Mam od jakiegoś czasu problem z 330i, przebieg 250k . Wyskoczył check engine i bledy 227 228(sondy). Sprawdziłem wartości korekt krótkich i długich, faktycznie długie, adaptation value multiplicative są bardzo wysokie - 10%
Co zrobiłem:
- wyjąłem przepływomierz, sprawdziłem styki, przeczyszciłem
- sprawdziłem total air consumption HLM - jest 13,75 na rozgrzanym silniku na postoju, gdzieś wyczytałem ze dla 330i idealna wartość to 11.5-12
Z tego co rozumiem wysokie adaptation value multiplicative oznacza zbyt ubogą mieszankę - http://www.unofficialbmw.com/images/BMW_Adaptation.pdf
Objawy:
- mam wrażenie, że motor ma mniej wigoru, szczególnie na niskich obrotach, na wyższych jest w miare ok, ale to nie jest 231km
- wysokie spalanie
Załączam screeny z INPA
Czy miał ktoś podobne objawy, pomysł co z tym zrobić? Czy faktycznie może być coś z sondami?
Dobrze rozumiem, że lewe powietrze pojawiałoby się, gdy krótkie korekty byłyby wysokie?
Pozdrawiam i dziękuje
Jacek