Znaleziono 127 wyników

autor: Grzechu
27 maja 23, 18:12
Forum: Benzyna
Wątek: N42B20 Kręci nie odpala, czujnik położenia wału?
Odpowiedzi: 3
Odsłony: 1419

N42B20 Kręci nie odpala, czujnik położenia wału?

Zrób ten czujnik wału jak najszybciej. W moim przypadku olej poszedł po całej wiązce silnika..
autor: Grzechu
10 sty 22, 17:33
Forum: Benzyna
Wątek: M54b30, pobór oleju. Co dalej?
Odpowiedzi: 17
Odsłony: 4673

Re: M54b30, pobór oleju. Co dalej?

scghost pisze: 10 sty 22, 13:24 Grzechu pisze: ↑
10/01/2022, 13:16
Odmę powinno się wymieniać profilaktycznie co 2-3 wymiane oleju.
bez przesady...
tak przynajmniej słyszałem na Serwisie ;)
autor: Grzechu
10 sty 22, 13:16
Forum: Benzyna
Wątek: M54b30, pobór oleju. Co dalej?
Odpowiedzi: 17
Odsłony: 4673

Re: M54b30, pobór oleju. Co dalej?

Mam ten sam motor, przy przebiegu 320k. Kiedyś brała 1l/1000km. wymieniłem odme (która rozleciała się w rękach) oraz zawór DISA (w poprzednim nie było wgl łopatki regulującej przepływ powietrza). Ubytek oleju (auto również nie puściło niebieskiego dymka) spadł do ok 150-200ml. Odmę powinno się wymieniać profilaktycznie co 2-3 wymiane oleju. Nie bój się płukanki silnika. Powszechnym mitem jest stwierdzenie że rozszczelni Ci silnik i olej zacznie wyciekać każdą możliwą szczeliną. Przy tym przebiegu wymieniaj olej w motorze co 10k km ;)
autor: Grzechu
29 lis 21, 19:24
Forum: Warsztaty - mechanika
Wątek: SWAP automatu do e46 330Ci
Odpowiedzi: 12
Odsłony: 4778

Re: SWAP automatu do e46 330Ci

damiannow pisze: 28 lis 21, 19:27
Grzechu pisze: 28 lis 21, 18:51wrzuć
Taki powinien być? A nie 3.28?
ja mam 3.38 i przy tej mocy silnika sobię chwalę. nie wiem czy dyfer 3.28 jest na "dużej głowie"
autor: Grzechu
29 lis 21, 19:22
Forum: Warsztaty - mechanika
Wątek: SWAP automatu do e46 330Ci
Odpowiedzi: 12
Odsłony: 4778

Re: SWAP automatu do e46 330Ci

damiannow pisze: 28 lis 21, 19:24 Ja początkowo jeździłem z lewarkiem z Anglika, z tego samego roku co mój. Ale to było tymczasowe rozwiazanie bo jak wiadomo ramka jest inna niż w eu. Po pewnym czasie trafiłem Europę ale inny rocznik i wszystko działa. Sport/ manuał chodzi bez problemu. Grzechu, może musisz jeszcze coś przekodowac. Ja to leciałem w ncs po kolei po modułach i wszędzie gdzie miałem do wybory smg/ automat/ manuał zmieniałem na automat. Zmieniałem w kilku modułach ale czy miało to jakieś znaczenie to nie wiem😛
w inpa dalej mi wywala jakiś błąd ze skrzyni ssg. ale nie wiem czy to ma wpływ na brak trybu sportowego w automacie. łopatki są na miejscu
autor: Grzechu
28 lis 21, 18:51
Forum: Warsztaty - mechanika
Wątek: SWAP automatu do e46 330Ci
Odpowiedzi: 12
Odsłony: 4778

Re: SWAP automatu do e46 330Ci

damiannow pisze: 28 lis 21, 13:26 I nie zapomnij jeszcze o wale i dyfrze. Podobnie jak Grzechu, robiłem SWAP z SSG na automat. Prosta sprawa. Najwięcej problemów sprawiło mi rozbebeszenie wiązki z dawcy w celu pobrania kabelków do lewarka. W moim przypadku nie wymieniałem kolumny kierowniczej. Można usunąć linkę i zablokować mechanizm w lewarku. Minus taki że możesz wyjąć kluczyki ze stacyjki mając skrzynie ustawiona w innej pozycji jak P. Później kodowanie. DSC napewno ale w moim przypadku zmieniałem coś w innych modułach ale już nie pamiętam gdzie
spróbuję jeszcze zmienić mechanizm lewarka do zmiany biegów, bo słyszałem że powinien być z tego samego roku, a najlepiej i miesiąca produkcji co reszta

dyfer wrzuć z przełożeniem 3.38 ;)
autor: Grzechu
25 lis 21, 18:06
Forum: Warsztaty - mechanika
Wątek: SWAP automatu do e46 330Ci
Odpowiedzi: 12
Odsłony: 4778

Re: SWAP automatu do e46 330Ci

D3jw pisze: 23 lis 21, 21:19 elektryka to pikuś. Najbardziej potrzebna do całej operacji pomijając skrzynie będzie Ci wiązka skrzyni idąca razem z wiązka do sond, można ją kupić i położyć osobno. Nie ma potrzeby wymiany całej wiązki silnikowej.
Potrzebujesz jeszcze wiązki wnętrza aczkolwiek nie jest ona potrzebna do uruchomienia i działania automatu. Najlepiej wyjąć kompletną z anglika, to raptem kilka przewodów między innymi do podświetlenia lewarka, steptronica i jeden idący do ewsu. Całość wpina się do sterownika skrzyni automatycznej pod maskę obok komputrera silnika.
Podłączenie pedału gazu jest takie samo, ale musisz zmienić na taki z kickdownem (pasuje od anglika).

Mechanizm (wybierak) automatu razem z linką jest taki sam w uk i eu, ale sama ramka z mieszkiem musi być już od europy. Pedały koniecznie europejskie. Potrzebna Ci jest jeszcze kolumna kierownicza, bo lewarek w automacie odblokowuje się pod włożeniu kluczyka. Do kolumny doprowadzona jest linka, w zwykłej kolumnie nie ma miejsca żeby tą linkę wpiąć.
Po całej operacji zostaje jeszcze kodowanie pompy ABS/ASC czy tam DSC zależy co masz pod automat. W przeciwnym razie nie będzie działać kontrola trakcji i za nią kilka innych rzeczy.


Robiłem taki swap, prosta robota.
Ja mam jeden problem po swapie. Otóż po przełączeniu lewarka w lewą stronę, tryb M/S nie wchodzi. Nic sie nie zmienia na zegarach i nie wchodzi w tryb sportowy. Dioda się zaświeca
autor: Grzechu
22 lis 21, 19:04
Forum: Warsztaty - mechanika
Wątek: SWAP automatu do e46 330Ci
Odpowiedzi: 12
Odsłony: 4778

Re: SWAP automatu do e46 330Ci

Widzę, że jesteś z mojej okolicy. Mogę Ci dać numer do mojego mechanika, który robił mi przekładke z ssg1 na 5hp19. Mam też namiary na elektronika BMW w Będzinie który ogarnia każdy temat.
autor: Grzechu
17 lis 21, 18:52
Forum: Układ napędowy
Wątek: Wibracje tył bmw e46 sedan pomocy
Odpowiedzi: 22
Odsłony: 3517

Re: Wibracje tył bmw e46 sedan pomocy

Macko0118 pisze: 17 lis 21, 15:08 Dobra problem rozwiązany. Dzięki
jaka była usterka?
autor: Grzechu
17 wrz 21, 10:26
Forum: Układ napędowy
Wątek: Wyciek dyfer
Odpowiedzi: 9
Odsłony: 2949

Re: Wyciek dyfer

Prawdopodobnie będziesz miał do wymiany flansze mostu. Półoś zostaje

Wyszukiwanie zaawansowane