Znaleziono 874 wyniki
- 18 mar 24, 19:58
- Forum: Inne BMW
- Wątek: '12 F11 520d Touring Szczursona i Karoliny
- Odpowiedzi: 62
- Odsłony: 17990
'12 F11 520d Touring Szczursona i Karoliny
Trochę zaspałem, bo ostatni post ponad rok temu . Ale już nadrabiam zaległości, chociaż w sumie to nie ma tego zbyt dużo.
W ciągu roku auto zrobiło niecałe 10 tyś. kilometrów. W tym czasie, w październiku, był coroczny serwis: filtry powietrza, kabinowy, oleju oraz paliwa Hengst'a i olej Liqui Moly TopTec 4200 5W-30. Przy okazji wymieniony został czujnik ciśnienia wstecznego spalin, bo dawał złe odczyty oraz poprawione zostało mocowanie jednego z węży układu chłodzenia, co ostatecznie rozwiązało problem z drobnym ubywaniem płynu.
-taka pierdoła, a zepsuć się potrafi :
W listopadzie wyważyłem ponownie koła zimowe, a w międzyczasie pozbyłem się już zjechanych i starych letnich, a felgi oddałem na sprawdzenie i wyprostowanie. Ostatecznie okazało się, że tylko jedna wymagała delikatnego prostowania. Tydzień temu zakupiłem komplet nowego "obuwia" na lato.
-wybór padł na Hankook Ventus S1 EVO3 w rozmiarze 245/40/R19:
-siadły spoko:
Póki co zrobiłem na nich 500 km, głównie w trasie. Na suchym lepią ładnie, na mokrym nie miałem jeszcze okazji przetestować ich lepiej. Zdecydowanie mogę jednak pochwalić je za generowany hałas - ten jest stosunkowo niewielki. Oczywiście, mogę mieć nieco zaburzone odczucia po zmianie bezpośrednio z zimówek, ale nawet poprzednie letnie były głośne, chociaż te pewnie ze względu na swój wiek i bardzo duże zużycie. A jeśli już o tym mówimy, to zwróciłem uwagę to, że dwie opony były "ścięte" od wewnątrz. Dlatego też dzisiaj oddałem auto na sprawdzenie i ustawienie geometrii zawieszenia.
-pomysł dobry, warto było to zrobić:
-na sam koniec, aktualny przebieg :
W ciągu roku auto zrobiło niecałe 10 tyś. kilometrów. W tym czasie, w październiku, był coroczny serwis: filtry powietrza, kabinowy, oleju oraz paliwa Hengst'a i olej Liqui Moly TopTec 4200 5W-30. Przy okazji wymieniony został czujnik ciśnienia wstecznego spalin, bo dawał złe odczyty oraz poprawione zostało mocowanie jednego z węży układu chłodzenia, co ostatecznie rozwiązało problem z drobnym ubywaniem płynu.
-taka pierdoła, a zepsuć się potrafi :
W listopadzie wyważyłem ponownie koła zimowe, a w międzyczasie pozbyłem się już zjechanych i starych letnich, a felgi oddałem na sprawdzenie i wyprostowanie. Ostatecznie okazało się, że tylko jedna wymagała delikatnego prostowania. Tydzień temu zakupiłem komplet nowego "obuwia" na lato.
-wybór padł na Hankook Ventus S1 EVO3 w rozmiarze 245/40/R19:
-siadły spoko:
Póki co zrobiłem na nich 500 km, głównie w trasie. Na suchym lepią ładnie, na mokrym nie miałem jeszcze okazji przetestować ich lepiej. Zdecydowanie mogę jednak pochwalić je za generowany hałas - ten jest stosunkowo niewielki. Oczywiście, mogę mieć nieco zaburzone odczucia po zmianie bezpośrednio z zimówek, ale nawet poprzednie letnie były głośne, chociaż te pewnie ze względu na swój wiek i bardzo duże zużycie. A jeśli już o tym mówimy, to zwróciłem uwagę to, że dwie opony były "ścięte" od wewnątrz. Dlatego też dzisiaj oddałem auto na sprawdzenie i ustawienie geometrii zawieszenia.
-pomysł dobry, warto było to zrobić:
-na sam koniec, aktualny przebieg :
- 27 paź 23, 21:50
- Forum: PARTNER: czescidobmw
- Wątek: PARTNER FORUM: czescidobmw
- Odpowiedzi: 1769
- Odsłony: 548741
PARTNER FORUM: czescidobmw
Cześć Maćku, mam pytanie dotyczące poduszek silnika (N47 w F11, to z VINu z profilu). W następnym miesiącu planuję właśnie wymianę poduszek, bo przy okazji serwisu olejowego, stwierdzili, że poduszki już nadają się do wymiany. Padło też stwierdzenie, że mieli już kilka "powrotów" aut na warsztat po bardzo krótkim czasie gdy montowali cokolwiek innego niż OEM. Czy też masz może takie doświadczenia? Ewentualnie może możesz polecić któryś zamiennik, który powinien być na równi z oryginałem? Jeśli dobrze wyszukałem, to w ofercie macie Lemfordera i Corteco, oba w mniej więcej zbliżonej cenie i oba niemalże o połowę tańsze od OEMowych odpowiedników.
- 31 sie 23, 15:55
- Forum: Inne BMW
- Wątek: 730I V8 orient-blau
- Odpowiedzi: 15
- Odsłony: 3826
730I V8 orient-blau
O kurde, ale grubo. Będziesz musiał halę wybudować, żeby mieć gdzie to wszystko przechowywać . Piękna sztuka, totalne przeciwieństwo najnowszych projektów BMW.
- 17 cze 23, 11:42
- Forum: Kupuję BMW E46
- Wątek: Zakup BMW E46
- Odpowiedzi: 27
- Odsłony: 6019
Zakup BMW E46
Dodam do wypowiedzi Mańka tyle, że niektóre rzeczy (opcje wyposażenia) można sobie w dość łatwy sposób samemu dołożyć później. Dla przykładu dołożenie multifunkcji, szczególnie gdy planujesz zakup R6tki, nie powinno stanowić dużego problemu, bo polega w dużej mierze na poprowadzeniu kilku kabelków. Reszta czujników potrzebnych tempomatowi już powinna być na miejscu. Z fotelami może być już więcej zabawy, aczkolwiek ja np. dokładałem grzanie (precyzując: wymieniałem całe fotele na takie z grzaniem) i też jest to do zrobienia. Tak samo dokładałem PDC.
Doprecyzuję: pisząc "dokładałem", mam na myśli w większości przypadków, że Ghost dokładał, a ja pomagałem xD.
Doprecyzuję: pisząc "dokładałem", mam na myśli w większości przypadków, że Ghost dokładał, a ja pomagałem xD.
- 16 cze 23, 22:38
- Forum: Kupuję BMW E46
- Wątek: Zakup BMW E46
- Odpowiedzi: 27
- Odsłony: 6019
Zakup BMW E46
Jak się nie znasz, to weź ze sobą w miarę możliwości kogoś, kto coś ogarnia. Nic specjalnego tutaj nie będzie. Z jakichś szczególnych dla E46 rzeczy to do sprawdzenia (szczególnie w coupe i mocniejszych wersjach silnikowych) mocowanie tylnego dyfra do podłogi, bo w przedliftach to się lubi wyrywać. Ponadto możesz zwrócić uwagę czy np. dywan pod nogami (każdymi) nie jest mokry - usterka na ogół prosta do usunięcia, bo polega na podklejeniu mat w drzwiach, a zawsze coś z ceny można zbić. Tylko musiałoby padać wcześniej. No i zerknąć na plastikowe podszybie, bo po tylu latach na ogół jest pokruszone i wypada wymienić. A tak, to raczej wszystko jak w każdym innym aucie - rdza (progi, pod tylną blendą, nadkola, podłoga ewentualnie), stan wizualny i techniczny. Podjechać na jakieś SKP żeby przeglądnęli auto. I w sumie to tyle.
Raczej różnic w utrzymaniu pomiędzy sedanem a touringiem nie będzie. W zakupie teoretycznie już może być, bo touringi były niegdyś tańsze (nie wiem jak jest teraz).
Czy kupować z gazem czy bez, to już zależy do Ciebie. Jak z, to fajnie jakby to nie była najtańsza instalacja jaką się da zamontować. Ja sam jestem anty-gazowy ( ), ale chyba wolałbym już zrobić to sam, bo przynajmniej potem wiem co mam i jak zrobione. Ale w sumie, to wychodzę z takiego założenia przy wszystkim, włącznie z jakimiś naprawami.
Raczej różnic w utrzymaniu pomiędzy sedanem a touringiem nie będzie. W zakupie teoretycznie już może być, bo touringi były niegdyś tańsze (nie wiem jak jest teraz).
Czy kupować z gazem czy bez, to już zależy do Ciebie. Jak z, to fajnie jakby to nie była najtańsza instalacja jaką się da zamontować. Ja sam jestem anty-gazowy ( ), ale chyba wolałbym już zrobić to sam, bo przynajmniej potem wiem co mam i jak zrobione. Ale w sumie, to wychodzę z takiego założenia przy wszystkim, włącznie z jakimiś naprawami.
- 16 cze 23, 17:03
- Forum: Kupuję BMW E46
- Wątek: Zakup BMW E46
- Odpowiedzi: 27
- Odsłony: 6019
Zakup BMW E46
Obecnie forum już nie jest tak aktywne jak kiedyś i to, co się tu głównie dzieje, to życie w dziale Pochwal się, gdzie aktywne są tematy samych perełeczek (i auto Ghosta - żartuję oczywiście ). Ewentualnie jeszcze raz na jakiś czas, ktoś wrzuci update w dziale Inne BMW. Teraz już raczej nikt nie sprzedaje tutaj aut, bo i grono aktywnych użytkowników znacznie zmalało. Pozostaje Ci głównie śledzić portale ogłoszeniowe i ewentualnie możesz założyć temat w tym dziale, dzieląc się linkiem do ogłoszenia i prosząc o opinię o danym egzemplarzu.
Każdy z tych silników tak samo się nadaje. To są te same rodziny (rodziny, bo dwie: M52TU i M54) i każdy nada się tak samo do gazu, bo pod tym względem niczym się od siebie nie różnią. One wszystkie mają ten sam początek oznaczenia (czyli rodzina, potem B - pewnie od benzyny - i pojemność). Tak więc np. 2.2 nosi oznaczenie M54B22, a przedliftowy 2.0 R6 to M52TUB20 (TU od "techniczengo update'u", czyli taka udoskonalona wersja M52).
Każdy z tych silników tak samo się nadaje. To są te same rodziny (rodziny, bo dwie: M52TU i M54) i każdy nada się tak samo do gazu, bo pod tym względem niczym się od siebie nie różnią. One wszystkie mają ten sam początek oznaczenia (czyli rodzina, potem B - pewnie od benzyny - i pojemność). Tak więc np. 2.2 nosi oznaczenie M54B22, a przedliftowy 2.0 R6 to M52TUB20 (TU od "techniczengo update'u", czyli taka udoskonalona wersja M52).
- 15 cze 23, 22:40
- Forum: Kupuję BMW E46
- Wątek: Zakup BMW E46
- Odpowiedzi: 27
- Odsłony: 6019
Zakup BMW E46
Z benzyn to dowolona R6-tka. Reszta zależy od tego jakiej mocy oczekujesz. Spalanie raczej nie będzie diametralnie różne. Fakt, "poliftowe" silniki o oznaczeniu M54 mają gorsze pierścienie olejowe i przez to mogą mieć zwiększony pobór oleju. Mimo wszystko, myślę że nie jest to czynnik przez który należałoby nie rozważać tych motorów. To generalnie dobre silniki i o ile nie kupisz jakiegoś "szrota", to nie powinno być tragedii. Z resztą, jak trafisz źle, to i każdy silnik może pić olej.
- 15 cze 23, 20:09
- Forum: Kupuję BMW E46
- Wątek: Zakup BMW E46
- Odpowiedzi: 27
- Odsłony: 6019
Zakup BMW E46
Po tylu latach i pewnie dużych przebiegach pewnie i coś się może trafić do roboty, ale to jak w każdym silniku. Przy dieslach dochodzą oczywiście typowe rzeczy eksploatacyjne, jak np. turbosprężarki czy koła dwumasowe. Natomiast nie było chyba z nimi jakichś poważnych problemów i były (czy może raczej nadal są) całkiem fajne jednostki.
Ja jednak, przy Twoim budżecie, szukałbym benzynki z jakąś fajną R6tką pod maską. Diesel może i ekonomiczny, może i ma moment z dołu, ale to ciągle diesel. Ja miałem M52TUB20 i może troszkę mocy brakowało, ale bardzo dobrze wspominam ten silnik. Teraz jeżdżę czterocylindrowym dieslem i mimo, że jest znacznie nowszy, to wolałbym mieć pod maską kulturalną R6kę w benzynie.
Ja jednak, przy Twoim budżecie, szukałbym benzynki z jakąś fajną R6tką pod maską. Diesel może i ekonomiczny, może i ma moment z dołu, ale to ciągle diesel. Ja miałem M52TUB20 i może troszkę mocy brakowało, ale bardzo dobrze wspominam ten silnik. Teraz jeżdżę czterocylindrowym dieslem i mimo, że jest znacznie nowszy, to wolałbym mieć pod maską kulturalną R6kę w benzynie.
- 15 cze 23, 16:15
- Forum: Kupuję BMW E46
- Wątek: Zakup BMW E46
- Odpowiedzi: 27
- Odsłony: 6019
Zakup BMW E46
1. Jeśli sam coś tam będziesz sobie serwisował, to nie powiedziałbym żeby E46 było drogie w utrzymaniu.
2. "Poliftowe" silniki M54 teoretycznie rzeczywiście mają większe zapotrzebowanie na olej, ale równie dobrze możesz trafić na zajechaną sztukę M52TU i też będzie lipa. Ja bym ich tak od razu nie skreślał.
3. Nie jestem specem co do diesli, ale chyba oba M57 są spoko. Klapki na pewno nie są problemem, większość po prostu od razu je wywala i po problemie.
4. 2.0d to albo przedliftem M47D20, albo po lifcie M47TUD20. Chyba lepszy wybór, jeśli byś już chciał dwulitrówkę, to ten poliftowy, bo nie ma tej pompy VP44, która potrafi przysporzyć problemów i, jeśli dobrze pamiętam, jest już oparty na systemie Common-Rail.
2. "Poliftowe" silniki M54 teoretycznie rzeczywiście mają większe zapotrzebowanie na olej, ale równie dobrze możesz trafić na zajechaną sztukę M52TU i też będzie lipa. Ja bym ich tak od razu nie skreślał.
3. Nie jestem specem co do diesli, ale chyba oba M57 są spoko. Klapki na pewno nie są problemem, większość po prostu od razu je wywala i po problemie.
4. 2.0d to albo przedliftem M47D20, albo po lifcie M47TUD20. Chyba lepszy wybór, jeśli byś już chciał dwulitrówkę, to ten poliftowy, bo nie ma tej pompy VP44, która potrafi przysporzyć problemów i, jeśli dobrze pamiętam, jest już oparty na systemie Common-Rail.
- 1 maja 23, 10:59
- Forum: Inne BMW
- Wątek: 540ia mańka black-sapphire metallic
- Odpowiedzi: 98
- Odsłony: 28337
540ia mańka black-sapphire metallic
Podoba mi się ta relacja. "Jak to na wyprawie z dziećmi, trzeba było szukać apteki", ale najpierw kilka zdjęć samochodu, dzieci poczekają .
Mega fajny wóz!
Mega fajny wóz!