330XI zmiana oleju silnikowego

Daimos
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 14 mar 15, 16:02
BMW: E46 330XI
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin

#1

Post autor: Daimos »

Cześć,
świeżo po zakupie E46 i czas na podstawowy serwis samochodu.
Zakupiłem 330XI (2000) w automacie. Nie mam pojęcia jaki olej siedzi w silniku, a po ostrym czytaniu forum, chyba najlepiej będzie jak wleję valvoline 5w40.
1. Na ryzyko można przelać? Czy polecicie płukankę?
2. Ewentualnie może jednak inny olej?
3. Zastanawiam się czy wyposażyć się w jakieś lepsze filtry typu K&N, chociaż znalazłem też kilka tematów, że czasami jest to przerost formy nad treścią (szczególnie te niby wieczne, które można myć) i wystarczą np. knechta - chociaż z tego co wiem, to chyba niska półka.

Z góry dzięki za podpowiedzi!
T0mekk1
Bywalec forum
Posty: 157
Rejestracja: 10 mar 15, 16:57
BMW: E46 318i M43
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznan
VIN: JJ15967
Lokalizacja: Poznań

#2

Post autor: T0mekk1 »

Zrób płukankę, wlej olej i będzie gitara :)
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#3

Post autor: zibi_j1 »

Jw. Płukanka, dobry olej i markowe filtry. Nie sportowe bo sam filt sportowy da ci tylko głośniejszą pracę
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
kuchar
Weteran
Posty: 662
Rejestracja: 22 lut 10, 22:51
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#4

Post autor: kuchar »

Dlaczego nie poszukałeś ?!

http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=25&t=14244

http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=25&t=12556

http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=25&t=12556


Gdybym był modem dałbym Ci ostrzeżenie :) ale spoko - mam nadzieje, że wypowiedzi w powyższych tematach o oleju do m54b30 rozjaśnią Ci całkowicie temat oleju do Twojego samochodu - jesli nie to pytaj.

Filtry K&N raczej odpuść. To dobre markowe produkty ale zdarzało się, ze olejek, którym nasączony jest filtr osadza się na przepływomierzy a to na niego dobrze nie wpływa (ja myśle, ze to się działo w momencie gdy ktoś umył ten filtr po jakimś czasie i sam napaćkał za dużo tego olejku - na fabrycznym nasączeniu sam jeździłem kilka tyś km i w dolocie było czysto).

Pozdrawiam
Daimos
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 14 mar 15, 16:02
BMW: E46 330XI
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin

#5

Post autor: Daimos »

Kuchar, a myślisz, że skąd wytrzasnąłem pomysł na valvo? M.in po Twoich postach ;) Nie katuje samochodu i szukałem kompromisu między jakością i ceną.

Czytałem masę rzeczy na forum, ale część jest stara (może nieaktualna), a zresztą w każdym poście na temat oleju, co osoba, to pisze co innego. Dlatego założyłem temat i chciałem zobaczyć, czy ktoś mi wybije z głowy valvo i płukanki. Nie wybito, więc działam! Dzięki
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#6

Post autor: MARC »

Wg. mnie i moich własnych doświadczeń płukanka nic nie daje. Dobrej jakości oleje mają właściwości smarująco-czyszczące. Jak systematycznie zmieniasz olej to żadnego nagaru wewnątrz silnika nie powinno być. Sama płukanka nie rozpuści Ci nagaru w silniku, na pewno nie za pierwszym razem, gwarantuję.

Dziwne jest to że dawniej tego typu preparatów wcale nie było na rynku, nagle się pojawiły i wszyscy je polecają...


Do M54 wlałbym valwoline 5W50 + wymiana kmp odmy (chyba że wiesz dokładnie kiedy była zmieniana).
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Oleje”