Pacjent e46 Coupe 330i 2001.
Problem: przy mocniejszym dodaniu gazu na każdym biegu w niskim zakresie obrotów to jest 1000-2000 w całej kabinie pojawia się ogromny rezonans oraz dudnienie (drży nawet lusterko wsteczne) które ustają gdy silnik osiągnie około 2000obr. Choć na 5 biegu obroty muszą być trochę wyższe. Ogólnie od układu napędowego nie słychać żadnych odgłosów, stuków, łupania podczas zmiany biegów, ruszania, hamowania itd. W napędzie powymieniane chyba wszystkie tuleje i gumy na wózku i wale oraz poduszki skrzyni biegów. Piszę chyba bo samochód kupiłem niedawno, ale widać że poprzedni właściciel te elementy wymieniał, bo po prostu są czyściutkie i wyglądają na świeżo wymienione. Z jednym wyjątkiem: poduszki silnika. Te z zewnątrz od spodu wyglądają okropnie.



Pierwsze zdjęcie to prawa, dwa następne to lewa poduszka. Ale mam wątpliwości czy zużyte poduszki mogą powodować tak duży rezonans że wszystko się trzęsie na niskich obrotach ? Silnik nie lata jakoś szczególnie w komorze przy dodawaniu gazu na postoju, przy odpalaniu czy gaszeniu. Mam na podwórku drugą e46 z silnikiem m52tub20 tam jadąc nawet na 4 biegu przy 1000 obr/min i naciśnięciu gazu do oporu nie dzieje się totalnie nic, żadnych wibracji żadnego rezonansu żadnych przykrych odgłosów po prostu samochód grzecznie przyśpiesza, a w m54b30 wszystko lata.
Bardzo proszę o pomoc, pomysły i rady.