[330D] Problem z EWS
-
- Bywalec forum
- Posty: 29
- Rejestracja: 18 lip 18, 10:34
- BMW: 330d
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Bielsko - Biała
- VIN: JH86885
Siema, mam problem z autem. Zaczęło się na początku maja, gdy rano normalnie wsiadłem do auta (akurat wtedy wyjątkowo stało trochę dłużej, około tygodnia nieodpalane) zaskoczył mnie brak reakcji na przekręcenie kluczyka. Żadnego kręcenia, cykania, więc wykluczyłem rozrusznik i akumulator. Po podpięciu do laptopa i zdiagnozowaniu przyczyny przy użyciu INPA okazało się, że coś nie tak było ze sterownikiem EWS. Próbowałem go wtedy synchronizować wiele razy, lecz dopiero może 20 próba przyniosła efekt i udało się odpalić auto. Wszystko było okej, paliło bez problemu aż do zeszłej środy, gdy wyjechałem raz za miasto. Auto postało ledwie kilka godzin na parkingu i wieczorem znów ten sam problem. Wróciłem do domu po laptopa, diagnoza - błąd 7669, problem z EWS. Chyba ze 100 prób synchronizacji, żadna nie przyniosła pożądanego skutku. Postało kolejny dzień, podjechałem znów, ale wciąż nic. Wyciągałem sterownik, czyściłem styki, ale wciąż nic. W niedzielę sholowałem auto do domu i tak stoi do dziś. Na internecie nie ma zbyt dużo informacji i wątków o tym problemie. Z tego co się dowiedziałem to jednym z rozwiązań może być kupno całego zestawu z innego auta, w którego skład wchodzą ECU, EWS, stacyjka i kluczyki. Jednak ceny takich zestawów oscylują w okolicach 400zł. Kupno samego EWS, nawet jeśli numery się zgadzają nie pomoże, bo jest powiązany z konkretnym ECU. Zostaje jeszcze opcja kodowania EWS. Sam używany sterownik można kupić za jakieś 50zł, tylko pytanie czy można bez problemu usunąć z niego "dane starego auta" i wgrać zapisaną konfigurację mojego EWS? Bawił się ktoś w to? Da się to zrobić, mając podstawowe umiejętności? Czy lepiej szukać jakiegoś profesjonalisty? Może jest jakiś magik ze śląskiego, który dałby radę podjechać w okolice Bielska - Białej i zrobić to za mniej niż 400zł albo jakaś ewentualna wysyłka sterownika w ręce kogoś kto to rozwiąże? Z góry dzięki za pomoc i sugestie.
-
- Bywalec forum
- Posty: 29
- Rejestracja: 18 lip 18, 10:34
- BMW: 330d
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Bielsko - Biała
- VIN: JH86885
Problem rozwiązany. Dostałem kontakt do speca, który zalecił kupno używanego EWS na Allegro. Wyjąłem wcześniej swój i kupiłem taki sam o identycznych numerach pochodzący z 5 biegowego 3.0D z manualną skrzynią biegów (taki jak mój). Sam EWS kosztował mnie 40zł. Następnie udałem się do owego magika, który sklonował mój uszkodzony EWS z tym, który mu wręczyłem i przeniósł na niego wszystkie dane. Na szczęście miałem do niego tylko 20km, więc nie musiałem bawić się w wysyłkę i oczekiwanie na powrót, całość ogarnął mi w dosłownie 10 minut na miejscu. Po podpięciu sklonowanego EWS auto odpaliło bez problemu bez żadnych zabaw z synchronizacją. Łącznie za EWS + sklonowanie zapłaciłem 140zł.
- Broder
- Specjalista
- Posty: 2090
- Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
- BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: EX93017
Nie widzialem tematu wczesniej.
Moduly ews padaja , pisalem o tym juz wiele razy. Rozwiazanie to wlasnie zrobienie klona ews. Sam robilem to wiele razy (gdyby ktos mial problem to ogarne klonowanie) i dopadlo to tez jedno z moich aut
Nie wiem czy to wina przypadku czy tez auta, ale po roku u mnie problem powrocil (e39)
Moduly ews padaja , pisalem o tym juz wiele razy. Rozwiazanie to wlasnie zrobienie klona ews. Sam robilem to wiele razy (gdyby ktos mial problem to ogarne klonowanie) i dopadlo to tez jedno z moich aut
Nie wiem czy to wina przypadku czy tez auta, ale po roku u mnie problem powrocil (e39)
-
- Bywalec forum
- Posty: 21
- Rejestracja: 30 sty 21, 1:38
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Poznań
Cześć. Chciałbym odświeżyć trochę temat bo widzę że koledzy wiedzą o co chodzi. Nie mogę za nic w świecie zakodować kluczyka. Wymieniłem kluczyk, baterię, moduł GM, wzmacniacz antenowy i dalej nic... Próbuje kodować kluczyk zgodnie z procedurą ale zero reakcji. Zamykanie z guzika z konsoli działa poprawnie. Początkowo zaczęło objawiać się to tym że kluczyk łapał co jakiś czas a później tylko bagażnik aż w końcu kompletnie nic. Wchodząc w inpe, w sygnał kluczyka nie pokazuje nic bo po prostu nie jest zakodowany. Dlatego stąd moje pytanie czy to może być wina ews? Ja już nie mam pojęcia co może być nie halo z tym. Auto normalnie odpala.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 7 Odpowiedzi
- 1379 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 1 Odpowiedzi
- 984 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 9 Odpowiedzi
- 4612 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 0 Odpowiedzi
- 1279 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: bo0L
-
- 3 Odpowiedzi
- 3324 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 3 Odpowiedzi
- 1412 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 12 Odpowiedzi
- 7993 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: alb3rt
-
- 1 Odpowiedzi
- 1229 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Jarando
-
- 10 Odpowiedzi
- 3848 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: komar