Znaleziono 127 wyników
- 27 maja 23, 18:12
- Forum: Benzyna
- Wątek: N42B20 Kręci nie odpala, czujnik położenia wału?
- Odpowiedzi: 3
- Odsłony: 1419
N42B20 Kręci nie odpala, czujnik położenia wału?
Zrób ten czujnik wału jak najszybciej. W moim przypadku olej poszedł po całej wiązce silnika..
- 10 sty 22, 17:33
- Forum: Benzyna
- Wątek: M54b30, pobór oleju. Co dalej?
- Odpowiedzi: 17
- Odsłony: 4673
- 10 sty 22, 13:16
- Forum: Benzyna
- Wątek: M54b30, pobór oleju. Co dalej?
- Odpowiedzi: 17
- Odsłony: 4673
Re: M54b30, pobór oleju. Co dalej?
Mam ten sam motor, przy przebiegu 320k. Kiedyś brała 1l/1000km. wymieniłem odme (która rozleciała się w rękach) oraz zawór DISA (w poprzednim nie było wgl łopatki regulującej przepływ powietrza). Ubytek oleju (auto również nie puściło niebieskiego dymka) spadł do ok 150-200ml. Odmę powinno się wymieniać profilaktycznie co 2-3 wymiane oleju. Nie bój się płukanki silnika. Powszechnym mitem jest stwierdzenie że rozszczelni Ci silnik i olej zacznie wyciekać każdą możliwą szczeliną. Przy tym przebiegu wymieniaj olej w motorze co 10k km
- 29 lis 21, 19:24
- Forum: Warsztaty - mechanika
- Wątek: SWAP automatu do e46 330Ci
- Odpowiedzi: 12
- Odsłony: 4778
- 29 lis 21, 19:22
- Forum: Warsztaty - mechanika
- Wątek: SWAP automatu do e46 330Ci
- Odpowiedzi: 12
- Odsłony: 4778
Re: SWAP automatu do e46 330Ci
w inpa dalej mi wywala jakiś błąd ze skrzyni ssg. ale nie wiem czy to ma wpływ na brak trybu sportowego w automacie. łopatki są na miejscudamiannow pisze: ↑28 lis 21, 19:24 Ja początkowo jeździłem z lewarkiem z Anglika, z tego samego roku co mój. Ale to było tymczasowe rozwiazanie bo jak wiadomo ramka jest inna niż w eu. Po pewnym czasie trafiłem Europę ale inny rocznik i wszystko działa. Sport/ manuał chodzi bez problemu. Grzechu, może musisz jeszcze coś przekodowac. Ja to leciałem w ncs po kolei po modułach i wszędzie gdzie miałem do wybory smg/ automat/ manuał zmieniałem na automat. Zmieniałem w kilku modułach ale czy miało to jakieś znaczenie to nie wiem
- 28 lis 21, 18:51
- Forum: Warsztaty - mechanika
- Wątek: SWAP automatu do e46 330Ci
- Odpowiedzi: 12
- Odsłony: 4778
Re: SWAP automatu do e46 330Ci
spróbuję jeszcze zmienić mechanizm lewarka do zmiany biegów, bo słyszałem że powinien być z tego samego roku, a najlepiej i miesiąca produkcji co resztadamiannow pisze: ↑28 lis 21, 13:26 I nie zapomnij jeszcze o wale i dyfrze. Podobnie jak Grzechu, robiłem SWAP z SSG na automat. Prosta sprawa. Najwięcej problemów sprawiło mi rozbebeszenie wiązki z dawcy w celu pobrania kabelków do lewarka. W moim przypadku nie wymieniałem kolumny kierowniczej. Można usunąć linkę i zablokować mechanizm w lewarku. Minus taki że możesz wyjąć kluczyki ze stacyjki mając skrzynie ustawiona w innej pozycji jak P. Później kodowanie. DSC napewno ale w moim przypadku zmieniałem coś w innych modułach ale już nie pamiętam gdzie
dyfer wrzuć z przełożeniem 3.38
- 25 lis 21, 18:06
- Forum: Warsztaty - mechanika
- Wątek: SWAP automatu do e46 330Ci
- Odpowiedzi: 12
- Odsłony: 4778
Re: SWAP automatu do e46 330Ci
Ja mam jeden problem po swapie. Otóż po przełączeniu lewarka w lewą stronę, tryb M/S nie wchodzi. Nic sie nie zmienia na zegarach i nie wchodzi w tryb sportowy. Dioda się zaświecaD3jw pisze: ↑23 lis 21, 21:19 elektryka to pikuś. Najbardziej potrzebna do całej operacji pomijając skrzynie będzie Ci wiązka skrzyni idąca razem z wiązka do sond, można ją kupić i położyć osobno. Nie ma potrzeby wymiany całej wiązki silnikowej.
Potrzebujesz jeszcze wiązki wnętrza aczkolwiek nie jest ona potrzebna do uruchomienia i działania automatu. Najlepiej wyjąć kompletną z anglika, to raptem kilka przewodów między innymi do podświetlenia lewarka, steptronica i jeden idący do ewsu. Całość wpina się do sterownika skrzyni automatycznej pod maskę obok komputrera silnika.
Podłączenie pedału gazu jest takie samo, ale musisz zmienić na taki z kickdownem (pasuje od anglika).
Mechanizm (wybierak) automatu razem z linką jest taki sam w uk i eu, ale sama ramka z mieszkiem musi być już od europy. Pedały koniecznie europejskie. Potrzebna Ci jest jeszcze kolumna kierownicza, bo lewarek w automacie odblokowuje się pod włożeniu kluczyka. Do kolumny doprowadzona jest linka, w zwykłej kolumnie nie ma miejsca żeby tą linkę wpiąć.
Po całej operacji zostaje jeszcze kodowanie pompy ABS/ASC czy tam DSC zależy co masz pod automat. W przeciwnym razie nie będzie działać kontrola trakcji i za nią kilka innych rzeczy.
Robiłem taki swap, prosta robota.
- 22 lis 21, 19:04
- Forum: Warsztaty - mechanika
- Wątek: SWAP automatu do e46 330Ci
- Odpowiedzi: 12
- Odsłony: 4778
Re: SWAP automatu do e46 330Ci
Widzę, że jesteś z mojej okolicy. Mogę Ci dać numer do mojego mechanika, który robił mi przekładke z ssg1 na 5hp19. Mam też namiary na elektronika BMW w Będzinie który ogarnia każdy temat.
- 17 lis 21, 18:52
- Forum: Układ napędowy
- Wątek: Wibracje tył bmw e46 sedan pomocy
- Odpowiedzi: 22
- Odsłony: 3517
- 17 wrz 21, 10:26
- Forum: Układ napędowy
- Wątek: Wyciek dyfer
- Odpowiedzi: 9
- Odsłony: 2949
Re: Wyciek dyfer
Prawdopodobnie będziesz miał do wymiany flansze mostu. Półoś zostaje