330i wysokie wartości adaptation value multiplicative
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 3 maja 20, 0:10
- BMW: BMW 330i
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: świętokrzyskie
- Miasto: Kielce
Witam,
Mam od jakiegoś czasu problem z 330i, przebieg 250k . Wyskoczył check engine i bledy 227 228(sondy). Sprawdziłem wartości korekt krótkich i długich, faktycznie długie, adaptation value multiplicative są bardzo wysokie - 10%
Co zrobiłem:
- wyjąłem przepływomierz, sprawdziłem styki, przeczyszciłem
- sprawdziłem total air consumption HLM - jest 13,75 na rozgrzanym silniku na postoju, gdzieś wyczytałem ze dla 330i idealna wartość to 11.5-12
Z tego co rozumiem wysokie adaptation value multiplicative oznacza zbyt ubogą mieszankę - http://www.unofficialbmw.com/images/BMW_Adaptation.pdf
Objawy:
- mam wrażenie, że motor ma mniej wigoru, szczególnie na niskich obrotach, na wyższych jest w miare ok, ale to nie jest 231km
- wysokie spalanie
Załączam screeny z INPA
Czy miał ktoś podobne objawy, pomysł co z tym zrobić? Czy faktycznie może być coś z sondami?
Dobrze rozumiem, że lewe powietrze pojawiałoby się, gdy krótkie korekty byłyby wysokie?
Pozdrawiam i dziękuje
Jacek
Mam od jakiegoś czasu problem z 330i, przebieg 250k . Wyskoczył check engine i bledy 227 228(sondy). Sprawdziłem wartości korekt krótkich i długich, faktycznie długie, adaptation value multiplicative są bardzo wysokie - 10%
Co zrobiłem:
- wyjąłem przepływomierz, sprawdziłem styki, przeczyszciłem
- sprawdziłem total air consumption HLM - jest 13,75 na rozgrzanym silniku na postoju, gdzieś wyczytałem ze dla 330i idealna wartość to 11.5-12
Z tego co rozumiem wysokie adaptation value multiplicative oznacza zbyt ubogą mieszankę - http://www.unofficialbmw.com/images/BMW_Adaptation.pdf
Objawy:
- mam wrażenie, że motor ma mniej wigoru, szczególnie na niskich obrotach, na wyższych jest w miare ok, ale to nie jest 231km
- wysokie spalanie
Załączam screeny z INPA
Czy miał ktoś podobne objawy, pomysł co z tym zrobić? Czy faktycznie może być coś z sondami?
Dobrze rozumiem, że lewe powietrze pojawiałoby się, gdy krótkie korekty byłyby wysokie?
Pozdrawiam i dziękuje
Jacek
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10344
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Możesz mieć małą nieszczelność, która objawia się pod dużym obciążeniem, miałem tak u siebie (pęknięta guma dolna między przepływomierzem a przepustnicą). Na trasie z prędkością 140+ potrafiło wywalić zły skład mieszanki jak u Ciebie, przy jeździe miejskiej i delikatnej trasie cisza. Dopiero z czasem gdy nieszczelność zwiększyła się objaw wystąpił nawet w mieście.
U mnie masa powietrza na wolnych obrotach była ok (11-12 po rozgrzaniu i bez odbiorników prądu), pamiętaj żeby sprawdzać bez radia, świateł, grzania siedzeń itp.
U mnie masa powietrza na wolnych obrotach była ok (11-12 po rozgrzaniu i bez odbiorników prądu), pamiętaj żeby sprawdzać bez radia, świateł, grzania siedzeń itp.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 3 maja 20, 0:10
- BMW: BMW 330i
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: świętokrzyskie
- Miasto: Kielce
Ok to musze przejrzeć w takim razie dolot, jakieś inne newralgiczne miejsca?
Z góry dziękuje
U mnie jest ciągle powyżej 13-14 bez odbiorników, co to może oznaczać?maniek21112 pisze: ↑3 maja 20, 7:00 U mnie masa powietrza na wolnych obrotach była ok (11-12 po rozgrzaniu i bez odbiorników prądu), pamiętaj żeby sprawdzać bez radia, świateł, grzania siedzeń itp.
Z góry dziękuje
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 3 maja 20, 0:10
- BMW: BMW 330i
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: świętokrzyskie
- Miasto: Kielce
Sprawdziłem faktury poprzedniego właściciela i niecałe 2 miesiące temu zrobił:
-badanie szczelności kolektora ssacego
-demontaż/montaż osprzetu kolektora ssacego(disa, przepustnica, odma, sterowanie wolnymi obrotami)
- wymiana rur zasilających
- rury zasilajace kol. ssący duża i mała
Wyglada na to, że był problem z dolotem i został uszczelniony
-badanie szczelności kolektora ssacego
-demontaż/montaż osprzetu kolektora ssacego(disa, przepustnica, odma, sterowanie wolnymi obrotami)
- wymiana rur zasilających
- rury zasilajace kol. ssący duża i mała
Wyglada na to, że był problem z dolotem i został uszczelniony
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10344
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Sprawdź jakiej firmy jest przepływomierz, może być tylko vdo siemens, na delphi są właśnie takie zawyżone wartości.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 0 Odpowiedzi
- 1242 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: JackDaniels
-
- 11 Odpowiedzi
- 10512 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Jerrry
-
- 30 Odpowiedzi
- 13012 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 3 Odpowiedzi
- 2161 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Odhinn
-
- 4 Odpowiedzi
- 2863 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: adi3d
-
- 2 Odpowiedzi
- 2176 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 7 Odpowiedzi
- 7092 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 0 Odpowiedzi
- 1280 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: set
-
- 1 Odpowiedzi
- 2337 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: grzegorz84
-
- 3 Odpowiedzi
- 4165 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Jarando