Znaleziono 95 wyników
- 12 cze 19, 15:20
- Forum: Ogólne
- Wątek: Rower w sedanie?
- Odpowiedzi: 6
- Odsłony: 3193
Re: Rower w sedanie?
Przy składanej kanapie w sedesie, zmieściłem 2 rowery mtb i 11 torb Przednie koła oczywiście wykręcone.
- 23 maja 19, 18:37
- Forum: Benzyna
- Wątek: [m54b25] problem z odpaleniem
- Odpowiedzi: 2
- Odsłony: 1846
[m54b25] problem z odpaleniem
Witam, mała aktualizacja.
Problem pojawia się dalej, auto gaśnie nawet przed nagrzaniem się do odpowiednim temperatury pracy. Serwis po 4 tygodniach zmienił przekaźnik od pompy paliwa, ja na własną rękę zmieniłem czujnik położenia wału korbowego. Gdy auto "odetnie się" lecz jeszcze sie toczy, to mruga check. Później kręci, lecz nie odpala, dopiero po kilku godzinach. W chwili kręcenia, słychać pompy paliwa, paliwo dochodzi do listwy (sprawdzane na zaworku) prąd do świec dochodzi. Standardowo na komputerze 0 błędów.
Auto gdy odpali po czasie, pracuje normalnie, 0 symptomów złej pracy, dopóki znowu go nie odetnie i nie zgaśnie. Wiem, że to są typowe objawy czujnika halla, jednakże nie znam rozpiski, który jaki pin pracuje, zeby go podpiąć pod zasilanie 5v i posprawdzać na oscyloskopie, obojętnie czy chodzi to o czujnik wału, czy wałków rozrządu. Gdyby ktoś znał piny, jaki za co odpowiada, lub ktoś miał podobny przypadek i jest w stanie coś dopomóc, lub nakierować, to byłbym wdzięczny.
Problem pojawia się dalej, auto gaśnie nawet przed nagrzaniem się do odpowiednim temperatury pracy. Serwis po 4 tygodniach zmienił przekaźnik od pompy paliwa, ja na własną rękę zmieniłem czujnik położenia wału korbowego. Gdy auto "odetnie się" lecz jeszcze sie toczy, to mruga check. Później kręci, lecz nie odpala, dopiero po kilku godzinach. W chwili kręcenia, słychać pompy paliwa, paliwo dochodzi do listwy (sprawdzane na zaworku) prąd do świec dochodzi. Standardowo na komputerze 0 błędów.
Auto gdy odpali po czasie, pracuje normalnie, 0 symptomów złej pracy, dopóki znowu go nie odetnie i nie zgaśnie. Wiem, że to są typowe objawy czujnika halla, jednakże nie znam rozpiski, który jaki pin pracuje, zeby go podpiąć pod zasilanie 5v i posprawdzać na oscyloskopie, obojętnie czy chodzi to o czujnik wału, czy wałków rozrządu. Gdyby ktoś znał piny, jaki za co odpowiada, lub ktoś miał podobny przypadek i jest w stanie coś dopomóc, lub nakierować, to byłbym wdzięczny.
- 9 kwie 19, 19:45
- Forum: Benzyna
- Wątek: [m54b25] problem z odpaleniem
- Odpowiedzi: 2
- Odsłony: 1846
[m54b25] problem z odpaleniem
Witam,
ostatnio mam problem z moim autem, po zatankowaniu pierwsze odpalenie przebiega normalnie, jest wszystko okej do chwili zgaszenia auta. Przy drugim odpaleniu - przerwa 5min, czy godzina, bez różnicy - auto nie chce odpalić. Prąd do cewek dochodzi, akumulator w pełni naładowany, świece mają ~5tyś km, przy kręceniu rozrusznikiem osiągam 300 obr/min, więc prąd odpada. Sprawdziłem pompy paliwa, przeczyściłem wtyczki. Na komputerze 0 błędów w chwili problemu z rozruchem, jak i po odpaleniu. Żeby teraz dobrze wyjaśnić sytuację, zakręcę rozrusznikiem kilka razy - nie odpala, odczekam znowu chwilę i normalnie sprawnie odpala i nie ma żadnych niepokojących następstw złej pracy silnika. Coś na zasadzie zapowietrzonego układu paliwowego, jednakże zapowietrzony układ odczuwałbym w ciągłej pracy silnika, tym bardziej ze układ paliwowy mam szczelny, a filtr paliwa ma około 15tyś km.
Dopełniając informacje, taki problem pojawił się póki co 5 razy, obojętnie czy tankowane było przy rezerwie, czy z większą ilością paliwa. Przerwa między odpaleniem po zatankowaniu, a drugim "nieudanym" odpaleniem, także jest niezależna. Podczas próby odpalenia próbowałem odpięcia i zapięcia akumulatora na nowo, w celu "krótkiego resetu kompa", sprawdzenie dopięcia czujników wałków, cewek itp. Zawsze po jakimś czasie odpala i pracuje bezproblemowo. Tankowane tylko na orlenie i często stosuję preparaty na przeczyszczenie układu paliwowego. Auto po swapie z n42, jednakże swap został wykonany prawie 2 lata temu, a problem pojawił się dopiero od miesiąca. Na dniach sprawdzę jeszcze zawór odpowietrzania paliwa.
Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem? albo ktoś jest w stanie nakierować, co jeszcze sprawdzić?
ostatnio mam problem z moim autem, po zatankowaniu pierwsze odpalenie przebiega normalnie, jest wszystko okej do chwili zgaszenia auta. Przy drugim odpaleniu - przerwa 5min, czy godzina, bez różnicy - auto nie chce odpalić. Prąd do cewek dochodzi, akumulator w pełni naładowany, świece mają ~5tyś km, przy kręceniu rozrusznikiem osiągam 300 obr/min, więc prąd odpada. Sprawdziłem pompy paliwa, przeczyściłem wtyczki. Na komputerze 0 błędów w chwili problemu z rozruchem, jak i po odpaleniu. Żeby teraz dobrze wyjaśnić sytuację, zakręcę rozrusznikiem kilka razy - nie odpala, odczekam znowu chwilę i normalnie sprawnie odpala i nie ma żadnych niepokojących następstw złej pracy silnika. Coś na zasadzie zapowietrzonego układu paliwowego, jednakże zapowietrzony układ odczuwałbym w ciągłej pracy silnika, tym bardziej ze układ paliwowy mam szczelny, a filtr paliwa ma około 15tyś km.
Dopełniając informacje, taki problem pojawił się póki co 5 razy, obojętnie czy tankowane było przy rezerwie, czy z większą ilością paliwa. Przerwa między odpaleniem po zatankowaniu, a drugim "nieudanym" odpaleniem, także jest niezależna. Podczas próby odpalenia próbowałem odpięcia i zapięcia akumulatora na nowo, w celu "krótkiego resetu kompa", sprawdzenie dopięcia czujników wałków, cewek itp. Zawsze po jakimś czasie odpala i pracuje bezproblemowo. Tankowane tylko na orlenie i często stosuję preparaty na przeczyszczenie układu paliwowego. Auto po swapie z n42, jednakże swap został wykonany prawie 2 lata temu, a problem pojawił się dopiero od miesiąca. Na dniach sprawdzę jeszcze zawór odpowietrzania paliwa.
Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem? albo ktoś jest w stanie nakierować, co jeszcze sprawdzić?
- 24 paź 18, 22:58
- Forum: Benzyna
- Wątek: m54b25 - błąd inpa 62 oraz 153
- Odpowiedzi: 5
- Odsłony: 3682
m54b25 - błąd inpa 62 oraz 153
sprawdziłem chwile temu korekty tej sondy na wykresach na inpie stoją w jednym miejscu ponad wartościami nominalnymi, reszta mieszczą się w nominałach, więc w sumie przyczyna znaleziona.maniek21112 pisze: ↑24 paź 18, 20:17 Trzeba obejrzeć jak wygląda praca sond za katami pod obciążeniem, może to być tylko skutek a nie przyczyna (choć obstawiam to drugie). Euro 3 nie miało pompy, więc wgranie softu z euro 3 powinno załatwić sprawę.
Czyli jednak wina softu. niedaleko mnie jest osoba, która moduje sterowniki ms43, więc temat do ogarnięcia. Dzięki Panowie za poradę
- 24 paź 18, 17:35
- Forum: Benzyna
- Wątek: m54b25 - błąd inpa 62 oraz 153
- Odpowiedzi: 5
- Odsłony: 3682
m54b25 - błąd inpa 62 oraz 153
Witam,
na inpie ciągle pojawiają się 2 błędy, nr 62 i 153 (zdjęcia poniżej). Rozumiem ze wymiana sondy regulacyjnej powinna rozwiązać sprawę, lecz nie mam pojęcia jak ugryźć problem z błędem pompy powietrza wtórnego. W aucie był robiony swap, wsadzono m54b25 w którym nie było tej pompy, silnik był połączony skrzynia automatyczna, lecz przy swapie wrzucono manual i sterownik przekodowano. Jest możliwość, ze ktos wgrał soft manuala z ta pompą powietrzną? Czym mozna to wykodować lub jak mozna rozwiązać ten problem? Chciałbym pozostawić auto bez tej pompy powietrza wtórnego.
na inpie ciągle pojawiają się 2 błędy, nr 62 i 153 (zdjęcia poniżej). Rozumiem ze wymiana sondy regulacyjnej powinna rozwiązać sprawę, lecz nie mam pojęcia jak ugryźć problem z błędem pompy powietrza wtórnego. W aucie był robiony swap, wsadzono m54b25 w którym nie było tej pompy, silnik był połączony skrzynia automatyczna, lecz przy swapie wrzucono manual i sterownik przekodowano. Jest możliwość, ze ktos wgrał soft manuala z ta pompą powietrzną? Czym mozna to wykodować lub jak mozna rozwiązać ten problem? Chciałbym pozostawić auto bez tej pompy powietrza wtórnego.
- 1 kwie 16, 20:18
- Forum: Benzyna
- Wątek: [n42 1.8i 143hp] za niskie obroty na ciepłym silniku
- Odpowiedzi: 33
- Odsłony: 11993
Re: [n42 1.8i 143hp] za niskie obroty na ciepłym silniku
cięzko określic, bo sprawdzane było rok temu i wszystko bylo dobrze, robil mi to specjalista najlepszy w zachodniopomorskim i zwalił wine na sam czujnik. teraz jedynie co to czasami się przydławi i to wszystko, auto jezdzi, wkreca się normalnie, nie wydobywa dziwnych dźwięków, charakterystycznych dla uszkodzonych n4x
- 1 kwie 16, 11:59
- Forum: Benzyna
- Wątek: [n42 1.8i 143hp] za niskie obroty na ciepłym silniku
- Odpowiedzi: 33
- Odsłony: 11993
Re: [n42 1.8i 143hp] za niskie obroty na ciepłym silniku
ja na swoje n42 nie narzekam, ale tez az tak duzo nie jeżdżę. jedynie co teraz mnie drażni to te "dławienie się" czy tam kangur na 1biegu lub wstecznym... potrafi się wkręcic z tymi wibracjami nawet do 2,5k obrotów i nie schodzi i trzeba na nowo zasprzęglić auto. napinacz wymienilem, świece nowe tez, bo myslalem ze zaplon wypada, błąd jaki mi wywala to walka ssacego rozrządu
- 30 mar 16, 11:34
- Forum: Benzyna
- Wątek: [n42 1.8i 143hp] za niskie obroty na ciepłym silniku
- Odpowiedzi: 33
- Odsłony: 11993
Re: [n42 1.8i 143hp] za niskie obroty na ciepłym silniku
Sikormen94 pisze:Szarpie podczas zasprzęglania, czy już po puszczeniu sprzęgła ?
Obroty po rozgrzaniu powinny być 700. W inpie można to dokładnie sprawdzić, ile komputer zarządza obrotów i jakie uzysuje silnik.
Jeżeli adaptacja na 4 cylindrze była na poziomie +13 to na pewno jest coś nie halo.
Trzeba zresetować adaptację na początek.
Zasugerowałeś szarpanie po puszczeniu sprzęgła, u mnie takie coś występuje w trakcje i po puszczeniu ale tylko na 1 biegu i wstecznym i to tez nie zawsze... Miałeś coś podobnego? oprocz błędu wałka rozrządu ssącego nie mam innych problemów z silnikiem, sprzęgło dobre, kilka razy przeglądałem rury, przewody i tez niczego szczegolnego nie zauważyłem. Sugerujesz cos innego? Z góry dzięki za odpowiedź
- 14 gru 15, 11:26
- Forum: Car Audio, Nawigacja, CB Radio
- Wątek: Ramka do radia
- Odpowiedzi: 14
- Odsłony: 5963
Re: Ramka do radia
Ogólnie gra nie warta świeczki, w miejsce pustej zaślepki po prawej stronie mozna sobie zamocować jakiś uchwyt pod telefon, czy kubek albo navi i obejdzie się bez brudzenia szyby
- 8 gru 15, 17:40
- Forum: Car Audio, Nawigacja, CB Radio
- Wątek: Customowe kabelki AUX
- Odpowiedzi: 234
- Odsłony: 57435
Re: Customowe kabelki AUX
Mam dokładnie taki sam model Z jednej strony ten kaseciak jest tani i jak coś się zepsuje to nie problem kupic na szybkiego drugi, jednak brak lutownicy juz robi swoje a podobno nie działa też, gdy nie miało się fabrycznej zmieniarki :/
W każdym bądź razie będę śledził temat i zobaczymy jak to sie potoczy Dobra inicjatywa z tymi kabelkami
W każdym bądź razie będę śledził temat i zobaczymy jak to sie potoczy Dobra inicjatywa z tymi kabelkami