Znaleziono 4 wyniki

autor: M__G
11 lis 18, 14:06
Forum: Benzyna
Wątek: M54B25 do remontu?
Odpowiedzi: 9
Odsłony: 6439

M54B25 do remontu?

Czyli jak chcieć wymienić pierścienie to trzeba odkręcać pokrywę stopy korbowodu i wyjmować tłoki górą czy robi się to jakoś inaczej? :)
Przy okazji jak już będzie głowica zdjęta to od razu też chyba pompa wody i kontrola stanu rozrządu? I też wtedy łatwiej chyba wymienić uszczelniacze zaworowe bo podobno nie wszyscy mechanicy chcą się podejmować wymiany bez zdejmowania głowicy.
autor: M__G
11 lis 18, 13:32
Forum: Benzyna
Wątek: M54B25 do remontu?
Odpowiedzi: 9
Odsłony: 6439

M54B25 do remontu?

Nie ukrywam, póki co jestem laikiem i opieram się tylko na tym co wyczytam na forach czy obejrzę na yt dlatego pytam Was Panowie o rady ;)
autor: M__G
11 lis 18, 11:41
Forum: Benzyna
Wątek: M54B25 do remontu?
Odpowiedzi: 9
Odsłony: 6439

M54B25 do remontu?

Czytałem gdzieś, że po zdjęciu głowicy da się wymienić pierścienie, jeśli to nieprawda to tym bardziej nieprzyjemnie.
autor: M__G
11 lis 18, 10:23
Forum: Benzyna
Wątek: M54B25 do remontu?
Odpowiedzi: 9
Odsłony: 6439

M54B25 do remontu?

Cześć,
jestem świeżym posiadaczem E46, kupiłem 1,5 miesiąca temu. Rok produkcji grudzień 2002.
Do zrobienia było kilka rzeczy, między innymi wyciek oleju. Najpierw myślałem, że to uszczelka podstawy filtra oleju, została wymieniona ale to nie ona była winowajcą. Następnie do wymiany poszła uszczelka pod miską olejową wraz z korkiem spustu, uszczelką korka spustowego, uszczelką czujnika poziomu oleju, uszczelką miarki oleju. Dodatkowo skoro miska była zdjęta zdecydowałem się na zmianę oleju bo nie wiedziałem jaki był poprzednio i aktualnie silnik jest zalany Motulem 8100 X-Clean C3 5W40. Miałem nadzieję, że ubytek oleju zniknie, uszczelka okazała się już totalnie sztywna, gumę można było kruszyć palcami. I rzeczywiście wycieku nie ma natomiast przejechałem raptem 700km i oleju ubyło prawie cały litr... od maksimum na bagnecie do prawie minimum.
Myślałem, że jedynie odma będzie jeszcze do zrobienia bo samochód dosyć dymi (na rozgrzanym silniku po trasie 60km na wolnych obrotach wygląda to tak: https://streamable.com/xdh4a ) ale biorąc pod uwagę spalanie TAKIEJ ilości to raczej nie odma. Jestem po prostu załamany bo zacząłem czytać i z tego co przeczytałem to okazuje się, że prawdopodobnie to nawet nie uszczelniacze zaworowe tylko od razu pierścienie przy takich ilościach.
I tutaj pojawia się moje zmartwienie bo z tego co Panowie piszą w tym temacie: http://e46forum.pl/remont-m54b25-25715-10 remont to koszt koło 10k i powiem szczerze nie mam aktualnie tyle żeby wywalić na samochód. Dodatkowo nawet jeśli chcieć wymieniać pierścienie bez wyjmowania układu tłokowo korbowego to przy takiej ilości spalanego oleju tam jest pewnie tyle nagaru, że głowa mała.
Moje obawy są słuszne i silnik nadaje się tylko do remontu czy jak to widzicie?
Czy można nie robić kapitalki tylko ograniczyć się do wymiany pierścieni bez wyjmowania układu korbowego i dodatkowo uszczelniaczy zaworowych skoro głowica będzie zdjęta?
Jeśli tak to jakie koszty orientacyjnie generuje wymiana pierścieni, uszczelniaczy, uszczelki pod głowicą i załóżmy pompy wody zakładając, że nic więcej po drodze się nie pojawi co musi być zrobione?
Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi i pomoc, pozdrawiam

Wyszukiwanie zaawansowane