540ia mańka black-sapphire metallic

Dział poświęcony wszystkim pozostałym modelom BMW
marcus330d
Bywalec forum
Posty: 420
Rejestracja: 16 lis 19, 21:54
BMW: e46 330d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: PH94151
Płeć:

#101

Post autor: marcus330d »

maniek21112 pisze: 30 mar 24, 21:15 Dlatego zaryzykowałem i kupiłem pompę trw (645,-).
Myślę, że atrakcyjna cena. Sam kiedyś do poprzedniego auta brałem nową pompę TRW i nie miałem zastrzeżeń, ale to wiadomo. Wystarczy zmiana fabryki na inną i jakość tej samej części może się diametralnie zmienić . Płukałeś jakoś mocno układ? Jaki olej zalałeś?
maniek21112 pisze: 30 mar 24, 21:15 Następne w kolejce były piasty przednie, lewa miała zauważalny luz, prawa delikatny. Wybór padł na fag
Też właśnie zakupiłem nowe piasty faga. Moje widzę, że są made in Slovakia. Miejmy nadzieje, że będą proste jak się zamontuje. Mierzyłeś swoje po montażu zegarem?

Zastanawiam się nad pomalowaniem ich od wewnętrznej/tylnej strony przed montażem, żeby za chwilę nie były jednym wielkim krążkiem rdzy.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#102

Post autor: maniek21112 »

Standardowo przepłukałem, najpierw wydmuchałem ile się dało, później przelałem trochę płynu. Zalałem mobila atf.
Piasty do e39 chyba są czeskie z tego co pamiętam. Nie mierzyłem, zmierzę za niedługo przy okazji zmiany tarcz, ponieważ te zdążyły się zwichrować przez poprzednie łożyska. Chyba bym nie malował, w razie tfu tfu reklamacji pewnie z automatu odrzucona zostanie.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#103

Post autor: maniek21112 »

E39 załapało się na świąteczne mycie oraz zmianę kół na letnie.
Obrazek
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#104

Post autor: maniek21112 »

6.04.2024 przy przebiegu 348460 km e39 doczekało się nowego zestawu przednich tarcz hamulcowych ate power disc oraz klocków ate ceramic (914,-).
Obrazek
Piasty fag w moim przypadku mają bicie w okolicy 0,01 mm, tarcze udało się ustawić na niecałe 0,03 m, oczywiście rezygnując ze śrub ustalających.
Obrazek
Lewa strona prawie na gotowo.
Obrazek
Pomiar prawej.
Obrazek
Prawa strona na gotowo.
Obrazek
Obrazek
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
marcus330d
Bywalec forum
Posty: 420
Rejestracja: 16 lis 19, 21:54
BMW: e46 330d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: PH94151
Płeć:

#105

Post autor: marcus330d »

Coś pięknego taki secik. Daj znać jak się sprawują, jak wrażenie. I pylenie klockow ;)

Robiłeś kompensacje bicia? Bo widzę, że nie zlicowały się otwory od śruby ustalającej w piaście i w tarczy.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#106

Post autor: maniek21112 »

Sprawdzi się bardzo dobrze, ponieważ to samo zdjąłem z auta po chyba roku jazdy :wink: i mam w obu e46 takie same zestawy także jestem przyzwyczajony do sprawności tego pakietu. Tak jak pisałem zrezygnowałem ze śrub ustalających aby zmniejszyć bicie do wartości poniżej 0,03 mm, zdecydowanie polecam.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
marcus330d
Bywalec forum
Posty: 420
Rejestracja: 16 lis 19, 21:54
BMW: e46 330d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: PH94151
Płeć:

#107

Post autor: marcus330d »

maniek21112 pisze: 14 kwie 24, 23:08 Tak jak pisałem zrezygnowałem ze śrub ustalających aby zmniejszyć bicie do wartości poniżej 0,03 mm, zdecydowanie polecam.
A racja... przeoczyłem jakoś to zdanie.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Inne BMW”