540ia mańka black-sapphire metallic
-
- Bywalec forum
- Posty: 186
- Rejestracja: 30 gru 20, 18:32
- BMW: 330CD i 330XD
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Częstochowa
Świetnie wyglada po polerce i ze zderzakiem a jeśli chodzi o ceny zderzaków i innych elementów nadwozia „m” to poszły bardzo w górę, do coupé kpl m kupiłem za 1300 do malowania rok temu, jak szukałem teraz do turasa to kpl nie wiem czy za 1700 bym kupił…
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10306
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Do e39 cały oryginalny, kompletny przedni zderzak to 2500,- więc do e46 to drobne.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Bywalec forum
- Posty: 186
- Rejestracja: 30 gru 20, 18:32
- BMW: 330CD i 330XD
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Częstochowa
A jak porównanie e39 kombi do e46 kombi, jest odczuwalnie bardziej premium? Chodzi mi o takie rzeczy jak wyciszenie, sztywność zawieszenia itp.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10306
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Wyciszenie to inny świat porównując do e46 w turasie, w e39 touring na pewno nie jest głośniej niż w e46 sedan a mam wrażenie, że nawet ciszej, poza silnikiem oczywiście. E39 płynie, e46 to jak gokart przy nim. Sedanem z 2,8 jeździ się bardzo przyjemnie w trasie jak i po krętych drogach oczywiście ale tu jest poziom wyżej na trasie.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Bywalec forum
- Posty: 186
- Rejestracja: 30 gru 20, 18:32
- BMW: 330CD i 330XD
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Częstochowa
Super sprawa tak właśnie sobie myślałem, ze na trasę e39 to jest bajka. Szczęśliwego nowego roku i samych przyjemnych bezawaryjnych kilometrów.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10306
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Dziękuję i wzajemnie szczęśliwego nowego roku
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10306
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Przy zabawie z klapą założone zostały nowe siłowniki stabilus (305,-/kpl.).
Klapa jest na miejscu już, teraz tylko idealnie ustawić, choć niewiele brakuje i składać plastiki, swoją drogą mają chore ceny (po ok 400,- za każdy a jest ich 6..), sprawdzałem, ponieważ niektóre zaczepy były uszkodzone.
Przy okazji postoju zabrałem się za termostat od e31 840ci z temperaturą otwarcia 85 stopni, niemiecki behr (150,-). Ciekawy jestem jaka będzie temperatura w trasie, ponieważ na fabrycznym było chore 111-113 stopni
Przed swapem:
Po swapie:
Klapa jest na miejscu już, teraz tylko idealnie ustawić, choć niewiele brakuje i składać plastiki, swoją drogą mają chore ceny (po ok 400,- za każdy a jest ich 6..), sprawdzałem, ponieważ niektóre zaczepy były uszkodzone.
Przy okazji postoju zabrałem się za termostat od e31 840ci z temperaturą otwarcia 85 stopni, niemiecki behr (150,-). Ciekawy jestem jaka będzie temperatura w trasie, ponieważ na fabrycznym było chore 111-113 stopni
Przed swapem:
Po swapie:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10306
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Teraz temperatura płynu nie przekracza 93 stopni, więc jest idealnie. Znalazłem jeszcze jeden wyciek oleju, myślałem, że coś poszło nie tak z lewą pokrywą zaworów, ponieważ leciało po skrzyni z tamtej strony. Okazało się, że to rurka odmy, przewód elastyczny pękł między opaskami. Uszczelki kolektora były niedawno wymieniane, zapewne przy rozrządzie, ale dla pewności zamówiłem nowe. Widok po zrzuceniu kolektora:
Wymienione części:
- przewód odmy 11151705301 impergom - 73,-
- o-ringi z obu stron 11151736140 + 11151439989 viton - 5,-
- uszczelki kolektora dolotowego 4x11611433328 victor reinz - 153,-
- uszczelka przepustnicy od strony przewodu 13711747985 oryginał - 19,-
Po oczyszczeniu, rurka na miejscu:
Wymienione części:
- przewód odmy 11151705301 impergom - 73,-
- o-ringi z obu stron 11151736140 + 11151439989 viton - 5,-
- uszczelki kolektora dolotowego 4x11611433328 victor reinz - 153,-
- uszczelka przepustnicy od strony przewodu 13711747985 oryginał - 19,-
Po oczyszczeniu, rurka na miejscu:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10306
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Na skp zlokalizowałem ostatnie źródło stuków z przodu - lewy łącznik stabilizatora. Wymieniłem oba 31351095664 lemforder - 183,- (2 szt.), tu jest kolejny przykład, że części do e39 są zauważalnie droższe od analogicznych do e46, blisko dwukrotnie a żeby było śmieszniej to przykładem je do e46 i wyglądają identycznie. Nareszcie jest cisza, trochę zdjęć żeby nie było.
Jak widać brakuje lewej osłony tarczy hamulcowej, sama tarcza przeżyła od wewnątrz zapewne spotkanie z blachą klocka (z drugiej strony z osłoną jest tak samo), ale nic straconego, bo i tak średnio radzą sobie z wyhamowaniem tej landary. Jakby ktoś chciał wiedzieć czego nie montować to zimmermann
Jak widać brakuje lewej osłony tarczy hamulcowej, sama tarcza przeżyła od wewnątrz zapewne spotkanie z blachą klocka (z drugiej strony z osłoną jest tak samo), ale nic straconego, bo i tak średnio radzą sobie z wyhamowaniem tej landary. Jakby ktoś chciał wiedzieć czego nie montować to zimmermann
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau