Znaleziono 214 wyników

autor: Spectron
27 cze 19, 9:39
Forum: Benzyna
Wątek: N42B20 i błędy P1159 P1161
Odpowiedzi: 10
Odsłony: 6862

Re: N42B20 i błędy P1159 P1161

Nie robilem. Wyjalem kazda czesc łącznie z kolektorem i ja sprawdzalem czy cala i czy szczelna. Jak zrobic test dymowy?
autor: Spectron
26 cze 19, 22:52
Forum: Benzyna
Wątek: N42B20 i błędy P1159 P1161
Odpowiedzi: 10
Odsłony: 6862

Re: N42B20 i błędy P1159 P1161

Nie mam gazu. Silnik pracuje ok i czasem taki blad wywali. Po skasowaniu jade jakies 600 km i znowu sie pojawi. Zauwazylem ze np jak sie rozpedze i hamuje biegami a przed zatrzymaniem wciskam speglo to wskazowka na ekonomizerze idzie do gory i obroty tez ida do gory lekko az do czasu gdy sie zatrzymam, wtedy wszystko opada i jest ok.
autor: Spectron
26 cze 19, 19:53
Forum: Benzyna
Wątek: N42B20 i błędy P1159 P1161
Odpowiedzi: 10
Odsłony: 6862

Re: N42B20 i błędy P1159 P1161



Tak to u mnie wygląda i nie manieszczelnosci - caly dolotzeskanowany w poszukiwaniu nieszczelnosci. Zastanawia mnie to czy czujnik temperatury wody w bloku moze to powodowac lub przeplywomierz ewentualbie czujnik polozenia przepustnicy. Przeplywomierz i przepustnica czyste.

Na filmiku jak spadaja obroty przy 1500 obrotow to slychac jak przepustnica sie otwiera. Jakies porady?
autor: Spectron
15 cze 19, 10:25
Forum: Benzyna
Wątek: N42B20 i błędy P1159 P1161
Odpowiedzi: 10
Odsłony: 6862

Re: N42B20 i błędy P1159 P1161

Czy to może być ten gorny wezyk nad kolektorem ssącym od odmy taki z kroccem w kształcie litery L?
autor: Spectron
15 cze 19, 9:53
Forum: Benzyna
Wątek: N42B20 i błędy P1159 P1161
Odpowiedzi: 10
Odsłony: 6862

N42B20 i błędy P1159 P1161

Dzień dobry. Mam problem z bledami P1159 oraz P1161. Dynamika ta sama. Blędy po skasowaniu pojawiaja sie czasem po 1000km a czasem po 50km jazdy. Na rozgrzanym silniku obroty czasem same się podnoszą do 1500 i spadaja do 800 i tak w zapętleniu to potrafi chodzic na biegu jałowym aż do czasu dodania gazu.
Ostatnio wymienilem pompe paliwa bo juz padła. Nieszczelności w układzie nie zauważyłem.

Temperatura pracy silnika to 105 stopni.

Zastanawiam się czy czujnik temperatury ten w bloku moze byc winny, ewntualnie czujnik polozenia przepustnicy, ktora pracuje prawidlowo i jest czysta tak samo jak przepływomierz czysty jest.


https://e46forum.pl/images/upload/1187397b81bf5598ad50b9238dbdc722.jpg
autor: Spectron
15 cze 19, 9:42
Forum: Inne samochody
Wątek: Akumlator EFB zamiast AGM.. czy to może sie udać ?
Odpowiedzi: 3
Odsłony: 5942

Re: Akumlator EFB zamiast AGM.. czy to może sie udać ?

Sznajder jest tani i w relacji do ceny jest sredni. Sznajderbrobi akumulatory klasy ekonomicznej i sredniej.
autor: Spectron
15 mar 19, 21:58
Forum: Inne samochody
Wątek: Akumlator EFB zamiast AGM.. czy to może sie udać ?
Odpowiedzi: 3
Odsłony: 5942

Akumlator EFB zamiast AGM.. czy to może sie udać ?

Zawodowo zajmuje sie akumulatorami AGM EFB i wszystkimi innymi. Posiadajac techologie AGM w samochodzie nie schodzi sie na EFB. Inna jest specyfika ładowania takiego akumulatora i czesto po przejsciu z AGM na EFB klienci mieli problemy z ABS, wspomaganiem i dzialaniem innych ukladow.
Masz start-stop to kup akumulator Moll / Duracell. Chcesz taniej to kup Yuasa model 9096, chcesz budzetowo to kup Varta/Bosch bo to ten sam akumulator. Nizej na jakies Zap Jenox czy inne badziewia typu Exide/Centra to nie schodz :p
autor: Spectron
8 gru 18, 9:01
Forum: Benzyna
Wątek: M54B30 na zimnym nie pali na wszystkie cylindry
Odpowiedzi: 29
Odsłony: 12336

M54B30 na zimnym nie pali na wszystkie cylindry

Sprawdz sobie cisnienie oleju. Ja mialem taka sytuację jak Ty na zimnym silniku wypadaly zaplony i czasem zgasl nawet. Okazalo się ze pompa daje tak duze cisnienie ze podpieralo zawory.
autor: Spectron
4 lis 18, 2:52
Forum: Benzyna
Wątek: Ukochane N42B20 OLEJ
Odpowiedzi: 9
Odsłony: 2249

Ukochane N42B20 OLEJ

Tak jak palec pisal, uszelniacze lub pierscienie. Uszczelniacze bardzej bo mogly juz byc stare, tr ktore kupiles bo komus zalegaly i sprzedal albo wade materialowa maja. Pierscienie wyjda jak wiecej gazu dajesz i mocniej kopci. Cisnienie na cylindrach wiele nie powie bo kompresje masz przez uszelnienie olejem luzow miedzy pierscieniami a cylindrem. Berz rozebrania i wymiarowania pierscieni nic sie nie dowiesz. Sprawdz swiece czy czarne to sie dowiesz czy pali.

Remont N42 jest bardziej oplacalny, bo masz nowy silnik. W M54 musisz wywalic kase na swapa i za jakis czas na remont M54 bo pierscienie w nich są słabe i silnik pali olej.
autor: Spectron
20 paź 18, 9:08
Forum: Benzyna
Wątek: Remont M54B25
Odpowiedzi: 15
Odsłony: 14037

Remont M54B25

Jak robisz kapitalke czyli albo wymiana albo szlif walu to i nowe pierscienie, tłoki, panewki, wszystkie uszczelnienia, pompa oleju, szlif i wymiarowanie bloku wraz z honowaniem. W glowicy nowy rozrząd, wymiana uszczelniaczy i szlif calej glowicy z wałkami lub ich wymiana, do tego gniazda zaworowe i zawory jak trzeba. Mało? System Vanos tak samo do roboty jak jusz uszczelnienia puszczają to warto sprawdzić same zęby bo jak są już podtarte to na nowym łańcuchu i tak będzie słaby efekt ( w N42x silnikach sębatki trzeba całe nowe wstawiać bo nie da się ich rozebrać... a same 2 kosztują około 2 tys zł)
Plus robocizna :)
Jak koszt wyjdzie z 8k to dobra cena ale nawet 10k na dobrych cześciach jest ok :)

Są tacy co otworzą trupa, wymienią pierscienie i zostawia jak bylo ;) taki remont za cene pierscieni i robocizny ;D

Wyszukiwanie zaawansowane