Znaleziono 95 wyników

autor: Warzyn
12 cze 19, 15:20
Forum: Ogólne
Wątek: Rower w sedanie?
Odpowiedzi: 6
Odsłony: 3193

Re: Rower w sedanie?

Przy składanej kanapie w sedesie, zmieściłem 2 rowery mtb i 11 torb :D Przednie koła oczywiście wykręcone.
autor: Warzyn
23 maja 19, 18:37
Forum: Benzyna
Wątek: [m54b25] problem z odpaleniem
Odpowiedzi: 2
Odsłony: 1846

[m54b25] problem z odpaleniem

Witam, mała aktualizacja.
Problem pojawia się dalej, auto gaśnie nawet przed nagrzaniem się do odpowiednim temperatury pracy. Serwis po 4 tygodniach zmienił przekaźnik od pompy paliwa, ja na własną rękę zmieniłem czujnik położenia wału korbowego. Gdy auto "odetnie się" lecz jeszcze sie toczy, to mruga check. Później kręci, lecz nie odpala, dopiero po kilku godzinach. W chwili kręcenia, słychać pompy paliwa, paliwo dochodzi do listwy (sprawdzane na zaworku) prąd do świec dochodzi. Standardowo na komputerze 0 błędów.
Auto gdy odpali po czasie, pracuje normalnie, 0 symptomów złej pracy, dopóki znowu go nie odetnie i nie zgaśnie. Wiem, że to są typowe objawy czujnika halla, jednakże nie znam rozpiski, który jaki pin pracuje, zeby go podpiąć pod zasilanie 5v i posprawdzać na oscyloskopie, obojętnie czy chodzi to o czujnik wału, czy wałków rozrządu. Gdyby ktoś znał piny, jaki za co odpowiada, lub ktoś miał podobny przypadek i jest w stanie coś dopomóc, lub nakierować, to byłbym wdzięczny.
autor: Warzyn
9 kwie 19, 19:45
Forum: Benzyna
Wątek: [m54b25] problem z odpaleniem
Odpowiedzi: 2
Odsłony: 1846

[m54b25] problem z odpaleniem

Witam,
ostatnio mam problem z moim autem, po zatankowaniu pierwsze odpalenie przebiega normalnie, jest wszystko okej do chwili zgaszenia auta. Przy drugim odpaleniu - przerwa 5min, czy godzina, bez różnicy - auto nie chce odpalić. Prąd do cewek dochodzi, akumulator w pełni naładowany, świece mają ~5tyś km, przy kręceniu rozrusznikiem osiągam 300 obr/min, więc prąd odpada. Sprawdziłem pompy paliwa, przeczyściłem wtyczki. Na komputerze 0 błędów w chwili problemu z rozruchem, jak i po odpaleniu. Żeby teraz dobrze wyjaśnić sytuację, zakręcę rozrusznikiem kilka razy - nie odpala, odczekam znowu chwilę i normalnie sprawnie odpala i nie ma żadnych niepokojących następstw złej pracy silnika. Coś na zasadzie zapowietrzonego układu paliwowego, jednakże zapowietrzony układ odczuwałbym w ciągłej pracy silnika, tym bardziej ze układ paliwowy mam szczelny, a filtr paliwa ma około 15tyś km.

Dopełniając informacje, taki problem pojawił się póki co 5 razy, obojętnie czy tankowane było przy rezerwie, czy z większą ilością paliwa. Przerwa między odpaleniem po zatankowaniu, a drugim "nieudanym" odpaleniem, także jest niezależna. Podczas próby odpalenia próbowałem odpięcia i zapięcia akumulatora na nowo, w celu "krótkiego resetu kompa", sprawdzenie dopięcia czujników wałków, cewek itp. Zawsze po jakimś czasie odpala i pracuje bezproblemowo. Tankowane tylko na orlenie i często stosuję preparaty na przeczyszczenie układu paliwowego. Auto po swapie z n42, jednakże swap został wykonany prawie 2 lata temu, a problem pojawił się dopiero od miesiąca. Na dniach sprawdzę jeszcze zawór odpowietrzania paliwa.

Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem? albo ktoś jest w stanie nakierować, co jeszcze sprawdzić?
autor: Warzyn
24 paź 18, 22:58
Forum: Benzyna
Wątek: m54b25 - błąd inpa 62 oraz 153
Odpowiedzi: 5
Odsłony: 3682

m54b25 - błąd inpa 62 oraz 153

maniek21112 pisze: 24 paź 18, 20:17 Trzeba obejrzeć jak wygląda praca sond za katami pod obciążeniem, może to być tylko skutek a nie przyczyna (choć obstawiam to drugie). Euro 3 nie miało pompy, więc wgranie softu z euro 3 powinno załatwić sprawę.
sprawdziłem chwile temu korekty tej sondy na wykresach na inpie stoją w jednym miejscu ponad wartościami nominalnymi, reszta mieszczą się w nominałach, więc w sumie przyczyna znaleziona.
mariryb pisze: 24 paź 18, 22:08 Wyjście przekaźnika już nic nie da bo pompa się aktywowała. Trzeba wyjac przekaźnik (I bezpiecznik) i wgrać soft.
Miałem kiedyś tak przy jakimś swapie. Cały czas błąd i powodował brak tworzenia się korekt sond.
Krzysiek669 pisze: 24 paź 18, 22:02 Wyciągnij przekaźnik od pompy powietrza wtórnego.
Czyli jednak wina softu. niedaleko mnie jest osoba, która moduje sterowniki ms43, więc temat do ogarnięcia. Dzięki Panowie za poradę :beer:
autor: Warzyn
24 paź 18, 17:35
Forum: Benzyna
Wątek: m54b25 - błąd inpa 62 oraz 153
Odpowiedzi: 5
Odsłony: 3682

m54b25 - błąd inpa 62 oraz 153

Witam,

na inpie ciągle pojawiają się 2 błędy, nr 62 i 153 (zdjęcia poniżej). Rozumiem ze wymiana sondy regulacyjnej powinna rozwiązać sprawę, lecz nie mam pojęcia jak ugryźć problem z błędem pompy powietrza wtórnego. W aucie był robiony swap, wsadzono m54b25 w którym nie było tej pompy, silnik był połączony skrzynia automatyczna, lecz przy swapie wrzucono manual i sterownik przekodowano. Jest możliwość, ze ktos wgrał soft manuala z ta pompą powietrzną? Czym mozna to wykodować lub jak mozna rozwiązać ten problem? Chciałbym pozostawić auto bez tej pompy powietrza wtórnego.
Obrazek
Obrazek
autor: Warzyn
1 kwie 16, 20:18
Forum: Benzyna
Wątek: [n42 1.8i 143hp] za niskie obroty na ciepłym silniku
Odpowiedzi: 33
Odsłony: 11993

Re: [n42 1.8i 143hp] za niskie obroty na ciepłym silniku

cięzko określic, bo sprawdzane było rok temu i wszystko bylo dobrze, robil mi to specjalista najlepszy w zachodniopomorskim i zwalił wine na sam czujnik. teraz jedynie co to czasami się przydławi i to wszystko, auto jezdzi, wkreca się normalnie, nie wydobywa dziwnych dźwięków, charakterystycznych dla uszkodzonych n4x
autor: Warzyn
1 kwie 16, 11:59
Forum: Benzyna
Wątek: [n42 1.8i 143hp] za niskie obroty na ciepłym silniku
Odpowiedzi: 33
Odsłony: 11993

Re: [n42 1.8i 143hp] za niskie obroty na ciepłym silniku

ja na swoje n42 nie narzekam, ale tez az tak duzo nie jeżdżę. jedynie co teraz mnie drażni to te "dławienie się" czy tam kangur na 1biegu lub wstecznym... potrafi się wkręcic z tymi wibracjami nawet do 2,5k obrotów i nie schodzi i trzeba na nowo zasprzęglić auto. napinacz wymienilem, świece nowe tez, bo myslalem ze zaplon wypada, błąd jaki mi wywala to walka ssacego rozrządu
autor: Warzyn
30 mar 16, 11:34
Forum: Benzyna
Wątek: [n42 1.8i 143hp] za niskie obroty na ciepłym silniku
Odpowiedzi: 33
Odsłony: 11993

Re: [n42 1.8i 143hp] za niskie obroty na ciepłym silniku

Sikormen94 pisze:Szarpie podczas zasprzęglania, czy już po puszczeniu sprzęgła ?

Obroty po rozgrzaniu powinny być 700. W inpie można to dokładnie sprawdzić, ile komputer zarządza obrotów i jakie uzysuje silnik.

Jeżeli adaptacja na 4 cylindrze była na poziomie +13 to na pewno jest coś nie halo.

Trzeba zresetować adaptację na początek.

Zasugerowałeś szarpanie po puszczeniu sprzęgła, u mnie takie coś występuje w trakcje i po puszczeniu ale tylko na 1 biegu i wstecznym i to tez nie zawsze... Miałeś coś podobnego? oprocz błędu wałka rozrządu ssącego nie mam innych problemów z silnikiem, sprzęgło dobre, kilka razy przeglądałem rury, przewody i tez niczego szczegolnego nie zauważyłem. Sugerujesz cos innego? Z góry dzięki za odpowiedź
autor: Warzyn
14 gru 15, 11:26
Forum: Car Audio, Nawigacja, CB Radio
Wątek: Ramka do radia
Odpowiedzi: 14
Odsłony: 5963

Re: Ramka do radia

Ogólnie gra nie warta świeczki, w miejsce pustej zaślepki po prawej stronie mozna sobie zamocować jakiś uchwyt pod telefon, czy kubek albo navi i obejdzie się bez brudzenia szyby :D
autor: Warzyn
8 gru 15, 17:40
Forum: Car Audio, Nawigacja, CB Radio
Wątek: Customowe kabelki AUX
Odpowiedzi: 234
Odsłony: 57435

Re: Customowe kabelki AUX

Mam dokładnie taki sam model :) Z jednej strony ten kaseciak jest tani i jak coś się zepsuje to nie problem kupic na szybkiego drugi, jednak brak lutownicy juz robi swoje a podobno nie działa też, gdy nie miało się fabrycznej zmieniarki :/
W każdym bądź razie będę śledził temat i zobaczymy jak to sie potoczy :) Dobra inicjatywa z tymi kabelkami :good:

Wyszukiwanie zaawansowane