Znaleziono 46 wyników

autor: Arczi
23 paź 23, 11:22
Forum: Car Audio, Nawigacja, CB Radio
Wątek: Radio 2din alpine,Sony etc
Odpowiedzi: 1
Odsłony: 738

Radio 2din alpine,Sony etc

Chciał bym zapytać czy ktoś z obecnych montował u siebie niefabryczne radio 2 din np alpine czy Sony i może podzielić się że mną informacjami jak przekręcić takie radio aby się trzymało dobrze deski. Widzę że na allegro są ramki maskujące do takiego radia ale nie rozwiązują one kwesti montazu samego radia do deski. Zależy mi na tym aby radio było dobrze zamocowane oraz pasowało do ramki. Radio będzie 2din ale bez cd tzn "płytki montaż" więc odpada ciecie nagrzewnicy. Miałem już chińskie radio na windowsie od niecałego roku użytkuje wersje z androidem v&s r-line pro e46 ale te chińczyki to za przeproszeniem straszny syf jeśli chodzi o jakość dźwięku. Wyjścia rca też nie pozwalają jakością sygnału. Zamierzam dołożyć między radiem a wzmacniaczem procesor dzwieku więc chinczyk wylatuje tak czy tak. Nie mam natomiast pojęcia jak się do tego zabrać. Widziałem parę filmów na yt z USA gdzie montowano takie radia ale nie udało mi się znaleźć na rynku takich dwuczesciowych ramek tzn ramka składała się z dwóch części wewnętrzna część miała uchwyty do radia które umożliwiała montaż do deski w oryginalnych punktach montażowych a zewnętrzna zakladana była na wierzch aby zamaskować całość. Jak znajdę wieczorem te filmy to wrzucę poniżej. Z góry dziękuję za pomoc.
autor: Arczi
10 paź 23, 18:33
Forum: Układ kierowniczy
Wątek: Maglownica e46
Odpowiedzi: 7
Odsłony: 4331

Maglownica e46

Faktycznie bazuje na informacjach z forum ale było to forum anglojęzyczne chyba USA. Nie pamiętam, co do maglownic to różnią się one mechanicznie od siebie ponieważ występują w nich różne listwy oraz różne typy rozdzielaczy. Nie wiem dokładnie czym się różnią ponieważ tego akurat dowiedziałem się od gościa który regenerował moja przekładnie. Nie mam pewności co do tych wszystkich informacji ponieważ nie są to dane producenta tylko informacje od ludzi znalezione w Internecie. Sam szukałem jakiś danych na ten temat ponieważ nie wiedziałem za bardzo jaka maglownice powinienem kupić. Większość odpowiedzi na forach internetowych brzmi "w e46 wszystkie przekładnie są takie same z wyjątkiem wersji x i m3" to samo powiedział mi właściciel jednej z okolicznych firm zajmującej się sprzedażą i regeneracja takich części. Od razu wydało mi się to podejrzane. Poza tym gdyby te maglownice nie różniły się w jakimś stopniu wnętrznościami to miały by ten sam numer. Nie chce się z nikim kłócić ani udowadniać wyższości jednych świat nad drugimi bo sam się na tym nie znam na tyle aby wdawać się w szczegóły. Wymieniłem dzisiaj całość u siebie razem z drażkami i czuć różnicę w prowadzeniu auta ale to w sumie nic dziwnego. Z ciekawości ustawiłem wstępnie zbieżność korzystając z lasera budowlanego linijki z Castoramy i kawałka żyłki wędkarskiej i ku mojemu zdziwieniu auto jedzie idealnie prosto. Nie spodziewałem się tego ze uda się tak ustawić kola aby samochód nie ściągał w którąś ze stron a tu proszę. Ciekaw jestem jakie będą rozbieżności po pomiarach geometrii. Pomogłem sobie takim kalkulatorem. W obliczeniach uwzględniłem też różny rozstaw kół aby było w miarę dokładnie.

https://robrobinette.com/DIYAlignmentCalculator.htm
autor: Arczi
6 paź 23, 22:33
Forum: Układ kierowniczy
Wątek: Maglownica e46
Odpowiedzi: 7
Odsłony: 4331

Maglownica e46

Niestety nie jest do końca tak jak mówicie. Właśnie odebrałem maglownice po regeneracji którą kupiłem używaną parę dni wcześniej (niby sprawną). W sumie była sprawna częściowo ponieważ niby nic z niej nie ciekło ale listwa była już zużyta i wymagała wymiany. Jeszcze jej nie zamontowałem ale całość wyszła 500zł magiel/1300 wymiana listwy-regeneracja (cena bez vat)/445zł nowe kompletne drążki lemfordera razem z nowymi osłonami. Całość razem z nowymi podkładkami uszczelniającymi, płynem ATF geometrią zamknie się w kwocie ok 2500zł. Co do maglownic to w E46 było kilka różnych , oczywiście pasują zamiennie natomiast różnią się ilością obrotów od blokady do blokady rodzajem listwy zębatej a także rozdzielacza. Można je odróżnić głownie po kolorze tabliczki znamionowej (niebieska,zielona,żółta,fioletowa,srebrna,czarna) ta ostatnia jest chyba tylko dostępna w wersji RHD. I tak z tego co ustaliłem wersje z silniami 3.0 i 2.8 i fabrycznym pakiecie sportowym mają przekładnie w wersji 3 obroty od blokady do blokady i tabliczką w kolorze fioletowym bądź żółtym. Te przekładnie z zółtą tabliczką ZHP i końcówką numeru 712 oraz fioletową (clubsport) i końcówką 678 podobno są najbardziej pożądane i często przeszczepiane do M3 E46 czy innych wersji E30 i E36 w E30 podobno potrzebne są jakieś podkładki. M3 e46 ma maglownice z zieloną tabliczką i 3,2 obrotu od blokady do blokady. Była też przekładnia z niebieską tabliczka i 3 obrotami od blokady do blokady montowana w CSL przez cały okres produkcji i zwykłą niebieska która miała 3.33 obrotu. przedostatnią jest wersja srebrna najbardziej pospolita oraz biały kruk z czarną tabliczką montowany zazwyczaj w z3 i 2.7 obrotu. U mnie była oryginalnie wersja żółta 712 ale nie znalazłem nigdzie w okolicy takiej więc zdecydowałem się na fioletową z końcówką 678. Cały numer to zf 7852 974 678 bmw 6 755 064. W bmw przekładnie były montowane bardzo różnie i fioletową można było też spotkać np kompocie 320d z fabrycznym m-pakietem. Była jeszcze wersja Xdrive która miała całkiem inną przekładnie niż te powyżej. Niestety ale na naszym rynku wszystkie firmy które ogłaszają się np na allegro czy sprzedają regenerowane części np w intercars czy elite mają albo te wersje zwykłe albo wysyłają na chybił trafił ciężko powiedzieć. Zmówiłem z intrercars regenerowane przekładnie firm lauber i elstock bo mogłem je zwrócić bez ponoszenia kosztów i były to zwykłe przekładnie w dodatku elstock regeneruje też przekładnie trw więc wysyłają jak leci zamiennie. w elite była jeszcze gereral recambri również przyjechała trw w dodatku pomalowana na czarno razem z osłonami przewodami itp. Zakładam że po procesie tej ich pseudo regeneracji po prostu powiesili ją na haku i opierdo... w całości czarną farbą. Jedynym sensownym wyjściem jest kupno używanej o takiej specyfikacji jaka nam pasuje i oddaniu do regeneracji komuś kto się na tym zna. Na yt są też filmy instruktażowe jak przeprowadzić taki proces samemu czy inne o podobnej tematyce, może wrzucę je poniżej.









Pozdrawiam.

Aha jeszcze jedno na koniec w samochodach z układem DSC podobno nie powinno się zamieniać przekładni za taką z innym przełożeniem ze względu na czujnik kąta skrętu/czy jakieś nastawy w sterowniku. Dokładnie nie wiem wiec więcej nie mogę powiedzieć.

Jeszcze coś takiego znalazłem

https://www.steeringlpsr.com/bmw-e46
autor: Arczi
24 kwie 22, 13:30
Forum: Benzyna
Wątek: Pompa ssąca strumieniowa serwa hamulcowego - wymiana
Odpowiedzi: 1
Odsłony: 1256

Pompa ssąca strumieniowa serwa hamulcowego - wymiana

Witam, mama pytanie odnośnie wymiany pompy strumieniowej serwa hamulcowego. Sprawdzałem ostatnio szczelność dolotu i wykryłem że pompa jest nieszczelna co powoduje lewe powietrze/ Znalazłem potrzebną część natomiast zarówno oryginał https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_2885-sterowanie-podcisnieniowe-silnik/vEW03413 jak i zamiennik np tu https://allegro.pl/oferta/emh235-gates-przewod-odpowietrzenia-silnika-11994380890 wydaje się że ma za krótki przewód łączący z kolektorem. O ile mnie pamięć nie myli to ten przewód jest podłączony w dolnej części kolektora ssącego i tu pojawia się moje pytanie. Czy ten przewód po drodze do kolektora ssącego ma jeszcze jakieś łączenie? Czy ktoś może już go wymieniał oraz czy da radę to zrobić bez demontażu dolotu czego osobiście bym chciał uniknąć.

Oryginalny wąż biegnący do kolektora jest zarobiony takimi jednorazowymi ściskanymi opaskami (nie wiem jak dokładnie się nazywają) zastanawiałem się też nad zerwaniem tej opaski, wyminą samej pompy i ewentualnie zaciśnięciem węża później zwykła skręcaną opaską nie wiem tylko czy będzie dostatecznie mocno trzymać
autor: Arczi
24 gru 21, 0:13
Forum: Koła, czyli felgi i opony
Wątek: Felgi AC schnitzer
Odpowiedzi: 5
Odsłony: 2876

Re: Felgi AC schnitzer

Odebrałem polakierowane felgi i w końcu trzeba było zdecydować się na jakieś opony. Kupiłem Vredestein Quatrac Pro w rozmiarze 225/40/18. Co ciekawe opona 225 na tej feldze 8,5x18 praktycznie wcale nie jest naciągnięta, a sam rant zabezpieczający opony wystaje przynajmniej 5mm nad rant felgi. Co do opon to mogę polecić, b.dobrze radzą sobie na deszczu a i na śniegu też robią robotę. Co do felg to bardzo podoba mi się ten wzór ale już czuję że i tak na lato kupię znów 19 cali. Sprzedałem poprzednie koła i doszedłem do wniosku że dołożę trochę grosza i chyba kupię nowy komplet 19 ale w jednakowej szerokości tak aby weszły tam opony 235/35/19. Przeglądałem trochę internet i mam już kilka typów. Budżet jaki założyłem do 5k pln za nowy komplet najchętniej w rozmiarze 8,5x19 ewentualnie 8x19. Możecie coś polecić? Jaki jest z jakością nowych felg takich marek jak Keskin, Avus Racing, Dotz, Borbet, MAM, Wrath Weels czy Tomason? Pytam o to ponieważ kompletnie nie mam pojęcia jak jest z jakością obecnie produkowanych kół np w/w firm. Myślałem też nad jakimiś używkami np BBS CH-R lub BBS RS ale boję się że będą albo krzywe albo jakieś kombinowane np spawane i ponownie lakierowane.

Tak wygląda obecny zestaw na aucie. Felgi Ac Schnitzer typ 3 z oponami Vredestein 225/40/18

Obrazek
autor: Arczi
10 lis 21, 22:15
Forum: Koła, czyli felgi i opony
Wątek: Felgi AC schnitzer
Odpowiedzi: 5
Odsłony: 2876

Re: Felgi AC schnitzer

Kurcze, pracuje w zawodzie jakiś czas i szczerze mówiąc ale takiej korelacji jak komfort a konkretny model obrębie jednego wymiaru nie brałem pod uwagę. Rozumiem run-flat vs zwykła opona aczkolwiek ściągałem ostatnio opony z nowego bmw bodajże 340i i mimo iż gumy posiadały oznaczenia RFT miały zaskakująco miękkie boki gdyby nie oznaczenia powiedział bym że to zwykłe opony niskoprofilowe Bidgestona. Co do kombinacji z rozmiarem w górę to byś się zdziwił. Znam człowieka który na felgi 7,5x17 kupił specjalnie opony 255/45/17 bo niby fajnie wyglądają... :D Myślałem nad Michelin Cross Climate w rozmiarze 235/40/18. Tak poza tematem to będę miał na sprzedaż obecne felgi wzór CSL w rozmiarze 8x19 oraz 9x19 nie pamiętam jakie et ale pasują idealnie do e46 bez dystansów z oponami 225/35/19 przód oraz 255/30/19 tył. Felgi były malowane proszkowo na kolor srebrny-brokat + klar wszystkie są proste nie posiadają rys czy ubytków. oryginalnie były czarne ale kolor mi nie podpasał więc poszły do proszku. Brakuje tylko m-pakietowych naklejek. Koła to replki ale nie no-name mają wszystkie oznaczenia i normy. Nowe około 4400 na ebay plus wysyłka. Przed zakupem mogę je wrzucić na wyważarkę.

Obrazek

Obrazek

Tak wyglądają na aucie
autor: Arczi
3 lis 21, 19:25
Forum: Koła, czyli felgi i opony
Wątek: Felgi AC schnitzer
Odpowiedzi: 5
Odsłony: 2876

Felgi AC schnitzer

Witam, trochę zmęczyła minie jazda na 19 calowych kołach zwłaszcza że z tyłu opona 255/30/19 z komfortem nie ma nic wspólnego dlatego postanowiłem wrócić do 18 ale tym razem w jednakowej szerokości. Ustrzeliłem felgi acs typ3 o takich numerach 361139400 w rozmiarze 8,5x18 et43 i zastanawiam się nad kilkoma rzeczami. Po pierwsze , jakie opony kupić 225/40/18 czy 235/40/18. Po drugie czy ktoś orientuje się w jakiej technologi zostały wykonane takie koła , kute? Zważyłem je dzisiaj i wyszło że jedna waży 9,8kg. Po trzecie czy ktoś z was ma jakieś doświadczenia z tego typu kołami (trwałość?)
autor: Arczi
10 lip 21, 22:53
Forum: Karoseria
Wątek: Lotka tylnej klapy w cabrio
Odpowiedzi: 3
Odsłony: 1910

Re: Lotka tylnej klapy w cabrio

Najchętniej kupił bym oryginał ale nie występuje. Są na eBay zamienniki które pasują do cabrio ale wiadomo jaka jest to jakość, szkoda pieniędzy. Pytałem w zakładzie zajmującym się spawaniem plastiku i powiedzieli mi ze da się zrobić ale mówiąc szczerze mają za dużo pracy i nie chce i lm się z tym bawic. Klejenie cyjanoakrylem typu kropelka odpada zależy mi na tym aby lotka w miejscu klejenia była tak samo wytrzymała jak w każdym innym miejscu całej długości. Myślałem nad tym aby w miejscu łączenia nawiercić małe otwory z jednej i z drugiej strony a następnie włożyć do środka obcięte gwoździe o odpowiedniej średnicy następnie zalać wszystko epoksydem i złączyć ze sobą. W meblach stosują takie połączenia tylko z użyciem drewnianych kołków i działa wiec czym tu miało by się nie udać?
autor: Arczi
7 lip 21, 20:58
Forum: Karoseria
Wątek: Lotka tylnej klapy w cabrio
Odpowiedzi: 3
Odsłony: 1910

Re: Lotka tylnej klapy w cabrio

dodam jeszcze iz numer części to bmw 2 695 445 E46/2 M3 a tworzywo to PUR-GF-15
autor: Arczi
7 lip 21, 16:07
Forum: Karoseria
Wątek: Lotka tylnej klapy w cabrio
Odpowiedzi: 3
Odsłony: 1910

Lotka tylnej klapy w cabrio

Ostatnio robiąc porządki znalazłem oryginalna lotkę tylnej klapy od m3 e46 coupe. Była ona przyklejona w moim cabrio przez poprzedniego właściciela ale w związku z tym ze klapa w coupe jest szersza wystawała delikatnie poza klapę z jednej i drugiej strony. Doszedłem do wniosku ze fajnie by było ja skrócić i zamontować ponownie tak aby ładnie licowała z pokrywą bagażnika. Mam tylko dylemat jak się do tego zabrać. Myślałem nad tym aby wyciąć ze środka 1 cm z długości powinna wtedy idealnie pasować do auta. Nie mam natomiast za bardzo pomysłu jak i czym ponownie połączyć ze sobą oba elementy. Zdobyłem tez trochę zniszczona klapę bagażnika od cabrio aby móc idealnie wymierzyć na niej łączenie i ksztalt. Jakieś pomysły? A może jest ktoś na forum kto by dla mnie wykonał taka usługę?

Wyszukiwanie zaawansowane