Strona 1 z 2

A5S 390R (Automat) Dyskusja na luzzie o wszystkim i niczym

: 8 lis 16, 12:51
autor: Palec11
Słuchajcie sprawa jest taka w moim aucie mam taką skrzynie automatyczną A5S 390R z tego co wyczytałem tutaj na forum była ona montowana też w ropniakach 2.0 i 3.0 i wyczytałem też że w ropniakach skrzynie były awaryjne i chce się upewnić że to właśnie chodzi o tą samą skrzynię (Ja mam to w benzynie tak VIN pokazuje) (Dodam że być może źle coś wyczytałem) I tak się zastanawiam że jak niby to pasowało do 3l ropniaka to czy by to pasowało do 3l benzyny ?(pewnie nie tak tylko pytam chce żeby ktoś mi coś powiedział bo tak czasami sobie myślę że jednak chciał bym tą 3 litrową benzynke zamiast mojego N42) ale automat pewnie będzie problemem i nie będzie się opłacało tego robić)

I jeśli coś popierdzieliłem pisząc ten temat to tak ogólnie co sądzicie o tych skrzyniach A5S 390R i ewentualnie jakie silniki podejdą pod tą skrzynię ? Temat jest czysto teoretyczny i chce żeby był traktowany na luzie i bez spin ;)

Re: A5S 390R (Automat) Dyskusja na luzzie o wszystkim i niczym

: 8 lis 16, 13:22
autor: Samniewiemkto
Jesli dobrze odkodowales to masz skrzynie GM. Do benzynowych R6 nie podejdzie bez przeróbek bo one mają ZF. GM rozpada się w dieslach bo nie wytrzymuje ich momentu obrotowego. U ciebie powinna być zdecydowanie trwalsza. Generalnie jak nie masz skrzyni ZF to możesz mieć problemy przy swapie.

Re: A5S 390R (Automat) Dyskusja na luzzie o wszystkim i niczym

: 8 lis 16, 13:55
autor: Palec11
Czyli tak jak myślałem przy tej skrzyni generalnie R4 będzie wszystko git a z R6 mogą być problemy szkoda tylko że mam tą skrzynie GM bo oczytałem się że te skrzynie mają spore problemy a jeśli by mi się wysypała przykładowo ta skrzynia to lepiej ją zregenerować czy np kupić inną ?

Re: A5S 390R (Automat) Dyskusja na luzzie o wszystkim i niczym

: 8 lis 16, 14:00
autor: Samniewiemkto
To już kwestia tego co się zepsuje i jakie będą koszty. Im niższy maksymalny moment obrotowy tym dłużej wytrzyma. Twój silnik jej nie przeciaza tak jak 3.0 D i powinna wytrzymać dużo dłużej.

Re: A5S 390R (Automat) Dyskusja na luzzie o wszystkim i niczym

: 9 lis 16, 15:24
autor: Maateusz
Mam ta skrzynie od GM w 320d. Gdy rozebrałem tunel środkowy przy lewarku jest znaczek ZF wiec sam nie wiem jak to jest.
W 330d musi znieść większy moment i dlatego z nią są problemy.

Wklej vin to się sprawdzi jaką na pewno masz.

Re: A5S 390R (Automat) Dyskusja na luzzie o wszystkim i niczym

: 9 lis 16, 23:23
autor: Palec11
Trzymaj VIN :WBAAY71060KC01393 ale jak ja sprawdzałem to mam właśnie tą A5S 390R

Re: A5S 390R (Automat) Dyskusja na luzzie o wszystkim i niczym

: 7 gru 16, 14:55
autor: macias1311
kolego jam podniesiony moment na 490 i trzeci rok uzytkuje bez problemow.

A5S 390R (Automat) Dyskusja na luzzie o wszystkim i niczym

: 16 lut 19, 19:56
autor: Miłosz
Poszukuję opinii kogoś kto ujeżdża automat w E46 330d m57n. Jak to się sprawuje, co da radę dlubnac żeby się nie rozpadła od niutka. Bardzo dawno już jeździłem automatem i kompletnie nic nie pamietam.

A5S 390R (Automat) Dyskusja na luzzie o wszystkim i niczym

: 16 lut 19, 20:45
autor: D3jw
Samniewiemkto pisze: 8 lis 16, 13:22 Jesli dobrze odkodowales to masz skrzynie GM. Do benzynowych R6 nie podejdzie bez przeróbek bo one mają ZF. GM rozpada się w dieslach bo nie wytrzymuje ich momentu obrotowego. U ciebie powinna być zdecydowanie trwalsza. Generalnie jak nie masz skrzyni ZF to możesz mieć problemy przy swapie.
Jako że Miłosz odkopał temat to odpowiem bo mnie kuje w oczy. Do niektórych benzyn r6 też montowali gm ale nie da się ich zaaplikować do ON ze względu na inny kąt osadzenia skrzyni :)

Także PB nie zawsze oznacza ZF.
To tak dla potomnych bo sam kiedyś zostałem wprowadzony w błąd.
Oczywiście na przykładzie E46. W X3 E83 każda benzynowa jednostka była już wyposażona w skrzynkę GM, taka ciekawostka. :wink:


Znam kogoś kto miał GM'a w e39 3.0d po programie na 210/450nm i jakoś to jeździło, nie było żadnych problemów... no ale podobno okolice 500nm to zabójstwo dla tej skrzyni. Ostatnio wierciłem gdzieś po forach i Rokiemu(?) przy 490nm(?) po 2 miesiącach jazdy po programie rozleciała się skrzynia i swapował na manuala.

Znajomy ma m57 184km bez katów, tłumik środkowy na miejscu reszta przelot + dołożony IC, auto nie było hamowane (nie wiem czy po takich modyfikacjach bez strojenia jakieś przyrost będą(?)) i jak na razie zero problemów, skrzynia pracuje bdb.

A5S 390R (Automat) Dyskusja na luzzie o wszystkim i niczym

: 16 lut 19, 21:15
autor: maniek21112
D3jw pisze: 16 lut 19, 20:45Do niektórych benzyn r6 też montowali gm ale nie da się ich zaaplikować do ON ze względu na inny kąt osadzenia skrzyni :)

Także PB nie zawsze oznacza ZF.
To tak dla potomnych bo sam kiedyś zostałem wprowadzony w błąd.
325/330xi miały gm-a, jeżeli mowa o r6 pb.
Miłosz pisze: 16 lut 19, 19:56 Poszukuję opinii kogoś kto ujeżdża automat w E46 330d m57n. Jak to się sprawuje, co da radę dlubnac żeby się nie rozpadła od niutka. Bardzo dawno już jeździłem automatem i kompletnie nic nie pamietam.
Jak będzie płasko niuton to będzie ok, oczywiście nie mówimy o wynikach rzędu 300/600 i więcej..trzeba mieć świadomość, że większość tych skrzyń w seryjnych autach wymaga już regeneracji, wiele osób nieświadomie jeździ z niesprawnymi skrzyniami lub nie chcą o tym wiedzieć..

©2024 phpBB SEO by Inveo