Znaleziono 12 wyników
- 30 mar 10, 11:26
- Forum: Warsztaty - mechanika
- Wątek: [ Żoliborz/Bielany SZUKAM ] Mechanik
- Odpowiedzi: 6
- Odsłony: 2176
Re: [ Żoliborz/Bielany SZUKAM ] Mechanik
Chyba byłeś w innym warsztacie. Ten o którym mówię to AUTOSOKRATES, a właściciel nazywa się Piotr Durmaj. Warsztat mieści się w sąsiedztwie serwisu Fiata.
tel. do warsztatu 22 835-71-06
tel. do warsztatu 22 835-71-06
- 26 lut 10, 20:00
- Forum: Zrób to sam
- Wątek: [ E46 ]Instalacja palników xenonowych zamiast h7
- Odpowiedzi: 10
- Odsłony: 8877
Re: [ E46 ]Instalacja palników xenonowych zamiast h7
POJAWIŁY SIĘ TRUDNOŚCI, KTÓRE ROZWIĄZAŁEM I OPISAŁEM W INSTRUKCJI NA POCZĄTKU WĄTKU .
- 26 lut 10, 8:55
- Forum: Zrób to sam
- Wątek: [ E46 ]Instalacja palników xenonowych zamiast h7
- Odpowiedzi: 10
- Odsłony: 8877
Re: [ E46 ]Instalacja palników xenonowych zamiast h7
Ja miałem taki zestaw w Passacie i teraz w Bmw i żadnych zakłóceń w radiu nie zarejestrowałem.
- 26 lut 10, 7:45
- Forum: Zrób to sam
- Wątek: [ E46 ]Instalacja palników xenonowych zamiast h7
- Odpowiedzi: 10
- Odsłony: 8877
Re: Instalacja palników xenonowych zamiast h7
Zamontowałem oczywiście palniki o barwie światła 4300k. 6000k i 8000k to porażka (przynajmniej dla mnie) i wcale nie poprawiają widoczności. Fajnie że doceniliście mój trud i wysiłek. Pozdro
- 25 lut 10, 19:28
- Forum: Zrób to sam
- Wątek: [ E46 ]Instalacja palników xenonowych zamiast h7
- Odpowiedzi: 10
- Odsłony: 8877
[ E46 ]Instalacja palników xenonowych zamiast h7
Witam wszystkich !
Właśnie zamontowałem palniki xenonowe w mojej buni. Wiem że rozwiązanie to nie jest zgodne z przepisami ruchu drogowego,
ale jeśli taką przeróbkę zrobi się profesjonalnie, wysokość świateł ustawi się w pozycji 2 ewentualnie 1 i światła
będą czyste to nie powinny stwarzać zagrożenia. Większość z nas chciała by mieć xenony, ale przeróbka na
częściach oryginalnych to koszt rzędu kilku tysięcy złotych. Opiszę tu jak ja zabrałem się do sprawy.
1. Zakup części :
a) zestaw xenon (palniki, przetwornice, kable, mocowania) - 190 PLN
b) dodatkowe oprawki żarówek H7 (oryginalne) - 70 PLN
c) konektory męskie 4szt. - 2 PLN
2. Potrzebne narzędzia (oprócz podstawowych)
a) lutownica, cyna
b) rurki termokurczliwe
c) zapalniczka
d) gluegun + klej
e) DREMEL (bardzo pomocny)
Czas montarzu dla osoby sprawnej technicznie to ok 2 godziny. (jak by co to służę pomocą w Warszawie)
Jeśli robimy przeróbkę sami to koszt dodatkowych części nie przekracza kosztu montażu u sprzedawcy (ok. 100PLN), więc warto.
Dodam że wykonana przeze mnie modyfikacja wygląda jak oryginał, wszystko jest podłączone wtyczkami i jest hermetyczne.
Zaczynamy
1. W pierwszej kolejności musimy zająć się oprawką, którą zakupiliśmy.
Zdejmujemy z oprawki uszczelkę aby się nie zniszczyła. Następnie usuwamy plastikowe elementy wewnątrz oprawki
(i tu przydaje się dremel). Po usunięciu plastiku trzeba wyciąć jeszcze ok 5mm platikowych elementów na wewnętrznej
ściance po to żeby żarówka mogła się schować poniżej rantu oprawki. Gdy oprawka jest już wydrążona wyginamy pozostałe
metalowe elementy, w które oryginalnie wpina się H7-kę, a które posłużą nam za połączenie palnika z instalacją. Następnie
wypełniamy dno oprawki klejem z gluegana.
2. Odcinamy kable od palnika (musi zostać ok. 4-5cm przewodu) i lutujemy do nich konektory. Przy lutowaniu
trzeba pamiętać aby nie pomylić + z -
3.Do tak przygotowanej oprawki wkładamy wcześniej przygotowany palnik, zalewamy klejem i usuwamy jego nadmiar.
UWAGA !!! Niestety ten sposób nie sprawdził się w praktyce. Klej pod wpływem ciepła z żarówki i silnika zaczął się rozpływać (niestety sprawdzone na własnych reflektorach). Więc nie polecam. Problem rozwiązałem usuwając klej i zastosowałem uszczelki o wymiarach:
? zew. 32mm, ? wew. 26mm i grubości 3mm. Uszczelkę można zrobić samemu np. z gumy.
Więc teraz oprawa z palnikiem wygląda tak (zastosowałem uszczelkę z jasnej gumy odpornej na wysoką temperaturę, ale zwykła guma
też może być).
Dodam, że obecnie testuję oprawkę którą przerobiłem. Mam nadzieję że teraz już będzie ok. Takie rozwiązanie powinno być lepsze pod kątem
wymiany na nowy palnik.
4. Od kabla zasilającego odcinamy konektory i lutujemy je z końcówkami odciętymi od Palników.
5. Wpinamy tak przygotowany kabel do oprawki (Pasuje idealnie)
6. Montujemy Przetwornice (ja wymyśliłem takie miejsca)
7. Wkładamy przygotowane przez nas palniki w lampy samochodu.
8. Przewód zasilający oryginalnie żarówkę H7 (o dziwo idealnie pasuje) wpinamy do przetwornicy.
9. Kabel wychodzący z przetwornicy łączymy z kablem od palników.
10. Sprawa zakończona. Można się cieszyć z naszej pracy.
Dodam że powrót do nie zmienionej formy (czyli na H7) trwa ok 5 min i można to zrobić w każdej sytuacji.
Wystarczy wypiąć przewód zasilający z przetwornicy, włożyć stare oprawki z żarówkami H7 i podłączyć wtyczkę do oprawki.
W razie niejasności pytać lub przyjechać. Pozdrawiam
Niestety okazało się, że po podłączeniu zestawu światła zapalają się, działają 5 - 10 min i gasną. Na desce rozdzielczej
pojawia się informacja o przepalonej żarówce. Udałem się do sprzedawcy, króry oznajmił mi że tak się dzieje i trzeba zainstalować
dodatkowy element w postaci kondensatora. Oczywiście "przypadkiem" posiadał taki kondensator z kabelkami gotowy do podłączenia za 50PLN.
W związku z tym że nie należę do osób, które idą na łatwiznę postanowiłem zrobić ten element sam. Sprzedawca opierał się przed zdradzeniem
wartości kondensatora, ale w końcu się udało. Zabieramy się do produkcji:
1. Zakup części :
a) kondensator 4700?F 16V (2szt) - 4 PLN (cztery:)
b) konektory męskie 4szt, konektory damskie 4szt - 2 PLN
W sumie 6 PLN, a nie 50 PLN
2. Potrzebne narzędzia (oprócz podstawowych)
a) lutownica, cyna
b) rurki termokurczliwe
c) zapalniczka
d) gluegun + klej
1. W pierwszej kolejności lutujemy konektory do przewodu, a następnie całość do kondensatora.
2. Miejsce połączenia zalewamy klejem (gluegun).
3. Zakładamy rurkę termokurczliwą na kondensator i zalewamy klejem.
4. Lutujemy drugi zestaw przewodów z konektorami z pobielonymi cyną końcówkami.
5. W przewód zasilający (przed oryginalną wtyczką) nacinamy, pobielamy cyną i lutujemy w to miejsce przewody (pkt.4).
Trzeba pamiętać o sprawdzeniu, który przewód jest plusowy, w przypadku pomyłki biegunowości kondensator może eksplodować !!!
6. Po zlutowaniu całości zabezpieczamy przewody taśmą izolacyjną i łączymy z kondensatorem.
7. Całość układamy pod maską i zabezpieczamy opaską elektryczną. Koniec.
Kondensator zamontowałem na konektorach ze względu na ewentualną wymianę w przypadku spalenia (w takiej sytuacji można dać kondensator
o większej pojemności i napięciu). Przy przejściu na zwykłą żarówkę H7 nie ma konieczności wypinania kondensatora z układu gdyż jest on
elementem stabilizującym napięcie i nie wpływa negatywnie na pracę układu elektrycznego świateł.
To by było na tyle. Pozdrawiam i mam nadzieję że się komuś przyda.
Właśnie zamontowałem palniki xenonowe w mojej buni. Wiem że rozwiązanie to nie jest zgodne z przepisami ruchu drogowego,
ale jeśli taką przeróbkę zrobi się profesjonalnie, wysokość świateł ustawi się w pozycji 2 ewentualnie 1 i światła
będą czyste to nie powinny stwarzać zagrożenia. Większość z nas chciała by mieć xenony, ale przeróbka na
częściach oryginalnych to koszt rzędu kilku tysięcy złotych. Opiszę tu jak ja zabrałem się do sprawy.
1. Zakup części :
a) zestaw xenon (palniki, przetwornice, kable, mocowania) - 190 PLN
b) dodatkowe oprawki żarówek H7 (oryginalne) - 70 PLN
c) konektory męskie 4szt. - 2 PLN
2. Potrzebne narzędzia (oprócz podstawowych)
a) lutownica, cyna
b) rurki termokurczliwe
c) zapalniczka
d) gluegun + klej
e) DREMEL (bardzo pomocny)
Czas montarzu dla osoby sprawnej technicznie to ok 2 godziny. (jak by co to służę pomocą w Warszawie)
Jeśli robimy przeróbkę sami to koszt dodatkowych części nie przekracza kosztu montażu u sprzedawcy (ok. 100PLN), więc warto.
Dodam że wykonana przeze mnie modyfikacja wygląda jak oryginał, wszystko jest podłączone wtyczkami i jest hermetyczne.
Zaczynamy
1. W pierwszej kolejności musimy zająć się oprawką, którą zakupiliśmy.
Zdejmujemy z oprawki uszczelkę aby się nie zniszczyła. Następnie usuwamy plastikowe elementy wewnątrz oprawki
(i tu przydaje się dremel). Po usunięciu plastiku trzeba wyciąć jeszcze ok 5mm platikowych elementów na wewnętrznej
ściance po to żeby żarówka mogła się schować poniżej rantu oprawki. Gdy oprawka jest już wydrążona wyginamy pozostałe
metalowe elementy, w które oryginalnie wpina się H7-kę, a które posłużą nam za połączenie palnika z instalacją. Następnie
wypełniamy dno oprawki klejem z gluegana.
2. Odcinamy kable od palnika (musi zostać ok. 4-5cm przewodu) i lutujemy do nich konektory. Przy lutowaniu
trzeba pamiętać aby nie pomylić + z -
3.Do tak przygotowanej oprawki wkładamy wcześniej przygotowany palnik, zalewamy klejem i usuwamy jego nadmiar.
UWAGA !!! Niestety ten sposób nie sprawdził się w praktyce. Klej pod wpływem ciepła z żarówki i silnika zaczął się rozpływać (niestety sprawdzone na własnych reflektorach). Więc nie polecam. Problem rozwiązałem usuwając klej i zastosowałem uszczelki o wymiarach:
? zew. 32mm, ? wew. 26mm i grubości 3mm. Uszczelkę można zrobić samemu np. z gumy.
Więc teraz oprawa z palnikiem wygląda tak (zastosowałem uszczelkę z jasnej gumy odpornej na wysoką temperaturę, ale zwykła guma
też może być).
Dodam, że obecnie testuję oprawkę którą przerobiłem. Mam nadzieję że teraz już będzie ok. Takie rozwiązanie powinno być lepsze pod kątem
wymiany na nowy palnik.
4. Od kabla zasilającego odcinamy konektory i lutujemy je z końcówkami odciętymi od Palników.
5. Wpinamy tak przygotowany kabel do oprawki (Pasuje idealnie)
6. Montujemy Przetwornice (ja wymyśliłem takie miejsca)
7. Wkładamy przygotowane przez nas palniki w lampy samochodu.
8. Przewód zasilający oryginalnie żarówkę H7 (o dziwo idealnie pasuje) wpinamy do przetwornicy.
9. Kabel wychodzący z przetwornicy łączymy z kablem od palników.
10. Sprawa zakończona. Można się cieszyć z naszej pracy.
Dodam że powrót do nie zmienionej formy (czyli na H7) trwa ok 5 min i można to zrobić w każdej sytuacji.
Wystarczy wypiąć przewód zasilający z przetwornicy, włożyć stare oprawki z żarówkami H7 i podłączyć wtyczkę do oprawki.
W razie niejasności pytać lub przyjechać. Pozdrawiam
Niestety okazało się, że po podłączeniu zestawu światła zapalają się, działają 5 - 10 min i gasną. Na desce rozdzielczej
pojawia się informacja o przepalonej żarówce. Udałem się do sprzedawcy, króry oznajmił mi że tak się dzieje i trzeba zainstalować
dodatkowy element w postaci kondensatora. Oczywiście "przypadkiem" posiadał taki kondensator z kabelkami gotowy do podłączenia za 50PLN.
W związku z tym że nie należę do osób, które idą na łatwiznę postanowiłem zrobić ten element sam. Sprzedawca opierał się przed zdradzeniem
wartości kondensatora, ale w końcu się udało. Zabieramy się do produkcji:
1. Zakup części :
a) kondensator 4700?F 16V (2szt) - 4 PLN (cztery:)
b) konektory męskie 4szt, konektory damskie 4szt - 2 PLN
W sumie 6 PLN, a nie 50 PLN
2. Potrzebne narzędzia (oprócz podstawowych)
a) lutownica, cyna
b) rurki termokurczliwe
c) zapalniczka
d) gluegun + klej
1. W pierwszej kolejności lutujemy konektory do przewodu, a następnie całość do kondensatora.
2. Miejsce połączenia zalewamy klejem (gluegun).
3. Zakładamy rurkę termokurczliwą na kondensator i zalewamy klejem.
4. Lutujemy drugi zestaw przewodów z konektorami z pobielonymi cyną końcówkami.
5. W przewód zasilający (przed oryginalną wtyczką) nacinamy, pobielamy cyną i lutujemy w to miejsce przewody (pkt.4).
Trzeba pamiętać o sprawdzeniu, który przewód jest plusowy, w przypadku pomyłki biegunowości kondensator może eksplodować !!!
6. Po zlutowaniu całości zabezpieczamy przewody taśmą izolacyjną i łączymy z kondensatorem.
7. Całość układamy pod maską i zabezpieczamy opaską elektryczną. Koniec.
Kondensator zamontowałem na konektorach ze względu na ewentualną wymianę w przypadku spalenia (w takiej sytuacji można dać kondensator
o większej pojemności i napięciu). Przy przejściu na zwykłą żarówkę H7 nie ma konieczności wypinania kondensatora z układu gdyż jest on
elementem stabilizującym napięcie i nie wpływa negatywnie na pracę układu elektrycznego świateł.
To by było na tyle. Pozdrawiam i mam nadzieję że się komuś przyda.
- 22 lut 10, 17:06
- Forum: Alarm
- Wątek: Jaki alarm zamontować?
- Odpowiedzi: 0
- Odsłony: 3930
Jaki alarm zamontować?
Mam e46 turing 2003r 2.0d fabrycznie nie jest wyposażony w alarm. Chciałem założyć takie zabezpieczenie w swoim aucie. Niestety kilku "fachowców" u których próbowałem się czegoś dowiedzieć mówiło co innego. Teraz nie wiem czy alarm w moim samochodzie jest podłączany do magistrali CAN czy nie.
Jeden mówił że magistrala CAN jest, ale nie do alarmu. Więc nie wiem teraz jaki alarm mam zamontować. Czy ktoś z forumowiczów jest w stanie mi pomóc?
Jeden mówił że magistrala CAN jest, ale nie do alarmu. Więc nie wiem teraz jaki alarm mam zamontować. Czy ktoś z forumowiczów jest w stanie mi pomóc?
- 8 lut 10, 21:17
- Forum: Warsztaty - mechanika
- Wątek: Warsztat - Warszawa Żoliborz
- Odpowiedzi: 0
- Odsłony: 1306
Warsztat - Warszawa Żoliborz
Witam,
Z całą stanowczością mogę polecić warsztat AutoSokrates ul. SOKRATESA 7 tel. 22 835 71 06. Naprawiam u nich samochody od 8 lat i nigdy nie miałem problemów. Właściciel też jeździ BMW
Z całą stanowczością mogę polecić warsztat AutoSokrates ul. SOKRATESA 7 tel. 22 835 71 06. Naprawiam u nich samochody od 8 lat i nigdy nie miałem problemów. Właściciel też jeździ BMW
- 8 lut 10, 21:14
- Forum: Warsztaty - mechanika
- Wątek: [ Żoliborz/Bielany SZUKAM ] Mechanik
- Odpowiedzi: 6
- Odsłony: 2176
Re: [ Żoliborz/Bielany SZUKAM ] Mechanik
Witam,
Z całą stanowczością mogę polecić warsztat AutoSokrates ul. SOKRATESA 7 (022) 835 71 06. Naprawiam u nich samochody od 8 lat i nigdy nie miałem problemów. Właściciel też jeździ BMW
Z całą stanowczością mogę polecić warsztat AutoSokrates ul. SOKRATESA 7 (022) 835 71 06. Naprawiam u nich samochody od 8 lat i nigdy nie miałem problemów. Właściciel też jeździ BMW
- 8 lut 10, 20:41
- Forum: Diesel
- Wątek: [320d M47N] nierówna praca silnika pomiędzy 1000 a 2000 obr.
- Odpowiedzi: 4
- Odsłony: 2386
Re: [320d M47N] nierówna praca silnika pomiędzy 1000 a 2000 obr.
Sprawa się wyjaśniła. Dla zainteresowanych sprawę opiszę. W trakcie jazdy zauważyłem że falowanie miało miejsce jedynie na piątym biegu (przypominam że to automat i nie wiem czy z manualem będzie tak samo). Znalazłem fachowca, który bezbłędnie znalazł błąd. Dokładnie problem leżał w czujnikach prędkości obrotowej kół. Komputer dostawał błędne dane o prędkości obrotowej kół i próbował dostosować prędkość samochodu do właściwej. Wymiana czujników to ok. 200 - 300 PLN, a nie jak niektórzy "fachowcy" 2000 - 5000 PLN za naprawę skrzyni biegów. Pozdrawiam.
PS. Jak by ktoś chciał dokładniejszych informacji proszę o info.
PS. Jak by ktoś chciał dokładniejszych informacji proszę o info.
- 27 sty 10, 9:48
- Forum: Diesel
- Wątek: [320d M47N] nierówna praca silnika pomiędzy 1000 a 2000 obr.
- Odpowiedzi: 4
- Odsłony: 2386
Re: [320d M47N] nierówna praca silnika pomiędzy 1000 a 2000 obr.
Wydaje mi się że to nie jest wina potencjometru, z tego względu że na biegu jałowym nie ma takich objawów. Gdyby to był potencjometr to falowanie odbywało by się niezależnie od tego czy samochód się porusza czy stoi.