330i automat - bład 34 oelsumpftemperatur

Jaca1993
Posty: 8
Rejestracja: 3 maja 20, 0:10
BMW: BMW 330i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

#1

Post autor: Jaca1993 »

Witam,

330i automat 250k przebiegu, olej w skrzyni wymieniany regularnie.
Sporadycznie, auto na ciepły silniku po ponownym uruchomieniu potrafi przy zmianie z P na R/D porządnie kopnąć, potem przy kilku zmianach biegów również kopnięcia przy zmianie biegów, po zwolnieniu do 0 wszystko wraca do normy, skrzynia działą bez zarzutu. Błąd w skrzyni to 34 oelsumpftemperatur.
Wiem, że jest problem ze wskazaniami czujnika odnośnie temperatury w skrzyni biegów. Było 100 stopni C po 12h postoju. Mechanik posprawdzał przewody lączące skrzynie ze sterownikiem(powiedział, że to nie jest kwestia czujnika bo podpiął nowy i mimo tego pokazywal złe wartości) szukał przetarcia ale nic nie było. O dziwo po tej kosztownej "procedurze" wskazania po 12h postoju wynoszą 35stopni C(na zewnątrz około 15stopni C) więc jest mniejsza wartość. Nie jestem w stanie zrozumieć co się dzieje?! wzesniej zawyżał bardzo mocno, teraz mniej, bo widze po jeździe, że jest 115stopni C w skrzyni więc idealnie zawyża o 20 stopni. Nie wiem co dalej z tym tematem robić, czy wymieniać całą wiązke z czujnikiem?

Przeszukałem cały internet nie ma dosłownie słowa na ten temat. Będę wdzieczny za pomoc.
Załączniki
330i automat - bład 34 oelsumpftemperatur - IMG_20200421_200052 (1).jpg
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10289
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Gdy jest 115 stopni to jaka jest temperatura bloku silnika (test 7.0)?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Jaca1993
Posty: 8
Rejestracja: 3 maja 20, 0:10
BMW: BMW 330i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

#3

Post autor: Jaca1993 »

Temperatura silnika(engine temperature) 90 stopni C
Jaca1993
Posty: 8
Rejestracja: 3 maja 20, 0:10
BMW: BMW 330i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

#4

Post autor: Jaca1993 »

Podbijam czy ktoś pomoże? :)
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10289
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#5

Post autor: maniek21112 »

Ten nowy czujnik to oryginał? Ciężko tu o inną przyczynę niż sam czujnik, szczególnie, że po zmianie na inny jest różnica.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
irakleo
Bywalec forum
Posty: 23
Rejestracja: 9 wrz 19, 16:54
BMW: 330Ci
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: GDYNIA

#6

Post autor: irakleo »

Sprawdź oba czujniki miernikiem w tej samej temperaturze i porównaj wskazanie oporności.
Następnie przedzwoń przewody pomiędzy czujnikiem a sterownikiem.
W ostateczności podmień sterownik skrzyni - kosztują grosze na allegro.
Możesz również sprawdzić termostat na chłodnicy oleju skrzyni automatycznej, ale skoro przy temperaturze zewnętrznej 15°C sterownik podaje wartość 35°C to raczej jest coś z elektryką/elektroniką
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”