Znaleziono 56 wyników
- 21 cze 21, 17:36
- Forum: Diesel
- Wątek: Zmiana oleju 5w40 na 5w40 innej marki a płukanka
- Odpowiedzi: 7
- Odsłony: 2581
Re: Zmiana oleju 5w40 na 5w40 innej marki a płukanka
dwie opcje. Możesz albo zrobić, albo nie. Myślę że nie będzie to miało większego znaczenia.
- 18 cze 21, 20:23
- Forum: Diesel
- Wątek: 3.0d 184 przydławienie na 2 biegu
- Odpowiedzi: 23
- Odsłony: 3241
Re: 3.0d 184 przydławienie na 2 biegu
Ten scenariusz też mi się gdzieś w myślach przewinął, z tym że dziwne wydawało mi się że problem nie występuje na innych biegach, ani nie występuje gdy dam mu porządnie już od 1 biegu.
- 15 cze 21, 19:47
- Forum: Diesel
- Wątek: 3.0d 184 przydławienie na 2 biegu
- Odpowiedzi: 23
- Odsłony: 3241
Re: 3.0d 184 przydławienie na 2 biegu
Pomiarów było dużo i na 2biegu i na 3. Niestety nie jestem w stanie powiedzieć który zrzut to jaki pomiar. Ogólnie gdy wciskam gaz płynnie, powoli co raz mocniej to nie ma tego zająknięcia na drugim biegu, ale czuć ostry kop w plecy przy około 3 tys obr.. Gdy dam od razu pełny but to jest, chociaż po wymianie zaworu zdarza się że nie ma, albo że trwa dosłownie sekundę. Na żadnym innym biegu tego nie ma. Chociaż czuć czasami na wyższych biegach jakby chciał jechać lepiej ale nie mógł.
Być może gadki majstrów od razu o wymianie turbo nie były takie głupie?
Jeszcze jedna sprawa, zauważyłem obok bagnetu wężyk podciśnienia, nigdzie nie podpięty, taki o - zaślepiłem, ale brak poprawy. Nigdzie nie zauważyłem drugiego takiego, ewentualnego drugiego końca jakiegoś przerwanego wężyka - to od poduszek silnika?
Być może gadki majstrów od razu o wymianie turbo nie były takie głupie?
Jeszcze jedna sprawa, zauważyłem obok bagnetu wężyk podciśnienia, nigdzie nie podpięty, taki o - zaślepiłem, ale brak poprawy. Nigdzie nie zauważyłem drugiego takiego, ewentualnego drugiego końca jakiegoś przerwanego wężyka - to od poduszek silnika?
- 11 cze 21, 20:02
- Forum: Diesel
- Wątek: 3.0d 184 przydławienie na 2 biegu
- Odpowiedzi: 23
- Odsłony: 3241
Re: 3.0d 184 przydławienie na 2 biegu
Witam ponownie, wymieniony elektrozawór sterowania turbiny na nowy Pierburg, nowe wężyki podciśnienia i nadal to samo. Turbo wstaje wcześniej, w zasadzie teraz zyskałem mocno na elastyczności silnika, gdzie w sumie nie widziałem że coś jest nie tak, ale objawy opisane w poście dalej są, chociaż z jakby mniejszą częstotliwością.
- 29 kwie 21, 2:44
- Forum: Diesel
- Wątek: 320d 136km 1999 ekonomizer staje w miejscu
- Odpowiedzi: 2
- Odsłony: 864
Re: 320d 136km 1999 ekonomizer staje w miejscu
Dziurki w przepływce to zdawały egzamin w tdi ale w BMW to tak nie bardzo. Najlepiej wymiana, oryginał używka albo nowy, nie bawić się raczej w tanie zamienniki. No i przede wszystkim to co pisze maniek, bez tego możesz pół auta wymienić w ciemno i dalej problem będzie. Z własnego doświadczenia już wiem że najlepiej kabelek i laptop i diagnoza samemu, bo pierwszy lepszy mechanik to zaczyna rzucać cenami jak na licytacji, od 500 wzwyż.
- 17 kwie 21, 12:57
- Forum: Diesel
- Wątek: 3.0d 184 przydławienie na 2 biegu
- Odpowiedzi: 23
- Odsłony: 3241
Re: 3.0d 184 przydławienie na 2 biegu
Nie, szukałem właśnie i dziwnym trafem Pierburg jest za 150 który wygląda jak wygląda i Pierburg za 260. Tego pierwszego nie biorę pod uwagę w ogóle.
Broder, pamiętam że w swoim turasie wymieniałeś wąż podciśnienia ten zaraz na wyjściu z pompy vacum. Wiesz może jakie ma wymiary? U mnie wygląda już średnio, zrobiłbym go przy okazji też jak się uda. Zamienników nie znalazłem a ori cena zaporowa.
- 17 kwie 21, 9:19
- Forum: Diesel
- Wątek: 3.0d 184 przydławienie na 2 biegu
- Odpowiedzi: 23
- Odsłony: 3241
Re: 3.0d 184 przydławienie na 2 biegu
Zamówię chyba nowy od razu do kompletu wymienię węże i zobaczymy czy to go wyleczy.maniek21112 pisze: ↑17 kwie 21, 7:26 Wymień przetwornik ciśnienia sterujący turbiną (pierburg), możesz też na próbę zamienić go z tym od egr. Musisz zlikwidować przeładowanie.
- 15 kwie 21, 11:17
- Forum: Diesel
- Wątek: 3.0d 184 przydławienie na 2 biegu
- Odpowiedzi: 23
- Odsłony: 3241
Re: 3.0d 184 przydławienie na 2 biegu
Logowanie na gotowcach z programu.
3 bieg:
2 bieg:
Widać wahanie na obrotach, nawet na chwile spadły, właśnie w tym dołku na wykresie. Oprócz dymu za mną jeszcze dziwnie chodzi motor w tym czasie. Trochę jak traktor, jakiś metaliczny stukot było słychać po stronie pasażera.
Tutaj jeszcze 2 bieg po przytrzymaniu na obrotach chwilkę. Potem wrzuciłem 3 bieg i puściłem gaz co widać po obrotach, bo nie trafiłem w Stop w testo.
3 bieg:
2 bieg:
Widać wahanie na obrotach, nawet na chwile spadły, właśnie w tym dołku na wykresie. Oprócz dymu za mną jeszcze dziwnie chodzi motor w tym czasie. Trochę jak traktor, jakiś metaliczny stukot było słychać po stronie pasażera.
Tutaj jeszcze 2 bieg po przytrzymaniu na obrotach chwilkę. Potem wrzuciłem 3 bieg i puściłem gaz co widać po obrotach, bo nie trafiłem w Stop w testo.
- 15 kwie 21, 8:24
- Forum: Diesel
- Wątek: 3.0d 184 przydławienie na 2 biegu
- Odpowiedzi: 23
- Odsłony: 3241
Re: 3.0d 184 przydławienie na 2 biegu
No właśnie nie mogłem w programie znaleźć tej opcji do wybrania, może zloguje go jeszcze na jednym z tych gotowych profili w TestO. Przeładowanie? Czyli źle ustawiona mapa, sztanga od turbo? Może samo turbo pada? Dziwne jest to że jak się go trochę przytrzyma na 2 biegu na obrotach kolo 1.800 - 2.000 to idzie bez niczego, tak samo z resztą jak na wyższych biegach.maniek21112 pisze: ↑15 kwie 21, 7:54 Korekcje najgorsze na 3 i 4 cylindrze. Na nagraniach widać przeładowanie, sterownik oczekuje trochę ponad 1,2 a dostaje prawie 1,5 i dlatego chciałem zobaczyć dłuższe nagrania na wyższych biegach, jakbyś wybrał oczekiwaną wartość na wykresie też byłoby widać co się dzieje.
- 14 kwie 21, 21:08
- Forum: Diesel
- Wątek: 3.0d 184 przydławienie na 2 biegu
- Odpowiedzi: 23
- Odsłony: 3241
Re: 3.0d 184 przydławienie na 2 biegu
Udało się to zrobić dzisiaj.
Na początku wrzucam korekty wtrysków na zimnym silniku, zero dymienia, szarpania itp:
I tutaj próby z TestO. Nie wiem czy wybrałem dobre parametry - nie jestem pewny czy wybrałem masę powietrza zadaną i żądaną, wydawało mi się że tak, bo innej nie znalazłem, oraz nie udało mi się zupełnie znaleźć żądanego ciśnienia ładowania.
Tutaj 3 bieg, żadnego szarpania, ładnie przyspieszał, dymku brak:
2 bieg i tu już objawy opisane wcześniej
Widać że coś się dzieje koło 2800 obrotów.
Tutaj jeszcze pierwsza próba z programem testo, objawy tak mocne że nie chciał się wkręcić na wyższe obroty, widać nawet że rpm stoją większość czasu a gaz w podłodze był, zasłona dymna za mną ogromna, na koniec "puściło" i zaczynał przyspieszać ale już musiałem odpuścić:
Co do tych poprzednich filmów to w INPIE podczas logowania na 2 biegu rzucił mi się w oczy nagły spadek Charge air mass:
Dzięki za odpowiedzi Panowie! Liczę na dalszą pomoc bo ja już mam tysiąc pomysłów co to może być a co nie jest, a mechanicy w okolicy by mi pół auta wymienili i co jeden to droższe podzespoły.
Taka myśl też u mnie się pojawiła, ten "tuner" coś pojebał, bo żeby tylko na 2 biegu takie rzeczy?
Na początku wrzucam korekty wtrysków na zimnym silniku, zero dymienia, szarpania itp:
I tutaj próby z TestO. Nie wiem czy wybrałem dobre parametry - nie jestem pewny czy wybrałem masę powietrza zadaną i żądaną, wydawało mi się że tak, bo innej nie znalazłem, oraz nie udało mi się zupełnie znaleźć żądanego ciśnienia ładowania.
Tutaj 3 bieg, żadnego szarpania, ładnie przyspieszał, dymku brak:
2 bieg i tu już objawy opisane wcześniej
Widać że coś się dzieje koło 2800 obrotów.
Tutaj jeszcze pierwsza próba z programem testo, objawy tak mocne że nie chciał się wkręcić na wyższe obroty, widać nawet że rpm stoją większość czasu a gaz w podłodze był, zasłona dymna za mną ogromna, na koniec "puściło" i zaczynał przyspieszać ale już musiałem odpuścić:
Co do tych poprzednich filmów to w INPIE podczas logowania na 2 biegu rzucił mi się w oczy nagły spadek Charge air mass:
Dzięki za odpowiedzi Panowie! Liczę na dalszą pomoc bo ja już mam tysiąc pomysłów co to może być a co nie jest, a mechanicy w okolicy by mi pół auta wymienili i co jeden to droższe podzespoły.