Znaleziono 102 wyniki

autor: michal1400
26 mar 24, 8:23
Forum: Koła, czyli felgi i opony
Wątek: Nowe opony na lato
Odpowiedzi: 6
Odsłony: 313

Nowe opony na lato

Od siebie mogę polecić Dunlopy Sport Maxx RT 2, które maniek podeslał wyżej.
Mam w dwóch samochodach i jestem zadowolony
autor: michal1400
8 lut 21, 1:35
Forum: Zrób to sam
Wątek: [DIY] Montaż pompowanych lędźwi
Odpowiedzi: 6
Odsłony: 4596

[DIY] Montaż pompowanych lędźwi

Witam.
Chciałbym Wam pokazać jak w tani i przede wszystkim prosty sposób możemy dołożyć do naszych foteli pompowane poduszki lędźwiowe.

Co jest nam potrzebne?
Przede wszystkim poduszki lędźwiowe. Na komplet składają się poduszki, wiązka, pompka oraz wtyczka.
Potrzebujemy również ok. 8m przewodu zasilającego 2,5mm (u mnie czerwony) oraz ok. 2-3m przewodu masowego 2,5mm (u mnie brązowy).
4 sztuki konektorów o numerze 61138364844
2 sztuki konektorów o numerze 61131387144
2 sztuki konektorów o numerze 61138377731
Taśmę izolacyjną parcianą
Kilka plastikowych "trytytek" :D

oraz narzędzia:
Lutownica, cyna oraz wskazana jest zaciskarka do konektorów
Torx T20, T20, klucz 16, 10, krzyżak oraz jakieś szczypce do ucinania spinek.


Komplet pompowanych lędźwi możemy kupić na allegro za ok. 250-350 zł, natomiast nie ma większego problemu, żeby kupić fotele z pompowanymi lędźwiami za dużo mniej.
Mi się udało kupić dwa fotele za 150 zł, natomiast kilka dni później znalazłem ofertę za 80 zł (tylko, że nad morzem :( ).

Poradnik podzielę na 3 części.

Część 1. Demontaż poduszek lędźwiowych ze starego fotela.

Odpinamy wtyczkę oraz odsuwamy plastikową maskownicę

Obrazek

Wypinamy czarną plastikową wtyczkę z żółtej.
Interesuje nas ta kwadratowa z dwoma przewodami - czerwonym i brązowym.

Obrazek
Obrazek

Demontujemy wiązkę z uchwytów pod fotelem

Obrazek

Następnie przechodzimy do tyłu fotela, wyciągamy taką gumę z prowadnicy w plecach fotela

Obrazek

Obcinamy cztery plastikowe kołki

Obrazek
Obrazek

Następnie zsuwamy plecy w kierunku dołu

Obrazek
Obrazek

Odpinamy fragment tapicerki oparcia

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Odklejamy pompkę (jest ona przyklejona na taśmę dwustronną)

Obrazek

Odpinamy dwie wtyczki

Obrazek
Obrazek

Odkręcamy śrubę od maskownicy z boku fotela, od strony rączek od regulacji - jest to torx T20.

Obrazek
Obrazek

Odpinamy maskownicę z zaczepów. Jest jeden na samym początku przy rączce od regulacji przód - tył, dwie od dołu oraz jedna w środku - widoczna na ostatnim zdjęciu.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Następnie odpinamy wtyczkę od przycisku regulacji w maskownicy i przechodzimy dalej do demontażu wiązki

Obrazek
Obrazek

Następnie odkręcamy śrubę mocującą moduł/zespół zaworowy?. Jest to również torx T20, niestety śruba jest od drugiej strony i dostęp do niej jest utrudniony.

Obrazek

Na koniec wysuwamy matę w dół fotela

Obrazek

Ostatnim krokiem jest "odpięcie" przewodów od tzw. "zespołu zaworowego". Ja zrobiłem to w ten sposób, że ostrym nożykiem odciąłem odciąłem wężyki od "choinek" na które nasuwamy wężyki, później pozostałość wężyka przeciąłem nożykiem wzdłuż i zdjąłem.

Część 2. Montaż poduszek lędźwiowych do naszego fotela.

W moim przypadku jest to fotel Sportsitze, co trochę ułatwia zadanie.

Fotel jest przykręcony na czterech śrubach w rozmiarze 16.
Odkręcamy je, przechylamy fotel do tyłu i odpinamy czarno-żółtą wtyczkę z fotela.
Wyciągamy dwie spinki u dołu oparcia fotela i zsuwamy plecy fotela do dołu.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Zdejmujemy haczyki trzymające naszą tapicerkę oraz odpinamy tapicerkę u dołu oparcia

Obrazek
Obrazek

Wsuwamy matę i montujemy ją na 3 poprzecznym drucie licząc od dołu i przekładamy wężyki przez otwór w metalowym stelażu fotela.
Następnie przykręcamy zespół zaworowy i przyklejamy pompkę na taśmę dwustronną.

Obrazek

Odkręcamy boczną maskownicę rączek regulacji - analogicznie jak w części pierwszej i wycinamy otwór na nasz przycisk do regulacji.
Ja nawierciłem kilkukrotnie plastik wiertłem do drewna a następnie pilnikiem wyrównałem krawędzie. Plastik jest miękki, przez co bardzo przyjemnie się go obrabia.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Następnie mocujemy wiązkę pod fotelem, podpinamy wtyczkę do żółtej wtyczki pod fotelem, kolejną do przycisku sterującego, oraz kolejne dwie do pompki i zespołu który zamontowaliśmy na oparciu fotela.
Ostatnim krokiem jest podpięcie wężyków do zespołu. Ja najpierw nalałem sobie do szklanki gorącej wody i włożyłem końcówki wężyków na ok minutę żeby je podgrzać a dopiero później nasunąłem na tzw. "choinki" w zespole zaworowym. Pamiętać należy o podłączeniu w odpowiedni sposób tak jak na zdjęciu poniżej.

Obrazek

Na koniec nasuwamy plecy fotela i zabezpieczamy je dwoma spinkami u dołu.

Część 3. Podłączenie w samochodzie.

Zarabiamy konektory do przewodów. Przydaje się zaciskarka do konektorów, ale na upartego myślę, że wystarczy lutownica.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek

Odkręcamy plastikową nakrętkę i odchylamy wykładzinę

Obrazek
Obrazek

Czerwony przewód wpinamy do wolnego pinu 13 a brązowy do 14.
Przekładamy nasze dwa przewody przez peszel oraz prowadzimy w stronę progu. Masę wpinamy do rozdzielacza przy progu a zasilanie prowadzimy w stronę deski rozdzielczej, pod nogi kierowcy.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Znajdujemy punkt z rozdzielaczem masy, odkręcamy go kluczem 10, następnie wpinamy tam brązowy przewód.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wszystko ładnie izolujemy taśmą parcianą

Obrazek

Przechodzimy do przodu samochodu. Demontujemy podstopnice - 2 śrubki na krzyżak, jedna od rączki otwierania maski, druga pod rączką.
Następnie ruchem w stronę tyłu samochodu ściągamy podstopnice. Za nią prowadzimy przewód.

Obrazek
Obrazek

Odkręcamy osłonę, z tego co pamiętam to 3 śrubki na krzyżak oraz 1 kołek od strony tunelu środkowego.

Obrazek
Obrazek

Następnie powadzimy przewód wzdłuż istniejącej wiązki i przeprowadzamy go za radiem i panelem klimatyzacji na stronę pasażera.
Tam demontujemy schowek przed pasażerem i wpinamy przewód do bezpiecznika nr 65, a w przypadku pasażera pod bezpiecznik nr 70.
Po dołożeniu przewodów dokładamy bezpieczniki 30A.

Całkowity koszt:
ok. 150 zł fotele z pompowanymi lędźwiami
ok. 25 zł konektory w ASO
ok, 15 zł 10m przewodów oraz cyna do lutownicy.

Poradnik w najbliższym czasie uzupełnię o zdjęcia ze strony pasażera oraz z dokładania pinów do skrzynki bezpieczników.
W razie pytań służę pomocą :)
autor: michal1400
30 lis 20, 1:42
Forum: Wnętrze
Wątek: Dekory wnętrza
Odpowiedzi: 8
Odsłony: 1943

Re: Dekory wnętrza

One nie są do końca aluminiowe.
Są plastikowe z jedynie "napylonym" powierzchownie aluminium.

Malowanie przebiega w identyczny sposób.
Papier, dobry podkład, baza, bezbarwny
autor: michal1400
29 lis 20, 17:41
Forum: PARTNER: czescidobmw
Wątek: PARTNER FORUM: czescidobmw
Odpowiedzi: 1769
Odsłony: 548705

Re: PARTNER FORUM: czescidobmw

Cześć. Potrzebuję pasek oraz napinacz do M43TUB19, końcówka VIN: WBABL31040JX38472
Jakiego producenta polecasz pasek?
Czy napinacz dostanę u Was kompletny? Na stronie widzę tylko samą rolkę albo napinacz OE za ponad 1000 zł, czy macie dostępne jakieś zamienniki np. INA?
autor: michal1400
3 paź 20, 18:19
Forum: Benzyna
Wątek: 318i M43 problemy z zimnym silnikiem
Odpowiedzi: 14
Odsłony: 3633

Re: 318i M43 problemy z zimnym silnikiem

matus33 pisze: 30 wrz 20, 9:17 -141 Lambda regulation control range block
Błąd 141 w M43 może powodować milion rzeczy...
Ja miałem go kilkukrotnie i za każdym razem było to co innego XD

Polecam iść po kolei.
  • Sprawdzić czy nie ciągnie gdzieś lewego powietrza
  • Sprawdzić przewód odmy. Najlepiej do tego celu zdemontować sobie podszybie gdzie znajduje się filtr kabinowy, przewód znajduje się pod nim, idzie z skrzyni korbowej do odmy która jest pod kolektorem.
  • Wyczyścić silniczek krokowy.
Generalnie w moim przypadku zazwyczaj silnik ciągnął skądś lewe powietrze, albo z gumy za przepływomierzem, albo z przewodu odmy, albo silniczek krokowy był uszkodzony.
Jeśli masz możliwość to spróbuj podmienić silniczek krokowy.
autor: michal1400
3 paź 20, 18:07
Forum: Układ hamulcowy
Wątek: wymiana tarcz kotwicznych tył
Odpowiedzi: 29
Odsłony: 9557

Re: wymiana tarcz kotwicznych tył

U siebie wymieniałem zgodnie ze sztuką, wyciągnęliśmy wahacz, włożyliśmy na prasę, wyciągnęliśmy stare łożysko, założyliśmy nowe tarcze i wprasowaliśmy nowe (ściągaczami nie szło to najlepiej, ale nie mówię, ze się nie da).
Roboty sporo, na dwie strony zeszło nas praktycznie całą dniówkę, bo był problem z odkręceniem piast.

Jakiś czas później zmieniałem z kolegą bez wyciągania łożysk. Przecięliśmy tarcze kotwiczną w najcieńszym miejscu, wygięliśmy i założyliśmy a następnie wyprostowaliśmy i złapaliśmy śrubkami. Nawet nie trzeba było spawać. Od kwietnia jeździ, wszystko się trzyma, nic nie odpadło :lol:
Gdybym miał robić jeszcze raz u siebie to chyba zrobiłbym tak samo...
Trzeba tylko uważać, bo wszystkie te tarcze kotwiczne są produkcji Maxgear.
Nawet to nie leżało na regale z fabrycznymi. Otwory średnio pasują, trzeba się przygotować na walkę żeby je założyć i żeby w miarę równo leżały.
kawbandos pisze: 3 paź 20, 4:04 kasy niz auto warte za te rzeczy
2x 80 zł łożysko FAG, 64 zł szczęki hamulca Zimmermann, 17 zł komplet sprężynek, 62 zł tarcze kotwiczne.
303 zł komplet i to wcale nie najtańsze zamienniki.
autor: michal1400
9 maja 20, 16:13
Forum: Układ chłodzenia i ogrzewania
Wątek: BMW E46 318i duzy wyciek płynu
Odpowiedzi: 6
Odsłony: 5450

Re: BMW E46 318i duzy wyciek płynu

Seweq198 pisze: 7 maja 20, 19:29 Króciec pod kolektorem urwał się całkiem ten koniec z wężem na którym jest opaska wąż kompletnie nie bym przymocowany do króćca.
Czyli standard, identycznie jak u mnie rok temu.
Ja przy okazji wymieniłem też ten wężyk, idzie od do ogrzewania odmy. Nr 7 i 8 na schemacie. Zazwyczaj własnie 8 jest uszkodzona w M43.
Coś więcej napisałem w moim temacie na forum: https://e46forum.pl/bmw-e46-318ci-stahlgrau-metallic-20262-220
Z gazem nie bardzo pomogę, bo na tym się nie znam, natomiast jeżeli chodzi o kolektor, to z odkręceniem go nie ma większego problemu. Większy problem miałem z przewodami które szły przez kolektor w rożne miejsca, jak zacząłem je odpinać to doszedłem do wniosku, ze nie dojdę do tego który jest który i do czego, więc odkręciłem kolektor, delikatnie go podniosłem 5 cm na tyle na ile pozwoliły przewody i włożyłem rękę pod niego wymieniając króciec.
Po odkręceniu kolektory profilaktycznie można wymienić oringi pod wtryskiwaczami, przynajmniej ja tak zrobiłem bo były u mnie dość mocno zużyte
autor: michal1400
7 maja 20, 1:25
Forum: Układ chłodzenia i ogrzewania
Wątek: BMW E46 318i duzy wyciek płynu
Odpowiedzi: 6
Odsłony: 5450

Re: BMW E46 318i duzy wyciek płynu

Seweq198 pisze: 6 maja 20, 22:16 Ma ktoś pomysł skąd to może być
W M43 są dwa plastikowe króćce od wody które po tylu latach lubią pękać.
Pierwszy znajduje się z tyłu za silnikiem, najłatwiej jest się do niego dostać wyjmując filtr kabinowy a następnie odkręcając obudowę filtra kabinowego, jest ona przykręcona na 4 torxach.
OEM BMW kosztuje 40 zł, zamienniki od 20 do 30 zł. Jego wymiana jest moim zdaniem łatwiejsza. Co prawda mało widać bez lusterka i trzeba sięgnąc głęboko za silnik, ale jest mało rozkręcania.

Numer 9 na schemacie.
https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=BL31-EUR-07-2001-E46-BMW-318Ci&diagId=11_2065

Drugi króciec znajduje się pod kolektorem. Jak się dobrze przyjrzysz to jesteś w stanie go zobaczyć bez rozkręcania.
Z jego wymianą jest już niestety trochę gorzej. Do jego wymiany trzeba odkręcić kolektor.
Teoretycznie też wydaje mi się, że da się do niego dostać od boku wyciągając alternator oraz ten "wspornik" z pompa wspomagania, ale wydaje mi się, że wyjdzie na to samo co odkręcenie kolektora.
OEM BMW 60 zł, zamienniki od 25 do 35 zł. Również polecam OEM.

Numer 5 na schemacie.
https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=BL31-EUR-07-2001-E46-BMW-318Ci&diagId=11_2082
Seweq198 pisze: 6 maja 20, 22:16 albo czy ktoś ma schemat układu chłodzenia
Dwa powyższe schematy myślę, ze Ci wystarczą
Seweq198 pisze: 6 maja 20, 22:16 Nwm za bardzo jak się za to zabrać i co po kolei rozkrecac żeby się tam dostać
Najpierw obejrzyj te dwa króćce i jak zlokalizujesz z którego króćca wycieka płyn, to Ci opiszę co trzeba rozkręcać i w jakiej kolejności, ale...
Seweq198 pisze: 6 maja 20, 22:16 Po zatrzymaniu kłęby pary z płynu i silnik cały zalany płynem


... po tym wnioskuje, że z tego pod kolektorem.
autor: michal1400
21 paź 19, 21:16
Forum: Benzyna
Wątek: zaworek
Odpowiedzi: 11
Odsłony: 1726

Re: zaworek

Hmm... Powiem Ci, ze teraz to sam się pogubiłem czytając o tym.
Może poczekajmy aż ktoś mądrzejszy i bardziej obeznany w temacie M43 się wypowie, bo możliwe, ze ja również źle go założyłem, bo widzę, że w większości przypadków jednak jest założony czarnym do góry.
autor: michal1400
21 paź 19, 20:52
Forum: Benzyna
Wątek: zaworek
Odpowiedzi: 11
Odsłony: 1726

Re: zaworek

To jest zawór zwrotny na wężu podciśnienia.
Nr OEM: 11611312737
Prawidłowo założony wygląda tak:

Wyszukiwanie zaawansowane