[330Xi 2004] Puszcza korek zbiorniczka, przyczyna?

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
Wiking_08
Posty: 5
Rejestracja: 20 cze 19, 11:42
BMW: E46 330xi
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Gorzyce

#1

Post autor: Wiking_08 »

Witam, wymieniłem pare dni temu w swoim e46 330xi chłodnice zalałem płynem odpowietrzylem. Po małej trasie zobaczyłem ze korek zbiorniczka puszcza płyn wymieniłem na nowy ale nie pomogło i puszcza dalej, odpowietrzylem jeszcze raz i dalej to samo. Górny waż chłodnicy jest gorący dolny zimny. Temperatura w pionie ogrzewanie dobrze grzeje. Miał ktoś podobny problem? Co może być przyczyna?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Jak mogłeś odpowietrzyć jak dolny przewód jest zimny? %) termostat nie otworzył się, powtórz odpowietrzanie z włączonym testem 7.0 w ukrytym menu. Ma trwać do jego otwarcia co ma nastąpić przy 97 stopniach. Nie wiem po raz który napiszę..ale pion to nie jest prawidłowa temperatura tylko zakres ok 75-115 stopni.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Wiking_08
Posty: 5
Rejestracja: 20 cze 19, 11:42
BMW: E46 330xi
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Gorzyce

#3

Post autor: Wiking_08 »

Maniek to daj jeszcze instrukcje jak prawidłowo odpowietrzyć bo może złe to robię? Na zimnym silniku włączam grzanie na jedna kreske temperatura na maksa odkręcam korek zbiorniczka i odpowietrznik i uzupełniam aż nie zacznie lecieć sam płyn z odpowietrznika. Później odpalam i czekam aż się nagrzeje i po wystygnięciu znów odkręcam odpowietrznik
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Odpal go z odkręconym korkiem i uruchomionym testem 7.0, czekaj do otwarcia termostatu, w razie potrzeby uzupełniaj płyn. Można unieść przód dodatkowo. Po ostygnięciu kontrola poziomu płynu.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Wiking_08
Posty: 5
Rejestracja: 20 cze 19, 11:42
BMW: E46 330xi
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Gorzyce

#5

Post autor: Wiking_08 »

Problem w tym ze auto nagrzewa się do 95 stopni i więcej nie chce wskoczyć. Ma być otwarty korek od zbiorniczka czy odpowietrznik?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Otwarty korek. Nawet jak dodasz gazu? Czuć, że przewód za termostatem robi się ciepły?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Wiking_08
Posty: 5
Rejestracja: 20 cze 19, 11:42
BMW: E46 330xi
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Gorzyce

#7

Post autor: Wiking_08 »

Nie dodałem ze mam włożona instalacje gazowa
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#8

Post autor: maniek21112 »

Zobacz czy otwiera się termostat, jak tak i jest problem dalej to odepnij cewkę przy zbiorniku lpg, wypal resztę gazu i pojeździj na benzynie (możliwe, że reduktor puszcza).
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Tomesky81

#9

Post autor: Tomesky81 »

Witam, Korek najlepiej wymieniac raz na 2,3 lata z tego wzgledu, ze moze sie zatkac i moze jeszcze dodatkowo peknac zbiorniczek wyrownawczy.
Co do odpowietrzania to trzeba go zagrzac do temp roboczej i odpowietrznikiem odpowietrzac az przestanie leciec powietrze.
Proces ten polega na tym, zeby nast dnia zrobic dolewke plynu gdy potrzeba i tyle.
Pozdrawiam
Wiking_08
Posty: 5
Rejestracja: 20 cze 19, 11:42
BMW: E46 330xi
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Gorzyce

#10

Post autor: Wiking_08 »

Nagrzalem do 94 stopni więcej nie chciał się zagrzać na odkręcony korku to robiłem, waż dolny przy chłodnicy zrobił się ciepły nie tak bardzo jak górny ale ciepły był. Pojeżdżę gdzieś dalej zobaczę czy puszcza dalej korek.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”