Znaleziono 88 wyników

autor: Szymi991
14 wrz 17, 23:22
Forum: Car Audio, Nawigacja, CB Radio
Wątek: słaba jakość aux
Odpowiedzi: 13
Odsłony: 7787

słaba jakość aux

Odświeżam temat.

Jakieś pół roku temu zrobiłem sobie kabelek AUX do Business CD. Użyłem do tego kondensatorów o wartości jak w poradnikach: 0.22uF 50V i opornika 330Ohm. Dziś zabrałem się za poprawę jakości dźwięku. Myślałem, że kondensatory, które montowałem miały złą wartość (Przed chwilą sprawdziłem, że jednak miały 0,22uF :oops: ) i dlatego tak źle grają, więc zamontowałem nowe kondensatory. Są również foliowe, mają 0,22uF, są 2 razy większe i różnicę widzę taką, że tamte miały 50V, a te mają 630Vdc cokolwiek tzn.... Nie znam się :roll:

Różnica jednak jest i to spora. Bass jest piękny :) W końcu słychać doły. Muzyka chyba gra głośniej, ale miałem problem wcześniej z szumem przy większej głośności i mam również teraz.

Co zauważyłem i dało mi do myślenia?
Przy zmianie płytki zobaczyłem, że mam kabelek zrobiony tak: wejście minijack -> opornik -> kondensatory -> wejście do radia. Zamontowałem oczywiście tak samo nową płytkę. Wszystko złożyłem do kupy, a później dopiero zobaczyłem w necie, że wszystkie schematy, mają opornik po drugiej stronie, czyli za kondensatorami, przed wejściem do radia.

Tu pojawia się pytanie, czy to ma znaczenie? Czy to może mieć wpływ właśnie na szumy?
autor: Szymi991
31 lip 17, 12:56
Forum: Zrób to sam
Wątek: BMW e46 COUPE 320CI - Lewa przednia szyba nieszczelna, niżej niż prawa
Odpowiedzi: 2
Odsłony: 3120

BMW e46 COUPE 320CI - Lewa przednia szyba nieszczelna, niżej niż prawa

Witam

Nie mogłem znaleźć podobnego tematu.

Mam problem z szybą po stronie kierowcy w mojej qpecie. Od jakiegoś czasu przy dużych prędkościach świszcze mi wiatr nad szybą. Pomaga dopiero otwarcie i zamknięcie drzwi. Myślałem kiedyś, że to uszczelka, ale po czasie odkryłem, że jak popchnę lekko szybę to ona wychodzi na zewnątrz, więc tak jak by nie dochodzi do końca rowka. Szyby mają lekkie wcięcie u góry, więc po tym zmierzyłem sobie jaka jest różnia przy zamkniętych drzwiach z lewej a prawej strony i wychodzi na to, że jakieś 0,5cm-1cm szyba z lewej strony jest niżej. Odkręcałem boczek, myślałem, że dokręcenie ślizgu w czymś pomoże bo również coś podczas jazdy drży w drzwiach, a w "Samochód marzeń - kup i zrób" :D gość mówił, że należy w drzwiach bezramkowych przeważnie dokręcić ślizg i będzie ok, ale wracając do tematu:

Czy należy wymienić cały ślizg, czy da się to jakoś naprawić? Myślałem o tym, że może szyba lekko opadła i trzeba odkręcić ślizg, podnieść jakoś szybę i dokręcić? Podnoszenie szyby działa ok, Równo się zamyka i opada, ale tak jak by jest z 0,5cm niżej po zamknięciu niż prawa.

Proszę o opinie, bo strasznie to jest irytujące. NIe mogę jechać więcej jak 160km/h bo zaraz się szyba rozszczelnia i gwiżdże, a czasami jak otworzę podczas jazdy szybę i ponownie zamknę to również już jest rozszczelniona.
autor: Szymi991
11 kwie 16, 17:13
Forum: Benzyna
Wątek: [328 Ci] czyszczenie silniczka krokowego, falowanie obr.
Odpowiedzi: 86
Odsłony: 47874

[328 Ci] czyszczenie silniczka krokowego, falowanie obr.

alegro661 pisze:WItam ja panowie miałem od roku problem z falowaniem na zimnym silniku problemem okazał się pęknięta rura od dolotu zaraz przy krokowcu dlatego proponuje jako pierwsze to sprawdzić oczywiście samo usunięcie problemu nie załatwiło sprawy dopóki nie zrobiłem adaptacji silnika w inpie od tamtego momentu zero falowania a falowało bardzo tak że gasł
Dolot u mnie już na samym poczatku sprawdzony i tak od dolotu było wymieniane wszystko....

Dawno się nie odzywałem, a już jestem jakiś czas po wymianie Vanosa na regenerowany i co? I jajco... Jestem trochę zadowolony, bo auto nabrało ewidentnie sporo mocy, lepiej się odpycha, nie ma muła gdy przyspieszam z niższych obrotów na wyższym biegu, ale... no właśnie, ale obroty i tak falują...Może wydaje mi się, że trochę mniej, jednak potrafi nadal zgasnąć, czyli nic z falowaniem się nie zmieniło. Adaptacja oczywiście robiona. Check już nie wyrzuca błędu sond... Już nie wiem co tu może być. Już chyba wszystko zrobione w tym samochodzie. Jeśli mnie mechanik nie okłamał kiedys, gdy dałem przepustnice i krokowy do czyszczenia to już nie mam pomysłu na ten samochód.

Jest coś takiego jak czujnik vanosa? Może to? Jeszcze mam wątpliwości co do wymienionej pzrepływki, poniewaz wymieniłem na używkę, dlatego może też uszkodzona? Dziwne jest to, że falowania nie ma zawsze i czasem są strasznie mocne, a czasem minimalne, dlatego może to mechanizm przepływki?
Widziałem w "Samochód Marzeń - Kup i Zrób" jak robił właśnie BMW i pokazywał jak działa ten mechanizm. Rozebrał przepływkę i widział, że mechanizm się zacina. Planuję jedną z przepływek, które mam rozebrać i też sprawdzić, czy będzie się zacinać. Chociaż z drugiej strony przepływka przeważnie oznacza falowania również na postoju, a tu takich nie mam... no ale skoro falowania nie wystepują za każdym razem to może rzeczywiście ten mechanizm się zacina?

Wiem jedno, że teraz robię tylko naprawy, które nie będą kosztowały, bo stwierdziłęm, że już nie ma sensu szukać przyczyn i płacić w ciemno. W tym tygodniu renowacja felg, letnie oponki i koniec. Jeśli problem z falowaniem nie ustapi to tak za rok auto pod młotek i może e60, albo jakiś niezawodny japończyk

_________________
Czytam i czytam i stwierdziłem, że jeśli to nie wina vanosa to nie musze szukać na forach BMW, tylko poszukam falowanie przy dojazdach ogólnie we wszystkich samochodach i znalazłem na forum mazdy, że to może być wina LPG. Ja to wykreśliłem, ponieważ na benzynie tez mi lekko falują, ALE! Napisali tam, że to właśnie może zmylić, bo może się wydawac, że wina jest gdzieś indziej, ale jeśli pojeżdżę kilkaset kilometrów na benzynie to falowania ustępują, później przez jakiś czas na gazie nie ma i znowu wracają, bo to może być wina wtrysków gazu, słabe albo zalewają... Bardzo ciekawa teoria, którą sprawdzę przetestuję. Pojeżdżę na benie i zwrócę uwage na to, czy cały czas obroty falują czy w końcu ustąpią. Jeśli tak to gazownik będzie musiał się pomęczyć, ponieważ do końca lipca mam jeszcze gwarancję na gaz.
autor: Szymi991
29 lut 16, 19:04
Forum: Benzyna
Wątek: [328 Ci] czyszczenie silniczka krokowego, falowanie obr.
Odpowiedzi: 86
Odsłony: 47874

Re: [328 Ci] czyszczenie silniczka krokowego, falowanie obr.

slawek00022 pisze:posmaruj tylko od strony głowicy ,wystarczy :)
a uszczelki w inter carsie ok 2 zł sztuka . więc nie panikuj :)
uszczelka z Victora Raintza ok 100 zł
To jeszcze nie tak źle :) Tak po prostu ironizuje, po tym jak zobaczyłem ile kosztuje mała okrągła gumka uszczelniająca wtryskiwacz :) ponad 17zł sztuka... Powoli stwierdzam, że BMW jest jak Apple - płaci się za znaczek :D
autor: Szymi991
29 lut 16, 16:49
Forum: Benzyna
Wątek: [328 Ci] czyszczenie silniczka krokowego, falowanie obr.
Odpowiedzi: 86
Odsłony: 47874

Re: [328 Ci] czyszczenie silniczka krokowego, falowanie obr.

Uszczelkę pokrywy zaworów posmarować jeszcze sylikonem? Z dwóch stron? Ja zauważyłem, że od niedawna mi się chyba zaczął pocić z przodu na vanosie, więc dobrze, że akurat to będę robić :)
Te uszczelki śrub trzeba kupić tylko oryginał, czy są jakieś zamienniki (jeśli tak to proszę o link :) ). Jeszcze nie sprawdzałem, ale pewnie za oryginalne zapłacę 100 zł za sztukę znając politykę BMW :)
autor: Szymi991
27 lut 16, 15:39
Forum: Benzyna
Wątek: [328 Ci] czyszczenie silniczka krokowego, falowanie obr.
Odpowiedzi: 86
Odsłony: 47874

Re: [328 Ci] czyszczenie silniczka krokowego, falowanie obr.

Ok, dzięki!
Czyli rozumiem, że do samej przekładki vanosa wystarczy uszczelka pokrywy i uszczelka między vanosem, a resztą?
autor: Szymi991
26 lut 16, 19:03
Forum: Benzyna
Wątek: [328 Ci] czyszczenie silniczka krokowego, falowanie obr.
Odpowiedzi: 86
Odsłony: 47874

Re: [328 Ci] czyszczenie silniczka krokowego, falowanie obr.

Sorry, że post pod postem, ale mam pytanie, czy przy wymianie vanosa trzeba wymienić uszczelki wtrysków? Na filmach widziałem, że wtryski wyjmują a na w tryskach są 2 małe oringi.
Jeśli tak to może znacie jakieś zamienniki, bo szukałem i tylko oryginalny widziałem za 17zł sztuka!!!!! Chyba pogięło ich za kawałek gumki. oring przeważnie kosztuje 50gr, ale tego rozmiaru nigdzie nie mogę znaleźć....
Proszę o szybką pomoc, ponieważ chcę w końcu zabrać się za wymianę, bo ten zregenerowany niedługo mi zardzewieje jeśli tyle będzie leżeć...
Dodam, że wątpliwości mam przez mechanika, który powiedział mi, żeby zdjąć pokrywę zaworów trzeba wykręcić wtryskiwacze, a na wtryskiwaczach są uszczelki więc byłoby trzeba je wymienić...
autor: Szymi991
13 lut 16, 13:55
Forum: Benzyna
Wątek: [328 Ci] czyszczenie silniczka krokowego, falowanie obr.
Odpowiedzi: 86
Odsłony: 47874

Re: [328 Ci] czyszczenie silniczka krokowego, falowanie obr.

slawek00022 pisze:jak ściągniesz pokrywę zaworów to od strony podszybia na końcach wałków masz takie płaskie miejsca i weź sobie kawałek równego kontownika -blaszki i przyłóż na te płaskie miejsca czy się równo pokrywają ,jak tak to nie musisz nic ruszać ,a jak się nie pokrywają to niestety trzeba blokady zakładać i wyrównać .

tak u mnie ta cała operacja się powiodła :) co prawda mam jeszcze problemy z sondami i jednym katem (rzegocze) ale to inna bajka
Dzięki, sprawdzę to :) Mój vanos niestety dotrze dopiero w poniedziałek :( Nie mogę się doczekać wymiany :D
Jaki masz problem z sondami? Wywala jakieś błędy? Pomóc może adaptacja. Mi pomogła w sumie nie adaptacja sond, a adaptacja przepustnicy. Pozbyłem się tym check'a na rok, ale niedawno znowu powrócił z tymi samymi błędami sond, jednak u mnie też to może wynikać właśnie z uszkodzonego vanosa, dlatego po wymianie robię ponowną adaptację sond i przepustnicy. W razie co to mam dwie sprawne sondy bez końcówek, bo wymieniałem na nowe, bo tak mówił mechanik... Oczywiście sam musiałem się uporać z problemem i po adaptacji wszystko było już ok, więc stare sondy okazały się sprawne.
autor: Szymi991
9 lut 16, 18:35
Forum: Benzyna
Wątek: [328 Ci] czyszczenie silniczka krokowego, falowanie obr.
Odpowiedzi: 86
Odsłony: 47874

Re: [328 Ci] czyszczenie silniczka krokowego, falowanie obr.

slawek00022 pisze:
Szymi991 pisze:
Sikormen94 pisze:Ta bajeczka o ekspercie od tworzyw gumowych trochę taka... śmiać mi się chce.
Ta bajeczka nie wiem czy prawdziwa czy nie prawdziwa, ale chyba nie to jest najważniejsze :D Chodziło mi raczej o to, że warto dowiedzieć się jak działa ten vanos, no i gość w tym artykule wymienił wszystkie objawy, które ja właśnie mam w samochodzie. Nie tylko w tym artykule, ale również na różnych forach ludzie piszą o tym problemie wymieniając te same objawy oraz o tym, że czyszczenie krokowca, wymiana wszystkich podzespołów nie pomoże i to strata kasy, bo właśnie w samym vanosie tkwi wada fabryczna i dopiero po regeneracji wszystkie objawy znikały.
Dziś paczuszka poszła, więc mam nadzieję, że w ten weekend będę mógł się za to zabrać i podzielić się efektami na forum. Mam nadzieję, że to rzeczywiście to i nie będę musiał potrzaskać bemy siekierą...

slawek00022 - uszkodzona tulejka bagnetu, o któej pisałeś wyżej powoduje wyciek? Jeśli tak to u siebie mogę ją wykluczyć, bo u mnie nie ma ani kropli ubytku oleju. Jeżdżę na tym samym od wymiany do wymiany. Jeśli wycieków nie powoduje to może też ją wymienię dla pewności. Majątku na szczęście nie kosztuje.
tak u mnie wypychało olej ,jak masz tam sucho i rurka z bagnetu Ci nie pracuje w tym miejscu to masz oring szczelny :)


co do Vanosów to LEO też wspominał ,że po pewnym czasie trzeba ustawić wałki na znaki na specjalnej blokadzie i założyć Vanosy .
Zła praca wałków ma wpływ na pracę silnika i jego osiągi jak dobrze wiesz .

Ja dałem do zrobienia głowice (uszczelniacze zaworowe ) ,planowanie i poskładany rozrząd na nowych ślizgach ,ustawione wałki i wymienione oringi w Vanosie (lecz na te z alledrogo) "BEISAN SYSTEMS BMW"

Rozumiem, że to wszystko zrobiłeś i w końcu pomogło? :P
Ja mam nadzieję, że pomoże samo założenie sprawnego vanosa, bo takiej blokady nie posiadam a o ile mi wiadomo przy podwójnym vanosie nic nie trzeba ustawiać.
autor: Szymi991
9 lut 16, 17:17
Forum: Benzyna
Wątek: [328 Ci] czyszczenie silniczka krokowego, falowanie obr.
Odpowiedzi: 86
Odsłony: 47874

Re: [328 Ci] czyszczenie silniczka krokowego, falowanie obr.

Sikormen94 pisze:Ta bajeczka o ekspercie od tworzyw gumowych trochę taka... śmiać mi się chce.
Ta bajeczka nie wiem czy prawdziwa czy nie prawdziwa, ale chyba nie to jest najważniejsze :D Chodziło mi raczej o to, że warto dowiedzieć się jak działa ten vanos, no i gość w tym artykule wymienił wszystkie objawy, które ja właśnie mam w samochodzie. Nie tylko w tym artykule, ale również na różnych forach ludzie piszą o tym problemie wymieniając te same objawy oraz o tym, że czyszczenie krokowca, wymiana wszystkich podzespołów nie pomoże i to strata kasy, bo właśnie w samym vanosie tkwi wada fabryczna i dopiero po regeneracji wszystkie objawy znikały.
Dziś paczuszka poszła, więc mam nadzieję, że w ten weekend będę mógł się za to zabrać i podzielić się efektami na forum. Mam nadzieję, że to rzeczywiście to i nie będę musiał potrzaskać bemy siekierą...

slawek00022 - uszkodzona tulejka bagnetu, o któej pisałeś wyżej powoduje wyciek? Jeśli tak to u siebie mogę ją wykluczyć, bo u mnie nie ma ani kropli ubytku oleju. Jeżdżę na tym samym od wymiany do wymiany. Jeśli wycieków nie powoduje to może też ją wymienię dla pewności. Majątku na szczęście nie kosztuje.

Wyszukiwanie zaawansowane