Palec11 Masz rację, pewnie ze byłoby lepiej, ale remont przekroczy sporo zakup słupka, przynajmniej tak mówił mechanior. Poza tym chciałbym więcej Nm.
W jakim budżecie moge dostac zdrowe 2.8/3.0?
autor: szymeAT
9 cze 19, 22:06
Forum: Tuning mechaniczny
Wątek: [M54B25] SWAP - M54B30 lub M52B28TU. Co wybrać?
Odpowiedzi: 22
Odsłony: 16846

Re: [M54B25] SWAP - M54B30 lub M52B28TU. Co wybrać?

@yeti nie pierwszy raz słyszę taką opinię, wiem jedynie jak jechało moje 2.5, nie miałem okazji przejechac sie 2.8, ale patrząc czysto logicznie na suche dane to 2.8 blizej do 3.0 anizeli 2.5, moim zdaniem różnica w momencie miedzy 2.5 a 2.8 jest spora, oczywiście liczy się też jego przebieg ale, takie jest moje amatorskie zdanie.

m52tub28 nie był już na elektrycznej przepustnicy jak w m54? Oczywiście, że poszedłbym w strone 3.0 ale wszedzie panują opinie, że chleje niemilosiernie olej, a ciagle dolewki nie sa fajne, rocznie robie 25-30tys km. W mojej b25 dolewałem 0,7L na 8tys i moim zdaniem to byl rewelacyjny wynik.
autor: szymeAT
8 cze 19, 20:53
Forum: Tuning mechaniczny
Wątek: [M54B25] SWAP - M54B30 lub M52B28TU. Co wybrać?
Odpowiedzi: 22
Odsłony: 16846

[M54B25] SWAP - M54B30 lub M52B28TU. Co wybrać?

Witam.
Padł moj silnik, korzystając z "okazji " chcę zmienić na cos większego, dokładniej na m54b30 lub m52b28tu.
Mało sie na tym znam, który byłby lepszy? Czytałem, że 3.0 biora duzo oleju. Moje 2.5 bralo 1l na 7tys. Jakie byłyby koszta przekladki silnika z jego osprzętem w przypadku 2.8 i 3.0? Jaką kompresje ma posiadac zdrowy silnik? Duża różnica jest miedzy 3.0 a 2.8 w jezdzie? Da się kupić zdrowe 3.0 za 3tys, max 3.5tys? Jak szukać silnika zeby sie nie wtopic?
Przekładać bedzie mechanik, ja nie mam warunków niestety do tego.
Licze na kazda poradę.
Pozdrawiam.

Wyszukiwanie zaawansowane