Witam,
330i automat 250k przebiegu, olej w skrzyni wymieniany regularnie.
Sporadycznie, auto na ciepły silniku po ponownym uruchomieniu potrafi przy zmianie z P na R/D porządnie kopnąć, potem przy kilku zmianach biegów również kopnięcia przy zmianie biegów, po zwolnieniu do 0 wszystko wraca do normy, skrzynia działą bez zarzutu. Błąd w skrzyni to 34 oelsumpftemperatur.
Wiem, że jest problem ze wskazaniami czujnika odnośnie temperatury w skrzyni biegów. Było 100 stopni C po 12h postoju. Mechanik posprawdzał przewody lączące skrzynie ze sterownikiem(powiedział, że to nie jest kwestia czujnika bo podpiął nowy i mimo tego pokazywal złe wartości) szukał przetarcia ale nic nie było. O dziwo po tej kosztownej "procedurze" wskazania po 12h postoju wynoszą 35stopni C(na zewnątrz około 15stopni C) więc jest mniejsza wartość. Nie jestem w stanie zrozumieć co się dzieje?! wzesniej zawyżał bardzo mocno, teraz mniej, bo widze po jeździe, że jest 115stopni C w skrzyni więc idealnie zawyża o 20 stopni. Nie wiem co dalej z tym tematem robić, czy wymieniać całą wiązke z czujnikiem?
Przeszukałem cały internet nie ma dosłownie słowa na ten temat. Będę wdzieczny za pomoc.
330i automat - bład 34 oelsumpftemperatur
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 9842
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Gdy jest 115 stopni to jaka jest temperatura bloku silnika (test 7.0)?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 9842
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Ten nowy czujnik to oryginał? Ciężko tu o inną przyczynę niż sam czujnik, szczególnie, że po zmianie na inny jest różnica.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
-
- Bywalec forum
- Posty: 32
- Rejestracja: 9 wrz 19, 4:54
- BMW: 330Ci
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: GDYNIA
Sprawdź oba czujniki miernikiem w tej samej temperaturze i porównaj wskazanie oporności.
Następnie przedzwoń przewody pomiędzy czujnikiem a sterownikiem.
W ostateczności podmień sterownik skrzyni - kosztują grosze na allegro.
Możesz również sprawdzić termostat na chłodnicy oleju skrzyni automatycznej, ale skoro przy temperaturze zewnętrznej 15°C sterownik podaje wartość 35°C to raczej jest coś z elektryką/elektroniką
Następnie przedzwoń przewody pomiędzy czujnikiem a sterownikiem.
W ostateczności podmień sterownik skrzyni - kosztują grosze na allegro.
Możesz również sprawdzić termostat na chłodnicy oleju skrzyni automatycznej, ale skoro przy temperaturze zewnętrznej 15°C sterownik podaje wartość 35°C to raczej jest coś z elektryką/elektroniką
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 0 Odpowiedzi
- 1043 Odsłony
-
Ostatni post autor: tomeklubon
-
- 0 Odpowiedzi
- 1473 Odsłony
-
Ostatni post autor: tomeklubon
-
- 8 Odpowiedzi
- 1217 Odsłony
-
Ostatni post autor: maniek21112
-
- 0 Odpowiedzi
- 1553 Odsłony
-
Ostatni post autor: darchitek
-
- 3 Odpowiedzi
- 1401 Odsłony
-
Ostatni post autor: maniek21112