Adaptacja silnika valvetronic

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#11

Post autor: maniek21112 »

Też nty? Litości, tylko vdo (continental).
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
tkrol89
Posty: 5
Rejestracja: 24 cze 22, 16:50
BMW: Bmw e46 318i n46b20a
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Piotrków Trybunalski
VIN: KS53711
Płeć:

#12

Post autor: tkrol89 »

Zastanowie sie więc nad zmianą na vdo (continental) jak piszesz lecz potestuje jeszcze te nty bo błedy występowały głównie na lpg, a nie na benzynie. Oczywiście opisze tutaj swoje spostrzeżenia co do zamienników nty i pracy samochodu na nich, lecz co w sytuacji gdy zainwesuje w te, które podajesz, a problem bedzie dalej występował? To co wtedy mogłoby być przyczyną tych błedów?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#13

Post autor: maniek21112 »

Jakbyś od razu kupił to co trzeba to nie byłoby rozmyślań, dwa razy robota i dwa razy części.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Err
Bywalec forum
Posty: 166
Rejestracja: 26 sie 16, 15:03
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Moje miasto

#14

Post autor: Err »

W sąsiednim poście o uszczelce drzwi pisałem że niektóre zamienniki są spoko, to tutaj na odwrót czujniki nty itd... do bmw to nie jest odpowiednia droga
Jeżdżę TIR'em, lubię zmieniać biegi :guma:
tkrol89
Posty: 5
Rejestracja: 24 cze 22, 16:50
BMW: Bmw e46 318i n46b20a
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Piotrków Trybunalski
VIN: KS53711
Płeć:

#15

Post autor: tkrol89 »

Witam, samochód potestowany na gazie i na benzynie. Wnioski: maniek21112 miałeś racje nty = lipa totalna tzn. czujnik wałka mimośrodowego - nie działa chyba już wcale, zero reakcji na odpalonym silniku po odpięciu wtyczki od czujnika lub jej ponownym podłączeniu, samochód pracuje tak samo bez żadnej reakcji na odłączenie czujnika - będe kupował VDO Continental, natomiast silniczek jak na razie działa tzn. wydaje mi się, że działa bo błędów zero, a adaptacje wykonuje i wznios zaworów również wykonuje w programie prawidłowo - tzn. gdy cały valvetronic był sprawny - gdy czujnik nie pokazywał błędów (teraz przy niesprawnym czujniku adaptacji nie da sie wykonać i wzniosów - błędów brak od serwomotoru - po odpięciu go błąd 2A67, lecz po podłączeniu i skasowaniu błąd ten nie wraca więc zakładam, że ta część jest sprawna). Co do błedów to wyskakują w chwili obecnej:
2a5b - valvetronic czujnik wału 1
2a59 - valvetronic czujnik wału 1
P1014 - valvetronic-odniesienie czujnika mimośrodowego wału
P1006 - valvetronic-ekscentryczny czujnik wału,
czasem wyskoczyły jeszcze do tego zestawu powyżej równierz:
2d0f - czujnik masowego przepływu powietrza
P0103 - czujnik masowego przepływu powietrza
P0139 - powolna reakcji obwodu czujnika o2 (bank 1, czujnik 2)
2c6d - sonda lambda cat 1
wiec wnioskuje, że albo sonda zaczyna padać ze starości lub dlatego, że samochód pracował troche na benzynie, a troche na lpg i sonda zczytuje inną mieszanke paliwową - poprawcie mnie jeśli się myle, a co do przepływomierza to wydaje mi się, że bład wyskakuje gdy nie działa sprawnie cały system "valvetronic" bo gdy przez pare tygodni czujnik działał to nie było żadnych błędów. Pytanie teraz czy na podstawie w/w błdów i moich przemyśleń kupić tylko ten czujnik? Czy może przyczyna leże gdzie indziej, nadmienie tylko, że we wtyczce od czujnika wałka mimośrodowego brak jest jakichkolwiek zabrudzeń w postaci oleji itd.
tkrol89
Posty: 5
Rejestracja: 24 cze 22, 16:50
BMW: Bmw e46 318i n46b20a
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Piotrków Trybunalski
VIN: KS53711
Płeć:

#16

Post autor: tkrol89 »

Czujnik wymieniony tydzień temu na VDO Continental i błedów zero od czujnika. Po skasowaniu ich już nie powróciły wcale do chwili obecnej. Co do wariatora valvetronik (silniczka) to został ten firmy nty i jak narazie pracuje bardzo dobrze, rowniez zero błedów. Adaptacje i wznios programowo wykonuje za pierwszym razem i dziala. Co do pozostałych błędów ktore wyskakiwały wcześniej tj. przepływomierz, sondy - błędów brak. Samochód jeździ od tygodnia na lpg, błedów zero (sprawdzane przez pare dni), pracuje równo tak jak powinien ze sprawnym valvetronikiem i mam nadzieje, że tak już pozostanie jak najdłużej :-)
Dziękuje osobą, które podpowiadały pod moim postem nt. problemu, który wystąpił u mnie i nt. zamienników.
Załączniki
Adaptacja silnika valvetronic - 20220713_171842.jpg
Adaptacja silnika valvetronic - 20220713_171915.jpg
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diagnostyka”