Znaleziono 20 wyników
- 10 maja 19, 6:36
- Forum: Diagnostyka
- Wątek: problem z odczytem korekcji wtrysków/ kod ima
- Odpowiedzi: 15
- Odsłony: 4628
problem z odczytem korekcji wtrysków/ kod ima
Tak, kody się zgadzają
- 9 maja 19, 22:09
- Forum: Diagnostyka
- Wątek: problem z odczytem korekcji wtrysków/ kod ima
- Odpowiedzi: 15
- Odsłony: 4628
problem z odczytem korekcji wtrysków/ kod ima
Witam, mały update:
Maniek, miałeś racje co do wtrysku na pierwszym cylindrze. Dziękuję Ci bardzo za pomoc, problem wydaje się być rozwiązany, ale poszedłem trochę inną drogą.
Nie chciałem aktualizować dde ze względu na chip, pomyślałem sobie, że zaryzykuje i kupię w ciemno wtrysk i podmienię go na pierwszym cylindrze.
Wziąłem się do roboty, wtrysk wymieniłem. Po drodze przekonałem się że zakup klucza dynamometrycznego jest konieczny (ukręcona śruba kolektora dolotowego, więcej szczęścia jak rozumu - udało się wyjąć).
Samochód zaczął równo pracować a dym pojawia się tylko powyżej 3,5tys i jest to lekki "bąk" - tutaj obstawiam kwestie mocnego programu.
Co do korekcji to przed przystąpieniem do pracy wyglądało to tak:
https://zapodaj.net/f9f9088fddd74.png.html
Po skończonej robocie nagle inpa zaczęła pokazywać 1 cylinder a i korekcja na 3 mocno się poprawiła.
https://zapodaj.net/a81b3a8018b8c.png.html
Mam nadzieję że będzie już ok.
Pozdrawiam,
Maniek, miałeś racje co do wtrysku na pierwszym cylindrze. Dziękuję Ci bardzo za pomoc, problem wydaje się być rozwiązany, ale poszedłem trochę inną drogą.
Nie chciałem aktualizować dde ze względu na chip, pomyślałem sobie, że zaryzykuje i kupię w ciemno wtrysk i podmienię go na pierwszym cylindrze.
Wziąłem się do roboty, wtrysk wymieniłem. Po drodze przekonałem się że zakup klucza dynamometrycznego jest konieczny (ukręcona śruba kolektora dolotowego, więcej szczęścia jak rozumu - udało się wyjąć).
Samochód zaczął równo pracować a dym pojawia się tylko powyżej 3,5tys i jest to lekki "bąk" - tutaj obstawiam kwestie mocnego programu.
Co do korekcji to przed przystąpieniem do pracy wyglądało to tak:
https://zapodaj.net/f9f9088fddd74.png.html
Po skończonej robocie nagle inpa zaczęła pokazywać 1 cylinder a i korekcja na 3 mocno się poprawiła.
https://zapodaj.net/a81b3a8018b8c.png.html
Mam nadzieję że będzie już ok.
Pozdrawiam,
- 30 kwie 19, 9:43
- Forum: Diagnostyka
- Wątek: problem z odczytem korekcji wtrysków/ kod ima
- Odpowiedzi: 15
- Odsłony: 4628
problem z odczytem korekcji wtrysków/ kod ima
Na moim miejscu sklanial bys sie do wymiany tylko tych slabych wtryskow? Czy moze lepiej bylo by kupic 4 wtryski uzywane z jednego silnika?
Auto najprawdopodobniej będzie wystawione na sprzedaż po wakacjach, wiec wiadomo chcialbym wydać jak najmniej, ale też nie chce sprzedawać komuś bubla.
Auto najprawdopodobniej będzie wystawione na sprzedaż po wakacjach, wiec wiadomo chcialbym wydać jak najmniej, ale też nie chce sprzedawać komuś bubla.
- 29 kwie 19, 22:30
- Forum: Diagnostyka
- Wątek: problem z odczytem korekcji wtrysków/ kod ima
- Odpowiedzi: 15
- Odsłony: 4628
problem z odczytem korekcji wtrysków/ kod ima
bardzo dziękuje za pomoc. Pewnie dopiero po majówce, ale spróbuje podjechać do mechanika na kompa, zobaczę jak to u niego będzie wyglądać.
Najprawdopodobniej 3 do wymiany i ciekawe czy uda się odczytać ten pierwszy. Jeżeli nie to pewnie warto by było zrobić test przelewowy?
Czy jest jakaś akceptowalna wartość "sumy korekcji"? Chodzi mi o to, że przypuszczalnie trzeba będzie wymienić ten 3, ale nie trafie takiego z ujemną korekcją i suma wyjdzie 0,7 to można to zaakceptować? Widziałem informacje gdzieś że tolerancja jest od -3 do 3.
Najprawdopodobniej 3 do wymiany i ciekawe czy uda się odczytać ten pierwszy. Jeżeli nie to pewnie warto by było zrobić test przelewowy?
Czy jest jakaś akceptowalna wartość "sumy korekcji"? Chodzi mi o to, że przypuszczalnie trzeba będzie wymienić ten 3, ale nie trafie takiego z ujemną korekcją i suma wyjdzie 0,7 to można to zaakceptować? Widziałem informacje gdzieś że tolerancja jest od -3 do 3.
- 29 kwie 19, 19:32
- Forum: Diagnostyka
- Wątek: problem z odczytem korekcji wtrysków/ kod ima
- Odpowiedzi: 15
- Odsłony: 4628
problem z odczytem korekcji wtrysków/ kod ima
Witam,
Kody nadane.
Troche jestem zaniepokojony bo co prawda silnik odpalil od strzała za pierwszym razem, ale zaciela mi się inpa wiec go zgasiłem. No i przez chwile nie chciał zapalić, ale koniec końców, po chwili zagadał
Wydaje mi się że jest mniejsze dymienie, ale może to siła sugestii.
Jeśli chodzi o INPE no to niestety cylidner 1 nie chciał współpracować i pokazuje ciągle 0
Co do korekcji:
Bieg jałowy, nagrzany silnik:
Gwałtowne przyspieszanie 2,3 bieg:
No i jazda:
Kody nadane.
Troche jestem zaniepokojony bo co prawda silnik odpalil od strzała za pierwszym razem, ale zaciela mi się inpa wiec go zgasiłem. No i przez chwile nie chciał zapalić, ale koniec końców, po chwili zagadał
Wydaje mi się że jest mniejsze dymienie, ale może to siła sugestii.
Jeśli chodzi o INPE no to niestety cylidner 1 nie chciał współpracować i pokazuje ciągle 0
Co do korekcji:
Bieg jałowy, nagrzany silnik:
Gwałtowne przyspieszanie 2,3 bieg:
No i jazda:
- 28 kwie 19, 16:55
- Forum: Diagnostyka
- Wątek: problem z odczytem korekcji wtrysków/ kod ima
- Odpowiedzi: 15
- Odsłony: 4628
problem z odczytem korekcji wtrysków/ kod ima
Za kodowanie zabiorę się chyba jutro bo czeka mnie jeszcze 200km do domu i trochę boje się to zrobić....
Wtedy tez wrzucę nowe pomiary. Na starych kodach udało mi się nagrać filmiki
https://youtu.be/Xcd0q6WqyOI - tutaj spokojna(niektórzy powiedzieli by, ze dziadkowa ) jazda na zimnym 2-2,2 tys obrotów i zmiana biegu
Dwa filmiki, 3 bieg i mocny gaz (duży ruch, wiec ciężko było to zrobić):
https://youtu.be/1YpfwGmTsT4
https://youtu.be/zs-ydVUB_dA
I zdjęcie jak to wyglądało na jałowym po powrocie (2gi cylinder na dosłownie chwile przybierał wartości podobne jak 4ty)
https://zapodaj.net/663537442147d.png.html
A generalnie objawy są takie ze samochód zaczął więcej dymić, słychać wyraźne cykanie przy dodawaniu gazu, przy jeździe 50km/h równo 3 bieg da się odczuć trzęsienie silnika, również po odpaleniu nie pracuje równo.
Wtedy tez wrzucę nowe pomiary. Na starych kodach udało mi się nagrać filmiki
https://youtu.be/Xcd0q6WqyOI - tutaj spokojna(niektórzy powiedzieli by, ze dziadkowa ) jazda na zimnym 2-2,2 tys obrotów i zmiana biegu
Dwa filmiki, 3 bieg i mocny gaz (duży ruch, wiec ciężko było to zrobić):
https://youtu.be/1YpfwGmTsT4
https://youtu.be/zs-ydVUB_dA
I zdjęcie jak to wyglądało na jałowym po powrocie (2gi cylinder na dosłownie chwile przybierał wartości podobne jak 4ty)
https://zapodaj.net/663537442147d.png.html
A generalnie objawy są takie ze samochód zaczął więcej dymić, słychać wyraźne cykanie przy dodawaniu gazu, przy jeździe 50km/h równo 3 bieg da się odczuć trzęsienie silnika, również po odpaleniu nie pracuje równo.
- 28 kwie 19, 14:25
- Forum: Diagnostyka
- Wątek: problem z odczytem korekcji wtrysków/ kod ima
- Odpowiedzi: 15
- Odsłony: 4628
problem z odczytem korekcji wtrysków/ kod ima
Dziękuje za szybka odpowiedz. Wieczorem nagram na ciepłym. Wtryski zostały zmienione dwa lata temu przeze mnie na używane. Mechanik twierdził ze kodowal. Mówił tez ze korekty sa wporzadku. Co prawda po wymianie auto puszczało lekki dym w zakresie 2.5-3tys obrotow,ale przez poprzedniego wlasciciela byla wgrana gotowa mapa. Mechanik powiedział mi ze auto ma ustawiona bardzo wysoka dawkę paliwa i dlatego.
Podejrzewam ze największym problemem tutaj jest ten chip, ale teraz zastanawiam sie czy gdyby byly wprowadzone te kody to tego dymienia by nie bylo.
Jak kupowałem auto to ten lekki dymek byl tylko na 2gim biegu, po jakims czasie zaczelo sie dymienie i kupilem komplet uzywanych wtryskow.
Podejrzewam ze największym problemem tutaj jest ten chip, ale teraz zastanawiam sie czy gdyby byly wprowadzone te kody to tego dymienia by nie bylo.
Jak kupowałem auto to ten lekki dymek byl tylko na 2gim biegu, po jakims czasie zaczelo sie dymienie i kupilem komplet uzywanych wtryskow.
- 28 kwie 19, 12:34
- Forum: Diagnostyka
- Wątek: problem z odczytem korekcji wtrysków/ kod ima
- Odpowiedzi: 15
- Odsłony: 4628
problem z odczytem korekcji wtrysków/ kod ima
Witam,
Czy ma ktoś możne jakiś pomysł co jest nie tak z moja INPA 5.0.0, ze nie zaczytuje mi korekcji ze wszystkich wtryskiwaczy:
https://zapodaj.net/a92fcff31328f.png.html
Cylinder 1 i 4 pokazuje wartość 0 niezależnie od tego czy auto jest na wolnych obrotach czy dodam trochę gazu.
I drugie pytanko:
Spisałem sobie kody IMA z wtryskiwaczy i są zupełnie inne niż pokazuje mi w INPIE:
1) AR8M7S60
2) BHRH5I60
3) 78GYAE60
4) BRYUDS60
https://zapodaj.net/d676a89965835.png.html
Zamierzam zmienić tylko te wtryskiwacze które będą wadliwe na sprawne używane.
Czy w takim razie powinienem zmienić te kody ręcznie w inpie na takie jak na wtryskiwaczu?
Rozumiem, że wpisuje tylko 6 pierwszych znaków (w tej sytuacji bez tej 60)?
Wkleiłem i grafike i link bo obawiam się ze sam obrazem się nie wczyta.
Z góry dziękuje za pomoc.
Pozdrawiam
Czy ma ktoś możne jakiś pomysł co jest nie tak z moja INPA 5.0.0, ze nie zaczytuje mi korekcji ze wszystkich wtryskiwaczy:
https://zapodaj.net/a92fcff31328f.png.html
Cylinder 1 i 4 pokazuje wartość 0 niezależnie od tego czy auto jest na wolnych obrotach czy dodam trochę gazu.
I drugie pytanko:
Spisałem sobie kody IMA z wtryskiwaczy i są zupełnie inne niż pokazuje mi w INPIE:
1) AR8M7S60
2) BHRH5I60
3) 78GYAE60
4) BRYUDS60
https://zapodaj.net/d676a89965835.png.html
Zamierzam zmienić tylko te wtryskiwacze które będą wadliwe na sprawne używane.
Czy w takim razie powinienem zmienić te kody ręcznie w inpie na takie jak na wtryskiwaczu?
Rozumiem, że wpisuje tylko 6 pierwszych znaków (w tej sytuacji bez tej 60)?
Wkleiłem i grafike i link bo obawiam się ze sam obrazem się nie wczyta.
Z góry dziękuje za pomoc.
Pozdrawiam
- 13 sty 19, 18:43
- Forum: Diesel
- Wątek: Pytanie dotyczące odmy 320d m47n
- Odpowiedzi: 2
- Odsłony: 1357
Pytanie dotyczące odmy 320d m47n
Witam,
Mam pytanie dotyczące odmy. W moim aucie w odmie jest filcowy filtr, a chciałbym przejść na plastikowy separator.
Czy muszę kupować cała nową odmę z obudową, a może plastikowy separator podejdzie do obudowy w której siedział filtr?
Z góry dziękuje za pomoc.
Mam pytanie dotyczące odmy. W moim aucie w odmie jest filcowy filtr, a chciałbym przejść na plastikowy separator.
Czy muszę kupować cała nową odmę z obudową, a może plastikowy separator podejdzie do obudowy w której siedział filtr?
Z góry dziękuje za pomoc.
- 17 paź 18, 11:16
- Forum: Diagnostyka
- Wątek: błąd poduszki - resistence too small
- Odpowiedzi: 5
- Odsłony: 1334
błąd poduszki - resistence too small
Witam,
Dziękuje za pomoc. Pomogło wpięcie konektorów bezpośrednio w poduche.
Błąd skasowany.
Dziękuje za pomoc. Pomogło wpięcie konektorów bezpośrednio w poduche.
Błąd skasowany.