Znaleziono 15 wyników

autor: mjr Bień
15 lut 12, 0:13
Forum: Ogólne
Wątek: Prośba o rozkodowanie VIN - wyposażenia
Odpowiedzi: 1219
Odsłony: 224442

Re: Prośba o rozkodowanie VIN - wyposażenia

Witam panowie, widze ze rozkladanie numeru VIN na czynniki pierwsze idzie wam calkiem niezle wiec i ja mial bym do was prośbę, a najbardziej do kogos kto siedzi w serwisie. Chodzi mi oczywiscie jak wszystkim w tym temacie o ustalenie wyposazenia ale w sumie bardziej o ustalenie roku produkcji dlatego ze na RealOEM wychodzi mi 11/99 w dowodzie jest wbity rok producji 2000 i jak wklepywalem vin do dis rowniez pokazywal mi rok produkcji 2000. Moze ktos bedzie umial rozkminic ta zagadke. Z góry dzieki za pomoc :crazy:
mój win to : WBAAL71010CA78806
PS. jak by była jakaś wzmianka co do historii tego auta również był bym wdzięczny .
autor: mjr Bień
14 lut 12, 22:20
Forum: Tuning mechaniczny
Wątek: [320d 136KM] Chip- Kraków?
Odpowiedzi: 24
Odsłony: 7062

Re: [320d 136KM] Chip- Kraków?

sirek pisze:Ten fasttuning to kolejna lipa , ile trzeba czekać na powrót ECU z nowym programem , , poza tym do końca nie wiadomo ile auto bedzie miało KM i Nm dopóki własciciel nie pojedzie prywatnie shamować auto a to już przegięcie. A gdzie ewentualne możliwości moderacji programu jak klijentowi nie bedzie się podobać - a może tak być -- ni ma ! %) ..........
Zgrywają mape wysyłają mailem do Niemiec i po chwili wgrywają nowa wszystko trwa do godz , ale fakt lipa jest taka ze bez hamowni wiec nie warta się tam pchać. :on:
autor: mjr Bień
14 lut 12, 22:03
Forum: Diesel
Wątek: [e46 318d] na postoju spada temp
Odpowiedzi: 11
Odsłony: 3617

Re: [e46 318d] na postoju spada temp

pabloo123 pisze:u mnie jest elektryczny podgrzewacz ale od wrzesnia chyba cos go wali bo na postoju 10sek podnosci obroty za chwile na 10 sek obniża ;/
A w INPIE wyskakują ci jakieś błędy ? albo w carsofcie jak w live data sprawdzasz na zakładce 7/9 "Activation extra el. heater" wartosc podawana w procentach pokazuje ci jak grzeje ? Na innych forach jest to dość obszernie opisane , bolączki ogrzewaczy elektrycznych sposoby naprawy itd ale jak ci spada temp. w czasie jazdy przy małym obciążeniu to najprawdopodobniej któryś z termostatów ;) silnik sam na wolnych obrotach przy -15 , -20 nie wyprodukuje tyle ciepła żeby wystarczyło na silnik i ogrzanie kabiny wiec temp ma prawo lecieć. :oops:
Nie miałem do czynienia z 318d ale z tego co widze na RealOEM to jest egr , 2 termostaty i układ chłodzenia wygląda podobnie jak u mnie http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=EU51&mospid=47629&btnr=11_2105&hg=11&fg=35
autor: mjr Bień
6 lut 12, 20:13
Forum: Tuning mechaniczny
Wątek: [320d 136KM] Chip- Kraków?
Odpowiedzi: 24
Odsłony: 7062

Re: [320d 136KM] Chip- Kraków?

Ja robiłem swojego disla 136KM z przebiegiem 198 tys co prawda to były początki mojej zabawy z tym autem i z przeróbkami, szczerze mówiąc popełniłem sporo błędów jakie tu wymieniają koledzy, myślę ze nie ma problemu z przeróbka tego silniczka ale tak bez przegięć oczywiscie do okolo 160KM Na pewno trzeba to robić gdzieś, gdzie maja hamownie robią pomiar przed wtedy widza czy wszystko gra, wpuszczają wirusa i robią testy i ewentualne poprawki, ja niestety w ramach ciecia kosztów robiłem u znajomych którzy niby maja przedstawicielstwo http://www.fasttuning.eu niestety chłopaki nie maja hamowni a tylko zgrywają program, wysyłają do niemiec i wgrywają to co dostana generalnie nie polecam ale zrobiłem tym autkiem kolo 40 tys, olej wymieniam zgodnie z BC czyli kolo 22 tys niedawno rozbierałem turbo i nie widać po nim jakiś śladów nadmiernego zużycia. Także wirusa możesz spokojnie ładować i wtedy jazda jest przyjemniejsza. Na pewno zakład który ma własna hamownie, jest kilka punktów w KR które się tym zajmują, ale nie spotkałem się z opiniami na ich temat poza V Techem . Od kolegi z klubu Octavi wiem że słyszał dożo dobrego o Masters tuning gdzieś na śląsku chyba w KAT choć główna siedzibę maja chyba gdzieś w warszawce.
autor: mjr Bień
6 lut 12, 18:47
Forum: Nadwozie
Wątek: [e46] Czujniki parkowania
Odpowiedzi: 28
Odsłony: 10340

Re: [e46] Czujniki parkowania

ja ma u siebie takie spłaszczone w przed liftowej z '99 kumpel w kombi z 2000 tez takie miał ,te bez spłaszczenia są raczej z poliftowej. Jak zamontujesz daj znać czy działają i czy nie przekłamują co do odległości bo tez mnie czeka zakup jednego na pewno, a najprawdopodobniej 2
autor: mjr Bień
6 lut 12, 17:45
Forum: Diesel
Wątek: [320d m47] Trzęsie i kopci przy odpalaniu na zimnym!
Odpowiedzi: 12
Odsłony: 12327

Re: [320d m47] Trzęsie i kopci przy odpalaniu na zimnym!

Mnie w zeszłym roku również spotkała w zimie ta watpliwa przyjemnośc naprawy pomp vp44, jest tak jak pisal kolega technicrt, przyciera się tłoczek sterownik daje coraz większy prąd żeby go ruszyć, elektronika nie wytrzymuje i się pali. Ponoc to typowe dla tej pompy. Mnie naprawa w zeszłym roku wyniosła dokładnie 2800 w serwisie Bosch'a u Gładyska na Bora Komorowskiego w KR. Moge ich polecić prace wykonali solidnie bez naciągania wymieniali sterownik , uszczelki i inne dziadostwa na koniec dodali papiery z parametrami z maszyny mierniczej
autor: mjr Bień
6 lut 12, 17:05
Forum: Diesel
Wątek: [e46 318d] na postoju spada temp
Odpowiedzi: 11
Odsłony: 3617

Re: [e46 318d] na postoju spada temp

Podepne się pod temat bo się doktoryzowałem nad nim przez ostatni miesiąc, objawy były podobne temp. -13 - 15 autostrada 3-4 tyś obr. wskazówka pion po zjeździe na krajówkę taśt aś za ciężarówka 50km/h i wskazówka spadła do pierwszej krechy. Temp. na klimatroniku ustawiona na 18st . Na postoju było podobnie -13, - 15 temp spada. Wymieniłem termostat przy egr i problem znikł. Główny termostat był wymieniany w styczniu zeszłego roku( to na niego padło podejrzenie w 1 kolejności ), sprawdzałem ostatnio z ciekawości jak sobie będzie radzić w ekstremalnych temp pojechałem na Orawe i w okolicach Jabłonki komp pokazał mi -34,5 postałem z 3 min na wolnych obrotach i temp sukcesywnie powoli zaczęła lecieć ale w środku dalej można było siedzieć z krótkim rękawkiem, :) przy -15 zaczyna odchylać się od pionu po jakiś 10 - 15 min na wolnych obrotach, włącza się elekt dogrzewacz, podciąga ja w pion po czym sytuacja się powtarza. Wszystko zależy jaką temp będziesz otrzymywał w środku, bo silnik sam nie wyprodukuje odpowiedniej ilości ciepła. Z głównego termostatu są 2 wyjścia jedno zamknięte grzybkiem i 2 otwarte cały czas, wiec tez jakieś straty zawsze przez to są. Musiał byś jeszcze napisać czy masz elektryczny dogrzewacz czy nie, czy pracuje on prawidłowo , czy może masz webasto spalinowe itd
autor: mjr Bień
6 lut 12, 16:29
Forum: Diesel
Wątek: [320d m47n] Problem z odpaleniem
Odpowiedzi: 46
Odsłony: 9348

Re: [320d m47n] Problem z odpaleniem

Skoro żarowe masz ok to możesz jeszcze sprawdzić czujnik temp czy nie oszukuje, pompe i wtryski ale niestety wszytko przez kompa
autor: mjr Bień
6 lut 12, 14:57
Forum: Koła, czyli felgi i opony
Wątek: Jaki wybrać rozmiar opon na felgi 17cali
Odpowiedzi: 24
Odsłony: 15148

Re: Jaki wybrać rozmiar opon na felgi 17cali

Wrzuciłem na szybkości te oponki o których piszesz w jeden z dostępnych kalkulatorów do przeliczania rozmiarów na którym też zobaczysz przekłamania licznika ( http://www.oponeo.pl/narzedzia/zamienniki-opon ) i powiem tak ze wiele nie zyskasz. Porównując to do fabrycznych których tez nie podałeś, a co jest o tyle istotne że u mnie np rozmiar fabryczny to "205/55R16" E46 320d przed liftem a w poliftowej widze w instrukcji że są podane "205/50R17" wiec to wszystko zmieni trochę obliczenia ale załóżmy, że w standarcie miały być 205/55R16 skoro piszesz że zalecany zamiennik to 225/45R17 generalnie przy oponie 215/50R17 średnica kola zmieni ci się 1,5 cm co daje różnicy na promieniu około 7mm. Biorąc pod uwage że zmieniał byś przy tym felge z 16" na 17" to średnica felgi zwiększa ci się o 2,5 cm czyli w stosunku do zalecanej opony 225 gdzie średnica kola praktycznie pozostaje taka sama ( różnica 2,4mm ) tracisz na wysokości opony kolo 1,1 cm W twoim przypadku na zmianie rozmiaru opony zyskasz na promieniu 7mm a na skutek zmiany felgi za 16" na 17" stracisz 12,5mm czyli generalnie i tak będziesz kolo 5mm w plecy a co za tym idzie komfort się na pewno nie poprawi i myślę że miedzy 225/45R17 a 215/50R17 różnica będzie niezauważalna. Popatrz też na ceny nowych opon bo czasem różnice w cenach miedzy masowo produkowanymi oponami takimi jak 225/45R17 , 205/55R16, a troche rzadszymi rozmiarami potrafi być kilkadziesiąt zloty na sztuce w przypadku nowych opon i pytanie czy warto za to płacić. W kalkulatorze z linku różnica prędkości miedzy 205/55R16 a 215/50R17 będzie wynosić około 1km więcej jak na liczniku przy 50km/h, 2,3km/h przy 100km/h i okolo 3,46km/h przy 150km/h wiec tym nie ma się co za bardzo przejmować . Jeśli chcesz mieć komfort zostań przy 16. Niestety niektórych rzeczy nie da się pogodzić ;) POZDRAWIAM
autor: mjr Bień
18 sty 12, 14:19
Forum: Elektronika
Wątek: [e46] jak ustwić temperature, chwilowe spalanie itp.
Odpowiedzi: 25
Odsłony: 11329

Re: [e46] jak ustwić temperature, chwilowe spalanie itp.

zgadza sie test 21 to reset chodzilo mi o test 20 znalazlem wkoncu artykuł z "BMW Trends" z czerwca 2007 gdzie sa opisane ukryte funkcje BC. W tescie 20 z tego co pisza mozna zrobic korekcje wskazan palania ale nie jest on niestety dostepny w E46 tylko w E39 z bogatsza wersja zegarow i w E38. Mam ten artykul w calosci w postaci jpg ale nie wiem jak go tu wkleić jak coś moge wysłac na mail 8)

Wyszukiwanie zaawansowane