Znaleziono 146 wyników

autor: KEMN1
24 lis 20, 10:29
Forum: Inne BMW
Wątek: KEMN1-> E91 320d, skromny dupowozik z ładnym wnętrzem
Odpowiedzi: 10
Odsłony: 7099

Re: KEMN1-> E91 320d, skromny dupowozik z ładnym wnętrzem

Dla odswiezenia, maly up. Auto ogólnie śmiga, odpukac bezawaryjnie, dostało udrożniony dolot z wiekszym ic:

Obrazek
Obrazek

Końcowy kran zastąpiłem przelotem z kwasa 2x76mm:
Obrazek
Obrazek

Dodatkowo w zderzaku zmieniłem środkową kratę na plaster miodu i dołożyłem dokładkę ala alpina:
Obrazek

Dystanse z tyłu zmieniłem jednak na 15mm, jakoś we wrześniu auto dostało też detailing środka+ wreszcie miałem czas na odszczurzenie lakieru i polożenie wosku:
Obrazek
Obrazek

I w takim stanie lata sobie do dnia dzisiejszego (Z tym, że od soboty na zimówkach):
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Oprócz tego serwis na bieżąco. Zewnętrznie już nie chcę nic zmieniać, natomiast po nowym roku hybryda i strojenie.
autor: KEMN1
28 lip 20, 8:49
Forum: Inne BMW
Wątek: mystic BMW E91 [320D 163KM] by ympk
Odpowiedzi: 16
Odsłony: 5114

Re: mystic BMW E91 [320D 163KM] by ympk

W przedlifcie tez nie trzeba, sprawdzone na kumpla e90.
autor: KEMN1
25 cze 20, 13:22
Forum: Tuning mechaniczny
Wątek: Chip E46 .2.0D M47n ?
Odpowiedzi: 8
Odsłony: 4017

Re: Chip E46 .2.0D M47n ?

Jorgus pisze: 23 cze 20, 0:08 Od siebie mogę dodać, że również się zdecydowałem na to rok temu u chłopaków w https://www.facebook.com/bmwretrofit/. Z racji automatu GM był to delikatny mod głównie spowodowany problemami z mocą (mapy były spieprzone i generował sporo poniżej fabrycznej mocy). Dzięki temu udało się osiągnąć takie, bezpieczne dla skrzyni parametry https://imgur.com/a/bbBVY2u (170 hp oraz około 420 nm). Pomiary robione na kole, nie na rolkach
Kolega coś tu jest nie halo, po pierwsze Nm masz tylko przez chwilę w peeku i leci na leb na szyję w dół- 0 momentu, w którym jest chociaz przez chwile usabilizowany. Po drugie 420nm dla tej skrzyni to nie jest lekki mod, a wiekszosc aut uzyskuje taki moment po stage 2. Wiekszosc e46, ktore maja po 180-190km po programie nie zblizaja sie do 400nm (zazwyczaj ~380), a u Ciebie jest 420 przy 170km. W ogóle to sie kupy nie trzyma, ciekawy jestem, czy to auto rzeczywiscie jedzie jak 420nm...
autor: KEMN1
21 mar 20, 10:22
Forum: Inne BMW
Wątek: KEMN1-> E91 320d, skromny dupowozik z ładnym wnętrzem
Odpowiedzi: 10
Odsłony: 7099

Re: KEMN1-> E91 320d, skromny dupowozik z ładnym wnętrzem

maniek21112 pisze: 21 mar 20, 6:47 Felgi zdecydowanie :good: ale reflektory :no:
Przyznaję, że mialem dylemat, bo nie ma zamiennikow wyglądających jak ori, ale wiedzialem, ze jesli nie znajde auta z xenonem, to z gołą lampą nie zostanę na długo. Dołożenie xenonu, to spore koszty i duzo zabawy, a jest to jedna z rzeczy w tej marce, która mnie denerwuje- jesli nie masz xenonu, to nie masz nic, gole zarowki i ..uj. Ale pojezdzilem troche, diagnosta ladnie ustawil wysokosc, swieca duzo lepiej niz te ori, a w dzien popylam na ringach, wiec ogolnie jestem zadowolony.
autor: KEMN1
20 mar 20, 22:52
Forum: Inne BMW
Wątek: KEMN1-> E91 320d, skromny dupowozik z ładnym wnętrzem
Odpowiedzi: 10
Odsłony: 7099

Re: KEMN1-> E91 320d, skromny dupowozik z ładnym wnętrzem

Mały up, bo sporo tego co napisalem w pierwszym poscie udalo sie już ogarnąć.

Jeszcze w czasie "zimy", widzialem, że sypie błedami świec, więc wpadł nowy sterownik beru+4 świece żarowe również beru.

Mikołaj przyniósł lampy na soczewce depo z ringami, które uzbroiłem w tungsramy i osramy night breaker.
Wpadła tez podwójna nerka w czarnym połysku i boczne kierunki ledowe.

Następnie rozglądałem się za setem sprężyn, w e46 miałem jamexy, eibachy, więc plus minus wiedziałem czego szukać. Znalazłem tanio nówki eibach prokit na tył, ale, że prokit potrafi kiepsko siąść w turasie (dalej zadarty przód), to na przód wrzuciłem springi h&r. Przy okazji wpadły nowe amory, odboje, osłony, poduszki sachsa, do tego końcówki drążków i wahacze górne+ pełna geometria.

Felgi miałem w głowie od dawna BBS Styling 94 z e65- 4x18" 8j- niby dupy nie urywa, ale to jedna z lepiej wyglądających ori 18". Przód wchodzi na równo z budą, na tył dałem dystanse z dystomu 12mm (wcisnąłbym 15mm).

Teraz czekam na koniec kwarantanny i w najbliższych planach zajmę sie lakierem, wtedy też postaram się o jakieś lepsze fotki. Pozdrawiam KEM!

Obrazek
Obrazek
autor: KEMN1
17 lis 19, 18:27
Forum: Inne BMW
Wątek: KEMN1-> E91 320d, skromny dupowozik z ładnym wnętrzem
Odpowiedzi: 10
Odsłony: 7099

Re: KEMN1-> E91 320d, skromny dupowozik z ładnym wnętrzem

D3jw pisze: 17 lis 19, 9:48 Nie masz m47n, tylko m47n2 a to znaczącą różnica. Twój silnik jest na aluminiowym bloku, więc też nie jest wolny od problemu z rozrządem. Jakoś o tym się nie pisze, tylko każdy krzyczy i skwierczy że to tylko n47 jest złe bo trzeba (w teorii) wyciągnąć silnik do wymiany. Wymiana rozrządu w m47t2 tez do tanich nienależy..
Z racji, że rynek rządzi się swoimi prawami i tego nie da się oszukać to czasem poliftowe e90 potrafią być tańsze, albo w podobnej cenie to przedlifty z 'pancernym m47'.

Bezawaryjności oczywiście.
Oczywiscie, ze m47n2, nie napisalem 2, bo to ta sama seria silnikow i z tego co sie orientuję to ma tak samo jak m47n blok zeliwny:

M47TU2 ( 122KM i 163KM )
Silnik z blokiem źeliwnym, nowsza wersja M47 ze starszych BMW. Dostępne od początku produkcji e90 do 2.2007 ( według real.oem ) wyłącznie, do 9.2007 razem z N47.
1. Silnik wyposażony w turbosprężarkę Mitsubishi, która steruje VGT elektronicznie. Według wielu turbina nie nadaje się do regeneracji, kilka osób narzekało na nie po takim zabiegu,
2. W silniku tym ponadto lubi paść koło pasowe, które też tanie nie jest,
3. Auta użytkowane w mieście mniewają problemy z DPF,
4. Klapki w kolektorze dolotowym.

N47 ( 143KM, EB163KM, 177KM, 184KM )
Silniki nowszej konstrukcji, wykonany całkowicie z aluminim w E90 wprowadzane od 3.2007r ( według real.oem ), od 10.2007 występował już tylko w sprzedaży bez M47. Silnik jest całkowicie innej konstrukcji, rozrząd przeniesiony na stronę skrzyni biegów.
1. Problemy z rozrządzem, ponoć nieustanne,
2. Klapki w kolektorze dolotowym,
3. Poprawione, inne, niż w starszym M47 koła pasowe, ale wciąż awaryjne.


Co do rozrządów, nie slyszalem, zeby cokolwiek sie z nimi dzialo, wiadomo, ze od czasu do czasu komus sie wysypie, ale przy tym ile tego jezdzi, jest to margines. A wymiana jest nieporownywlanie tansza. Zbyt wielu mechanikow/specjalistow/uzytkownikow wypowiadalo sie o n47 niepochlebnie.
Na pewno jak trafisz zadbany motor, wymienisz rozrzad i upewnisz sie, ze wtryski sa ok, to bedzies zadowolony. Ale osobiscie nie widzialem sensu ryzykowac.
autor: KEMN1
16 lis 19, 21:51
Forum: Inne BMW
Wątek: KEMN1-> E91 320d, skromny dupowozik z ładnym wnętrzem
Odpowiedzi: 10
Odsłony: 7099

Re: KEMN1-> E91 320d, skromny dupowozik z ładnym wnętrzem

No wlasnie rozrzad to okolo 3-4tys. Biorac pod uwage, ze takie auto sa warte 20+ to sporo, do tego dochodza wtryski piezo. Spalanie to roznica marginalna, a 4cyl. diesel tak czy siak kultura nie bedzie grzeszyl. I jakos sentyment zostal do M, bo w rodzinie i sporo przy nich juz grzebalem.
autor: KEMN1
16 lis 19, 14:21
Forum: Inne BMW
Wątek: KEMN1-> E91 320d, skromny dupowozik z ładnym wnętrzem
Odpowiedzi: 10
Odsłony: 7099

KEMN1-> E91 320d, skromny dupowozik z ładnym wnętrzem

Witam,
po wielo, wielo, wieloletniej przygodzie z E46, które miało tu tez galerię, przyszedł czas na sprzedaż. Jako, że o auto dbałem do końca, nie musiałem go nawet wystawiać. Plan po sprzedaży- poliftowe E61 525d, szukalem i szukałem, odezwałem się do chlopaków sciągających bmw, ale cisza, obejrzałem parę sztuk w Polsce- a to licznik skręcony o bite 100 tysięcy, a to przełożony anglik lub goły środek. Niestety prywatne sprawy potoczyły się tak, że musiałem dośc szybko nabyć auto, dlatego pomyślałem o e91 (tylko touring wchodził w grę). Skoro e91 to lżejsza buda, to moze byc 2 litrowy ropniaczek ale tylko M47n, warunkiem był dla mnie brak szpachli i potwierdzony przebieg, konieczne tez były sportsitze. I taki właśnie egzemplarz udało się zakupić:

Typ 320D OL (EUR)
Typoszereg E E91 ()
Seria 3
Rodzaj konstrukcji TOUR
Układ kierowniczy LL
Drzwi 5
Silnik M47/T2
Pojemność skokowa 2.00
Moc 120
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor BLACK SAPPHIRE METALLIC (475)
Tapicerka LEDER DAKOTA/TERRA (LCB8)
Data prod. 2007-01-29

Wyposażenie

S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Selekcja COP ważnych pojazdów
S249A MULTIFUNKTION FUER LENKRAD Wielofunkcyjność dla kierownicy
S255A SPORT-LEDERLENKRAD Kierownica sportowa ze skóry z poduszką
S2BHA LM RAEDER DOPPELSPEICHE 156 Obr. BMW, st. le. podw. spr. 156
S302A ALARMANLAGE Instalacja alarmowa
S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu
S386A DACHRELING Reling dachowy
S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie
S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Fotel sportowy
S4AEA ARMAUFLAGE VORNE VERSCHIEBBAR Armrest front, retractable
S507A PARK DISTANCE CONTROL (PDC), HINTEN Park Distance Control z tyłu (PDC)
S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa
S521A REGENSENSOR Czujnik deszczu
S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna
S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Tempomat
S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL System nawigacji Professional
S677A HIFI SYSTEM PROFESSIONAL System HiFi Professional DSP
P7RPA ADVANTAGE PAKET Pakiet Advantage
P7RSA COMFORT PAKET Pakiet Comfort
S843A MOTORAUSLEGUNG Redukcja mocy
S854A SPRACHVERSION FRANZOESISCH Wersja językowa, francuski
S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa
S877A UEBERKREUZBEDIENUNG ENTFALL Brak obsługi krzyżowej
S881A FRANZOESISCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, francuski
S8S3A AUTOM. VERRIEGELUNG BEIM ANFAHREN Automatyczne ryglowanie prz ruszaniu
S8SPA COP STEUERUNG Sterowanie COP

Wyposażenie seryjne

S321A EXTERIEURUMFAENGE IN WAGENFARBE Zakr. wyp. zewn. w kolorze pojazdu
S4AGA INTERIEURLEISTEN TITAN MATT Listwy wewnętrzne tytanowe matowe
S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Tak jak widać na zdjęciach, duza navi, sportowa kierownica, sporty z pompowaniem boków i wisienka na torcie Logic7. Środek w świetnym stanie, lakierem zajmę się na wiosnę.
Po kupnie serwis startowy:
-wszystkie filtry, olej,
-oba termostaty, nowy płyn,
- kompletna odma,
- zaślepki klapek w kolektorze+ czyszczenie całego dolotu,
- łączniki i gumy stabilizatorów,
- dodatkowo wymieniłem jeszcze piastę z przodu,
- nowe zimówki fuldy
- zmieniłem tez gałkę na krótszą mpakietową, wrzuciłem czarną nerkę i okleiłem z tyłu lampy na czerwono z okienkiem na wsteczny.

Auto przyjechało prosto z Belgii i jest to wykastrowana wersja 150km(wpis w vin S843A MOTORAUSLEGUNG Redukcja mocy), fabrycznie bez dpf.
Pomiar i program:
Obrazek

Jedzie to bardzo przyjemnie, moze dupy nie urywa, ale z wyprzedzaniem nie ma problemów. Co do planów- showcar to raczej nie będzie, ale większa felga na lato+ nizsze springi, może jakies splittery zderzaka przod, bo doł jest trochę podrapany i lampy na soczewce. Myslę tez o większym IC moze cos z fmic, na pewno tez pozbędę się tego kranu z tyłu.

Jeśli ktoś dotrwał do końca to dziękuję i zapraszam do komentowania.
autor: KEMN1
26 sie 19, 16:39
Forum: Elektronika
Wątek: [320d] Brak nawiewu po odlączeniu akumulatora.
Odpowiedzi: 1
Odsłony: 888

[320d] Brak nawiewu po odlączeniu akumulatora.

Cześć!
Koledzy sprawa pechowa- odpinałem aku, bo wymieniałem kierownicę. Podczas podłączania klemy + dotknąłem kluczem do klemy -, oczywiscie zaiskrzyło. Skręciłem wszystko, poustawiałem godzinę, radio, itp. Ale gdy ruszyłem w trasę, zauważyłem, że nawiew stoi, sprawdziłem bezpieczniki- wszystko ok. I tu moje pytanie- co spier...liłem? Dodam tylko, że wcześniej nawiew, klima, wszystko ok. Jeż był nie tak dawno wymieniany.
autor: KEMN1
10 lip 17, 23:37
Forum: Auto detailing, pielęgnacja
Wątek: Jakie kosmetyki do auta ?
Odpowiedzi: 304
Odsłony: 89426

Jakie kosmetyki do auta ?

Pewnie, ze sa lepsze woski niz nattys od pb, tylko maja inne ceny, dobry cenowo zestaw do ciemnego lakieru to blackvhole i nattys black, tylko trzeba sie liczyc z tym, ze glaze bardzo oslabia wosk, a juz sam nattys black robi fajna robote.

Wyszukiwanie zaawansowane