Znaleziono 28 wyników
- 4 lis 16, 20:42
- Forum: Benzyna
- Wątek: [M54] Żółta kontrolka oleju
- Odpowiedzi: 12
- Odsłony: 9624
Re: [M54] Żółta kontrolka oleju
Ja tez mam popsute. Po prostu sprawdzam poziom bagnetem.
- 24 wrz 16, 20:53
- Forum: Benzyna
- Wątek: [M54B22] Problem z silnikiem.
- Odpowiedzi: 17
- Odsłony: 3939
Re: [M54B22] Problem z silnikiem.
Ja wymieniam u siebie co ok. 12-15 kkm. A nawet czesciej, bo mam do wymiany uszczelaniacze zaworowe i dolewam 0,5-1 l na 1000. Silnik ma 250kkm, a sprezanie pomierzone 1,4 mPa (14 bar) praktycznie rowno na kazdym cylindrze. Zasluga czesto wymienianago oleju z filtrem.
- 23 wrz 16, 20:43
- Forum: Benzyna
- Wątek: [M54B22] Problem z silnikiem.
- Odpowiedzi: 17
- Odsłony: 3939
Re: [M54B22] Problem z silnikiem.
Jeszcze 12000 i wymiana.... Masakra. Jak mozna kupic stare, uzywane auto i nie wymienic oleju tego samego albo nastepnego dnia??
- 21 wrz 16, 21:47
- Forum: Benzyna
- Wątek: [320i m52b20] - Brak mocy i inne objawy - historia
- Odpowiedzi: 25
- Odsłony: 19045
Re: [320i m52b20] - Brak mocy i inne objawy - historia
Jak Inpa nie sprawdzisz przeplywki? Sprawdzisz. Trzeba podejrzec w live ilosc powietrza zasysanego do silnika i porownac z autem ze sprawna przeplywka.
- 20 wrz 16, 15:54
- Forum: Benzyna
- Wątek: [320i m52b20] - Brak mocy i inne objawy - historia
- Odpowiedzi: 25
- Odsłony: 19045
Re: [320i m52b20] - Brak mocy i inne objawy - historia
Mysle, ze bardzo by tu pomoglo podlaczenie pod Inpe i posprawdzanie parametrow "live" w czasie jazdy. Mozna podejrzec vanosy, korekty wtryskow, prace sond lambda, itp. - to moze wiele wyjasnic. Moglbym Ci to zrobic, ale jestem z Warszawy, wiec masz troche daleko. Ale w 3-miescie tez kogos ogarniesz. A Twoj mechanior - chyba nie jest specjalista od BMW...
- 19 wrz 16, 23:16
- Forum: Elektronika
- Wątek: E46 320i 2.2 170km - check, regulacja lambda oraz obwód zapłonowy.
- Odpowiedzi: 50
- Odsłony: 13007
Re: E46 320i 2.2 170km - check, regulacja lambda oraz obwód zapłonowy.
Od poszukiwania lewego powietrza. Zwłaszcza odchyłki na sondach oraz odchylenia składu mieszanki.
Wypadanie zapłonów: najpierw świece później cewki. Wymień świece, cewki zamieniaj miejscami i odczytuj kompem błędy. Jeśli błąd będzie "szedł" za cewką tzn., że ta właśnie leży.
Poszukiwanie lewego powietrza:
1. Uszczelka pod pokrywą zaworów - przy wykręceniu świec sprawdź czy olej nie stoi w gnieździe i ogólnie czy głowica nie jest pozalewana - jeśli tak wymień.
2. Rozbierz cały dolot - wszystkie gumy za przepływką do przepustnicy - gdy któraś jest dziurawa - wymień.
3. Rurka podciśnienia do filtra paliwa - potrafi się urwać na filtrze - nie wiem jak jest w tym silniku (to M54B22), ale przez nią często łapie lewe powietrze.
4. Rurka łącząca bagnet oleju z separatorem oleju - to jest bardzo częste - gdy jest dziura to momentalnie wywala check.
https://www.youtube.com/watch?v=3encrkBsss0 - tu masz dobry link co, jak i w jakiej kolejności.
Na chodzącym silniku odkręć korek i zobacz czy silnik zmienia pracę - chodzi nierówno? Jeżeli niewiele się zmienia tzn., że na 100% lewe powietrze.
Może to też świadczyć o zapchanym separatorze oleju.
Gdy za przepływką wpada do układu lewe powietrze to silnik chodzi na zbyt ubogiej mieszance co nie jest dla niego zbyt zdrowe - wysoka temp. spalania. Sondy wychodzą poza zakres bo nie są w stanie tego skorygować.
Powodzenia.
Wypadanie zapłonów: najpierw świece później cewki. Wymień świece, cewki zamieniaj miejscami i odczytuj kompem błędy. Jeśli błąd będzie "szedł" za cewką tzn., że ta właśnie leży.
Poszukiwanie lewego powietrza:
1. Uszczelka pod pokrywą zaworów - przy wykręceniu świec sprawdź czy olej nie stoi w gnieździe i ogólnie czy głowica nie jest pozalewana - jeśli tak wymień.
2. Rozbierz cały dolot - wszystkie gumy za przepływką do przepustnicy - gdy któraś jest dziurawa - wymień.
3. Rurka podciśnienia do filtra paliwa - potrafi się urwać na filtrze - nie wiem jak jest w tym silniku (to M54B22), ale przez nią często łapie lewe powietrze.
4. Rurka łącząca bagnet oleju z separatorem oleju - to jest bardzo częste - gdy jest dziura to momentalnie wywala check.
https://www.youtube.com/watch?v=3encrkBsss0 - tu masz dobry link co, jak i w jakiej kolejności.
Na chodzącym silniku odkręć korek i zobacz czy silnik zmienia pracę - chodzi nierówno? Jeżeli niewiele się zmienia tzn., że na 100% lewe powietrze.
Może to też świadczyć o zapchanym separatorze oleju.
Gdy za przepływką wpada do układu lewe powietrze to silnik chodzi na zbyt ubogiej mieszance co nie jest dla niego zbyt zdrowe - wysoka temp. spalania. Sondy wychodzą poza zakres bo nie są w stanie tego skorygować.
Powodzenia.
- 13 wrz 16, 16:00
- Forum: Benzyna
- Wątek: [320i 170KM] świece z myślą o gazie, kable zapłonowe, olej
- Odpowiedzi: 6
- Odsłony: 2057
[320i 170KM] świece z myślą o gazie, kable zapłonowe, olej
Kabli zaplonowych nie ma w tym silniku. Sa cale cewki, ktore i tak zaraz padna po zalozeniu gazu. Kablem zaplonowym jest ten "slupek" ktory laczy cewke z fajka swiecy. Zestaw cewek Boscha ok. 1000 zl.
- 11 wrz 16, 20:28
- Forum: Benzyna
- Wątek: [323i] Błąd p2200.
- Odpowiedzi: 7
- Odsłony: 1875
[323i] Błąd p2200.
Posprawdzaj dolot - lewe powietrze.
- 11 wrz 16, 19:59
- Forum: Elektronika
- Wątek: [325i 2002 r.] Naprawa sterownika ABS/DSC - W-wa
- Odpowiedzi: 2
- Odsłony: 2773
[325i 2002 r.] Naprawa sterownika ABS/DSC - W-wa
A ile u ciebie kolego kosztuje taka naprawa w e46? Nie zakoduje sobie sam, chyba, ze Ty mi to zrobisz?
- 10 wrz 16, 22:27
- Forum: Benzyna
- Wątek: [323i] Błąd p2200.
- Odpowiedzi: 7
- Odsłony: 1875
[323i] Błąd p2200.
Dlatego właśnie w tym przypadku do diagnozy dobra jest Inpa. Można podejrzeć czy sondy umarły czy wychodzą poza zakres. A masz zamontowany podtlenek gazu LPG?