Znaleziono 50 wyników

autor: marjusz
19 cze 18, 11:57
Forum: Benzyna
Wątek: M54b25 regeneracja - w toku, pytania
Odpowiedzi: 2
Odsłony: 2056

M54b25 regeneracja - w toku, pytania

Ok, jestem krok dalej

wałek ssący zdjęty
Obrazek

mostki trzymające wałki troche już porysowane(wg mnie bardziej niż panewki) ale nie hałasowały
Obrazek
Obrazek

korba nie porysowana, panewki uratowały
Obrazek

szklanki na wierzchu // co do nich mam zapytanie, ale do tego filmik będzie
Obrazek

ramka na szklanki(pod wałkiem) też porysowana ale chyba mniej niż góra(?!)
Obrazek

i tu jest winowajca !!!! zawór się złamał!!!
Obrazek
Obrazek
Obrazek
nie domyka sie oczywiście, sprężyna mocno trzyma, ale chyba farcikiem górna czesc sie dalej trzymala pod szklanka i nie nabroila pod pokrywą
Obrazek

blok od spodu
Obrazek

inne panewki spod korb juz w gorszym stanie niż pierwsza którą wyjąłem
Obrazek

głowica od spodu, uszczelka w tle... smuteczek bo trzymała dobrze...
Obrazek

pierścienie tłoka(nr3) są już luźne, środkowy to już masakra
Obrazek
wszystkie delikatnie docisnę palcem i sie chowają. rozumiem że w cyliindrze musi tłok mieć zapas, ale te pierścienie powinny się zapierać wg mnie...


czyli wg mnie przyczyna nieodpalania i braku kompresjii to ten 1 zawór załamany razem z luznymi pierscieniami na tlokach...

tak dodam, że nie znalazłem nigdzie peknięć, szczelin czy czegoś dziwnego w głowicy ani w bloku...
będę miał pewnośc jak głowicę splanuję i blok umyję na myjce ultradzwiekowej - wtedy wszystko dokladnie bede mogl zobaczyc

jeszcze przód silnika zdejme i wał korbowy wyjmuję, w koncu ciekawi mnie stan głównych panewek i wału

tak jeszcze dodam tłok, bez powodu, poprostu mi się podoba :D
Obrazek

pozdrawiam i licze na komentarze oczywiście
autor: marjusz
14 cze 18, 15:43
Forum: Benzyna
Wątek: M54b25 regeneracja - w toku, pytania
Odpowiedzi: 2
Odsłony: 2056

M54b25 regeneracja - w toku, pytania

heh myslalem ze poruszylem tutaj temat tabu a po prostu nie chcieliscie mi robic obciachu ze taka glupotke walnalem, teraz juz kumam ustawienie vanosów i rozumiem, że poprostu nie ustawil sie do domyslnej pozycji, lancuch wcale sie nie rozciagnal tylko vanos pracowal....

he-he

oto para panewek (3 cyl), pierwszy raz mialem uzywane w rece, pomyslalem wiec: eee tam nie sa zbytnio zarysowane, i nie sa glebokie, moze to przez pierscienie stracilem kompresje....
po czym uwaznie poogladalem i to nie wina rys(chyba) tylko jak popatrzycie na zdjeciach to sa takie kropeczki jakby wydrapane
jedna z panewek byla nawet slisko gladka posrodku(czyli jak byc powinno) ale juz reszta lipa...
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

ale prawdziwy problem zobaczylem dopiero jak je zlozylem do siebie, z jednej strony spasowalem idealnie brzegi, i z drugiej sie nie zchodza...
juz sie odgiela jedna panewka od walu, wal nie porysowany (musze jeszcze dokladniej skontrolowac) i o dziwo korba nie byla porysowana na wewnetrznym rancie
Obrazek


teraz sie zastanawiam czy jest mozliwe zeby wylacznie rzez te panewki na korbach silnik odmowil wspolpracy...
zawsze myslalem ze tloki sa raczej ciasno w cylindrach, a nie uzywajac zbytnio sily palcem przepchnalem tlok w srodku... czy to objaw zajechanych pierscienii czy zawsze jest taki luz?

oczywiscie wszystkiego sie dowiem jak rozbiore na drobiazgi, ale to chwile potrwa, oprocz pracy mam tez jakies zajecia kolo domu
autor: marjusz
11 cze 18, 17:25
Forum: Benzyna
Wątek: M54b25 regeneracja - w toku, pytania
Odpowiedzi: 2
Odsłony: 2056

M54b25 regeneracja - w toku, pytania

witam znowu
otóż przetransportowałem wreszcie mój stary zajechany silnik M54B25 do garażu przy domu(świeżo po przeprowadzce)
i zamierzam sprawdzić co nawaliło i zregenerować, a potem podmienić za n42b18 w aucie żony(e46compact pomarańczowy)

silnik padł zdechł nie odpalał ze strasznie kiepską kompresją(oleju było niewiele w momencie usterki) zaczęło się klekotem a potem padł nie odpalił.
(obstawiałem panewki)
jako że w tamtym czasie dorwałem fajny m54b30 to ten odleżał chwilę sobie na boku(m54b30 też będę regenerował, niska kompresja na 6cyl)

no wiec w czym rzecz:

ustawiłem punkt na kole pasowym,
znak na kole walka wydechowego też sie pokrywa z rantem pokrywy

pierwsze krzywki sie skierowały w miare ku sobie
Obrazek

ale jak od tyłu popatrzę na te kwadraciki które się blokuje blokadą, to nie dośc, że nie są równolegle do obudowy, to nie są ani symetrycznie skierowane do siebie, ani równo o tyle samo w prawo przesunięte
Obrazek

tu blizej widac jak nie rowno walek ssacy jest
Obrazek

rozumiem że po zablokowaniu prawidłowo ma blokada wejść prostopadle na te kwadraty więc nie pasuje mi mój układ po zablokowaniu
Obrazek
^^powyzsze zdjecie nie jest moje^

stąd moje pierwsze pytanie: czy to znaczy że łańcuch się rozciągnął przy awarii?


przylozylem blokade do przodu na VANOSy i to co widze
Obrazek
wydechowy jest idealnie wysuniety, a ssacemu troche brakuje- czy on sie tak rozregulowal, czy nie wrocil poprostu do pelnego wysuniecia?

podejrzewałem obrócone panewki trzymające nóżki tłoków - póki co ich nei odkręciłem(musze rano po odwrotne torxy skoczyć przed pracą)
ale spodziewałem się sporych luzów, a na żadnym nie wyczułem luzu w pionie, jedynie w poziomie tak 1mm każdy (co chyba jest normalne, mam racje?)
jeśli panewki się tylko zrysowały to by chyba odpalał jeszcze, co?

pozdrawiam i w miare etapu prac, będę się dzielił tym co napotkam, przy okazji zadawał bardziej doświadczonym pytania
autor: marjusz
6 cze 18, 13:04
Forum: Ogólne
Wątek: n42b18 kreci nie odpala
Odpowiedzi: 13
Odsłony: 8784

n42b18 kreci nie odpala

dzwigienka urwana polamana,
juz rozrzad specjalista nastawil, juz jest okej
autor: marjusz
30 maja 18, 10:04
Forum: Układ hamulcowy
Wątek: zaciski i jarzma 330i
Odpowiedzi: 5
Odsłony: 4605

zaciski i jarzma 330i

witam

wreszcie przyszly mi zaciski do 3.0i na przód (spore tarcze i klocki juz czekaly)

chcialem zalozyc i co? niespodzianka dla mnie - jarzma za małe, wiec je tez musze wymienic

wg realoem
http://www.realoem.com/bmw/enUS/partxref?id=AN55-EUR-01-2001-E46-BMW-330i&mg=34&sg=05&diagId=34_0757&q=34106765880&series=E46

jarzma sa takie same do 2.5i 3.0i oraz 30d - czy ktos mi to może potwierdzic?

jako ze jarzma do 3.0 znalezc nigdzie nie moge(oprocz oryginalu za 800....)
autor: marjusz
26 maja 18, 6:23
Forum: Tuning mechaniczny
Wątek: Short shifter czy warto ?
Odpowiedzi: 27
Odsłony: 33617

Short shifter czy warto ?

dobra, musze cos dodac

juz drugi raz pierscien segera trzymajacy drazek od spodu(w pionie) spadł podczas uzytkowania,

nie w trakcie szalenstw tylko podczas normalnej zmiany biegów przy spokojnej jezdzie.

pierwszym razem myslalem, że niedokladnie go wcisnalem w szczeline, wiec juz gdy poprawialem to spedzilem wiecej czasu pod autem(a mam kijowate szczypce) i zrobilem tip top na pewno idealnie - i po 3 tygodniach spadl znowu. poprawilem wczoraj ale to nie moze tak byc

napisalem mejla do sprzedawcy czy ma jakas rade i niech poda jaki wymiar tego segera, to moze wezme rozmiar mniejszy sprobuje zablokowac

chyba ze ma ktos inny pomysl co uzyc zamiast segera zeby zblokowac drążek na stałe
autor: marjusz
23 maja 18, 17:06
Forum: Ogólne
Wątek: n42b18 kreci nie odpala
Odpowiedzi: 13
Odsłony: 8784

n42b18 kreci nie odpala

update + wyjasnienie

moje oczka musza byc wadliwe, bo nie zauwazylem ze faktycznie przeskoczyl, i to calkiem sporo, plus delikatne zniszczenie pod pokrywa....

wiec sprawa rozwiazana
autor: marjusz
3 maja 18, 13:46
Forum: Ogólne
Wątek: n42b18 kreci nie odpala
Odpowiedzi: 13
Odsłony: 8784

n42b18 kreci nie odpala

uzylem nowego febi, mial dobry opor,
nie odpalil

pokrywa zaworow sciagnieta, i moim oczom ukazal sie....

lancuch naciagniety jak baranie jaja, bez szans zeby przeskoczyl zabek

wiec teraz po kolei bezpieczniki i kabelki...

chyba ze ktos ma jeszcze jakis pomysl?
autor: marjusz
1 maja 18, 13:29
Forum: Ogólne
Wątek: n42b18 kreci nie odpala
Odpowiedzi: 13
Odsłony: 8784

n42b18 kreci nie odpala

nowy czujnik febi założony, zero efektu.
ogarnalem garaz przy domu (niedawno sie wprowadzilem), tak ze nie bede musial dzialac pod chmurką, bo chyba faktyko rozrząd,

dzis sie przekonam po pracy, ale obstawiam ze padły slizgacze i lancuch wisi(oby nie gorzej)
autor: marjusz
28 kwie 18, 13:40
Forum: Tuning mechaniczny
Wątek: Short shifter czy warto ?
Odpowiedzi: 27
Odsłony: 33617

Short shifter czy warto ?

przy okazji zmiany sprzęgła założyłem i powiem rewelka, dwie godziny jazdy i sie przyzwyczaisz,
ktos kto chce moim autem sie przejechac wymieka przy starcie bo taki ma szok i brak wyczucia.

powiem, że po kilku dniach uzywania dalej nie zawsze 3jkę idealnie wbiję bo ostrzejszy skos z dwójki jest

spodziewalem sie skrócenia odleglosci miedzy 1 a 2 o połowę, a w praktyce wyszło 1/3 orginalnej odleglosci

Wyszukiwanie zaawansowane