Znaleziono 27 wyników
- 5 gru 18, 13:43
- Forum: Benzyna
- Wątek: E46 323i M52B25TU błąd 103 - VANOS (ssący) - brak mocy
- Odpowiedzi: 5
- Odsłony: 4599
E46 323i M52B25TU błąd 103 - VANOS (ssący) - brak mocy
Instrukcji jak ustawić rozrząd jest pełno na YT itp., Wiem, że potrzebne są blokady na walki i pryzma na Vanosy ale ich nie mam, więc nie ruszalem rozrzadu.
Rozrzad był zmieniany 2 lata lemu ok. 30 tys. km w serwisie z fakturą itd.
Powyższe zdjęcia to silnik po zgaszeniu w zeszłym tygodniu, gdzie zdejmowalem obudowę Vanosa z dzwonków walkow - wymyta luzy łożysk skasowane, uszczelnienia na tloczkach wymienione.
Ta pozycja na zdjęciu to losowe położenie walkow po zgaszeniu silnika, łańcuch bez luzow i walki wydają się być ok. ustawione symetrycznie w jednej płaszczyźnie.
Wg mnie gdyby rozrzad był nieprawidłowo ustawiony to występowałyby bledy 103 i 104 ssacy i wydech.
Mylse czy nie kupić następnego nowego czujnika od strony ssacej dla pewności, bo może nie czytać wartości początkowej przy rozruchu silnika, skoro elektrozawor itd. są ok.?
Rozrzad był zmieniany 2 lata lemu ok. 30 tys. km w serwisie z fakturą itd.
Powyższe zdjęcia to silnik po zgaszeniu w zeszłym tygodniu, gdzie zdejmowalem obudowę Vanosa z dzwonków walkow - wymyta luzy łożysk skasowane, uszczelnienia na tloczkach wymienione.
Ta pozycja na zdjęciu to losowe położenie walkow po zgaszeniu silnika, łańcuch bez luzow i walki wydają się być ok. ustawione symetrycznie w jednej płaszczyźnie.
Wg mnie gdyby rozrzad był nieprawidłowo ustawiony to występowałyby bledy 103 i 104 ssacy i wydech.
Mylse czy nie kupić następnego nowego czujnika od strony ssacej dla pewności, bo może nie czytać wartości początkowej przy rozruchu silnika, skoro elektrozawor itd. są ok.?
- 4 gru 18, 23:03
- Forum: Benzyna
- Wątek: E46 323i M52B25TU błąd 103 - VANOS (ssący) - brak mocy
- Odpowiedzi: 5
- Odsłony: 4599
E46 323i M52B25TU błąd 103 - VANOS (ssący) - brak mocy
Zapewne to przez tą listewkę, to miałem pod ręką
Rozrządu nie ruszałem, bo nie mam blokad ani pryzm oraz doświadczenia, żeby tak ingerować w silnik.
Widzę tylko, że wałki są niemal symetrycznie ustawione - zdjęcia załączone w celu wizualnej oceny ustawienia rozrządu.
Czy jest on prawidłowo ustawiony?
Wiem, ze po założeniu blokad zakończenie wałków powinno być w jednej płaszczyźnie.
Rozrządu nie ruszałem, bo nie mam blokad ani pryzm oraz doświadczenia, żeby tak ingerować w silnik.
Widzę tylko, że wałki są niemal symetrycznie ustawione - zdjęcia załączone w celu wizualnej oceny ustawienia rozrządu.
Czy jest on prawidłowo ustawiony?
Wiem, ze po założeniu blokad zakończenie wałków powinno być w jednej płaszczyźnie.
- 4 gru 18, 22:18
- Forum: Benzyna
- Wątek: E46 323i M52B25TU błąd 103 - VANOS (ssący) - brak mocy
- Odpowiedzi: 5
- Odsłony: 4599
E46 323i M52B25TU błąd 103 - VANOS (ssący) - brak mocy
Witam.
Silnik M52B25TU 170 KM - podwójny Vanos + LPG
Mam następujący problem:
Po odpaleniu auta wyskakuje poniższy błąd (103) oraz jest bardziej "mułowate" - ospałe przy przyspieszaniu:
E R R O R M E M O R Y R E P O R T
-------------------------------------
Date: 12/04/18 20:28:34
ECU: MS420DS0
JobStatus: OKAY
Variant: MS420DS0
-------------------------------------------------------------
RESULT: 1 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
103 control-VANOS end position intake-camshaft
Error frequency : 1
Logistic counter: 40
camshaft rough value intake 144.75 Grad KW
camshaft referenz intake 130.13 Grad KW
Engine speed 1152.00 1/min
oel temperature 49.12 Grad C
appear before (rel.) 0.00 h
Adaptionswert ausserhalb der Toleranz
CARB-Fehler
Fehler nach Entprellung gespeichert
Fehler momentan vorhanden
statischer Fehler
Errorcode: 67 78 01 28 E2 BB 24 7A D6 B0
=============================================================
Po wykasowaniu powyższego błędu i odpaleniu auta z pedałem gazu wciśniętym do połowy nie ma błędów i auto jest bardziej zrywne, elastyczne i lepiej się wkręca/przyspiesza. Wg mnie komputer ma problem z odczytaniem pozycji położenia wałka ssącego zaraz po rozruchu na wolnych obrotach.
Śledziłem podobne tematy - możliwe przyczyny:
- przestawiony rozrząd (nowy łańcuch wymieniony 30 tys. km temu razem ze ślizgami oraz napinaczami kompletny)
- czujnik położenia wałka rozrządu od strony dolotowej/ssącej- wymieniony na drugi (używany - sprawny)
- nieszczelny VANOS (uszczelki na tłoczkach) - zrobiona regeneracja - nowe uszczelnienia + kasowanie luzów osiowych łożysk
- elektrozawór (nastawnik Vanosa) - wymieniony na drugi używany - tłoczek wysuwa się do końca po podaniu napięcia z aku
- olej świeży Valvoline MaxLife 5W40 + filtr MANNa mierzone ciśnienie oleju oraz wymieniony czujnik na nowy Delphi
- silnik bez nagaru - góra wymyta razem z obudową VANOSA itd.
- sterownik silnika? Niektórym pomogła aktualizacja sterownika
- Pompa paliwa (filtr paliwa wymieniony) - czy może być przyczyną, że daje za słabe ciśnienie albo coś?
Silikon ze zdjęć usunięty - uszczelki pokrywy nowe + delikatnie przylizany w newralgicznych miejscach silikonem wysokotemperaturowym.
Co może być powodem powyższego zachowania auta oraz błędu? Ktoś ma jakieś pomysły/sugestie?
Czy ten rozrząd jest prawidłowo ustawiony? Ktoś miał podobny problem?
Będę wdzięczny za wszelką pomoc.
Silnik M52B25TU 170 KM - podwójny Vanos + LPG
Mam następujący problem:
Po odpaleniu auta wyskakuje poniższy błąd (103) oraz jest bardziej "mułowate" - ospałe przy przyspieszaniu:
E R R O R M E M O R Y R E P O R T
-------------------------------------
Date: 12/04/18 20:28:34
ECU: MS420DS0
JobStatus: OKAY
Variant: MS420DS0
-------------------------------------------------------------
RESULT: 1 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
103 control-VANOS end position intake-camshaft
Error frequency : 1
Logistic counter: 40
camshaft rough value intake 144.75 Grad KW
camshaft referenz intake 130.13 Grad KW
Engine speed 1152.00 1/min
oel temperature 49.12 Grad C
appear before (rel.) 0.00 h
Adaptionswert ausserhalb der Toleranz
CARB-Fehler
Fehler nach Entprellung gespeichert
Fehler momentan vorhanden
statischer Fehler
Errorcode: 67 78 01 28 E2 BB 24 7A D6 B0
=============================================================
Po wykasowaniu powyższego błędu i odpaleniu auta z pedałem gazu wciśniętym do połowy nie ma błędów i auto jest bardziej zrywne, elastyczne i lepiej się wkręca/przyspiesza. Wg mnie komputer ma problem z odczytaniem pozycji położenia wałka ssącego zaraz po rozruchu na wolnych obrotach.
Śledziłem podobne tematy - możliwe przyczyny:
- przestawiony rozrząd (nowy łańcuch wymieniony 30 tys. km temu razem ze ślizgami oraz napinaczami kompletny)
- czujnik położenia wałka rozrządu od strony dolotowej/ssącej- wymieniony na drugi (używany - sprawny)
- nieszczelny VANOS (uszczelki na tłoczkach) - zrobiona regeneracja - nowe uszczelnienia + kasowanie luzów osiowych łożysk
- elektrozawór (nastawnik Vanosa) - wymieniony na drugi używany - tłoczek wysuwa się do końca po podaniu napięcia z aku
- olej świeży Valvoline MaxLife 5W40 + filtr MANNa mierzone ciśnienie oleju oraz wymieniony czujnik na nowy Delphi
- silnik bez nagaru - góra wymyta razem z obudową VANOSA itd.
- sterownik silnika? Niektórym pomogła aktualizacja sterownika
- Pompa paliwa (filtr paliwa wymieniony) - czy może być przyczyną, że daje za słabe ciśnienie albo coś?
Silikon ze zdjęć usunięty - uszczelki pokrywy nowe + delikatnie przylizany w newralgicznych miejscach silikonem wysokotemperaturowym.
Co może być powodem powyższego zachowania auta oraz błędu? Ktoś ma jakieś pomysły/sugestie?
Czy ten rozrząd jest prawidłowo ustawiony? Ktoś miał podobny problem?
Będę wdzięczny za wszelką pomoc.
- 31 paź 17, 22:43
- Forum: Benzyna
- Wątek: 323i M52B25TU Wyskoie spalanie (VANOS+LAMBDA) INPA
- Odpowiedzi: 6
- Odsłony: 2418
323i M52B25TU Wyskoie spalanie (VANOS+LAMBDA) INPA
Dzięki za zainteresowanie tematem.
1) Dam do sprawdzenia Vanosy ( może coś przestawili przy remoncie głowicy) przy okazji regeneracja.
2) Wymienię czujnik wałka.
3) Napinacz pasa kierowcy i czujnik ABS do wymiany.
4) Na końcu sprawdzam i podmieniam sondy jeżeli nr 1 i nr 2 nic nie pomoże.
1) Dam do sprawdzenia Vanosy ( może coś przestawili przy remoncie głowicy) przy okazji regeneracja.
2) Wymienię czujnik wałka.
3) Napinacz pasa kierowcy i czujnik ABS do wymiany.
4) Na końcu sprawdzam i podmieniam sondy jeżeli nr 1 i nr 2 nic nie pomoże.
- 30 paź 17, 23:06
- Forum: Benzyna
- Wątek: 323i M52B25TU Wyskoie spalanie (VANOS+LAMBDA) INPA
- Odpowiedzi: 6
- Odsłony: 2418
323i M52B25TU Wyskoie spalanie (VANOS+LAMBDA) INPA
Witam, mam problem z wysokim spalaniem w swojej 323i (ok. 26L/100km), po podłączeniu kompa INPA wskazuje 4 błędy silnika proszę o pomoc w rozszyfrowaniu, podejrzewam uszkodzoną sondę Lambda, pytanie tylko która, bo na realOEM są 2x2 przy kolektorze i jedna na wydechu przed katem, pytanie które wymienić?
Ponadto mam problem z ASC palą się kontrolki ACS+ABS+ręczny, ale czasem gasną (podejrzewam czujnik ABSu w tylnym kole)
oraz AIRBAG (pali się poduszka), podejrzwam napinacz pasa kierowcy, pryskałem kontaktem, kasowałem i dalej to samo, lutować?
Z góry dziękuję za pomoc
Ponadto mam problem z ASC palą się kontrolki ACS+ABS+ręczny, ale czasem gasną (podejrzewam czujnik ABSu w tylnym kole)
oraz AIRBAG (pali się poduszka), podejrzwam napinacz pasa kierowcy, pryskałem kontaktem, kasowałem i dalej to samo, lutować?
Z góry dziękuję za pomoc
- 24 kwie 17, 21:13
- Forum: Układ napędowy
- Wątek: E46 323i - wycie przy puszczaniu gazu ma 2gim biegu
- Odpowiedzi: 0
- Odsłony: 2660
E46 323i - wycie przy puszczaniu gazu ma 2gim biegu
Witam
Kilka dni temu pojawiły się plamy na kostce i okazało się, że to olej ze skrzyni.
Po uzupełnieniu weszło ok. 0,5L, czyli połowa stanu.
Dodatkowo słychać wycie/świst tylko na 2gim biegu po puszczeniu pedału gazu, gdy auto hamuje silnikiem i powoli wytraca prędkość od ok. 3 tys. obr./min. do zera. Na pozostałych biegach tego nie ma, po wrzuceniu luzu cisza. Wykluczam opony/łożyska i stawiam na układ napędowy.
Olej w dyfrze czysty i stan OK. Wczoraj wymieniony uszczelniacz wybieraka, skrzyni od strony wału oraz zalany nowy olej RAVENOL 75W80.
Mechanik każe zrzucać skrzynie i oddać do regeneracji = większe koszta, więc chce to wykluczyć.
Wydaje mi się, że skrzynia powinna wyć na każdym biegu w takiem sytuacji, jeśli ma uszkodzone np. łożysko.
Dodam, że tuleje nr 9 mam do wymiany, bo dyfer jest trochę"luźny"- może to przez to.
Czy to może być coś innego np. wydech, kończący się dyfer itp.? Proszę o sugestie i podpowiedzi
Edit: 26.04.2016
Olej w skrzyni wymieniony po raz drugi na inny i zaaplikowany został ceramizer, wszystko ucichło, czekam i jeżdżę, biegi wchodzą płynniej!
Temat do zamknięcia lub dla potomnych
Kilka dni temu pojawiły się plamy na kostce i okazało się, że to olej ze skrzyni.
Po uzupełnieniu weszło ok. 0,5L, czyli połowa stanu.
Dodatkowo słychać wycie/świst tylko na 2gim biegu po puszczeniu pedału gazu, gdy auto hamuje silnikiem i powoli wytraca prędkość od ok. 3 tys. obr./min. do zera. Na pozostałych biegach tego nie ma, po wrzuceniu luzu cisza. Wykluczam opony/łożyska i stawiam na układ napędowy.
Olej w dyfrze czysty i stan OK. Wczoraj wymieniony uszczelniacz wybieraka, skrzyni od strony wału oraz zalany nowy olej RAVENOL 75W80.
Mechanik każe zrzucać skrzynie i oddać do regeneracji = większe koszta, więc chce to wykluczyć.
Wydaje mi się, że skrzynia powinna wyć na każdym biegu w takiem sytuacji, jeśli ma uszkodzone np. łożysko.
Dodam, że tuleje nr 9 mam do wymiany, bo dyfer jest trochę"luźny"- może to przez to.
Czy to może być coś innego np. wydech, kończący się dyfer itp.? Proszę o sugestie i podpowiedzi
Edit: 26.04.2016
Olej w skrzyni wymieniony po raz drugi na inny i zaaplikowany został ceramizer, wszystko ucichło, czekam i jeżdżę, biegi wchodzą płynniej!
Temat do zamknięcia lub dla potomnych
- 17 kwie 17, 20:30
- Forum: Benzyna
- Wątek: 318i M43B19TU - stukanie pod pokrywą zaworów
- Odpowiedzi: 5
- Odsłony: 4536
318i M43B19TU - stukanie pod pokrywą zaworów
W zeszłym roku robiona była uszczelka pod głowicą z planowaniem itd., bo była wypalona między dwoma cylindrami. Mam nadzieje, że to łańcuch, ślizg albo jakiś napinacz. Ten silniczek jest z anglika, bo w poprzednim panewkę obróciło i poszedł na części Jutro mechanik tego posłucha na żywo.
- 17 kwie 17, 14:37
- Forum: Benzyna
- Wątek: 318i M43B19TU - stukanie pod pokrywą zaworów
- Odpowiedzi: 5
- Odsłony: 4536
318i M43B19TU - stukanie pod pokrywą zaworów
Wtryski od LPG raczej odpadają, bo na Pb jest to samo i ewidentnie słychać spod pokrywy, więc bez rozebrania silnika się nie obejdzie raczej
- 17 kwie 17, 11:13
- Forum: Benzyna
- Wątek: 318i M43B19TU - stukanie pod pokrywą zaworów
- Odpowiedzi: 5
- Odsłony: 4536
318i M43B19TU - stukanie pod pokrywą zaworów
Witam
Ostatnio u brata w 318i M43B19TU pojawiły się dziwne stuki przy gwałtownym dodawaniu gazu w każdym zakresie obrotów.
Nagrałem filmik:
https://www.youtube.com/embed/YuhDq-0gLr8
Swoja drogą słychać luźną klapkę w DISie, ale od ok. 1:30 słychać ewidentnie coś pod pokrywą zaworów górę silnika.
Pytanie co to może być, popychacze? Czy może smok/pompa nie wyrabia i nie podaje wystarczającego ciśnienia na górę i nie ma smarowania?
Olej to Valvoline 5W40 wymieniony ok. 500km temu, filtr MANN, stan oleju full
Ostatnio u brata w 318i M43B19TU pojawiły się dziwne stuki przy gwałtownym dodawaniu gazu w każdym zakresie obrotów.
Nagrałem filmik:
https://www.youtube.com/embed/YuhDq-0gLr8
Swoja drogą słychać luźną klapkę w DISie, ale od ok. 1:30 słychać ewidentnie coś pod pokrywą zaworów górę silnika.
Pytanie co to może być, popychacze? Czy może smok/pompa nie wyrabia i nie podaje wystarczającego ciśnienia na górę i nie ma smarowania?
Olej to Valvoline 5W40 wymieniony ok. 500km temu, filtr MANN, stan oleju full
- 15 sty 17, 23:03
- Forum: Układ chłodzenia i ogrzewania
- Wątek: 323Ci Ciągłe problemy z układem chłodzenia, a może to uszczelka pod głowicą ?
- Odpowiedzi: 10
- Odsłony: 4287
Re: 323Ci Ciągłe problemy z układem chłodzenia, a może to uszczelka pod głowicą ?
Robiłem u siebie to samo w 323i, najpierw niech wyjmą głowicę i sprawdzą na szczelność (płaszcz wodny) czy nie jest pęknięta, potem planowanie i wszystko na nowych uszczelkach do tego płyny itp. mi do tego wymienili rozrząd ze ślizgami, bo były zużyte. Widzę, że jesteś z Kozienic ja jestem z Radomia, mi to robili w POLCARsie i mogę ich śmiało polecić w poprzedniej 318i robili to samo i brat jeździ do dziśpawelgl pisze:No i niestety, chyba najgorszy sceneriusz.. Padnięta uszczelka, według tego testu z allegro. Ktoś kto robił może powiedzieć oreintacyjny koszt wymiany z planowaniem nowymi szpilkami itp ?
Masz faktury do wglądu jeżeli chodzi o koszty: