Znaleziono 3 wyniki

autor: wardziel
23 maja 12, 22:19
Forum: Diesel
Wątek: BMW 320 D M47N montaz-wymiana turbiny
Odpowiedzi: 4
Odsłony: 19164

Re: BMW 320 D M47N montaz-wymiana turbiny

Troche mnie denerwowalo dymienie przy mocnniejszym wcisnieciu gazu oraz lekki pisk przy przyspieszaniu.

Klucz do odkrecenia turbo normalny nasadowy tylko nie szescio a dwunastokatny.
I jeszcze z dziwniejszych kluczy to potrzebny jest torx - dosc maly.
autor: wardziel
23 maja 12, 9:15
Forum: Diesel
Wątek: BMW 320 D M47N montaz-wymiana turbiny
Odpowiedzi: 4
Odsłony: 19164

Re: BMW 320 D M47N montaz-wymiana turbiny

Hej,
Ostatnio wymieniałem łożyska w turbinie.
Także mogę podpowiedzieć co i jak po kolei.
Do odkręcenia 3 śrub mocowania turbiny potrzebny jest klucz 12 dwunastokątny (czy akurat takimi momentami to kręcić to zapewne wyjdzie w praniu. Tak się dokręca śruby nowe a tu mogą być lekko przyrdzewiałe czy przeciągnięte i trzeba dokręcać na własny rozum. Żeby się trzymało a jednocześnie nie zerwało).
A do odkręcenia rury wylotowej 14 bądź 16 obojętnie jaki - choć najlepiej grzechotka.
Tak jak napisałeś zalać trochę turbinę olejem i pokręcić trochę nawet palcem wirnik, żeby olej się rozprowadził po łożyskach.
Jeżeli chodzi o przykręcenie przewodów olejowych do turbiny to ja przykręcałem od razu dolotowy i odpływ.
Czy przekręcisz silnikiem z założonym czy nie założonym przewodem odprowadzającym to wg mnie bez różnicy.
Olej się odpowietrzy sam jak włączysz silnik i pochodzi sobie na niskich obrotach.
U mnie była jeszcze rozwalona uszczelka gumowa na króciec dolotowy.
Przy okazji bym proponował wymienić przewód gumowy z plecionką. Łączący elektrozawór z akuratorem turbiny.
Jest to dość tania rzecz (kupujesz przewód podciśnienia do diesli nie musi być z serwisu) a akurat jest do niej dostęp (mi się przy odłączaniu urwał).

Miłej pracy życzę.
autor: wardziel
22 maja 12, 9:34
Forum: Przywitaj się
Wątek: Tutaj się witamy :)
Odpowiedzi: 10243
Odsłony: 905763

Cześć

Cześć,
Posiadam e46 320d po lifcie 2001 sprowadzony z Włoch z 2 lata temu.
Zabrałem się za regeneracje turbo.
Wymieniłem łożyska i jakieś małe pierdoły. Myślałem że to wystarczy.
Jednak okazało się iż, ośka wirnika jest troszke zjechana i wirnik sprężający był zapewne przez kamyczki pouszczerbiany.
Wirnik naprawiłem pilnikiem:). Po złożeniu jest ok trochę lepiej niż było.
Natomiast jeszcze lekko kopci. Może się wypalają stale oleje z IC - bo był trochę zaolejony, a może wina wirnika.
I chciałem dokupić cały wirnik już wyważony.
Może się ktoś orientuję gdzie można takie cudo kupić w Polsce?
I czy można by było dokupić wirnik sprężający z większymi łopatkami, aby bardziej sprężało?

Wyszukiwanie zaawansowane